עמוד 1 מתוך 2 12 אחרוןאחרון
תוצאות 1 עד 15 מ 30

אשכול: ייעוץ בבחירת האופנוע הבא שלי

צפייה משולבת

  1. #1
    Junior Member
    תאריך הצטרפות
    Oct 2016
    הודעות
    30

    ייעוץ בבחירת האופנוע הבא שלי

    שלום
    עד לאחרונה רכבתי על ימאהה סופר טנרה 2017 כשנה. מכרתי אותו כי הרגשתי שהוא חלש לי מדי.
    עשיתי נסיעות מבחן על ורסיס1000 וקטמ 1290.
    אהבתי יותר את הורסיס יותר נוח ומנוע חלק אבל..הרגיש לי שהפרונט לא יציב...
    היות ואני בחור גבוה 1.93 95 ק"ג, מבחר האופנועים שיתאימו לי די מצומצם.
    אשמח לחוות דעתכם.

  2. #2
    Senior Member הסמל האישי של mudale222
    תאריך הצטרפות
    May 2015
    מיקום
    JLM
    הודעות
    2,840
    נדמה לי שלוורסיס יש בולם קדמי עם כוונונים. אם כן שווה לנסות לכוון ולראות עוד פעם, המשקל שלך גבוה יחסית.

  3. #3
    Member
    תאריך הצטרפות
    Jun 2015
    הודעות
    142
    לא מזמן הייתי במצב דומה, חיפשתי תורר ליטר. בסוף סיימתי עם חרגול, תמצא לינק לשירשור בחתימה.

    במצב מושב גבוהה אני בקושי מגיע לריצפה עם הרגליים (אני 1.84), ככה שלדעתי הוא יהיה לך מאד נח

    Sent from my SM-G970F using Tapatalk
    Grasshopper AT 2016
    Vstrom 650 2011
    CB250R 2011

  4. #4
    Senior Member הסמל האישי של השושנים
    תאריך הצטרפות
    May 2015
    הודעות
    5,097
    כמו שנאמר לוורסיס יש את החבילה הטובה ביותר, אם מדובר בדגם עם הבולמים האלקטרונים הוא יתכוון לבד,
    בדגם הפשוט יותר ניתן לכוון ידני, לדעתי בגלל הגובה אתה חווה מערבולות רוח שגורמות לך לחשוב שמדובר
    בפרונט, נסה לשחק עם כיוון מגן הרוח או שתצטרך מגן גבוה יותר להגנה מושלמת.

    קח בחשבון שהחבילה של הוורסיס מתייחסת בעיקר ביחס תמורה לרכיבת כביש אין לאופנוע נטיות שטח, וחוץ
    מה-BMW המקביל בעל כ-160 כ"ס בנפחי הליטר הורסיס הוא החזק ביותר, לשאר האופנועים שמעל 1200 CC
    יש כבר יעודים אחרים ונטיות שטח שפגמים ברכיבת כביש.

    אני מניח שאופנועי הקצה של BMW הם מחוץ להישג ידם של רבים, לימאהה אין מתחרה ישיר, האפריקה טווין
    1100 אופנוע נהדר אבל מתוקצב גבוה יותר במחיר ויש כאלה שלא אוהבים את חספוס המנוע, דגם האלף מכוון
    לשטח וסובל יותר בכביש, KTM הוא מכונת שטח למכורים יתאים לך בגובה אבל יחייב גוף חסון והרבה מאמץ.
    הוי סטרום אופנוע נהדר אבל חלש מהורסיס ותצורת המנוע בניגוד ל-4 בשורה של הורסיס לדעתי האישית קצת
    מעייפת. הטרייסר 09 היא צירעה עצבנית ואופנוע פעלולים, איכות פחות טובה ומנוע 3 צלינדרים שמרגש
    עסוק כל הזמן לא באמת אופנוע אדוונצ'ר אבל משתדל.

    אני הבעלים של ורסיס 1000 שנקנה חדש בסוף 2017 עשיתי איתו כ-32000 ק"מ והוא מרגיש נשמע נראה
    נהדר, רוכב הרבה בשתיים ועושה טיולים ארוכים, במשקל אני כמוך, בגובה הלוואי רק 178 ס"מ.

