תוצאות 1 עד 14 מ 14

אשכול: גילוי נאות חסר

  1. #1
    Junior Member
    תאריך הצטרפות
    Mar 2019
    הודעות
    8

    גילוי נאות חסר

    הי,

    רכשתי אופנוע דרך סוכנות תיווך ורק לאחר שהגעתי למוסך מורשה התברר לי שהוחלף בלוק מנוע + בוכנות + מלא חלקים פנימיים.

    האם לא הייתה חובה על סוכנות התיווך לחשוף זאת בפני ?
    אם הם לא ידעו זאת, האם לא הייתה חובה של בעל האופנוע לחשוף זאת בפניהם ?

    אם הייתה חובה כזאת, מה אני יכול לעשות עכשיו ?

    תודה.

  2. #2
    Senior Member
    תאריך הצטרפות
    Apr 2018
    הודעות
    1,051
    יש פה פורום משפטי עם עו"ד: http://fullgaz.co.il/forums/forumdis...A4%D7%98%D7%99
    אני מניח שעיקר עיסוקו בענייני תאונות ושלילות אבל אולי הוא ידע לענות לך...

  3. #3
    Senior Member הסמל האישי של zx2r
    תאריך הצטרפות
    May 2015
    הודעות
    970
    ציטוט נכתב במקור על ידי d1974 צפיה בהודעה
    הי,

    רכשתי אופנוע דרך סוכנות תיווך ורק לאחר שהגעתי למוסך מורשה התברר לי שהוחלף בלוק מנוע + בוכנות + מלא חלקים פנימיים.

    האם לא הייתה חובה על סוכנות התיווך לחשוף זאת בפני ?
    אם הם לא ידעו זאת, האם לא הייתה חובה של בעל האופנוע לחשוף זאת בפניהם ?

    אם הייתה חובה כזאת, מה אני יכול לעשות עכשיו ?

    תודה.
    זכור לי שיש איזה שירשור בנושא, בלי ועם קשר, האם לקחת את הכלי לבדיקה לפני קניה?

  4. #4
    Member
    תאריך הצטרפות
    May 2015
    הודעות
    105
    Caveat Emptor

  5. #5
    יש כאן קישור לאתר של לוי יצחק על טופס גילוי נאות

    https://levi-itzhak.co.il/%D7%98%D7%...95%D7%9E%D7%A9

    נשאלת השאלה למה בוצעה ההחלפה. אם בגלל תאונה מצבך טוב יותר , אם סתם תקלה , לא יודע.

    לדעתי פנה אל הסוכנות ברוגע, בשיחה טלפונית מוקלטת ובפרט להם את הבעיה.את העובדה שלא קיבלת טופס גילוי נאות , את הבעיות באופנוע, אתה יכול לדרוש או פיצוי כספי למשל. לפי תגובתם תוכל לדעת איך להתקדם

    שוב מדגיש
    לא מדובר ביעוץ משפטי , אני לא משפטן /עוד. מדובר על ידע אישי בלבד.

    Sent from...

  6. #6
    Senior Member
    תאריך הצטרפות
    May 2015
    מיקום
    מה זה? אופנוען לא יושב במקום אחד
    הודעות
    687
    ציטוט נכתב במקור על ידי d1974 צפיה בהודעה
    הי,

    רכשתי אופנוע דרך סוכנות תיווך ורק לאחר שהגעתי למוסך מורשה התברר לי שהוחלף בלוק מנוע + בוכנות + מלא חלקים פנימיים.

    האם לא הייתה חובה על סוכנות התיווך לחשוף זאת בפני ?
    אם הם לא ידעו זאת, האם לא הייתה חובה של בעל האופנוע לחשוף זאת בפניהם ?

    אם הייתה חובה כזאת, מה אני יכול לעשות עכשיו ?

