אם ההילוך משולב בזמן שאתה מרגיש בלימה (ידית הקלאץ' לא לחוצה בכלל) אז מדובר בבלימת מנוע וזה תקין.
אם ההילוך לא משולב (ידית הקלאץ' לחוצה עד הסוף) אז כנראה שיש פה בעיה.
שלום לכולם אני חדש ישן בנהיגה על אופנוע לא נהגתי 15 שנה .
לפני שבועיים קניתי klx 250 והתחלתי לנסוע עליו בהדרגה ממש כמו מישהו שלוקח שיעורי נהיגה .
בימים הראשונים קמתי ממש מוקדם והתאמנתי בחנייה ענקית ליד העבודה ובשבוע שאחרי עשיתי נסיעות בשכונה.
היום כבר יצאתי לכבישים והיה ממש טוב .
ועכשיו לשאלתי קרה לי פעמיים שאני נוסע בהילוך חמישי ושאני מתקרב לצומת הרמזור נהייה אדום ואז לוחץ ברקס אחורי חלש מרגיש שהטורים יורדים לוחץ קלאץ' רצוף ומוריד ל4 ל3 ל2 ואז בראשון פתאום האופנוע בולם בלי שאני לוחץ על הבלם.
תסבירו לי מה עשיתי שלא היה תקין
ואיך מורידים הילוכים בצורה נכונה ?
אם ההילוך משולב בזמן שאתה מרגיש בלימה (ידית הקלאץ' לא לחוצה בכלל) אז מדובר בבלימת מנוע וזה תקין.
אם ההילוך לא משולב (ידית הקלאץ' לחוצה עד הסוף) אז כנראה שיש פה בעיה.
נראה שאתה מנסה להוריד את כל ההילוכים בפעם אחת.
אני גם הייתי עושה ככה בהתחלה והייתי מסתבך ולא תמיד מגיע לראשון בעצירה מלאה.
(גם לא רשום לי באופנוע על איזה הילוך הגיר כרגע.)
עכשיו מה שאני עושה זה עובר דרך כל הילוך בעצירה, כלומר אני מזהה רמזור אדום, מוריד הילוך משחרר קלאץ' כבר יש בלימת מנוע. (מהירות יורדת טורים עולים.)
ואז שוב מוריד הילוך ונכנס אליו ושוב מוריד הילוך ונכנס אליו ככה עד שני.
בהילוך שני גולש עד לקו עצירה מוריד לראשון ועוצר עצירה מלאה.
היתרון בזה שאתה תמיד בהילוך שמתאים למהירות שלך, יש לך תמיד אופציה להגיב בגז או לבלום חירום.
אני רוכב חדש ולא עשיתי קורס רכיבה או משהו
ככה שאולי זאת לא הדרך הכי נכונה.
פשוט לי זה מרגיש הרבה יותר נכון.
אני יודע באיזה הילוך האופנוע נמצא, אני בהילוך מתאים למהירות שיאפשר לי להגיב בגז במקרה הצורך ואני מגיע לעצירה מלאה מוכן להמשך נסיעה
ובלי התעסקות כשאתה עומד בצומת.
מקווה שזה מובן! תנסה ותעדכן.
כמובן אם הטכניקה הזו לא נכונה או שיש יותר טובה אני אשמח להשכיל מהוותיקים פה. 🙂
אתה יכול לפרט יותר לא הבנתי .
כשמורידים הילוך לוחצים קלאץ' ומורידים הילוך ועוד פעם קלאץ' ועוד פעם מורידים עד ראשון .
או שמורידים הילוך בזה שלוחצים קלאץ' רצוף ואז מורידים עד ראשון
דבר ראשון תקרא ותראה סרטונים על בלימת מנוע.
בהכי פשטות:
אתה מגיע לעצירה על ידי לחיצה על הקלאץ' והורדה של כל ההילוכים באותה לחיצה. (ככה הבנתי ממך.)
אני הצעתי לך לעבור בכל הילוך בדרך לעצירה.
לא להוריד את כולם באותה לחיצה עד ראשון.
כלומר מהרגע שהבנת שיש צורך בעצירה אתה מתחיל לרדת בהילוכים בהדרגה.
לוחץ קלאץ' מוריד לרביעי משחרר קלאץ'
לוחץ שוב קלאץ' מוריד לשלישי משחרר קלאץ'
וככה עד לראשון/שני מה שמתאים באותה סיטואציה.
מקווה שהבנת חבר.
רישיון לרכב יש לך?
אז זה אותו דבר...,
כמו בתגובה מעליי.
מלקרוא את מה שרשמת -
גש לקורס רכיבה, יעזור לך מאוד!
אחלה הבנתי מצוין תודה על ההסבר avshy .
אני השבוע יתחיל לתרגל .
