עמוד 1 מתוך 2 12 אחרוןאחרון
תוצאות 1 עד 15 מ 17

אשכול: סאן יאנג-דיוק קלאסיק 125. שיפוץ בולם קדמי. האם אפשרי/כדאי?

  1. #1
    Member
    תאריך הצטרפות
    May 2015
    הודעות
    55

    סאן יאנג-דיוק קלאסיק 125. שיפוץ בולם קדמי. האם אפשרי/כדאי?

    שלום לכולם,

    יש ברשותי קטנוע דיוק קלאסיק 125 ישן, אבל במצב די טוב.
    הוא עומד כשנה (אני מניע מידי פעם). חשבתי לאחרונה להחזיר אותו אבל עכשיו אני רואה שאחד הבולמים מקדימה נוזל.
    מדובר בדגם עם הבלם תוף מקדימה כך שדי קשה להשיג אחד כזה חדש. (ספק אם בכלל יש למטרו כזה במלאי, ואם כן המחיר בטח גבוה).
    בגלל שמדובר בדגם עם הבלם תוף מקדימה, הבולם של הדיוק קלאסיק היותר חדש לא יתאים כי הוא כבר הגיע עם בלם דיסק מקדימה.

    חשבתי אולי אפשר לשפץ את הבולם. האם זה אפשרי בבולמים כאלה פשוטים או שברגע שהם מתקלקלים לא ניתן לשפץ?
    אם כן אפשר לשפץ, יש מקום מומלץ באיזור קריות/חיפה?
    יש למישהו הערכת מחיר לשיפוץ כזה? (אני מביא את הבולם מפורק).

    תודה על כל עזרה/מענה.

  2. #2
    Senior Member הסמל האישי של Tribalmistyc2
    תאריך הצטרפות
    May 2015
    הודעות
    3,593
    לא צריך לתלות תקוות במטרו.
    יש יבואני אטמים ויש את הרשת.
    על האטם לפעמים מטביעים את המידה.
    אם כן זה יקל עליך כשתצלצל ליבואן.
    לפני רצוי לבדוק אותה בספר מכונאים או לחפש ספציפיקציות ברשת לדגם,לפעמים אפשר למצוא את המידה של האטמים האלו.
    כדאי להחליף גם את האטם של האבק.

    עלות של שיפוץ כזה היא כמה מאות שקלים.
    העבודה פשוטה ומומלץ לעשות אותה לבד.
    כמו כן כדאי להחליף את השמן בבולמים אחת לשנה וחצי - שנתיים למרות שאין נזילה.

    בדוק שדרוג לבולם של הדגם החדש יותר.
    יצרנים ממחזרים חלקים אז יש סבירות שתהיה התאמה.

  3. #3
    Member
    תאריך הצטרפות
    May 2015
    הודעות
    55
    הי,
    תודה על המענה.

    יש לי את הספר מקט"ים של הדיוק קלאסיק עם הבלם דיסק מקדימה.
    אין שם מידע על האטמים. יש רק מקט"ים להחלפה של כל הבולם.
    הבעיה היא שבדגם עם הבלם דיסק מקדימה הבולם השמאלי קצת שונה במבנה שלו לעומת הבולם בדגם עם הבלם תוף.
    אני מצרף תמונה של הבולם.
    ניתן לראות שיש לו בליטה שנכנסת לחריץ במכסה של הבלם תוף.
    לכן הבולם של הדגם החדש יותר לא יתאים.

    האם צריך כלים מיוחדים בשביל לבצע את השיפוץ של הבולם?
    תמונות מצורפות תמונות מצורפות

  4. #4
    Senior Member
    תאריך הצטרפות
    May 2015
    הודעות
    681
    אם השלדה זהה אולי תוכל למצוא פרונט שלם באחת הפירוקיות

    Sent from my GM1913 using Tapatalk

  5. #5
    Member
    תאריך הצטרפות
    May 2015
    הודעות
    55
    החלטתי לנסות לשפץ את הבולם.
    מכיוון שאין הוראות בספר לגבי שיפוץ בולם, אין לי מושג איזה שמן יש בפנים כרגע או הכמות.
    נגיד שאני אמדוד את הכמות שיש כרגע בפנים, איזו צמיגות של שמן בולמים כדאי לשים?
    ראיתי שיש שמן בולמים (טלסקופים) בצמיגות של מ-5W עד 20W.