    תודה.
    האמת - לא ברורה הטענה.
    אתה קונה כלי משומש - די סביר שחלקים ממנו הוחלפו בזמן זה או אחר.
    האם המנוע הקיים אינו תקין?
    האם החלפת הרכיבים הייתה מרושלת?
    האם מספר המנוע אינו תואם את המספר ברישיון?
    אם אחת התשובות חיוביות יש לך על מה להתלונן.
    איך המוסך המורשה ידע שהחליפו? הניחוש שלי - ההחלפה נעשתה במוסך מורשה וזה מופיע במחשב.
    במקומך, הייתי שמח שקבלתי אופנוע עם מנוע צעיר יחסית למספר הקילומטרים שהכלי עבר.

  7. #7
    מנהל פורום FullgaZ הסמל האישי של ayalzo
    תאריך הצטרפות
    May 2015
    הודעות
    4,223
    יש הבדל בין מנוע שהוחלף לבין מנוע שהוחלפו בו חלקים. מנוע שנסגר במפעל לפי מומנטים ומרווחים מדויקים, יהיה בד"כ יותר מוצלח ממנוע שנסגר במוסך. וזה לפני שדיברנו על מוסכים שלא עושים מלאכתם נאמנה. יש כאן גם עניין של ירידת ערך.
    אבל, אם האופנוע נוסע טוב, עם ערכים טובים, ואין תקלות. הייתי פשוט נהנה ממנו ולא מכניס את עצמי למאבקים מבאסים ומחשבות שליליות.

  8. #8
    Senior Member הסמל האישי של 600 ירושלמי
    תאריך הצטרפות
    May 2015
    הודעות
    957
    אצל פות"ש גם חסר משהו.
    אם מדובר על קניית אופנוע עם מעט קילומטר ב100,000 שקל שהוסתר מידע לגביו בהחלט הייתי עושה מזה סיפור.
    כי זה: א. מחשיד
    ב. מכעיס.
    ג. מערער את עניין האמינות והשקט הנפשי (בטח כשלא יודעים מה בדיוק נעשה ומי עשה זאת).

    אבל- אם מדובר על GS עם 150,000 קילומטר שנעשה לו מנוע עליון והוא כרגע נוסע בסדר הייתי מקדיש לזה פחות זמן ועצבים.
    כי זה: א. לא מחשיד.
    ב. יכול להיות שבסכ"ה קיבלת מנוע טוב יותר ממנוע שעבר 150k בלי שיגעו בו.

    בשורה התחתונה זה אכן מרגיז לא לקבל את המידע הזה טרם הרכישה אך כעת, בשביל לדעת איך להתנהג הלאה- חסרים פרטים.
    ללכת לסוכנות ממנה קנית ולתהות מדוע הוסתר מידע- אני משער שתעשה זאת בכל מקרה, וזה מובן.
    להלחם איתם, לריב איתם ולהתלונן עליהם ברבים זה כבר תלוי בפרטים, לפי דעתי.

  9. #9
    Senior Member
    תאריך הצטרפות
    May 2015
    מיקום
    מה זה? אופנוען לא יושב במקום אחד
    הודעות
    687
    ציטוט נכתב במקור על ידי ayalzo צפיה בהודעה
    יש הבדל בין מנוע שהוחלף לבין מנוע שהוחלפו בו חלקים. מנוע שנסגר במפעל לפי מומנטים ומרווחים מדויקים, יהיה בד"כ יותר מוצלח ממנוע שנסגר במוסך. וזה לפני שדיברנו על מוסכים שלא עושים מלאכתם נאמנה. יש כאן גם עניין של ירידת ערך.
    אבל, אם האופנוע נוסע טוב, עם ערכים טובים, ואין תקלות. הייתי פשוט נהנה ממנו ולא מכניס את עצמי למאבקים מבאסים ומחשבות שליליות.
    מסכים ולא מסכים.
    מסכים - כי כשהאופנוע יוצא מהמפעל הוא הכי נכון.
    לא מסכים, כי ברגע שעושים טיפול כלשהו, זה כבר לא "כמו מהמפעל", בין אם מדובר על שיפוץ מנוע, שיפוץ בולמים או אפילו החלפת שמן שבה סיגרת הפילטר ובורג הריקון אינם בדיוק לפי המומנט.
    ויש את עניין הבלאי: פות"ש לא כתב פרטים, אבל אם נחשוב על אופנוע שעבר 100,000 ק"מ והמנוע שופץ לפני אלפי ק"מ בודדים, למרות שזה לא "כמו מהמפעל" הייתי מהמר שהמנוע המשופץ יחזיק יותר זמן ממנוע מקורי עם 100,000 ק"מ.