לא זכור לי שום דבר מזה מהלימודי נהיגה שהוצאתי פעם
זו הדרך הנכונה בהחלט.
להוריד את כל ההילוכים בבת אחת זה:
לא בטיחותי- אם פתאום צריך לתת גז אז יכול להיות שאתה לא בהילוך מתאים ובמצבים מסויימים זה יכול להוות מתכון לאסון.
עלול לזיין את הגיר- אם יורדים עד לראשון כשהמנוע מסתובב במהירות גבוהה זה לא בריא.
וזו בכלל לא דרך נכונה לרכב/לנהוג. פות"ש- תפסיק עם המנהג הזה לפני שהוא ישתרש אצלך.
ירושלמי וavahy תודה רבה לכם עזרתם לי מאוד היום נסעתי בערך שעתיים ועשיתי בדיוק מה שאמרתם לי .
בהחלט הבדל משמעותי שלוחצים קלאץ' ומורידים הילוך ועוד קלאץ' ועוד הילוך אני מרגיש על האופנוע שהוא הרבה יותר רגוע בהאטה .
קצת מבלבל אותי באיזה הילוך אני נמצא ואני פועל על פי רגש .
יש אופציה להוסיף ללוח שעונים שעון של הילוכים מדובר על klx 250 שנת 2013.
מצטרף לשאלה של פותח האשכול (רק כי אני לא רוצה לפתוח עוד אשכול בנושא)
לפי מה שהבנתי צריך ללחוץ על הקלאץ', לתת טיפה גז כדיי להעלות טורים ואז להוריד הילוך?
והאם צריך להעלות הרבה סל"ד או ממש טיפה כזה?
(ממש ממש סליחה על ההתעלקות)
ה"בליפ" של הגז בשביל ההתאמה לסל"ד של ההילוך הנמוך יותר תלויה בעיקר באיזה סל"ד אתה נמצא כשאתה מוריד את ההילוך.
לרוב בסל"ד גבוה תרצה לתת "מכה" יותר גדולה וככל שאתה יורד בסל"ד ככה פחות.
זה גם תלוי בראבק שלך באותו רגע, לפחות ככה אצלי. זה סוג של תענוג לעצור תוך כדי צריחות מנוע אם אתה במצב רוח המתאים.
בסל"ד שקרוב לסרק אפשר גם בכלל בלי גז, פשוט להוריד הילוך ולשחרר את הקלא'ץ לאט.
ניוטרל לא סתם מצוי בין הילוך ראשון ושני.
מעבר לאילוצים מכאניים ובטיחותיים, הילוך ראשון מיושם רק בתחילת נסיעה מעמידה. אין שום סיבה לעשות שימוש בו בבלימה (אלא במצבי קיצון, שלא קיימים הרבה בשימוש יומיומי).
בהאטה, לאחר הורדת הילוכים מסיימים בניוטרל ואז עצירה מוחלטת, הורדה לראשון לא סתם מרגישה לא טבעית, היא ממש לא וחבל לעשות נזק לתיבת הילוכים.
אם במהירות גבוהה מורידים להילוך נמוך ומשחררים קלאץ' הגלגל האחורי יינעל. גז ביניים בין הורדת הילוכים נועד למנוע בלאי של הגיר ונעילה של האחורי. בהורדת הילוכים לבלימה תשאף להגיע לסל"ד שבו המנוע יכול לספק כוח לצד בלימה. בכל אופנוע ההתאמה למהירות וההילוך המתאים אחרת. כדאי להתאמן גם בבלימות חירום ללא הורדת הילוכים. כי במצבי קיצון רצוי משתמשים רק בבלמים. לטעמי קורס רכיבה הוא חובה. לכל רוכב.
SUZUKI GSX ES 550 E 1986HONDA NC 750 X 2016KTM 1090 Adventure S 2018
2020 Husqvarna 701 Enduro
KTM 790 Adventure S 2021
כמעט מדויק (לגבי גז הביניים). הוא נועד בראש ובראשונה לתאם מהירויות בין גלגלי השיניים בגירים לא מסונכרנים (כמו שכתבת). במקור היה מגיע עם דאבל קלאץ' (בלתי אפשרי באופנוע, למעט אולי בין שני לראשון ובכל מקרה מיותר ולא רלוונטי). גז ביניים ניתן לתת גם בהעלאת הילוך, שוב, בגירים לא מסונכרנים.
כדי למנוע חוסר תיאום בין מהירות האופנוע למהירות הגלגל/גיר/מנוע אנחנו בהחלט ניתן גז בשחרור הקלאץ' בהורדת הילוך, אבל זה הגז שאחרי הגז ביניים ולא הגז ביניים ה"קלאסי".
גילוי נאות: הרבה צעקות חטפתי בתור נער כל פעם שהגיר בטרקטור/משאית השמיע חריקות אז אני מעט רגיש לנושא![]()