    רכבתי בחו"ל על האפריקה הקודם, ועל הטרייסר 09 הורסיס לוקח בגדול.

    אם יש לך אפשרות ללכת על הבימרים החדשים 1250 יתנו לך כלי כביש אוונגרדי מושלם ברמה אחרת, ה-BMW
    R1000X הוא אופנוע בתצורת אדוונצ'ר אבל מחביא סממנים של אופנוע ספורט אדיר אם כל החסרונות של BMW.

    הורסיס הוא כלי "עממי" החזקה זולה אם אתה יודע להסתדר קצת, מספיק כוח לתת תשובה טובה כמעט להכל, סחיר
    ויפה לטעמי.

    אל תוותר עליו כל כך מהר.
    http://fullgaz.co.il/forums/showthre...A4%D7%99%D7%9D
    פעם, האופנועים היו מברזל והרוכבים מפלדה!

  5. #5
    Junior Member
    תאריך הצטרפות
    Oct 2016
    הודעות
    30
    לא מוותר על רעיון הוורסיס, רכבתי אמנם על הגרסה עם המתלים החשמליים וגם ניסיתי לשנות מצבים אבל לא הרגשתי שינוי בתחושה שהפרונט לא יציב בעיקר בסיבובים.
    בכל מקרה אם ארכוש זו תהיה הגרסה הרגילה.
    רציתי רק לבדוק אם מישהו חווה את התופעה הזו או שבאמת מצריך כיוון מתלים מדוייק יותר.
    בקשר לאפריקה זה לא בכיוון כי אני בטוח שירגיש לי חלש לפחות כמו הטנרה.

  6. #6
    Senior Member הסמל האישי של השושנים
    תאריך הצטרפות
    May 2015
    הודעות
    5,097
    ציטוט נכתב במקור על ידי shlomimor צפיה בהודעה
    לא מוותר על רעיון הוורסיס, רכבתי אמנם על הגרסה עם המתלים החשמליים וגם ניסיתי לשנות מצבים אבל לא הרגשתי שינוי בתחושה שהפרונט לא יציב בעיקר בסיבובים.
    בכל מקרה אם ארכוש זו תהיה הגרסה הרגילה.
    רציתי רק לבדוק אם מישהו חווה את התופעה הזו או שבאמת מצריך כיוון מתלים מדוייק יותר.
    בקשר לאפריקה זה לא בכיוון כי אני בטוח שירגיש לי חלש לפחות כמו הטנרה.
    לא חוויתי את מה שאתה מספר ואני לפעמים יודע לשחרר קצת...
    מה שכן לצמיגי הבריג'סטון המקוריים שמגיעים עם האופנוע אחיזה פחות טובה מלפירלי GT, א' שרוכב איתי קבוע
    אומר שהרכיבה שלי השתפרה מאד מיום שהחלפתי צמיגים, המקוריים החזיקו 18K בעוד ה-GT רק 14K אבל ההבדל
    ברור.
    בקש רכיבה נוספת ובדוק לחצי אוויר 36 קדמי, 42 אחורי זה משמעותי באופנוע הזה.
    פעם, האופנועים היו מברזל והרוכבים מפלדה!

  7. #7
    לא ברור לי מה חלש בסופר טנרה?
    אם אתה מחפש לרכב מעל 200 אתה מחפש בקטגוריה הלא נכונה.

  8. #8
    Senior Member הסמל האישי של השושנים
    תאריך הצטרפות
    May 2015
    הודעות
    5,097
    ציטוט נכתב במקור על ידי Lord byron צפיה בהודעה
    לא ברור לי מה חלש בסופר טנרה?
    אם אתה מחפש לרכב מעל 200 אתה מחפש בקטגוריה הלא נכונה.
    אתה מבלבל מהירות בכוח מהירות סופית היא לא אידיקציה לכלום,
    פעם, האופנועים היו מברזל והרוכבים מפלדה!

