בשרשור הקודם שלך, שלחתי לך כמה לינקים לאופנועים שענו לכל הדרישות (+/- תקציב, מצב וכו'). הסתכלת?
לגבי ה-Z300:
סה"כ זה אופנוע אמין וטוב, שיכול להמשיך לעבוד עוד המון אחרי ה-40 אלף שיש עליו עכשיו. אבל...
נשמע שאתה מתפתה למחיר "נמוך", ולא בוחר לפי מצב האופנוע בפועל.
אז קודם כל: זה אופנוע מתחילים. חלק גדול מהם נקרעו ברכיבה ולא טופלו כראוי. בשביל מה לקנות כלי שבור ועקום? אם יש לך חשדות בסעיף הזה לגבי האופנוע הספציפי, הייתי מדפדף הלאה.
צריך להסתכל על המצב בפועל. אתה רואה שהאופנוע זול בכמה אלפים מכלים אחרים בלוח. אבל האם ידוע לך:
*מצב הצמיגים - עלותם החל מכ-1000 שקל ועד לכ-1800 עבור סט איכותי.
*מצב השרשרת/גלגל"ש - עלות הסט כ-1200 שקל כולל עבודה.
*מצב הדיסקים - עלותם בארץ כ-900-800 שקל ליחידה, אם אני זוכר נכון. איתם יבואו הרפידות (כ-150 שקל) ועבודה.
*טיפול גדול, הכולל כיוון שסתומים - האם בוצע אי-פעם? ומתי הקרוב? העלות מעל 2000 שקל.
*מצב הבולמים הקדמיים - האם נוזלים? האם הוחלף שמן אי-פעם? עלות שיפוץ תגיע לכ-1000 שקל.
*מצב מיסבי ההיגוי (כ-800 שקל חלקים ועבודה)...
הבנת?
כל המחירים, כמובן, משוערים בהערכה גסה.
ואלה רק בלאים סטנדרטיים, דברים שמחליפים בתחזוקה בשוטפת. לא נזק של שימוש לא סביר או תאונה.
יש סיכוי טוב שהמחיר הנמוך נובע מכך שהאופנוע דורש השקעה - ובפועל, אתה תשלם עוד אלפי שקלים של "יישור קו" לאחר הקניה.
את זה תצטרך לבדוק. בין אם עצמאית, ובין אם בבדיקה במוסך שאינו בעל אינטרס כלשהו בעסקה הזאת.