כמה שילמת אם אפשר לדעת וזה לא סוד?
אני מניח שהמחיר באזור של 37 לפי האתר שלהם, עכשיו, השאלה היא כזו, למה דווקא את ה CFMOTO ולא Z400 למשל?
המחיר מאוד מאוד קרוב.
לא בהכרח למה אתה בחרת ב CF, למה שמישהו יבחר דווקא באופנוע הזה ולא בקוואסקי.
אז קיבלתי מתנה את ה-400GT ב-21 למרץ. כיום לאחר מספר רב של ימים ובכ-700 קילומטר על הכלי אני יכול להגיד עליו כמה דברים.
מבוא:
תמיד שואלים אותי ברחוב של מי הכלי ולמה דווקא זה. אז אסביר בקצרה, כי הוא זול, נראה מדהים, היחיד בקטגוריה של 400 שהוא Touring ואם זה לא מספיק אז הוא מנוע מקבילי של Kymco (שגם בנפח 400 סמ"ק כבר לא ניתן למצוא חדש).
לכלי הזה מספר שמות:
400-5, 400-S, 400-GT
קצת על האופנוע:
1. המנוע:
אחרי קצת בירורים, המנוע פותח משנת 2015 ע"י קימקו, תוך כדי ש-cfmoto ביקשו את האישור לייצור אופנוע תחת המנוע הזה כאשר תהליך ייצור ראשוני יהיה ב-22 אוקטובר 2020. נכון מאז דברים השתנו ותהליך הייצור שלו הוקדם אבל המגמה נראית חיובית.
המנוע הוא בעל נפח של 400.4 סמ"ק עם הספק של 41 כוחות סוס - סל"ד מקסימלי 12K.
שמן מנוע - ELF, 10W40.
פלאג - NGK-CR8EI.
2. תצוגה:
תתוגת LED מלאה כאשר הסלדים הנמוכים מוצגים בשחור, הבינוניים (8,9) בכתום ו-הגבוהים (10-12) באדום.
מד דלק (10 קויים), שני הקווים התחתונים אדומים.
מד חום (10 קווים), שני הקווים העליונים אדומים.
בחלק התחתון יש שעון, לוגו, מד קילומטרים (מצב תיור).
בפינה השמאלית תחתונה כפתור - SEL (קיצור של Select).
בפינה הימנית תחתונה כפתור - ADJ (קיצור של Adjust).
יש גם מספר גיר.
התצוגה משתנה בין מצב ספורט למצב Touring בהתאם לכפתור ביד שמאל, מעל הצפצפה (מורחק מהיד - כדי שלא ישתנה מצב בזמן נהיגה).
3. צמיגים:
האופנוע מגיע עם צמיגי CST Adreno Sport ZR17.
קדמי: 120/70, לחץ רצוי 2.5bar (מצב קר).
אחורי: 160/60, לחץ רצוי 2.5Bar (מצב קר).
בגדול הצמיגים הם לא פיראלי אבל עושים אחלה עבודה.
גיר:
תיבת היולכים קלאסית בעלת 6 מהלכים.
יחסי הגיר הם 2.5, 1.8, 1.33, 1.11, 0.96, 0.85 (בהתאמה 1, 2,...,6).
הגיר מוצג בצורה דיגיטלית ולגיר המכאני אין בעיה כלשהי, אך יש בעיה בתצוגה דיגיטלית - יכול להיות שזה רק לי.
שמכניסים ל-N לפעמים החלק הדיגיטלי מראה N אך זה נשאר על 1.
בעיה נוספת היא כאשר עוברים מ-2 ל-3 ולפעמים הצג מראה 6.
בעיה נוספת היא שבין 3 ל-4 המספרים נעלמים וחוזרים כשעולים או יורדים מהלך.
(לצערי בגלל הקורונה לא ניתן ללכת לעופר אבניר למרות שאמרו להגיע דחוף ויבדקו את הנושא).