  6. #6
    Senior Member הסמל האישי של Tribalmistyc2
    תאריך הצטרפות
    May 2015
    הודעות
    3,593
    בשדרוג התכוונתי להחליף את הבולמים לגמרי.
    שזה אומר גם גלגל וקליפר.

    לא אין צורך בכלים מיוחדים.
    באימפקט שאתה משתמש בו לוריאטור.
    ואולי באלן או כוכב ארוכים.
    בתחתית הבולם יש בורג, לרוב זה אלן.
    ולפעמים למשכך יש ראש כוכב או אלן (במבט מתוך הבולם).

    שים 10W או 15W כמות לפי כמה שיוצא.
    שים לב שאתה שם בדיוק אותה כמות בשתי הרגליים.
    אחרי המילוי ולפני שסוגרים את הפקק או הבורג בקצה העליון של הרגל,מומלץ להרים ולהוריד את הרגל מספר פעמים על מנת שהאוויר ייצא מהמשכך (משכך זה החלק בתחתית כל רגל - בוכנה עם טבעת פלסטית שנעה על רגל עם חור בתחתית).

    את השמן אפשר להחליף,להחסיר ולהוסיף מבלי להפריד את הבולם לשני חלקים או להוציא את האטם.
    נערך לאחרונה על ידי Tribalmistyc2; 22-05-2020 בשעה 10:45.

  7. #7
    Member
    תאריך הצטרפות
    May 2015
    הודעות
    55
    תודה על התגובה המפורטת.
    לגבי לשדרג ולהחליף את הבולמים לגמרי, כולל גלגל ולהוסיף קליפר, זו כבר יותר מידי השקעה בקטנוע כזה ישן.
    זה אומר גם להחליף את הידית בלם הקדמי, להחליף את המסיכה הקדמית.

    לגבי השיפוץ, אני מבין שמומלץ לשפץ את שני הבולמים ביחד, אבל האם ממש חייבים?
    האמת, מעדיף לא לגעת בבולם השני שכרגע תקין.

    צפיתי בכמה סרטונים ביוטיוב וקראתי כמה מדריכים, ובכולם מראים שיש בורג גדול בקצה העליון שניתן לפתוח על מנת
    לרוקן את השמן, כפי שגם אתה תיארת.
    אצלי בבולמים אין כזה בורג, וזה גם לא נראה כמו פקק. יכול להיות שיש שם סוג של כיסוי ומתחת יש בורג?
    מצטער שאין לי כרגע תמונה.

  8. #8
    Senior Member הסמל האישי של Tribalmistyc2
    תאריך הצטרפות
    May 2015
    הודעות
    3,593
    כשיש פקק גומי ותחתיו פקק ברזל תפוס עי קליפס.
    מוציאים את הגומי ודוחפים את הפקק מברזל כאשר הרגל תפוסה ומשחררים את הקליפס.
    אני מדבר על הקצה העליון

  9. #9
    Member
    תאריך הצטרפות
    May 2015
    הודעות
    55
    אני מצרף תמונה של הקצה העליון של הבולם.
    בחלק העליון יש משהו שנראה כמו מכסה בצבע שחור, אולי זה גומי, למרות שמרגיש די קשה (יכול להיות שהגומי התקשה אחרי הרבה שנים).
    אני אמור לפתוח את המכסה השחור הזה, ואז מתחת יהיה פקק מברזל עם קליפס?
    איך לפתוח את המכסה השחור הזה? עם מברג שטוח?

    על המחזיר שמן הצלחתי לקרוא את המספרים הבאים:
    11 8 45 31

    הבנתי שה-31 זה קוטר פנימי, 45 חיצוני, ו-8 זה העובי.
    מה זה ה-11?

    תודה על העזרה.
    תמונות מצורפות תמונות מצורפות

  10. #10
    Senior Member הסמל האישי של Tribalmistyc2
    תאריך הצטרפות
    May 2015
    הודעות
    3,593
    מצרף תמונה מקטנוע אחר.
    תסיר את הפקק השחור.
    תחתיו תהיה דיסקית שעצורה עם קליפס.
    אתה לוחץ על הדיסקית כאשר הבולם מקובע אז משחרר את הקליפס.


