תוצאות 1 עד 6 מ 6

אשכול: שקיעת שסתום

צפייה משולבת

  1. #1
    Junior Member
    תאריך הצטרפות
    Sep 2019
    הודעות
    30

    שקיעת שסתום

    אכלתי הרבה מרורים מהDRZ 400 שלי מאז שקניתי אותו. קניתי אותו בינואר, במשך כחודש עבד נפלא ואז התחילו בעיות ההתנעה כשהכל רק התחיל, בדיקת מרווח שסתומים קצרה גילתה כי אחד מן השסתומים מתחיל לשקוע. אז אחרי טיפול שימסים במוסך, האופנוע חזר לעבוד מצויין... לתקופה מסויימת... אחר כך הגיעה הקורונה והחלטתי בזמן הזה לעשות פרוייקט שיפוץ קטן לאופנוע ככה שבינתיים,האופנוע ישב בבית עד שהכל סודר במקום. על הדרך שוב לא הניע רק שהפעם היה זה קרבורטור שנסתם קצת. אחרי שאח שלי הוציא בטעות את בורג הדלק לחלוטין כשניסה לעזור לי בהתנעה שלו , התגלה שדלק לא יצא. הקרבורטור נוקה וכך גם הטנק דלק והתקנתי גם פילטר דלק כדי שהדלק שייכנס אל הקרבורטור תמיד יהיה נקי.
    לאחרונה עליתי שוב על האוכף אחרי שהפרוייקט נגמר. יום אחד נסע מדהים. קם יום אחרי בבוקר, מנסה להניע... ואז התחילו שוב הבעיות. הצלחתי להניע איכשהו. מגיע הביתה, מנסה להניע שוב וכבר שום דבר לא עובד. אחרי ניסיונות רבים, הרבה אכזבה, ייאוש וגם כוח שאין לי אחרי העבודה, הרמתי ידיים והחלטתי לשים את האופנוע במוסך. כבר בשיחת הטלפון כשאני מסביר לבעל המוסך שהוחלפו במנוע שימסים של השסתום אחרי שבדקתי עם מד מרווחים, הוא מקבל איזושהי אינדיקציה שאולי השסתום צנח כבר יותר מדי מכדי לפתור את הבעיה עם שימסים. היום קיבלתי את הבשורה מהמוסך ששסתום אחד יצא מכיוון ושסתום אחר שקע לגמרי.

    עכשיו אני שואל לאלו מכם שיש להם ניסיון עם זה, איך זה שהשסתום בכלל שוקע? למה במכוניות נדיר שזה קורה ולעומת זאת באופנועים הבנתי שזה דבר שבשגרה לאחר כמה קילומטרים? ומבחינת התהליך של השקיעה כל אחד מתאר לי את זה בצורה שקשה להבין אותה. אחד אומר שנוצרת כמעין צורת פטרייה על השסתום , השני אומר משהו אחר.
    אם מישהו יוכל להסביר לי בבקשה את התופעה ואם זה משהו שאני צפוי להיתקל בו עוד הרבה , אני אשמח.

  2. #2
    Senior Member הסמל האישי של Tribalmistyc2
    תאריך הצטרפות
    May 2015
    הודעות
    3,593
    שסתומים שוקעים באופן טבעי בגלל זה מחליפים את השימסים.
    השסתומים נכנסים לטבעות שמשלימות את הצורה של השסתום וככה נוצרת אטימה (שסתומים כל הזמן נפתחים ונסגרים).
    אתה צריך לראות איך ראש מנוע בנוי.
    עם הזמן הטבעות האלו נמעכות והשסתום מטפס למעלה.

    פטריה ועוגיה.
    לא מכיר תופעה כזו מניסיון אישי,אבל אם שסתום אחד עולה מהר יחסית לשאר כנראה צריך להחליף את הטבעת שלו.
    שיפוץ ראש מנוע.
    או ללכת על בטוח ולהחליף ראש מנוע.

  3. #3
    Junior Member
    תאריך הצטרפות
    Sep 2019
    הודעות
    30
    אני מכיר את צורת השסתומים וראש המנוע ואת מערכת הגל פיקות שמעליהם והכל (יש ראש מנוע שבו יש חרירים בהם נכנסים מצד אחד שסתומי יניקה ומהצד השני שסתומי פליטה, אליהם מחוברים קפיצי החזרה ושניהם יחד מהודקים אל נדנד המחובר לפיקה או שפיקה מורידה את השסתום באופן ישיר כמו אצלי) . אם כי מה שלא היה לי הגיוני שלעומת אופנועים התופעה אינה נפוצה בקרב מכוניות ואני ויזואולית לא יכול לדמיין מה קרה לשסתום.