חשמל:
האופנוע "מחושמל" במערכת LED מלאה ומהשימוש הראשונים עושה רושם שהוא בנוי בצורה פרימיטיבית עם ממירי מתח (LED Driver) שקרובים למנורה ולא נמצאים בתוך הלוח עצמו. הדבר בא לידי ביטוי כאשר מערכת האיתות נכנסת לפעולה ועובדת מהר מהרגיל עד שהמתח (לאחר חצי שניה) מתווסת - לא חיסרון גדול.
בעיה יותר רצינית היא ההנעה, לפעמים המנוע עושה בעיות בהנעה בדומה ל-Downtown 350. או שהוא מפספס הנעה ואז צריך לפרוק מתח ולהניע שוב או שהוא מניע ואז הטורים עולים יורדים כמה שניות עד להתייצבות - דבר הקורה לאחר יומיים ללא הנעה או שימוש קצר באופנוע והמתנה של שעתיים (עופר אבניר אמרו שיבדקו את הנושא וקראו להכניס אותו למוסך במיידי, ללא עלות, אבל בגלל הקורונה, המצב בעייתי).
צריכת דלק:
מיכל הדלק של האופנוע עומד (לפי היצרן) על 19 ליטר.
הצריכה של האופנוע (לפי היצרן) היא 5.2 ליטר ל-100 קילומטר.
בתדלוק האחרון לפני האחרון המד הראה 417.3 קילומטר, בתדלוק האחרון הוא הראה 666.3 קילומטר. כאשר תודלק 11.4 ליטר, המד הראה 2 פסים אחרונים (זאת אומרת 8 קווים נעשה שימוש) - לא יודע אם באמת נשארו 7.6 ליטרים כי 2 הקווים האחרונים זה אדום ושם אני תמיד מתדלק.
249 קילומטר ל-11.4 ליטר = 4.6 (לערך) ליטר ל-100 קילומטר.
הערה: המנוע בנוי לאוקטן 95+ ורשום גם בספר, עדיף יותר מ-95 אבל עד 95 זה בסדר (The higher RON is, the greater resistance to "knocking" is").
כל השאר:
1. שלדה, לא ידוע מי מייצר אותה כנראה cfmoto אך לא ידוע אם היא מקורית שלהם או שהיא נקנתה מ-קוואסקי (כך ההשערות בשוק).
2. כפתורים, מרגישים מרוחקים מאוד מהידיים. הבעיה הגורמת לדבר היא הידיות, שמעוצבות לידיים קטנות.
3. הידיות, קלאצ' ובולם קדמי קטנות ונכנסות רק 3 אצבעות (ניתן למצוא חלופיות באליאקספרס למי שלא נוח).
4. בלמים, עובדים יופי. לי הם לא קשים במיוחד ו-ABS מתפקד מצוין.
5. בולמים, מגיעים קצת מוקשחים אבל במהירויות מעל 60, זה שומר על הגב יופי ובפסי-האטה צריך לנסוע על 20 קמ"ש.
האופנוע מגיע עם מלא אזהרות, משום שהמנוע ומכלולו הפנימי חדשים.
אזהרות:
1. תקופת הרצה:
800 קילומטר ראשונים, סל"ד מקסימלי 4000.
1500 קילומטר ראשונים, סל"ד מקסימלי 6000.
יש לבחון פעמיים את המכלול לאחר כל תקופה (הספר רומז אך לא מציין זאת מפורשות).
בנוסף יש לחמם את המנוע במצב אידאלי כ-2 עד 3 דקות לפני כל נסיעה בתקופה זו (בד"כ, בדיוק לאחר 3 דקות מד החום מעלה פס אחד - בתקופת מזג האוויר הנוכחי).
2. האופנוע מצויד בממיר קטליטי שעובד על פלטינום ורדיום - בקיצור, כל תוסף דלק שהוא יכול לפגוע בתפקוד הממיר לאורך זמן וכל תוסף שמן (כאשר יש בעיה בטבעת הבוכנה) עלול לפגוע בממיר הקטליטי לאורך זמן.
אם הוא יפגע האופנוע ידומם מנוע (זה חלק מהתקנות של יורו 4) - קחו זאת בחשבון.
3. אין ללחוץ על הסטרארטר יותר - 5 שניות, הבטריה עלולה למות או שהמנוע יוצף - במקרה של חוסר הנעה, יש לפרוק מתח ולנסות שוב.
