המצב הקודם שלך לא היה תקין, ידית ברקס לעולם לא אמורה להגיע עד הידית גז, כנראה שהיה לך אוויר במערכת, דבר מסוכן.
ככל שהחומר ברפידות יתכלה הידית תהיה עם מהלך גדול יותר.
לפני איזה שבועיים החלפתי רפידות ברקס קדמי ושמן ברקס קדמי. מאז הוא היה כזה רך והיה אפשר ללחוץ אותו עד הידית גז. עכשיו לחצתי אותו עד הסוף, סתם כדי לראות עד כמה אפשר ללחוץ אותו, ועכשיו הוא ממש קשה.. אפשר ללחוץ עליו אולי סנטימטר אחד וזהו.
יש אזושהיא שיטה לרכך אותו או שזה כבר לבד יקרה עם הזמן..?
אגב, זה Joyride Evo אם זה משנה..
המצב הקודם שלך לא היה תקין, ידית ברקס לעולם לא אמורה להגיע עד הידית גז, כנראה שהיה לך אוויר במערכת, דבר מסוכן.
ככל שהחומר ברפידות יתכלה הידית תהיה עם מהלך גדול יותר.
הבנתי. תודה![]()
אחדד פה יותר:
ככלל - גובה הרפידות = גובה נוזל בעינית , כשהרפידות מתכלות ומגיעות למינימום, גובה הנוזל צריך לרד לקו המינימום בכוסית בהתאמה. הסיבה לך היא שהבוכנות בקאליפר יוצאות יותר החוצה עם הזמן כדי לפצות על עובי הרפידה שאבד. את החלל שמתפנה ממלא נוזל הבלם שנמצא בכוסית, לכן, כשחסר נוזל לא ממלאים מיד עד MAX אלא בודקים קודם את מצב הרפידות.
אם הן תקינות וחסר נוזל יתר על המידה - יש לבדוק באם יש כשל במערכת. (צינור שנקרע, אטם שנפרץ) , במידה ומוסיפים אז להוסיף נוזל לכוסית במידה סבירה ולא אוטומטית עד MAX.
במידה וממלאים עד MAX מבלי להחליף רפידות - כשיחליפו רפידות וידחסו חזרה את הבוכנות פנימה או שהן ייסרבו להיכנס עד הסוף (במידה והמכסה סגור) או שיישפך נוזל בלם ממיכל המילוי וילכלך את האיזור (במידה והמכסה פתוח), במצב כזה יש לרוקן קצת את המיכל (ע"י מזרק או כל דרך אחרת) כדי לאפשר לנוזל להידחס חזרה מעלה.
הלחץ בידית אמור להישאר אותו הדבר אלא אם כן: אוויר כלוא במערכת, סתימה או קרע בצינור, מיכל נוזל ריק.