אני עושה את החישוב עם קטנוע ממוצע שעולה חדש 15,000
1 .15,000 לחלק ל100,000 ק"מ שאולי הקטנוע יעבור= 15 אגורות לק"מ
2 .צריכת דלק 1\35 =16 אגורות לק"מ
3 .טיפולים אגורות לק"מ =15 אגורות לק"מ
4 .ציוד נלווה כמו קסדה,מעיל,כפפות =4 אגורות לק"מ
5 .ביחד 0.5 שקל לק"מ
בנסועה של 20,000 ק"מ בשנה ואם הקטנוע ישרוד 5 שנים,ההוצאה היא 10,000 שקל בשנה בלי ביטוח
לרדת לאופניים חשמלי לא אופציה
האוטו לוקח 10,000 בשנה בלי לנסוע עליו בכלל.
מה עושים?
נערך לאחרונה על ידי RISEROLL; 09-08-2020 בשעה 23:14.
אני עוד מחכה לחישוב של xlib.
יש מצב שתיאורטית מי שמרוויח פחות מ20,000 בחודש לא מסוגל להחזיק 125...
(;
לא בטוח כמה החישוב הזה נכון.
לדוגמה עלות ציוד היא חד פעמית ולא שנתית.
מצד שני אי אפשר באמת לכמת לכסף את החיסכון בזמן (פקקים וחניות).
אבל נניח שהחישוב שלך נכון, ואפילו אגדיל ל12,000₪ בשנה זה אומר 1,000₪ בחודש.
החזר נסיעות ממקום עבודה זה 250₪ אז ההפרש נטו על תחבורה הוא 850₪ בחודש, בממוצע.
לא יודע מה מצבך הכלכלי, האישי וכו' וכו' וכו' אבל אתה מחליט אם 850₪ בחודש זה משהו שאתה יכול לעמוד בו או לא.
תאורתית אתה לא אמור להוציא מעל 10% מההכנסה שלך על כלי רכב,אם לחשב לפי 850 לחודש ועוד 400 ביטוח
עם 20,000 אתה בערך על 6.25% מההכנסה שהולכת על תחבורה.
כנראה קטנוע מנהלים 250 כבר יעבור את ה10%.
לבחור ששאל איך חישבתי טיפולים עלות הטיפולים השוטפים לקטנוע 125 היא 3,000-4,000 שקל ל25,000 ק"מ בממוצע שזה כבר מביא אותך למה שחישבתי אבל בחישוב שלי אני עוד עושה טיפולים לבד ובגלל זה בכסף הזה נכנס גם צמיגים ברקסים וכד'.
הוא כנראה לא יעבור 100,000,החישוב יצא אפילו יותר יקר.
החברה בה אני עובד (קואורפוריט בינלאומי) שלחה את כל העובדים לעבוד מהבית באמצע מרץ, וכבר הודיעו לנו שכנראה נמשיך לעבוד מהבית עד יוני 2021. הרבה מהעובדים מחזיקים כלי רכב ליסינג שבעיקר שימש לנסיעות בית-עבודה, ועכשיו הם בוכים על ההוצאה.
הקורונה שיבשה לרבים את משוואת הכדאיות של כלי רכב.
בהנחה מאוד אופטימית שהקטנוע ישרוד 100 אלף ללא תקלות:
עלות ראשונית - 15,000
דלק (6 שקל לליטר, צריכה של 1-30) - 20,000
תחזוקה - 16,000 (על פי https://cars.walla.co.il/item/2666125, בחישוב גס)
צמיגים - 1000 שקל בערך כל שנה. (תקנו אותי כאן) סה״כ 5,000 ש״ח.
ביטוח מלא ל5 שנים בהערכה גסה: 25,000
טסט + אגרה - 2,500 (תקנו אותי פה)
ציוד רכיבה בסיסי ביותר לקיץ - 2,500
בתאכלס, החישוב הזה סופר אופטימי.
זה מתקרב יותר לשקל וחצי לק״מ.
תחובה הכי נכונה פה, בלי קשר לטעויות בחישוב.
לפי כמות הרכבים מכל מיני סוגים על הכביש, הייתי אומר שתאוריה שלך לא משקפת מציאות.
כלומר, אתה יכול להחליט על פילוג הוצאות שטוב בישבילך, אבל על תציג את זה כאמת אוניברסלית. עוד טיפ - אם סופרים כל אגורה, לא קונים רכב חדש. גם לא קטנוע.
צמיגים כול שנה? למה? בהנחה ואין פנצ'רים ובהנחה ולא עשית 30,000 ק"מ בשנה אז למה שתחליף כל שנה צמיגים?
טסט+אגרה זה בשנה 150₪ אז גם בעשור לא תגיע ל2,500₪.
ציוד רכיבה בסיסי עולה כמה מאות שקלים, ב2,500₪ אתה קונה הרבה יותר מציוד בסיסי.
ביטוח ל-125 הוא באזור ה4,000₪ אז 20,000 ₪ ל-5 שנים.
החישוב הזה ממש רחוק מהמציאות.
מסכים, אבל אי אפשר להכניס רכישה חד פעמית לחישוב שנתי.
נערך לאחרונה על ידי matanbar26; 10-08-2020 בשעה 15:40.