    אתה חושב שהראש מנוע עצמו נסדק כתוצאה מהעליה של השסתום? כי התקשרו אליי מהמוסך והמליצו להחליף שסתום אחד, לא דובר על ראש מנוע.

    מה שאני באמת רוצה לדעת זה אם כרגע שסתום אחד צנח לכמה זמן אני צריך לצפות לשקיעה של השסתום הבא. כמה שעות רכיבה בראש שקט צפויות לי לפני שאני עוד פעם משקיע כסף ונשאר עם האופנוע בבית.

    תודה טרייבל בכל מקרה על ההסבר. אם יש לך איזה סרטון שיכול להמחיש יותר טוב אני אשמח או אפילו תרשים. חיפשתי ביוטיוב valve dropping /sinking ולא מצאתי משהו שממחיש את מה שמתואר.

  4. #4
    Senior Member הסמל האישי של zx2r
    תאריך הצטרפות
    May 2015
    הודעות
    970
    ציטוט נכתב במקור על ידי mr_wiseguy צפיה בהודעה
    אני מכיר את צורת השסתומים וראש המנוע ואת מערכת הגל פיקות שמעליהם והכל (יש ראש מנוע שבו יש חרירים בהם נכנסים מצד אחד שסתומי יניקה ומהצד השני שסתומי פליטה, אליהם מחוברים קפיצי החזרה ושניהם יחד מהודקים אל נדנד המחובר לפיקה או שפיקה מורידה את השסתום באופן ישיר כמו אצלי) . אם כי מה שלא היה לי הגיוני שלעומת אופנועים התופעה אינה נפוצה בקרב מכוניות ואני ויזואולית לא יכול לדמיין מה קרה לשסתום.

    אתה חושב שהראש מנוע עצמו נסדק כתוצאה מהעליה של השסתום? כי התקשרו אליי מהמוסך והמליצו להחליף שסתום אחד, לא דובר על ראש מנוע.

    מה שאני באמת רוצה לדעת זה אם כרגע שסתום אחד צנח לכמה זמן אני צריך לצפות לשקיעה של השסתום הבא. כמה שעות רכיבה בראש שקט צפויות לי לפני שאני עוד פעם משקיע כסף ונשאר עם האופנוע בבית.

    תודה טרייבל בכל מקרה על ההסבר. אם יש לך איזה סרטון שיכול להמחיש יותר טוב אני אשמח או אפילו תרשים. חיפשתי ביוטיוב valve dropping /sinking ולא מצאתי משהו שממחיש את מה שמתואר.
    אני משער שבגלל שלרוב אופנועים יהיו יותר מועדים לשימושי קצה לאורך זמן מאשר רכבים לכן הם יהיו יותר מועדים לפורענות עקב כך, מנוע חד צילנדרי של אופנוע דו"ש כמו הדרוזי סביר שיעבור התעללות במהלך חייו מבעלים כלשהו מאשר נגיד VSTORM או רכב. תוסיף לזה הזנחה בטיפולים בעקבות שימושי קצה ותקבל כלים שמועדים לכשלים כאלו.(לדעתי, כן?)
    גורמים נוספים שיכולים לתרום: איכות חומרים ירודה, שימוש בחומרים לא מתאימים, טעויות אנוש, כשלי ייצור.
    בן כמה הכלי? כמה ידיים עבר? כמה ק"מ עבר?
    נערך לאחרונה על ידי zx2r; 09-06-2020 בשעה 13:59.

  5. #5
    Senior Member
    תאריך הצטרפות
    May 2015
    הודעות
    681
    לא מדובר על הראש עצמו אלא על תושבות השסתום. צריך לפרק את הראש, רק אז תדע מה הנזק באמת

    Sent from my GM1913 using Tapatalk

  6. #6
    Senior Member
    תאריך הצטרפות
    May 2015
    הודעות
    1,054
    לך לנמרוד צרפתי מ"זן אופנועים". דוקטור לדרוזי

אשכולות דומים

  1. שסתום כוח לא עובד
    על ידי Ziv4 בפורום שטח וסופרמוטו
    תגובות: 2
    הודעה אחרונה: 02-09-2018, 15:19
  2. שסתום כוח באופנוע שטח מה זה ותפקידו
    על ידי exc בפורום שטח וסופרמוטו
    תגובות: 3
    הודעה אחרונה: 22-03-2016, 09:12

הרשאות פרסום

  • אין באפשרותך לפרסם אשכולות חדשים
  • אין באפשרותך לפרסם תגובות
  • אין באפשרותך לצרף קבצים
  • אין באפשרותך לערוך את הודעותיך
  •  
Single Sign On provided by vBSSO