  9. #9
    Junior Member
    תאריך הצטרפות
    Oct 2016
    הודעות
    30
    העניין הוא שעברתי לסופר טנרה מפייזר 1000,
    אז התרגלתי לכח שלא נגמר ומגיע בקלות .
    לעומתו הטנרה "עגלה", ולכן לא הצלחתי להתחבר אליו.
    בסופו של דבר אופנועים זה עניין סובייקטיבי.

  10. #10
    Senior Member
    תאריך הצטרפות
    May 2015
    הודעות
    1,568
    ציטוט נכתב במקור על ידי Lord byron צפיה בהודעה
    לא ברור לי מה חלש בסופר טנרה?
    אם אתה מחפש לרכב מעל 200 אתה מחפש בקטגוריה הלא נכונה.
    ל 1290 אין בעיה עם זה...
    Tracer 900

  11. #11
    Member
    תאריך הצטרפות
    May 2015
    הודעות
    128
    יeran-go היה בטוח שחוויית הרכיבה מתחילה בפנייה הראשונה

    לעניות דעתי, חלש אפשר להגיד על מומנט. ספורטסטר 883 (עם קיט 1340) זצוק"ל היה עם מומנט תולש זרועות.

    מה זה כוח באופנוע?
    הטנרה אמור לתת לך מענה להכל, כולבויניק. לא מצטיין בכלום. כמו רוב האדוונצ'רים.

    אם ירדת מפייזר (עם ה-1.93 שלך, לא יודע איך הצלחת לרכב עליו), למה אתה מחפש אדוונצ'ר?

    Sent from my SM-G965F using Tapatalk

  12. #12
    Senior Member
    תאריך הצטרפות
    Sep 2018
    הודעות
    2,069
    ציטוט נכתב במקור על ידי shlomimor צפיה בהודעה
    שלום
    עד לאחרונה רכבתי על ימאהה סופר טנרה 2017 כשנה. מכרתי אותו כי הרגשתי שהוא חלש לי מדי.
    עשיתי נסיעות מבחן על ורסיס1000 וקטמ 1290.
    אהבתי יותר את הורסיס יותר נוח ומנוע חלק אבל..הרגיש לי שהפרונט לא יציב...
    היות ואני בחור גבוה 1.93 95 ק"ג, מבחר האופנועים שיתאימו לי די מצומצם.
    אשמח לחוות דעתכם.
    יכול להיות שרכבת עם לחץ אוויר נמוך מדי?
    האדוונצ'ר הבכיר של KTM הוא מכונה מרשימה מאוד בעיני אבל כל הכלים שלהם ידועים כרוטטים יחסית עם נטיה להוכיח ולא באמת חלקים.
    כלים ספורטיביים שעושים תיור בלי למצמץ. מושבים מרווחים ויש הרבה מקום לגבוהים.

    נתון שאנשים נוטים להתעלם ממנו יחסית לנפח או הספק הוא היחס בין כוח למשקל הכלי כשהוא מתודלק ורטוב.
    אדוונצ'ר 1290 238 ק"ג 160 כ"ס = 0.67
    אדוונצ'ר 1090 228 ק"ג 123 כ"ס =0.53
    וורסיס 1000 2017 239 ק"ג 118 כ"ס = 0.49
    סופר טנרה 265 ק"ג 110 כ"ס = 0.41

    הביצועים מושפעים גם ממפות הצתה וכיוון גיר ובולמים אבל זו נקודת הבסיס לתחושת הכוח בעיני.
    נייקדים וכל אופנוע בריון שלא מספק הגנה מרוח במהירות לא חוקית חסרי הגיון שימושי מבחינתי.
    במחיר הוורסיס לוקח בגדול. מבחינת הפאן תלוי איך אתה רוכב ומה השימוש. אם הייתי צריך כלי להתנהלות יומיומית כנראה שהייתי בוחר בורסיס.
    לסופישבוע העדפתי את ה KTM 1090 שנותן הרבה (מדי) מאוד וזול משמעותית מהאח הבכור. לא משייט ב -200 אבל ב 160-150 ב- 6,000-5,000 סל"ד מתונים.
    SUZUKI GSX ES 550 E 1986
    HONDA NC 750 X 2016
    KTM 1090 Adventure S 2018
    2020 Husqvarna 701 Enduro
    KTM 790 Adventure S 2021


