עמוד 1 מתוך 4 123 ... אחרוןאחרון
תוצאות 1 עד 15 מ 57

אשכול: חודש יולי השחור: 9 רוכבי דו-גלגלי נהרגו על כבישי ישראל

  1. #1
    עורך ראשי FullgaZ הסמל האישי של אביעד אברהמי
    תאריך הצטרפות
    Sep 2011
    הודעות
    3,337

    חודש יולי השחור: 9 רוכבי דו-גלגלי נהרגו על כבישי ישראל

    חודש יולי השחור: תשעה רוכבי דו-גלגלי נהרגו בחודש יולי 2020 על כבישי ישראל, חמישה מהם בשבוע אחד; מניין ההרוגים על דו-גלגלי בשנת 2020 השחורה עומד על 42.

    http://fullgaz.co.il/%d7%91%d7%99%d7...2%d7%9c%d7%99/

  2. #2
    Senior Member
    תאריך הצטרפות
    Aug 2015
    הודעות
    1,608
    4 מהרוגים זה תאונות עצמאיות.
    הרוג נוסף זה מתאונה עם דו גלגלי (כמובן שבזמן ווילי).
    בתאונה מספר 4 אי אפשר לשלול את אשמת הרוכב.
    בשני מקרים היה מעורב ווילי.
    אנחנו יכולים לצאת לאלף הפגנות על מחירי הביטוח ויחס המשטרה לרוכבים אבל שרואים את הנתונים אפשר להגיד שאין לנו על מה להתלונן.

  3. #3
    Member
    תאריך הצטרפות
    Jun 2016
    הודעות
    291
    לפי הגישה הממסדית הישראלית גם אם יש בולען בכביש, אתה מתחמק ממנו ופוגע במעקה בטיחות / רכב אחר / תאונה כולשהי אתה אשם... הרלבד מקטלג 90% מהתאונות "גורם אנושי" כסיבה לתאונה, צוחק על אנשים שמאמינים לשטות הזאת.

  4. #4
    Senior Member
    תאריך הצטרפות
    Aug 2015
    הודעות
    1,608
    ציטוט נכתב במקור על ידי 1122 צפיה בהודעה
    לפי הגישה הממסדית הישראלית גם אם יש בולען בכביש, אתה מתחמק ממנו ופוגע במעקה בטיחות / רכב אחר / תאונה כולשהי אתה אשם... הרלבד מקטלג 90% מהתאונות "גורם אנושי" כסיבה לתאונה, צוחק על אנשים שמאמינים לשטות הזאת.
    קראת את הכתבה?
    1 נהרג בזמן ווילי, 1 נהרג כי חבר של עשה ווילי והוא התנגש בו.
    בשתי התאונות האחרות רשום "איבוד שליטה" שאני מעריך שמדובר במהירות גבוהה לתנאי הדרך.
    בתאונה נוספת (מספר 4) הרוכב עקף מספר רכבים עומדים, התנגש באחד מהם, החליק,פגע ברכב אחר ונהרג.
    אז מה בולען?

  5. #5
    Member
    תאריך הצטרפות
    Sep 2019
    הודעות
    185
    ציטוט נכתב במקור על ידי matanbar26 צפיה בהודעה
    קראת את הכתבה?
    1 נהרג בזמן ווילי, 1 נהרג כי חבר של עשה ווילי והוא התנגש בו.
    בשתי התאונות האחרות רשום "איבוד שליטה" שאני מעריך שמדובר במהירות גבוהה לתנאי הדרך.
    בתאונה נוספת (מספר 4) הרוכב עקף מספר רכבים עומדים, התנגש באחד מהם, החליק,פגע ברכב אחר ונהרג.
    אז מה בולען?
    יש משהו במה שאתה אומר,
    אבל שים לב גם לכמה תאונות היו בגלל המעקה בטיחות שאם היו מכסים את החלק התחתון שלו 99% היו כמה רוכבים שלא היה קורה להם כלום

  6. #6
    מנהל פורום FullgaZ הסמל האישי של ayalzo
    תאריך הצטרפות
    May 2015
    הודעות
    4,223
    למה אתה חושב שלפגוע במעקה (ממוגן, לא העמודים) במהירות של יותר מחמישים קמ"ש (סתם מספר) תיגמר בלי פציעות קשות או מוות?