4. אין להשאיר את המנוע על מצב idle יותר מ-5 דקות אחרת המנוע עלול להתחמם יתר על המידה או שחלקים אחרים יפגעו.
5. האופנוע מצויד ברגלית עם Stop Engine אז שימו לב שאתם לא מניעים כשהגיר בראשון או שפשוט תניעו ב-N.
הערות אישיות:
האופנוע מעולה למחירו, לטעמי, היחידי בקטגוריה שהוא Touring. אני חושב שקימקו פיתחו את מנוע הזה במקביל ל-AK550 ואולי זה אחיו הגדול (לא ראיתי את השרטוטים, צריך להסתכל, אך כך אומר ההיגיון).
האופנוע נראה מדהים, מושך תשומת לב (לצערי) ושוקל 211 קילו יבש. אני שוקל באזור 100 והוא כרגע בתקופת הרצה הראשונה, אז כל הנתונים למעלה הם בהתאם.
לא ניסיתי את מצב הספורט ולדעתי גם לא אנסה כי לא לזה הוא בנוי אבל בהחלט יכול להגיד שגם עם צמיגים פשוטים במהירות 40 קמ"ש אפשר להשכיב אותו יפה - השלדה מגיבה מדהים וחלוקת משקל חכמה.
לגבי אבזור, cfmoto ייצרה כמות אדירה של NK ו-GT (או CM) לשוק העולמי והייתה לה בעיה עם האבזור (הם לא ייצרו אותו בזמן - התמקדו בעיקר במכירות). נכון לכרגע אין אצל רוב היבואנים הרישמיים בעולם את האביזרים הרישמיים. אולם, באליאקספרס אפשר להשיג לו ציוד עזר, כמו saddle לארז (מקורי) או ארגזי צד (תחליפים) וכו'. יש לציין כי משבר הקורונה גם הוא לא מקל בנושא, על היבואנים.
לגבי שירות, הבעיות הנ"ל הובאו לידי עופר אבניר אשר מיהרו להגיד לי להגיע למוסך גם ללא תור ושיבדקו ידנית וע"י המחשב את האופנוע (מחשש לבעיות כיוון וכו') - לצערי משבר הקורונה נכנס לתוקף ולא יצא לי להגיע למוסך. מחשש שהאחריות תפוג עד הקורונה, פניתי גם ל-cfmoto אשר ענו לי אחרי כמה שעות כי הדבר הופנה למפעל בסין - נחכה לתגובתם.
לגבי ספר הטיפולים, עברתי עליו בגדול - עדיין לא לעומק. מרוויחי הטיפולים עושים רושם טוב ואולי אעלה תמונה שלהם, אם יהיה ביקוש בהמשך.
נ.ב
אני חובב קטגוריות קטנות ואם היה לנו ZX-25R בארץ, כנראה שזו הייתה הבחירה שלי. נכון לכרגע זה הדבר שיותר מתקרב לרצונות ולסיפוק האישי.
מקווה שהביקורת ה"קצרה" הזו עזרה לכם.
כמה שילמת אם אפשר לדעת וזה לא סוד?
אני מניח שהמחיר באזור של 37 לפי האתר שלהם, עכשיו, השאלה היא כזו, למה דווקא את ה CFMOTO ולא Z400 למשל?
המחיר מאוד מאוד קרוב.
לא בהכרח למה אתה בחרת ב CF, למה שמישהו יבחר דווקא באופנוע הזה ולא בקוואסקי.
אחלה מתנה
"אין להריץ את המנוע בעמידה ליותר מ 5 דקות אחרת יתחמם" לא היה מספיק תקציב לשים מאוורר?
וגם לגבי חימום על מנוע קר בשביל מה להמתין 2 דקות?
זד 400 שייך לחברת קווסאקי.
קווסאקי יפים אבל לא אמינים, הם בעבר התחמקו מאנשים אשר נפגו להם מנועים.
מעבר לכך, חברת מטרו ישראל ידועה כחברה בעלת בעיית אמינות לגבי שימור הלקוחות שלה - כך שאני לא נכנס לפינות.