  13. #13
    Senior Member
    תאריך הצטרפות
    May 2015
    מיקום
    מה זה? אופנוען לא יושב במקום אחד
    הודעות
    687
    ציטוט נכתב במקור על ידי קידוזו צפיה בהודעה

    נתון שאנשים נוטים להתעלם ממנו יחסית לנפח או הספק הוא היחס בין כוח למשקל הכלי כשהוא מתודלק ורטוב.
    אדוונצ'ר 1290 238 ק"ג 160 כ"ס = 0.67
    אדוונצ'ר 1090 228 ק"ג 123 כ"ס =0.53
    וורסיס 1000 2017 239 ק"ג 118 כ"ס = 0.49
    סופר טנרה 265 ק"ג 110 כ"ס = 0.41
    ממממ... נראה לי שהכיוון נכון, אבל לא מדויק.

    החשבון הזה צריך להיעשות לגבי המשקל הכללי שמזיז האופנוע וכולל גם רוכב וציוד (לפעמים גם מורכב). אם אתה מוסיף 100 קילו למשקלי האופנוע, המספרים הם 0.47, 0.38, 0.34 ו-0.30, כך שההפרשים קטנים משמעותית.

    העניין הנוסף הוא המומנט בסל"ד מסוים והמשקל. ההרגשה של כוח היא, בעצם של מומנט. הבדיקה צריכה למעשה להיות השוואת המומנטים של כ"א מהאופנועים באותם סל"דים, נניח, בין 2000 ל-5000 מחולק במשקל. נראה לי שזה ייתן מדד נכון יותר להרגשת הכוח ברכיבה.

  14. #14
    Senior Member
    תאריך הצטרפות
    Sep 2018
    הודעות
    2,069
    ציטוט נכתב במקור על ידי א הזקן צפיה בהודעה
    ממממ... נראה לי שהכיוון נכון, אבל לא מדויק.

    החשבון הזה צריך להיעשות לגבי המשקל הכללי שמזיז האופנוע וכולל גם רוכב וציוד (לפעמים גם מורכב). אם אתה מוסיף 100 קילו למשקלי האופנוע, המספרים הם 0.47, 0.38, 0.34 ו-0.30, כך שההפרשים קטנים משמעותית.
    אם המספרים נכונים אז זה ההפרש הנכון. נשמע הגיוני.

    העניין הנוסף הוא המומנט בסל"ד מסוים והמשקל. ההרגשה של כוח היא, בעצם של מומנט. הבדיקה צריכה למעשה להיות השוואת המומנטים של כ"א מהאופנועים באותם סל"דים, נניח, בין 2000 ל-5000 מחולק במשקל. נראה לי שזה ייתן מדד נכון יותר להרגשת הכוח ברכיבה.
    אם אני זוכר נכון את ההגדרה, מומנט לאורך זמן נתון הוא כ"ס (כוח ועבודה). המדד של מומנט בסל"ד X נראה פחות מדוייק ובכל מקרה מסורבל.
    הרי מנועים (כולל מפת ההצתה והגיר) מכוונים לספק כ"ס נתון בסל"ד שונה. ב NC למשל מנתק ההצתה מגיע באזור ה 5,000 סל"ד וב KTM עוד לא הגעתי אליו גם ב- 100 קמ"ש בהילוך שני. ב KTM מגיע הכוח המשמעותי בסל"ד שלא רלוונטי בכלל ל NC. אז יש לנו צמד מנועי 2 צילינדרים של אדוונצ'רים (אותו סגמנט כביכול) שאי אפשר להשוות ביניהם.
    SUZUKI GSX ES 550 E 1986
    HONDA NC 750 X 2016
    KTM 1090 Adventure S 2018
    2020 Husqvarna 701 Enduro
    KTM 790 Adventure S 2021