  7. #7
    Senior Member הסמל האישי של zx2r
    תאריך הצטרפות
    May 2015
    הודעות
    970
    ציטוט נכתב במקור על ידי Vroom צפיה בהודעה
    יש משהו במה שאתה אומר,
    אבל שים לב גם לכמה תאונות היו בגלל המעקה בטיחות שאם היו מכסים את החלק התחתון שלו 99% היו כמה רוכבים שלא היה קורה להם כלום
    אין ספק שהעלאת רמת הבטיחות הפאסיבית בכביש תגרום לפחות הרוגים, כנ"ל גם רמת המיגון של ההרוגים (שלא מצויינת בכתבה) שהייתה יכולה לתת לנו עוד מידע בנושא, יחד עם זאת, הגורם האנושי או לחילופין "מתפעל המכונה" אחראי לשימוש בה.
    תאונות וטעויות קורות ובכלי רכב שבשימוש בו הסיכוי להיפצע ברמה פטאלית הוא גבוה יש להפעיל יותר שיקול דעת בשימוש בו, כלומר - לא לרכב מעבר ליכולת שלך או של הכלי בהתאם למצב התנועה והדרך.
    4,5,6,9 - תרחישים שקורים כל יום: רכב עובר מנתיב אחר לשני בלי לאותת או בלי להתייחס לסימוני הכביש או שהאופנוען נכנס בבליינד ספוט שלו
    1,3 - איבוד שליטה בשול: לא ברור עקב מה (חול\ חפצים זרים\ בלימת חירום עקב חסימה של השול)
    2,7 - ביצוע ווילי... אחד עקב אי שמירת מרחק, שני עקב ביצוע במסלול עם מרחק בלימה קצר (עדיפות לכביש "פתוח"\ חניון ללא מבנים או אבני שפה שעלולים לגרום למי שלא מיומן לאבד שליטה)
    8 - לא ברור עקב מה איבד שליטה

    לטעמי הגורם האנושי (הרוכב) היה יכול למנוע את רוב אם לא כול התאונות הללו אם היה נוהג יותר בשיקול דעת, המיוחדות הן הראשונות (ובתכלס גם תאונה 2) שציינתי שבהן יש להפעיל הרבה יותר שיקול דעת כי הן מערבות גורם אנושי נוסף. תאונה 2 למשל היתה ניתנת למניעה עם שמירה על מרחק בין הרוכבים.
    ארבע הראשונות שציינתי (4,5,6,9) הן תרחישים שרוכבים נתקלים כל יום בכביש ושקשה "יחסית" להימנע מהן לכן עדיף משנה זהירות בסיטואציות כאלו וייתכן כי רכיבה במהירות נמוכה יותר היתה מונעת את חומרת הפגיעה (לא ידוע לנו עד כמה הרוכבים היו מוגנים). אפשר לומר גם כי אם כל הרוכבים היו מקבלים אימוני רכיבה מתקדמת היו נמנעות מרבית מהתאונות ועוד לא הכנסו את מצב האספלט\צבע של הכבישים..

  8. #8
    Senior Member
    תאריך הצטרפות
    Sep 2018
    הודעות
    2,066
    כשנפער בור בכביש ולא תוקן או מעקה בטיחות שלא הוחלף או משאית שעצרה עליך או שנכנסים בווילי ברמזור- זה תמיד הגורם האנושי. רוצה לומר יונית, גם אם יש לך אינסטינקטים של חתול וטכניקה של מרקז הסיכוי להיפצע או למות גבוהים משמעותית מהליכה וזה מה שעוצבנו לעשות. אתמול בואדי ערה בדרך חזרה פגשנו זוג שסיים את דרך אלון על BMW xr רוכבים בקצב מהיר עם בגדי קיץ קצרים. שפת הגוף של הבחור- גבר. הטכניקה- מרפקים ישרים בגב זקוף. ברמזור כמו ילד טוב בת ים אני שואל את הגבר "אחשלו, אחלה אופנוע רק למה בלי מיגונים?" התשובה- "חם". וזה בסדר בעיני כי חוסר מיגון לא מעלה סיכון לתאונה -ההתנהגות כן. אחר כך בכניסה ל- 6 דרום אני עוקף בכניסה ל- S הרחבה ולוחץ עד שהקידמי מתחיל וובלינג ורואה אותו במראה מנסה לעמוד בקצב עם החמודה שמאחור. אופנוענים ולכן מסוכנים לעצמנו, אני והוא וכל מי שאוהב מדי פעם ללחוץ חזק ובקיצור, כולנו.
    SUZUKI GSX ES 550 E 1986
    HONDA NC 750 X 2016
    KTM 1090 Adventure S 2018
    2020 Husqvarna 701 Enduro
    KTM 790 Adventure S 2021


