ספציפית עבור חלופת ליתיום ל - YTX14-BS, יש את זה:
www.aliexpress.com/item/32804365011.html
HTB1auWgQFXXXXckXpXXq6xXFXXXV.jpg
ניסיתי להזמין מצבר ליתיום דומה למה שיש לי ב-NC ממוכר באמזון הגרמני, שנראה היה ששולח לישראל, אבל הם ביטלו.
בצערי הלכתי לאליאקספרס. Behold, KP14-BS -
www.aliexpress.com/item/33022941096.html
עפ"י המידות, ה-specs ורשימת הדגמים התואמים, נראה שזה המחליף הליתיומי ל- YTX14-BS, המקור שסופרמן לא רואה דרכו.
הזמנתי כבר פלאפונים סיניים ועוד לא נשרף שום דבר. מצד שני, לא רוצה להזיק לרכיבי החשמל באופנוע. אם המתח הנמדד מהמצבר לא גבוה מדי, אילו עוד דרכים יש לו להזיק לי, חוץ מנגיד להיכבות באמצע נסיעה?
אני קצת בעד לתת לסינים לנצח במקרה הזה, כי הם שולחים ליתיום באוויר כמו גברים אמיתיים.
ספציפית עבור חלופת ליתיום ל - YTX14-BS, יש את זה:
www.aliexpress.com/item/32804365011.html
HTB1auWgQFXXXXckXpXXq6xXFXXXV.jpg
ב-NC היה לי כזה של Shido, שעלה איתי בתיק מאיטליה (aka "המדינה הכי קרובה עם אמזון") -
https://www.sportsbikeshop.co.uk/mot...nt_prod/248692
shido_battery_ltx12-lion.jpg
ה- skyrich נראה אותו דבר רק בירוק, מניח שהם יוצאים מאותו מפעל.. יש להם אגב כפתור ונורת חיווי, די נחמד.
הגיע אתמול, עם מטען (??) וכבל כלשהו. צריך למדוד לו מתח ולהחליט אם אני לוקח את הסיכון :/
קובץ מצורף 8323
DSC_0655.jpg
היום מדדתי -
2.jpg
תואם למה שמד המתח הפנימי אומר -
DSC_0744.jpg
מה במבנה הפנימי גורם להם להידלק? זה עניין בליתיום עצמו, או הפלסטיק שעוטף את התאים?
זה ב90% מהפעמים כתוצאה מקצר בגלל אימפקט חיצוני, לפעמים בגלל בקרת איכות גרועה או הטענת יתר (בעיקר מתח לא נכון או חוסר בbms).
ברגע שיש קצר (בעיקר בתאים לא איכותיים) הם עלולים להתחמם מאוד, עד כדי התלקחות.
במידה שאפילו תא אחד נדלק - נוצרת תגובת שרשרת בין כל התאים ואי אפשר לעצור את זה.
המצבר אצלי יושב בקדמת תיבת האוויר, מעל המנוע.
רואה שיש מד טמפ' כזה -
www.amazon.com/Keynice-Thermometer-Temperature-Fahrenheit-Accurate-Black/dp/B01H1RDJOI/
usb_thermo.jpg
אפשר להדביק את החיישן על דופן המצבר, את המסך באיזו פינה, לרשום מה הטמפ' בשגרה ולבדוק מדי פעם?