עמוד 1 מתוך 2 12 אחרוןאחרון
תוצאות 1 עד 15 מ 28

אשכול: במאי: 7 רוכבים נהרגו על דו-גלגלי

  1. #1
    עורך ראשי FullgaZ הסמל האישי של אביעד אברהמי
    תאריך הצטרפות
    Sep 2011
    הודעות
    3,338

    במאי: 7 רוכבים נהרגו על דו-גלגלי

    חודש מאי הקטלני: 7 רוכבי דו-גלגלי נהרגו בחודש מאי על כבישי ישראל, כשמניין ההרוגים עולה באופן דרסטי בשנת 2020 ל-27 רוכבים מתוך 110 הרוגים בסך הכל על כבישי ישראל; הפרטים כולם בפנים.

    http://fullgaz.co.il/%d7%91%d7%9e%d7...2%d7%9c%d7%99/

  2. #2
    Senior Member הסמל האישי של KKatkov
    תאריך הצטרפות
    May 2015
    הודעות
    3,688
    אביעד, תודה על המאמץ וכל הכבוד על בדיקת הנסיבות ועל ההגשה העניינית.
    Ducati Multistrada 1100
    Alfa Guiletta 1.4 Manual

  3. #3
    Senior Member הסמל האישי של KKatkov
    תאריך הצטרפות
    May 2015
    הודעות
    3,688
    ניסיתי לנסח הודעה עם אנליזה לסטטיסטיקה העגומה. אחרי זה, פשוט מחקתי - כי נראה לי שזה לא באמת משנה מי אשם לכאורה בתאונות (5/7 הן תאונות שעל פניו אין בהן אשם עיקרי מצד נהג רכב). אני כמעט בטוח, שאת חמשת התאונות האלה היה אפשר למנוע בקלות אילו הרוכבים היו זהירים ואחראים יותר. ב-2 הנותרות אני כבר לא בטוח, אבל עדיין מאמין שהיה אפשר למנוע את האירוע ברכיבה הגנתית וצפויה יותר לשאר משתמשי הדרך.

    בסופו של יום, הבעיה ידועה - והיא שאנשים נוהגים בצורה גרועה ומזלזלת. אבל זה לא תופס רק לנהגי הרכב, כי אנשים גם רוכבים בצורה גרועה ומזלזלת בדיוק באותה מידה.
    זה אותו חומר אנושי עם אותם הרגלי כביש מגונים.
    פשוט על גבי האופנוע, קיים סיכוי גבוה יותר שתאלץ לשלם את מלוא המחיר לחוסר האחריות שלך.
    Ducati Multistrada 1100
    Alfa Guiletta 1.4 Manual

  4. #4
    וואו, 25% מההרוגים בתאונות דרכים השנה הם רוכבי אופנוע. זה נשמע לי מטורף. זה פחות או יותר היחס לאורך השנים?? או שמדובר בפריק סטטיסטי שאמור להתיישר?
    נערך לאחרונה על ידי פיינשמקר; 02-06-2020 בשעה 01:29.

  5. #5
    Senior Member הסמל האישי של KKatkov
    תאריך הצטרפות
    May 2015
    הודעות
    3,688
    ציטוט נכתב במקור על ידי פיינשמקר צפיה בהודעה
    וואו, 25% מההרוגים בתאונות דרכים השנה הם רוכבי אופנוע. זה נשמע לי מטורף. זה פחות או יותר היחס לאורך השנים?? או שמדובר בפריק סטטיסטי שאמור להתיישר?
    לא בטוח לגמרי במה שאני אומר, אבל נראה לי שאחוז האופנועינים בסטטיסטיקה העגומה עולה לאורך השנים.
    אני יכול לנחש שזה קשור לסיבות הבאות:
    - שיפור בבטיחות הרכבים - אחוז נמוך יותר של תאונות קטלניות מכלל תאונות הרכב.
    - עליה במסירות האופנועים בשנים האחרונות - כמות גדולה של רוכבים חדשים
    - הרעה מתמשכת בתרבות הנהיגה והרכיבה
    - עליית הצפיפות בכבישים
    Ducati Multistrada 1100
    Alfa Guiletta 1.4 Manual

  6. #6
    Senior Member
    תאריך הצטרפות
    Jun 2018
    הודעות
    1,211
    זה די נכון. יותר קשה למות בטויוטה 2020 מאשר בסובארו שנות ה-90. אופנועים גם השתפרו, אבל הם עדיין על שני גלגלים.