אני לא שילמתי על האופנוע אבל הוא משולם כ-35 אלף ש"ח.
בחרתי בחברת cfmoto כי הם יצרני חלקים לאורך טווח ארוך, יש להם שיתופים עם KTM לייצור חלקי מנועים (ומנועים) אשר מסתובבים בעולם ובעלי אמינות גבוהה מאוד.
מעבר לכך cfmoto מייצרת רכבי שטח קטנים והם לא רעים בכלל.
המנוע של האופנוע בזה הוא של Kymco. לקימקו יש אמינות סופר גבוהה במנועי קטנועים (כגון D-link) ולכן החלטתי ללכת על האופנוע בזה - זול, ולדעתי יהיה אמין בטווח הארוך.
לגבי מה רשמתי למעלה:
חבר'ה אט אט...
אלו האזהרות שהיו רשומות בספר.
אני רק הבאתי אולם לידיעת הציבור.
המנוע חדש לגמרי, אולי הם רשמו את זה מטעמי זהירות, כיסוי תחת או לא יודע מה.
2 דברים היו לי מוזרים:
1. אין להשאיר את המנוע על מצב אידאלי יותר מחמש דקות.
2. הרצה בשני שלבים.
אז פשוט רמשתי את הדברים האלו - אם אתם רוצים, בשמחה אצלם את הספר. מעבר לזה, יש לו מאוורר בלי שום קשר.
לגבי חימום המנוע, זה שלב הכרחי ב-שלב הרצת המנוע. רק שם מבקש הספר רכב לעשות זאת.
ההרצה עצמה היא עד 1500 (כיו שאמרתי) ו"רצוי" לחמם את המנוע 2 עד 3 דקות כדי לתת לזמן להגיע לכל המקומות (הספר, לא אני).
Sent from my MI CC 9 using Tapatalk
הספר הוא נחמד. אבל אחרי חצי דקה השמן נמצא בכל המקומות (תכלס כבר אחרי מספר שניות מאוד קטן).
כשעומדים במקום למנוע לוקח יותר זמן להתחמם. ועבודה על מנוע קר היא גם לא בריאה.
אני מניע, שם אטמים, קסדה, כפפות (מעיל ומגני ברכיים כבר שמתי קודם) ויוצא לדרך בעדינות. משהו כמו חצי דקה-דקה. אחרי כמה דקות של נסיעה רגועה אני מרשה לעצמי ללחוץ.
תאורטית אתה צודק.
אבל אם יורדים לפועל הדברים להרצה יש מטרה.
כמה רעיונות בסיסיים:
1. סוג של בדיקה שחלקים במקום.
2. שהבוכנות יקבלו צורת עבודה לעתיד.
3. שהשמן באמת יעשה את העבודה המתכתית שלו.
לגבי החימום של המנוע, זה נאמר בהרצה בלבד. אני מאמין שיש רעיון פיזיקלי מאחורי זה (לא למדתי כימיה / מכונות אז כרגע אין תשובה מדויקת). ההשערה שלי היא, ה-צמיגיות של השמן משתנה בחום מסוים (כך הוא עובד בכל אופן) וכשהמנוע בהרצה והוא שורט את עצמו בצורה מסוימת, אז רוצים שהוא יעבוד במינימום עבודה והשמן יתחמם כמה שצריך כדי להיות טיפה צמיגי וכך לשמור יותר על המנוע בהרצה.
יש מן ההיגיון בבקשה הזו.
אתה לא תשיג אותה תוצאה אם תריץ אותו דקה ותסע על סל"ד נמוך. סל"ד נמוך בהרצה זה 4000 ממילא והמנוע רץ על 1000+ בעמידה, אבל השמן כן יתחמם מהר יותר.
Sent from my MI CC 9 using Tapatalk
צמיגות קטנה כשהחום עולה.
מנוע קר עובד עשיר.
כתוצאה הסיכוך קטן ומגן פחות טוב על המנוע.
החיכוך עולה.
בעל חברה לכתיבת תוכן ופרסום דיגיטלי יוצר דופן ברשתות החברתיות.
אנליסט שוק (נותן שירות לעופר אבניר).
הכרובלוג
יום מסלול - המדריך המלא