
נכתב במקור על ידי
zx2r
אין ספק שהעלאת רמת הבטיחות הפאסיבית בכביש תגרום לפחות הרוגים, כנ"ל גם רמת המיגון של ההרוגים (שלא מצויינת בכתבה) שהייתה יכולה לתת לנו עוד מידע בנושא, יחד עם זאת, הגורם האנושי או לחילופין "מתפעל המכונה" אחראי לשימוש בה.
תאונות וטעויות קורות ובכלי רכב שבשימוש בו הסיכוי להיפצע ברמה פטאלית הוא גבוה יש להפעיל יותר שיקול דעת בשימוש בו, כלומר - לא לרכב מעבר ליכולת שלך או של הכלי בהתאם למצב התנועה והדרך.
4,5,6,9 - תרחישים שקורים כל יום: רכב עובר מנתיב אחר לשני בלי לאותת או בלי להתייחס לסימוני הכביש או שהאופנוען נכנס בבליינד ספוט שלו
1,3 - איבוד שליטה בשול: לא ברור עקב מה (חול\ חפצים זרים\ בלימת חירום עקב חסימה של השול)
2,7 - ביצוע ווילי... אחד עקב אי שמירת מרחק, שני עקב ביצוע במסלול עם מרחק בלימה קצר (עדיפות לכביש "פתוח"\ חניון ללא מבנים או אבני שפה שעלולים לגרום למי שלא מיומן לאבד שליטה)
8 - לא ברור עקב מה איבד שליטה
לטעמי הגורם האנושי (הרוכב) היה יכול למנוע את רוב אם לא כול התאונות הללו אם היה נוהג יותר בשיקול דעת, המיוחדות הן הראשונות (ובתכלס גם תאונה 2) שציינתי שבהן יש להפעיל הרבה יותר שיקול דעת כי הן מערבות גורם אנושי נוסף. תאונה 2 למשל היתה ניתנת למניעה עם שמירה על מרחק בין הרוכבים.
ארבע הראשונות שציינתי (4,5,6,9) הן תרחישים שרוכבים נתקלים כל יום בכביש ושקשה "יחסית" להימנע מהן לכן עדיף משנה זהירות בסיטואציות כאלו וייתכן כי רכיבה במהירות נמוכה יותר היתה מונעת את חומרת הפגיעה (לא ידוע לנו עד כמה הרוכבים היו מוגנים). אפשר לומר גם כי אם כל הרוכבים היו מקבלים אימוני רכיבה מתקדמת היו נמנעות מרבית מהתאונות ועוד לא הכנסו את מצב האספלט\צבע של הכבישים..