    Sent from my iPhone using Tapatalk

  7. #7
    די ברור שאחוז התאונות הקטלניות מתוך כלל תאונות האופנוע גבוה מהמדד המקביל ברכבים.

    השאלה החשובה, וכאן לדעתי מתחבא הנתון המפחיד, היא מה ההסתברות הכללית של רוכב אופנוע להיות מעורב בתאונה אל מול ההסתברות הכללית של נהג רכב להיות מעורב בתאונה.

    מספר ההרוגים מהווה 25% מסך ההרוגים ובו בעת אחוז האופנועים מתוך כלל הרכבים הוא מספר חד ספרתי נמוך.

    עושה רושם שההסתברות הכללית להיות מעורב בתאונה היא בעשרות מונים אם לא מאות מונים גדולה יותר לרוכבי אפנוע מאשר לנהגי רכב.

    הקטסטרופה הזו זהה גם באירופה, או שזו גזירת גורל של ישראל ובנגלאדש?

    אני שוקל לרכוש אופנוע, והנתון הזה ממש ערער אותי.
    נערך לאחרונה על ידי פיינשמקר; 02-06-2020 בשעה 12:28.

  8. #8
    Senior Member
    תאריך הצטרפות
    Jun 2018
    הודעות
    1,211
    ציטוט נכתב במקור על ידי פיינשמקר צפיה בהודעה
    אני שוקל לרכוש אופנוע, והנתון הזה ממש ערער אותי.
    אתה לא יכול לרכב על אופנוע כמו שנהג ישראלי נוהג ברכב. צריך לשמור מרחק, לתת זכות קדימה, לא לחתוך לימין ועל שמאל. אחרת אתה נכנס לסטטיסטיקה.


    Sent from my iPhone using Tapatalk

  9. #9
    מנהל פורום FullgaZ הסמל האישי של lokimonster
    תאריך הצטרפות
    May 2015
    מיקום
    עיר הקודש
    הודעות
    4,167
    אופנוע זה כלי מסוכן.

    אבל יש המון משתנים שתלויים ברוכב כמו אופי רכיבה (קצב נסיון ערנות ריכוז שמירת מרווח מחייה מלפנים מהצדדים ומאחור) שיאפשרו לנו יכולת לשמור על עצמינו מפני הסביבה.
    זה לא מאה אחוז אבל בהחלט מקטין את הסיכוי להפגע.

    אגב קיבלתי השבוע תזכורת קלה לחשיבות של ריכוז ועירנות כשהולכת רגל שמנמנה ( בלשון המעטה) הגיחה מול הפרצוף שלי כשהיא עסוקה בטלפון ולשמחתי בלמתי תוך שאני מתמרן מאחורי הבק-אקס שלה (הייתי במהירות חוקית פחות מ30 לדעתי).

    בדרך כלל כשאני עובר משמאל לאוטובוס אני מעף מבט דרך שמשת הנהגאו רוכן קצת קדימה ופה לא עשיתי את זה ( הראש היה עסוק בשכרות דירה או סביח לאישה ) ובנוסף אופנוע שהגיח מולי גם לקח קצת משימת הלב ( הוא ראה את המקרה וצפר להזהיר).

    האירוע הסתיים בשלום ונתן לי תזכורת כמה חשוב להיות עירני ( גם במהירות נמוכה).

    מצאתי על מה לקטר הוינקר של ימאהה נושר!!!
    SIC TRANSIT GLORIA MUNDI

  10. #10
    Senior Member הסמל האישי של KKatkov
    תאריך הצטרפות
    May 2015
    הודעות
    3,688
    ציטוט נכתב במקור על ידי פיינשמקר צפיה בהודעה
    די ברור שאחוז התאונות הקטלניות מתוך כלל תאונות האופנוע גבוה מהמדד המקביל ברכבים.

    השאלה החשובה, וכאן לדעתי מתחבא הנתון המפחיד, היא מה ההסתברות הכללית של רוכב אופנוע להיות מעורב בתאונה אל מול ההסתברות הכללית של נהג רכב להיות מעורב בתאונה.

    מספר ההרוגים מהווה 25% מסך ההרוגים ובו בעת אחוז האופנועים מתוך כלל הרכבים הוא מספר חד ספרתי נמוך.

    עושה רושם שההסתברות הכללית להיות מעורב בתאונה היא בעשרות מונים אם לא מאות מונים גדולה יותר לרוכבי אפנוע מאשר לנהגי רכב.