    לאטם יש 3 מידות.
    הקוטר הפנימי של האטם יהיה כקוטר החיצוני של החלק הכסוף (הרגל של הבולם).
    הקוטר חיצוני של האטם יהיה כקוטר הפנימי בקצה העליון של החלק הצבוע.
    גובה זה מה שנותר.
    גש עם המידות האלו ליבואן.
    תמונות מצורפות תמונות מצורפות
    נערך לאחרונה על ידי Tribalmistyc2; 27-05-2020 בשעה 08:10.

  11. #11
    Member
    תאריך הצטרפות
    May 2015
    הודעות
    55
    תודה על התמונה.
    מקווה שיהיה אפשר לפתוח את הפקק השחור יחסית בקלות.

    לגבי המחזיר שמן, חיפשתי בגוגל, ונראה שזו מידה וצורה די מיוחדת.
    במטרו הם בדר"כ שואלים איזה דגם הקטנוע ומחפשים בספר מקט"ים, ושם כאמור אין מספר למחזיר הזה.
    כנראה שיש משמעות למידה הרביעית, 11.
    זה מחזיר שיש לו קפיץ נוסף גם למעלה.
    מצאתי מישהו באיביי שמוכר כזה מרוסיה, אבל לא נראה לי שאפשר להזמין כרגע (אין טיסות).
    https://www.ebay.com/i/353048269423?...algv%3DDefault

    ספק אם אני אמצא כזה מחזיר בחנות טכנית רגילה שמוכרת מחזירי שמן, אבל אני אנסה.
    אני אבדוק גם דרך מטרו, למרות שהסיכוי שהם מוכרים כזה הוא נמוך.

  12. #12
    Senior Member הסמל האישי של Tribalmistyc2
    תאריך הצטרפות
    May 2015
    הודעות
    3,593
    זה נראה כמו מחזיר שמן ואבק בחתיכה אחת.
    אבל אין לקפיץ העליון השפעה על האטימה של השמן

  13. #13
    Member
    תאריך הצטרפות
    May 2015
    הודעות
    55
    אז אפשרי לשים מחזיר שמן רגיל באותה המידה?
    בעיקרון יש גומיות "גרמושקה" על הבולם, ואלה אמורות למנוע כניסת אבק, לא?

  14. #14
    Senior Member הסמל האישי של Tribalmistyc2
    תאריך הצטרפות
    May 2015
    הודעות
    3,593
    ציטוט נכתב במקור על ידי gingel צפיה בהודעה
    אז אפשרי לשים מחזיר שמן רגיל באותה המידה?
    בעיקרון יש גומיות "גרמושקה" על הבולם, ואלה אמורות למנוע כניסת אבק, לא?
    כן אפשר.
    אפשר גם שהגובה יהיה שונה מהמידה של היצרן.
    העיקר הקטרים.

  15. #15
    Member
    תאריך הצטרפות
    May 2015
    הודעות
    55
    מצאתי מחזיר שמן רגיל באותה המידה (כולל הגובה).
    פתחתי את הפקק השחור בחלק העליון של הבולם.
    רואים את הפקק מברזל (צירפתי תמונה), ויש שם חלודה מסביב. כדאי קודם לנסות לשים WD40 ולתת לחומר לחדור, לפני שאני מנסה לדחוף את זה פנימה?


אשכולות דומים

  1. תגובות: 0
    הודעה אחרונה: 25-02-2017, 23:20
  2. סאן יאנג קלאסיק דיוק 125 החלפת מזלג קדמי.
    על ידי eden_0808 בפורום פורום טכני
    תגובות: 0
    הודעה אחרונה: 02-01-2016, 21:33
  3. מזלג עקום בסאן יאנג קלאסיק דיוק 125
    על ידי eden_0808 בפורום פורום טכני
    תגובות: 11
    הודעה אחרונה: 15-10-2015, 10:16
  4. תגובות: 1
    הודעה אחרונה: 08-07-2015, 20:42
  5. סאן יאנג קלאסיק דיוק 125 עושה 1 ל 21 ק"מ. על הפנים
    על ידי gbonfil בפורום פורום טכני
    תגובות: 8
    הודעה אחרונה: 06-06-2015, 00:02

הרשאות פרסום

  • אין באפשרותך לפרסם אשכולות חדשים
  • אין באפשרותך לפרסם תגובות
  • אין באפשרותך לצרף קבצים
  • אין באפשרותך לערוך את הודעותיך
  •  
Single Sign On provided by vBSSO