נפריד בין השניים: CDI הוא מודול הצתה קבוע שהוא מעין "מחשב פרימיטיבי" המקבל נתונים ועל פי הם והתוכנה הקבועה נותן פקודות למערכת ההצתה, מחשב ניהול מנוע לעומתו יותר חכם ושולט גם על הצתה וגם על הזרקה ולכן גם מקבל יותר מידע מיותר חיישנים.
מחשב ניהול מנוע יותר עדין ולכן יגיב פחות בסלחנות לקפיצות מתח. השראה אלקטרו מגנטית לאורך זמן עלולה גם לשבש אותו לכן מומלץ לא למקם "עזרים" ליד מחשבי ניהול מנוע ליתר ביטחון ולא לחבר על חיווט המגיע למחשב.
בשני המקרים טעינת ייתר או קצר יכולים "לשרוף" מחשב או CDI. נתקלתי במחשב ניהול שמיקמו לידו מוח של מצלמות דרך שאחרי תקופה פשוט שיבש את המחשב, הבעיה נפתרה אחרי שהוחלף.
לגבי תיקון: אם אתה אלקטרונאי אז אתה תוכל לתקן רכבים שניזקו, אם ניזוקה התוכנה - זה כנראה יצריך ריסוט או הטמעה מחדש וקשה לומר אם ניתן לבצע דרך הבית לכל מחשבי מנוע באופן גורף, חיפוש ברשת בנושא ייסגור את הפינה.