    הקטסטרופה הזו זהה גם באירופה, או שזו גזירת גורל של ישראל ובנגלאדש?

    אני שוקל לרכוש אופנוע, והנתון הזה ממש ערער אותי.

    יקפצו עלי עכשיו, אבל אני טוען ש"הסתברות" במקרה הזה היא שקר, כי יש בה הכללה גדולה מדי.
    מה הסיכוי של בחור על דיוק 390 שטס על 130 בשוליים של כביש 5 להיפצע קשה או להיהרג? כנראה גבוהה.
    מה הסיכוי של שליח שמזגזג ונדחף בין שני אוטובוסים, כשאביזר המיגון היחיד שש עליו זאת קסדה פתוחה, ספק אם מתאימה בכלל לראש? כנראה שגם.

    ומה הסיכוי של רוכב שהשקיע במיומנות הרכיבה שלו, רוכב על אופנוע תקין, מתמגן, רוכב במהירות הגיונית שתואמת את תנאי הדרך והראות, עושה מאמץ לצפות את העתיד לבוא, נמנע ממצבים שעלולים להתפתח לבעייתיים?
    אין גלולת קסם, הסיכוי עדיין קיים. אבל לדעתי (ואין בידי סטטיסטיקה אמיתית לצערי) הסיכויים של רוכב כזה להיפצע קשה או למות בתאונה גבוהים במעט מהסיכוי שאותו דבר יקרה לו ברכב.

    הסטטיסטיקה האישית (והלא בהכרח משקפת) שלי:
    מבין כלל התאונות הכביש שעברתי (6 לדעתי, ב-10 שנים וכ-250 אלף ק"מ של רכיבה) - רק באחת נפצעתי פציעה בינונית שדרשה אשפוז, והיא הייתה ברכיבה "על הקצה" (ספורטיבי). הבהרה: כשאני מדבר על תאונות, אני מחריג נפילה במקום ללא נזק לרוכב ולאופנוע במהירות אפס (היו גם כמה כאלה).

    אם נפלח את כלל התאונות:
    2 קרו ברכיבה עם אופי ספורטיבי כשחרגתי ממעטפת היכולות שלי או של האופנוע. אחת מהן נגמרה באשפוז (פציעה שמוגדרת כ"בינונית"), האחרת בסימן כחול.
    2 קרו עקב מהירות שלא התאימה לתנאי הדרך/מיומנות הרכיבה (ניסיון לעמוד בקצב של חבר מנוסה עם ותק של חודש על האופנוע הראשון, ויציאה לעקיפה מיותרת בירידה חלקלקה על כביש רטוב לפני בלימה). בשני המקרים נגמר במכות יבשות (הודות למיגון).
    1 קרתה משום שניקרתי על האופנוע ברכיבה לילית ארוכה ומשמימה. למזלי נגמרה בסימנים כחולים.
    1 - החלקה על כתם סולר טרי בפניה חשוכה. סימן כחול.

    מהפילוח הזה עולות כמה מסקנות:
    1. אני לא באמת יכול להחישב רוכב אחראי - כי בכל אחד ואחד מהארועים האלה, היה מרכיב גדול של חוסר האחריות שלי שתרם לקרות התאונה.
    2. את כל התאונות אלה (פרט אולי לנפילונת על כתם סולר) אפשר וצריך היה למנוע.
    3. חרף שני הסעיפים מעל, פרט למקרה יחיד שבו במודע ובמכוון התקרבתי לגבולות שלי ושל המכונה, מתוך ידיעה שאני מסכן את חיי (בתור אדם סמי-בוגר כמו שאני עכשיו, נשוי ואב לילד - אין דרך אחרת להגדיר את מה שעשיתי) - באף אחד מהארועים לא היה סיכוי גבוה להיהרג. אילו הייתי נהרג בנסיבות ההן, היה זה עניין של חוסר מזל בעיקר - שקול לאיבוד שליטה ברכב ששולח אותך לעמוד תאורה. עם הדלת של הנהג.
    Ducati Multistrada 1100
    Alfa Guiletta 1.4 Manual

  11. #11
    מה שערער אותי, זו ההבנה כנראה עד כמה גדול הסיכון לרוכב אופנוע מגורמים שלא בשליטתו ולא ניתנים למניעה על ידו. חפץ שעף ממשאית לפניו ללא זמן להגיב, נהג רכב פרוע שנכנס בו מאחור או מהצד בפתאומיות וכו’ וכו׳.