  9. #9
    Senior Member הסמל האישי של zx2r
    תאריך הצטרפות
    May 2015
    הודעות
    970
    ציטוט נכתב במקור על ידי קידוזו צפיה בהודעה
    כשנפער בור בכביש ולא תוקן או מעקה בטיחות שלא הוחלף או משאית שעצרה עליך או שנכנסים בווילי ברמזור- זה תמיד הגורם האנושי. רוצה לומר יונית, גם אם יש לך אינסטינקטים של חתול וטכניקה של מרקז הסיכוי להיפצע או למות גבוהים משמעותית מהליכה וזה מה שעוצבנו לעשות. אתמול בואדי ערה בדרך חזרה פגשנו זוג שסיים את דרך אלון על BMW xr רוכבים בקצב מהיר עם בגדי קיץ קצרים. שפת הגוף של הבחור- גבר. הטכניקה- מרפקים ישרים בגב זקוף. ברמזור כמו ילד טוב בת ים אני שואל את הגבר "אחשלו, אחלה אופנוע רק למה בלי מיגונים?" התשובה- "חם". וזה בסדר בעיני כי חוסר מיגון לא מעלה סיכון לתאונה -ההתנהגות כן. אחר כך בכניסה ל- 6 דרום אני עוקף בכניסה ל- S הרחבה ולוחץ עד שהקידמי מתחיל וובלינג ורואה אותו במראה מנסה לעמוד בקצב עם החמודה שמאחור. אופנוענים ולכן מסוכנים לעצמנו, אני והוא וכל מי שאוהב מדי פעם ללחוץ חזק ובקיצור, כולנו.
    מישהו אמר פה פעם " עדיף החום של החליפה מאשר המזגן במחלקת שיקום", אצלי זה "עדיף החום של המיגון מאשר החום של האספלט" וזה מה שלרוב אני עונה כששואלים אותי אם לא חם לי באוגוסט עם מעיל וכפפות... הראשון אגב עובד יותר טוב... (;

  10. #10
    Member
    תאריך הצטרפות
    Jun 2016
    הודעות
    291
    ציטוט נכתב במקור על ידי matanbar26 צפיה בהודעה
    קראת את הכתבה?
    1 נהרג בזמן ווילי, 1 נהרג כי חבר של עשה ווילי והוא התנגש בו.
    בשתי התאונות האחרות רשום "איבוד שליטה" שאני מעריך שמדובר במהירות גבוהה לתנאי הדרך.
    בתאונה נוספת (מספר 4) הרוכב עקף מספר רכבים עומדים, התנגש באחד מהם, החליק,פגע ברכב אחר ונהרג.
    אז מה בולען?
    "איבוד שליטה" יכול להיגרם גם מבור שלא שמת לב אליו, עלית עליו, וגמרת איך שגמרת.

    ראה את התאונה שבה נהרג רוכב בתחילת חודש מרץ בדרך דגניה בנתניה בפניה שמאלה. "תאונה עצמית". באותה פניה שמאלה יש "בור נחש" לכול רוחבו של הכביש ואתה מרגיש אותו היטב עם אופנוע, ואני יכול להניח שזה מה שגרם לו ל"איבוד שליטה".

    לפי ההגיון שלך ושל רבים אחרים, הבן אדם תמיד אשם, לכן אני אומר שגם לפי ההיגיון הזה אין צורך לתחזק כבישים - כי זאת אחריות הנהג למנוע תאונה.

    בהצלחה בחיים.

