מעניין איך אתה מחשיב את עצמך כפתוח אבל מפסיק לקרוא ברגע שנוח לך, למשל לגבי מוות קליני (הוכחה הפרשה מוגברת של אנדורפינים במוח לפני מוות) או לגבי event 201 שנבדק ע"י אנשים רציניים ללא הנחות קודמות. וחוץ מזה, יש דברים שהיום המדע עדיין לא יודע להסביר (בדגש על עדיין). זה ממש לא אומר שההסברים שאתה מוצא ברשת או נותן לעצמך נכונים. קיום אלוהים יכול, כמובן, להסביר הכול, אבל ההיסטוריה מוכיחה שדברים שהוסברו בעבר ע"י כוח עליון כל שהוא (לדוגמה סופות, ליקוי חמה) מוסברות היום בצורה רציונלית (המתבטאת ביכולת לחזות אותם) ללא צורך לערב את אלוהים בהסבר.
אדם באמונתו יחיה (או שלא) – מצידי אתה יכול להאמין שיש אלוהים והוא יצור ירוק עם אנטנות שחי במאדים (או בגלקסיה אחרת), שיש חייזרים הנמצאים בשטח 52 (או במטה של גברים בשחור) ושהשמש היא מרכז היקום. אתה יכול להאמין שאיידס היא פיקציה שנוצרה כדי לשרת את תעשיות הגומי והתרופות, ושבעצם פרדי מרקורי לא מת והוא חי (יחד עם אלביס וג'יימס דין) בסתר (אגב, מעניין אם בחורות קונות את זה כשאתה מנסה לשכנע למין לא מוגן). מה שאני חושב על האמונות שלך אינו קשור לכלום ולא צריך להפריע לך.
איפה זה כן מפריע? כשבגלל האמונות שלך אתה מסכן אותי ו/או גורם לי להוצאות מיותרות. אם אתה מחליט שהמסכה שתשים לא תגן עלי (ועוד יותר גרוע – הכיפה שתשים כן תגן עלי) זה מסכן אותי לפי מיטב הכרתי. אם אתה משוכנע שהכל פיקציה, מתערבב עם אנשים שחושבים ומתנהגים כמוך, וחוטף covid-19 או איידס – אני לא רוצה לשלם (דרך הכספים הציבוריים) על הוצאות הטיפול שלך.
ואם נחזור למה שהתחיל את הדיון הזה – אומן – דעתי היא שצריך לאפשר למי שרוצה לצאת, ובתנאי שכשהוא חוזר (נכתב משיקולי נוחות בלשון זכר, אבל הכוונה לשני המינים) הוא נכנס למלון שהוא שוכר על חשבונו לשבועיים בידוד ואם חלה, יהיו הוצאות הטיפול על חשבונו. אני מאמין לתשוקה (אם כי לא מבין) לחגוג באומן, אבל אם הוא לא מסוגל כלכלית לעמוד בתנאים – שלא יממש את תשוקתו, בדיוק כשם שאני לא מממש חלק מתשוקותיי מסיבה כלכלית.


ציטוט ההודעה בתגובה