
נכתב במקור על ידי
שען חירש
zx2r, תודה על העצות וההצעה לעזור.
זה הדור השני של ה-Scooter; המערכת הותקנה כשכבר הייתי הבעלים של האופנוע, לפני שנה וחצי, ע״י כלבוטקס, ולמיטב ידיעתי אין דגם חדש יותר.
כשנעשתה ההתקנה לא ידעו לתת לי מפרט חשמלי, כמו צריכת הספק במצב Standby (במפורש שאלתי, כי זה אופנוע שלא משמש לרכיבות יומיום), אבל כן אמרו שלא ידועים דיווחים על בעיות מצבר.
הרכיבים קבורים די עמוק באופנוע, במקומות לא כ״כ נגישים, כך שאני לא רוצה להסתכן בנזקים לאופנוע בן שנים ספורות עם הרבה אלקטרוניקה (יש לי נסיון בחשמלאות אופנועים ודיבוג ותיקונים עצמיים, אבל בדגמים משנות ה-70׳ וה-80׳.)
אמנם יש חשוד מיידי (והרבה אנשים בענף כבר אמרו לי שרוב הסיכויים שזו המערכת הזו, במיוחד באופנוע שלא נוסע יומיום, אבל אני לא בטוח עד כמה היה להם נסיון ספציפי איתה), אבל כמובן יכול להיות כאן שיש צרוף מקרים -- התקנתי את האיתוראן מיד כשקניתי את האופנוע אז אין לי קבוצת בקרה (-:
אני מעדיף בדיקה יסודית של חשמלאי מנוסה באופנועים -- הוא (היא?) יוכל לשלול זליגות אחרות -- זה כבר דגם עם אימובלייזר מובנה כך שאין בעצם מצב של מע׳ חשמל שקטה לחלוטין; לכל הפחות, הוא יוכל לעזור לי למדוד לי את צריכת הסטנדביי של האיתוראן, וכמה היא צורכת כשהיא משדרת החוצה.
אני מעדיף לשלול דברים אחרים לפני שאני פונה למתקין -- הוא הרי לא אחראי לדברים אחרים באופנוע.
(הערת אגב, אני לא ממש מרוצה מהאיתוראן.
המערכת לא מאפשרת גמישות במתי מפעילים את המוקד, ויש הרבה false positives ו-false negatives -- גם כשהאופנוע על רגלית אמצע ואין רוח.
וכמובן, כיוון עומד לרשותה אמצעי תקשורת, במחיר שהיא עולה ממש מתבקש שכשמתח מצבר האופנוע או סוללת הגיבוי שלה יורד היא תתריע, לפני שהיא תרוקן מצבר. הרי זה ברגע שזה קורה מאבדים את ההגנה שלה, דבר שחשוב לדעת, ועצם ניתוק מצבר הוא סימן אפשרי לפעילות ״עויינת״ סביב האופנוע, גם אם הוא לא זז.)