    הנתון הזה של אחוז ההרוגים (ואני די בטוח שגם הפצועים קשה) של רוכבי אופנוע הוא כל כך משמעותי שדי ברור שגם אם הרוכב אחראי, מרוכז וערני, נוסע בבטחה על פי תנאי הדרך, והאופנוע מושלם טכנית, הסכנה להיות מעורב בתאונה קשה עדיין גדולה בצורה יוצאת דופן מנהג ברכב.

    עכשיו אני צריך לברר עם עצמי בכנות האם אני מוכן לקחת רמת סיכון כזו, שבהכפלה של כמה שנות נהיגה הופכת סטטיסטית לפסיכית.

  12. #12
    מנהל פורום FullgaZ הסמל האישי של lokimonster
    תאריך הצטרפות
    May 2015
    מיקום
    עיר הקודש
    הודעות
    4,167
    הסיכון גדול.

    ציינתי מספר פעמים שכל פעם שאני יוצא מהבית אני מעיף מבט בידיעה שייתכן שאחרי הרכיבה הכל ישתנה במקרה הטוב מישהו יפזר את האפר שלי על כביש 6 כשהוא רוכב על 200 קמ"ש ( לא צוחק בעיניין הזה זו הבקשה האחרונה שלי חוצ מזה שתשבנה עליי 7 בחורות רזות עם חזה זקור - לפני ששושנים קופץ עם רדנקיות)

    במקרה הפחות טוב זה שיקום ארוך ואולי גלגלים לכל שאר החיים.

    וקצת יותר טוב שיקום וחזרה לתפקוד פחות או יותר מלא.


    בכל מקרה אני מודע לסכנות ומפחד מהן ומברך כל יום שאני מעלה את האופנוע על ג'ק האמצע בבית.

    ההכי גרוע זה לחיות בשכיבה עם זונדה

    מצאתי על מה לקטר הוינקר של ימאהה נושר!!!
    SIC TRANSIT GLORIA MUNDI

  13. #13
    Senior Member
    תאריך הצטרפות
    May 2015
    הודעות
    1,568
    ציטוט נכתב במקור על ידי xlib צפיה בהודעה
    זה די נכון. יותר קשה למות בטויוטה 2020 מאשר בסובארו שנות ה-90. אופנועים גם השתפרו, אבל הם עדיין על שני גלגלים.


    Sent from my iPhone using Tapatalk
    הכלים משתדרגים אבל מה עם הרוכבים?
    Tracer 900

  14. #14
    Senior Member הסמל האישי של KKatkov
    תאריך הצטרפות
    May 2015
    הודעות
    3,688
    ציטוט נכתב במקור על ידי פיינשמקר צפיה בהודעה
    מה שערער אותי, זו ההבנה כנראה עד כמה גדול הסיכון לרוכב אופנוע מגורמים שלא בשליטתו ולא ניתנים למניעה על ידו. חפץ שעף ממשאית לפניו ללא זמן להגיב, נהג רכב פרוע שנכנס בו מאחור או מהצד בפתאומיות וכו’ וכו׳.

    הנתון הזה של אחוז ההרוגים (ואני די בטוח שגם הפצועים קשה) של רוכבי אופנוע הוא כל כך משמעותי שדי ברור שגם אם הרוכב אחראי, מרוכז וערני, נוסע בבטחה על פי תנאי הדרך, והאופנוע מושלם טכנית, הסכנה להיות מעורב בתאונה קשה עדיין גדולה בצורה יוצאת דופן מנהג ברכב.

    עכשיו אני צריך לברר עם עצמי בכנות האם אני מוכן לקחת רמת סיכון כזו, שבהכפלה של כמה שנות נהיגה הופכת סטטיסטית לפסיכית.
    אם אני לא טועה, אתה מתלבט כבר כמה חודשים...
    אולי אתה נהנה להתלבט?