  15. #15
    Senior Member
    תאריך הצטרפות
    May 2015
    מיקום
    מה זה? אופנוען לא יושב במקום אחד
    הודעות
    687
    ציטוט נכתב במקור על ידי קידוזו צפיה בהודעה
    אם אני זוכר נכון את ההגדרה, מומנט לאורך זמן נתון הוא כ"ס (כוח ועבודה).
    לא ממש.
    הספק (למשל כ"ס) זה כמות אנרגיה ביחידת זמן. אנרגיה (עבודה) זה כוח כפול מרחק. גם מומנט הוא כוח כפול מרחק – כלומר, היחידות של מומנט ושל אנרגיה זהות. אבל, מכיוון שמדובר על מכפלה וקטורית, אז בגלל שכיוון התנועה שונה (אנרגיה – כיוון הפעלת הכוח, מומנט - בניצב להפעלת הכוח) הם לא אותו גודל.
    אנחנו מתחילים להיכנס כאן לדיפרנציאלים ואינטגרלים, נדמה לי שזה לא המקום.
    תחשוב על הניסוי הבא: אתה רוכב ב-2500 סל"ד ורוצה לעלות מהירות ל-3500 סל"ד באותו הילוך. באופנוע גדול-מומנט (כבר בסל"ד נמוך) אתה פשוט מסובב את המצערת ועף. באופנוע דל-מומנט ייקח הרבה זמן להעלות את המהירות. הביטוי העממי הוא "אין לו כוח בסל"ד נמוך". כדי לעשות את זה יעיל אתה תוריד הילוך או שניים, תעלה סל"ד לתחום בו ההספק והמומנט גדולים ואז התאוצה תהיה טובה. השתמשת בתיבת ההילוכים על מנת לפצות על מומנט קטן בסל"ד נמוך.

    כמובן שאם מדובר על נפחים דומים ומשקל אופנוע דומה, המנוע דל-המומנט בסל"ד נמוך צפוי לתת הספקים גדולים יותר בסל"ד גבוה (יחסית למנוע עם מומנט גדול בסל"ד נמוך) ולכן מהירותו הסופית תהיה יותר גדולה.

    כמובן שלמשקל האופנוע יש מרכיב מהותי, כי גם ההספק וגם המומנט "מתחלקים" למספר הק"ג והתאוצה מושפעת.

    ועכשיו השאלה היא ממה מורכבת ההרגשה של "הרבה" או "מעט" כוח. לטעמי מדובר בעצם על מומנט ולא על הספק.

    דוגמה אישית: אחד האופנועים שהיו לי בעבר היה פייזר 1000 עם 150 כ"ס. האופנוע הנוכחי שלי הוא וורסיס 1000 עם פחות מ-120 כ"ס. אבל ההרגשה היא שלוורסיס יש יותר כוח, כי בפייזר, בכל פעם שרציתי להאיץ, הייתי צריך להוריד הילוכים כדי שהמנוע יהיה מעל 5000 סל"ד – רק שם הוא התחיל לחיות. בוורסיס אני פשוט מסובב את המצערת – לא משנה על איזה סל"ד אני נמצא – והאופנוע עף קדימה.

אשכולות דומים

  1. ייעוץ
    על ידי asaf_wisse בפורום כללי
    תגובות: 4
    הודעה אחרונה: 09-03-2020, 10:08
  2. זקוק לעזרה בבחירת האופנוע הבא
    על ידי wile e בפורום כללי
    תגובות: 3
    הודעה אחרונה: 08-03-2017, 18:10
  3. ייעוץ בבחירת כפפות חורף
    על ידי newbalance בפורום פורום ציוד
    תגובות: 22
    הודעה אחרונה: 19-02-2017, 17:28
  4. יעוץ בבחירת האופנוע הבא
    על ידי Adirt בפורום כללי
    תגובות: 125
    הודעה אחרונה: 26-02-2016, 15:55
  5. ייעוץ : Gsr 750
    על ידי Mindblow בפורום כללי
    תגובות: 15
    הודעה אחרונה: 08-07-2015, 16:55

הרשאות פרסום

  • אין באפשרותך לפרסם אשכולות חדשים
  • אין באפשרותך לפרסם תגובות
  • אין באפשרותך לצרף קבצים
  • אין באפשרותך לערוך את הודעותיך
  •  
Single Sign On provided by vBSSO