  10. #10
    פות"ש ערב טוב,

    ראשית חסר לי נתון מאוד חשוב לעניין, האם האופנוע נמכר בתיווך ע"י סוכנות התיווך למען אדם פרטי ו/או שהאופנוע היה שייך להם תחת רישיון סחר.

    במידה והאופנוע נמכר בתיווך דרכם, הטענות שלך צריכות להיות כנגד בעלי האופנוע במידה והוא הסתיר ממך את המידע הנ"ל, אולם עלייך לקחת בחשבון את סיבתך למה לא לקחת את האופנוע לבדיקה במוסך בדיקה מורשה- סיטואציה מורכבת וקשה יותר לדרישת פיצוים ו/או ביטול עסקה.

    ככל שהאופנוע היה שייך לסוכנות התיווך תחת רישיון הסחר שלהם(במצב כזה האופנוע לא נרשם על שמם במשרד הרישוי ומפסיד יד), אזי הם מחויבים לחוק מכירת רכב משומש לתת לך טופס גילוי נאות חתום עם פרטים מהותיים הרלוונטיים לעסקה (פרטי הסוחר, פרטי בעלים קודמים, פגיעות קודמות, מרחק בק"מ שעבר). מסירת מידע חלקי או מטעה תחשוף את סוכנות התיווך לקנסות ותביעות.
    לנוחיותך מצ"ב דוגמא לטופס : https://www.consumers.org.il/files/f...ilui_nahut.pdf

    הבעיה במקרה שלך היא, שלרוב הסוכנויות הנ"ל לא לוקחות את האופנועים לבדיקה במכון מורשה ובודקים האם אכן הוחלפו מרכבים חיונים באופנוע ו/או מסתמכים על דבריו של מבצע הטרייד אין(במידה ואכן הוא ידע) ולכן השאלה הראשונה שתישאל, האם בעל סוכנות התיווך ו/או מישהו מעובדיו אכן ידע על כך שהוחלף מנוע ו/או חלקים במנוע ולא מסר את המידע לך, טענה זו היא בעלת קושי להוכיח אבל אפשרית.

    המלצתי היא לפנות לסוכנות התיווך עם המידע ולבקש לבטל את העסקה ו/או לדרוש פיצוי בהתאם להחלטתך, ככל שהדבר לא יצלח ואכן יש פגיעה כלכלית לחשוב על התקדמות להליכים משפטיים.
    נערך לאחרונה על ידי עו"ד אדם אבישר; 17-07-2020 בשעה 20:08.
    בברכה,
    עו"ד אדם אבישר
    מצדה 7, בני ברק - מגדל ב.ס.ר 4
    פל': 054-5543493
    https://www.amadv.co.il/

  11. #11
    Senior Member
    תאריך הצטרפות
    Aug 2015
    הודעות
    1,608
    אני רק שאלה:
    למה הבדיקה בוצעה *אחרי* הרכישה ולא לפני?
    האם תיכננת ללכת לבדיקה לאחר הרכישה או שקרתה תקלה מסוימת?
    ואם זה היה תכנון שלך, למה לא עשית זאת לפני הקנייה?