  11. #11
    Senior Member
    תאריך הצטרפות
    Aug 2015
    הודעות
    1,608
    ציטוט נכתב במקור על ידי 1122 צפיה בהודעה
    "איבוד שליטה" יכול להיגרם גם מבור שלא שמת לב אליו, עלית עליו, וגמרת איך שגמרת.

    ראה את התאונה שבה נהרג רוכב בתחילת חודש מרץ בדרך דגניה בנתניה בפניה שמאלה. "תאונה עצמית". באותה פניה שמאלה יש "בור נחש" לכול רוחבו של הכביש ואתה מרגיש אותו היטב עם אופנוע, ואני יכול להניח שזה מה שגרם לו ל"איבוד שליטה".

    לפי ההגיון שלך ושל רבים אחרים, הבן אדם תמיד אשם, לכן אני אומר שגם לפי ההיגיון הזה אין צורך לתחזק כבישים - כי זאת אחריות הנהג למנוע תאונה.

    בהצלחה בחיים.
    הסקת מסקנות יפה אבל שגויה.
    גם אם נניח שרק מקרה אחד של איבוד שליטה נבע מליקוי בכביש אז עדיין נשארנו עם 4 הרוגים.
    מקרה מהיום:
    נסעתי בשוליים, פתאום אני קולט מוט מתכת, בשנייה הסטתי כידון והתחמקתי ממנו.
    אם הייתי עולה עליו ונהרג האם מדובר בתאונה עצמית?
    כן.
    האם בגלל מכשול בכביש?
    כן.
    האם יכולתי למנוע אותה?
    בוודאות, כי עשיתי את זה ע"י נסיעה איטית ומבוקרת בשוליים, מבט קדימה ותגובה נכונה.
    אני רואה רוכבים טסים בשוליים ב70-80 קמ"ש ואז שרכב נכנס לשול בפתאומיות אין להם שום יכולת למנוע את התאונה.

    מקריאה של כל הדו"ח, לדעתי האישית, היה ניתן למנוע לפחות 50% מההרוגים בנהיגה מבוקרת, נכונה וקריאת הדרך וסכנות עתידיות.
    אני לא אומר שניתן למנוע כל תאונה, אבל זה מתחוור יותר ויותר שלרוכבים יש חלק גדול מאוד במספר ההרוגים השנתי.
    אנחנו רוצים לזרוק אחריות, הגיע הזמן שגם ניקח אחריות על החלק שלנו לפני שאנחנו מתלוננים על שאר הדברים.

  12. #12
    Senior Member
    תאריך הצטרפות
    Jun 2018
    הודעות
    1,211
    ציטוט נכתב במקור על ידי 1122 צפיה בהודעה
    ראה את התאונה שבה נהרג רוכב בתחילת חודש מרץ בדרך דגניה בנתניה בפניה שמאלה. "תאונה עצמית". באותה פניה שמאלה יש "בור נחש" לכול רוחבו של הכביש ואתה מרגיש אותו היטב עם אופנוע, ואני יכול להניח שזה מה שגרם לו ל"איבוד שליטה".
    אני מבין. אז אתה נכנס לבור בכביש ו... בור אשם? עם גישה כזאת באמת בהצלחה לך.


    Sent from my iPhone using Tapatalk

  13. #13
    Senior Member הסמל האישי של zx2r
    תאריך הצטרפות
    May 2015
    הודעות
    970
    ציטוט נכתב במקור על ידי 1122 צפיה בהודעה
    "איבוד שליטה" יכול להיגרם גם מבור שלא שמת לב אליו, עלית עליו, וגמרת איך שגמרת.

    ראה את התאונה שבה נהרג רוכב בתחילת חודש מרץ בדרך דגניה בנתניה בפניה שמאלה. "תאונה עצמית". באותה פניה שמאלה יש "בור נחש" לכול רוחבו של הכביש ואתה מרגיש אותו היטב עם אופנוע, ואני יכול להניח שזה מה שגרם לו ל"איבוד שליטה".

    לפי ההגיון שלך ושל רבים אחרים, הבן אדם תמיד אשם, לכן אני אומר שגם לפי ההיגיון הזה אין צורך לתחזק כבישים - כי זאת אחריות הנהג למנוע תאונה.