    קראת את ההודעה שלי. רכבתי לא מעט, ועף פעם לא עף עלי חפץ ממשאית. אולי כי אני לא נוסע מאחרי משאיות, כחלק מאסטרטגיית רכיבה?
    לא נכנסו בי נהגים פרועים מאחור (הייתה פעם שמישהו היה קרוב, בסוף הוא טיפס על אי תנועה במקום). אולי כי אני משתדל לא להפתיע, לא מאיץ לפני כיכרות/צמתים, מפנה מקום לרכב שמגיע מאחור במהירות, ונמנע מבלימה חזקה או פתאומית כשיש מאחורי מישהו? זאת גם אסטרטגיית רכיבה.
    גם לא נכנסו בי מהצד - היו מספיק סיטואציות שזה יכל לקרות ולא קרה. גם כאן יש מה לעשות ברוב המכריע של המקרים - לא לנסוע צמוד לרכב, לקחת בחשבון שטחים מתים ואת העובדה שאנשים לא בודקים מראות, לפקפק תמיד בזה שיתנו לך זכות קדימה או יצייתו לרמזור אדום.

    חוויתי בשנות הרכיבה שלי מספר התקלויות בודדות עם נהגים הזויים ששם האסטרטגיה לא עזרה, כי היה עסק עם נהג מסטול לחלוטין/עבריין שנמלט/לוגיקה אלטרנטיבית שאינה ניתנת להבנה.
    אף אחד מה"כמעטים" האלה לא נגמר בתאונה - מצד אחד, בזכות מיומנות רכיבה סבירה שצברתי בקורסים, רכיבת שטח וניתוח מתמיד של כל סיטואציה בכביש שבה עניינים איימו לצאת משליטה - ומצד שני, בזכות "מזל" או "כוח עליון", שהשאיר לי את המטר מעבר שאליו חמקתי.
    נהגתי ברכב אולי 20% מהקילומטראז' שעשיתי על גבי אופנועים, וגם שם היו לי "כמעטים" בודדים מפחידים מאוד, שיכלו להיגמר בתאונה קשה. כך שאני לא יכול להגיד שברכב אני בטוח בכביש, בעוד שעל גבי האופנוע אני מסתכן. כל יציאה לכביש היא סיכון, גם אם אתה הולך רגל.

    אני מאמין (ואולי אני משקר לעצמי) שרמות הסיכון האישי שלי דומות ללא קשר לכלי הרכב שעליו אני נמצא - כי המנגנון העיקרי שמגן עלי הוא אסטרטגיית רכיבה/נהיגה, ולא כמות הפח שמסביבי.

    לעניינך - מה מניע אותך לרכב על אופנוע? אם תבין את המוטיבציה שלך, יהיה לך יותר קל לנחש מה רמת הסיכון שצפויה לך אישית...
    Ducati Multistrada 1100
    Alfa Guiletta 1.4 Manual

  15. #15
    Senior Member הסמל האישי של mudale222
    תאריך הצטרפות
    May 2015
    מיקום
    JLM
    הודעות
    2,840
    דרך אחת להסתכל על זה היא מספרית, הסיכוי של רוכב אופנוע להיות מעורב בתאונה עם פציעה קשה הוא בן פי7 לפי13 - שזה המון.
    דרך שנייה מספרית להסתכל על זה - זה שהסיכוי ברכב הוא 0.00001 ובאופנוע 0.0001 (מספרים מונפצים הבנתם את הרעיון).
    דרך שלישית להסתכל על זה - היא 100%. 100% שתעשה תאונה ותפצע - השאלה רק כמה קשה.

אשכולות דומים

  1. באפריל: 3 רוכבים נהרגו על דו-גלגלי
    על ידי אביעד אברהמי בפורום כללי
    תגובות: 8
    הודעה אחרונה: 04-05-2020, 09:30
  2. במרץ: 4 רוכבים נהרגו על דו-גלגלי
    על ידי אביעד אברהמי בפורום כללי
    תגובות: 19
    הודעה אחרונה: 20-04-2020, 07:05
  3. בפברואר: 7 רוכבים נהרגו על דו-גלגלי
    על ידי אביעד אברהמי בפורום כללי
    תגובות: 39
    הודעה אחרונה: 05-03-2020, 14:53
  4. בינואר: 5 רוכבים נהרגו על דו-גלגלי
    על ידי אביעד אברהמי בפורום כללי
    תגובות: 19
    הודעה אחרונה: 07-02-2020, 01:27
  5. מחצית מרוכבי הדו-גלגלי רוכבים ללא ביטוח חובה!
    על ידי אביעד אברהמי בפורום כללי
    תגובות: 34
    הודעה אחרונה: 05-11-2016, 21:24

הרשאות פרסום

  • אין באפשרותך לפרסם אשכולות חדשים
  • אין באפשרותך לפרסם תגובות
  • אין באפשרותך לצרף קבצים
  • אין באפשרותך לערוך את הודעותיך
  •  
Single Sign On provided by vBSSO