  12. #12
    Junior Member
    תאריך הצטרפות
    Mar 2019
    הודעות
    8
    מדובר באופנוע שהיה שייך להם ברישיון סחר. האופנוע עבר עד כה 35,000 ק"מ כאשר את החלפת החלקים ביצעו בסביבות 25,000 ק"מ עקב תקלה שהייתה תחת אחריות ובוצעה במוסך מורשה יבואן ללא עלות.
    גיליתי על ההחלפה הזאת כשהלכתי למוסך מורשה על מנת לקבוע מועד לטיפול ושם הוציאו לי מה עבר על האופנוע ושם קבלתי את הבשורה.
    לפני הקניה בדקתי את האופנוע על ידי מקום מוכר ומוסמך לבדיקות אופנועים (לא מוסך מורשה יבואן) שאמר שהמנוע גיר ושלדה תקינים לחלוטין. כיום, לאחר מספר שבועות אני לא מרגיש שיש בעיה כלשהיא עם האופנוע.
    ברישיון הרכב לא רשום שהוחלף מנוע, למרות שבתדפיס הטיפולים רשום שהוחלף בלוק מנוע.
    בטופס גילוי נאות שקיבלתי בשעת הקניה דבר ההחלפה לא מוזכר.
    נניח שסוכנות התיווך לא ידעה מההחלפה, האם הם לא יכולים לדרוש ביטול עיסקה מול הבחור שמכר להם ולא יידע אותם?

    הבעיות העיקריות שלי הן:
    1. שרימו אותי.
    2. האם לא תהיה לי בעיה במכירה העתידית ?

  13. #13
    Senior Member הסמל האישי של zx2r
    תאריך הצטרפות
    May 2015
    הודעות
    970
    בוא נעשה סדר:
    החלפת "בלוק" לא בהכרח אומרת שהוחלף החלק עם המספר מנוע, החלפת מנוע - כן, כי כל המנוע מוחלף, אז תלוי מה הוחלף שם כי לרוב המנוע מחולק לקייסים ימני ושמאלי ולרוב רק על אחד מהם ההטבעה.
    התיקון נעשה במוסך מורשה יבואן במסגרת האחריות - שזה טוב כך שאם יש כשל כתוצאה מהתיקון יש "גב" מול היבואן ו\או מול החברה.
    אם כל התסמינים מראים על מנוע תקין לא צריכה להיות בעיה.
    בגדול לא נראה שיש מניעה מהסוכנות למשוך היסטוריית טיפולים או להיות מעודכנת בנושא הזה אם היא הבעלים (ויתקן אותי העורך דין). השאלה אם באמת הם היו מודעים או לא ובטווח ק"מ הזה קשה לומר אם האחרון שהחזיק בו היה גם הבעלים בזמן התיקון.

    יחד עם זאת אני מבין את ההרגשה, יש כאלה שזה לא בא להם טוב ויש כאלו שזה לא מעניין אותם כל עוד הוא תקין.

  14. #14
    zx2r אין מה לתקן בכלל, דבריך נכונים מאוד, השאלה שתישאל במידה וזה יגיע לבית המשפט, האם היה על הסוכנות החובה לדרוש ולקבל את כל המידע הזה טרם מכירת האופנוע לצד ג'.

    פות"ש אתה צריך גם לשאול את עצמך, האם שילמת את מחיר השוק הריאלי על האופנוע ובמידה וכן, האם החלפת בלוק המנוע שעבר האופנוע מוריד מהערך הכספי שלו ולכן עקב אי קבלת כל המידע התקשרת בעסקה שלא היית מתקשר בה אם כל הפרטים הנ"ל היו ידועים לך.
    במידה שכן... המלצתי תפנה לסוכנות התיווך עם כל הפרטים ותנסה להגיע איתם לעמק השווה בדמות פיצוי כספי ו/או שווה ערך כספי.
    בברכה,
    עו"ד אדם אבישר
    מצדה 7, בני ברק - מגדל ב.ס.ר 4
    פל': 054-5543493
    https://www.amadv.co.il/

אשכולות דומים

  1. גרמניה נגד איטליה-גילוי מאוחר
    על ידי השושנים בפורום כללי
    תגובות: 29
    הודעה אחרונה: 16-10-2019, 09:14
  2. תגובות: 11
    הודעה אחרונה: 07-06-2016, 07:44
  3. תגובות: 6
    הודעה אחרונה: 27-10-2015, 10:05

הרשאות פרסום

  • אין באפשרותך לפרסם אשכולות חדשים
  • אין באפשרותך לפרסם תגובות
  • אין באפשרותך לצרף קבצים
  • אין באפשרותך לערוך את הודעותיך
  •  
Single Sign On provided by vBSSO