    בהצלחה בחיים.
    ההגיון הוא שהאחריות לשים לב תמיד של הנהג\רוכב כדי להציל את עצמו כולל למצב של הרכב\אופנוע שלו. לא כל הכבישים תקינים ב 100%, לא כל הנהגים נוהגים ב 100% עפ"י חוקי התנועה לא כל המעקות בטיחות הן באמת בטוחים ולא כל האופנועים תקינים ב 100%, לכן, עדיף לרוכב לשים יותר לב מאשר לרכב בחוסר תשומת לב לטובתו האישית.
    כל השאר זו התפלספות שמורידה את הרף וגורמת לתחושת ביטחון שיקרית כי גם עם כבישים תקינים ומעקות בטיחות שלא חותכים וכלים מתוחזקים כראוי יהיה תמיד המטומטם שיחתוך\יחסום נתיב או ייצא בפתאומיות מחניה....במילים אחרות - בסיטואציה כזאת עדיף להיות חכם מאשר "צודק" ולמזער כמה שיותר את האפשרות להיפגע מכל גורם אפשרי שניתן הווה אומר: מיגון כמה שיותר מלא, רכיבה בשיקול דעת, תחזוקה נאותה של הכלי.

    וזה לא "הבן אדם תמיד אשם" כמו ש "אל תסמוך על אחרים", ובגדול... תמיד יהיה איפשהו בן אדם "אשם".... אולי זה הראשון שראה את הבור נחש ולא דיווח.. אולי הוא בעצם מיהר ושכח אז אולי השני שראה ולא דיווח אשם...האם העירייה מודעת שבכלל יש בור כי אולי דיווחו והם לא תיקנו... למצוא ולחפש לא יעזור כרגע לבחור שלא איתנו... לשנות הרגלים ולפתח מודעות יעזרו לאלו שעדיין כאן.
    נערך לאחרונה על ידי zx2r; 03-08-2020 בשעה 00:48.

  14. #14
    Member הסמל האישי של erez59
    תאריך הצטרפות
    Mar 2016
    הודעות
    254
    ציטוט נכתב במקור על ידי zx2r צפיה בהודעה
    מישהו אמר פה פעם " עדיף החום של החליפה מאשר המזגן במחלקת שיקום", אצלי זה "עדיף החום של המיגון מאשר החום של האספלט" וזה מה שלרוב אני עונה כששואלים אותי אם לא חם לי באוגוסט עם מעיל וכפפות... הראשון אגב עובד יותר טוב... (;
    אמנם מעיל וכפפות יפחיתו מעוצמת הפגיעה בפגישה עם האספלט, אבל אין ספק שברכיבה פרברית/עירונית, כשאתה עטוף בכל שכבות המיגון והזיעה נוטפת מכל נקבובית בגוף, כל מה שעובר במוחך זו החולצה הרטובה מזיעה שאיתה תאלץ להיכנס לפגישה, מה גורם לרמת הריכוז לרדת ולשיקול הדעת להיפגע ומשם הדרך לפגוש את האספלט מהירה יותר.
    Erez Ronen

  15. #15
    Senior Member הסמל האישי של השושנים
    תאריך הצטרפות
    May 2015
    הודעות
    5,083
    אחריות עצמית-פה מתחיל ונגמר העניין.

    עשרות אנשים חוצים את אותו הכביש ביום פעם בכמה זמן מישהו נפגע למה?
    התנועה אותה תנועה, הכביש אותו כביש אבל בכל זאת מישהו נפגע ואחרים לא למה זה קורה?
    כי זה שחצה בניגוד לאחרים טעה, טעה בהערכת המרחק או המהירות, לא היה מרוכז, לא היה מספיק מהיר,
    אלף ואחת סיבות, אבל תוצאה אחת.

    אפשר להאשים את כל העולם, אבל יש רוכבים שרוכבים שנים ללא תאונה, ויש רוכבים שכבר צברו כמה וכמה
    תאונות.

    אופנוע ספורט מודרני, עולה על היכולות האנושיות בכמה דרגות, לדעת להפעיל אותו נכון צריך המון דברים, לא
    לכל בעל רישיון יש אותם. בצה"ל אם אתה רוצה להיות טייס קרב, יש קריטריון מינימום שאתה צריך לעבור,
    חלק גדול מאד מאוכלוסיה לא עומד בקריטריון המינימום. אח"כ יש קורס מכשיר, ארוך מתיש ומנפה, גם שם רק
    אחוזון מגיע למגמת קרב, למה, כי גם בין הטובים יש טובים יותר שמתאימים למכשיר הזה.

    באופנוע כל ממזר מלך, יש לך כסף תעלה על הכלי הכי בן יונה שיש, מי יגיד לך לא, כשתתרסק, ואתה תתרסק
    יתחיל מסע האשמות גלובלי.

    מי שלא מצליח להחזיק סיבוב מתרסק לגדר, לא הגדר האשמה, הגדר רק החמירה את הפגיעה, אף טייס לא יאשים
    את המצנח במקרה של התרסקות.

    נכנסת לסיבוב עיוור והמתין לך כתם שמן בשיא הסיבוב ולא היה לך זמן לתקן (ברוב המקרים תבין רק אח"כ שמדובר בשמן)
    מי אשם, רוב הרוכבים מהמרים שלא יהיה שם כתם שמן, ב-99.9 אחוז מהמקרים הם צודקים, לא בכולם. מה עושים?
    נכנסים במהירות שגם אם הייתה תקלה תוכל לשרוד ולהגיב, ומתמגנים כאילו אין מחר.

    מי שמרים ווילי מרגיש נהדר, מלך העולם, האידיוט הכי מושלם בממלכה, כיסא המלך על גלגלים תמיד יהיה אופציה, במקרה
    הקל תקבל נזיפה ממנהל הבנק. כן ווילי מצליח ב-99.9 אחוז מהפעמים. הבעיה היא כשלא.

    יש כל כך הרבה דברים שלא תלויים בהולך הרגל/רוכב כשהוא בכביש האחריות שלנו לצמצם את ה-0.1 בכל שטות אפשרית
    ולהשאיר לכורח עליון את הבמה.

    אי אפשר לרכוב בפחד/היסטריה לכן כל הרוכבים חיים בהכחשה, ההכחשה כל כך חזקה שהאמונה מצליחה לטשטש לנו את
    הגבולות. ולא, קורס רכיבה מתקדמת לא יציל אותך בכל מקרה, הוא רק יצמצם את הסיכוי, ירגיע את הפחד ויעצים את ההכחשה.
    אני לא אנקוב בשמות של אושיות רכיבה ומדריכי רכיבה שנהרגו בתאונות.

    האחריות היא על הרוכב ועליו בלבד, וזה שעברת באותו סיבוב 1000 פעמים בלי בעיה לא אומר שבפעם הבאה זה יהיה אותו הדבר.

    הרכיבה על אופנוע מסוכנת מאד, אבל רמות הסיכון אינן זהות בין רוכב לרוכב.
    פעם, האופנועים היו מברזל והרוכבים מפלדה!

אשכולות דומים

  1. ביוני: 6 רוכבים נהרגו על דו-גלגלי
    על ידי אביעד אברהמי בפורום כללי
    תגובות: 0
    הודעה אחרונה: 01-07-2020, 07:59
  2. בפברואר: 7 רוכבים נהרגו על דו-גלגלי
    על ידי אביעד אברהמי בפורום כללי
    תגובות: 39
    הודעה אחרונה: 05-03-2020, 14:53
  3. בינואר: 5 רוכבים נהרגו על דו-גלגלי
    על ידי אביעד אברהמי בפורום כללי
    תגובות: 19
    הודעה אחרונה: 07-02-2020, 01:27
  4. סיבוב התרשמות: ימאהה נייקן על כבישי ישראל
    על ידי אביעד אברהמי בפורום כללי
    תגובות: 8
    הודעה אחרונה: 19-09-2018, 13:21
  5. תגובות: 88
    הודעה אחרונה: 30-06-2015, 23:39

הרשאות פרסום

  • אין באפשרותך לפרסם אשכולות חדשים
  • אין באפשרותך לפרסם תגובות
  • אין באפשרותך לצרף קבצים
  • אין באפשרותך לערוך את הודעותיך
  •  
Single Sign On provided by vBSSO