תוצאות 1 עד 4 מ 4

אשכול: התייעצות לגבי רכישת אופנוע ראשון או חלופה אחרת - מה יהיה עדיף?

  1. #1
    Member הסמל האישי של TT23
    תאריך הצטרפות
    May 2019
    הודעות
    62

    התייעצות לגבי רכישת אופנוע ראשון או חלופה אחרת - מה יהיה עדיף?

    אהלן,

    לפני מספר ימים עברתי בהצלחה טסט לדרגת A1. אין לי ידע קודם באופנועים.

    מרגע שעברתי את הטסט בהצלחה אני בחיפושים ובלבטים לגבי אופנוע משלי - רובם של השיקולים הם כלכליים.
    אספר ואפרט על עצמי כדי שאוכל להבהיר טוב יותר את ההתלבטות עצמה:

    אני בן 24, סטודנט שנה שנייה להנדסה בחיפה. עקב הקורונה אני מתגורר זמנית בבית הוריי במרכז הארץ, בימים כתיקונם הייתי שוכר דירה בחיפה. את הרישיון חשבתי להוציא כבר בתקופת הלימודים כדי "להתפרק" אחת לכמה זמן מתוך כל הלחץ והעומס הקיים ממילא בלימודים האינטנסיביים - כאמור, לא מתוך צורך התניידות אם כי למטרת פנאי והנאה. רוב ההתניידות שלי בתקופת הלימודים בשנה הראשונה הייתה באמצעות תחב"צ - אוטובוסים בעיר, ורכבות. עבודה כרגע איננה אפשרית עבורי, לפחות לא עד שאגיע לשנה שלישית ואולי גם רביעית. התואר שלי עמוס, ולכן מקור הכנסה לפחות בזמן הקרוב נראה לא רלוונטי. חסכתי הון עצמי טרום הלימודים.

    במקור, עוד טרם הוצאת הרישיון, חשבתי שאת האופנוע לשטח אוכל לשכור ליום שלם מחברה ישראלית שגם מוציאה טיולים מאורגנים מטעמה למגוון יעדים בארץ (אמנע בשלב זה מלציין את שמה). עלות השכרת אופנוע WR250R, למשל, ליום שלם בסופ"ש היא 900 ש"ח, והמחיר כולל ביטוח חובה ומיכל דלק. עם תוספת של השכרת מיגון המחיר יעמוד על כ-1,000 ש"ח ליום בודד. אם אשכיר אופנוע אחת לחודשיים-חודשיים וחצי, בממוצע, העלות השנתית תהיה כ-6,500 ש"ח.

    מנגד, חשבתי שבעבור סכום של כ-35,000 ש"ח אוכל לקנות דו"ש טוב למתחילים (שמתי עין על Honda CRF250L) הכולל אופנוע (כ-25,000 ש"ח, שנת 2018), מיגון (כ-3,000 ש"ח) וביטוח חובה לשנה (כ-4,000 ש"ח). עם טיפולים, דלק ובלת"מים מגיעים לסכום מעין זה. אבל, אני חושש שהאופנוע כמעט ולא יהיה בשימוש. חבל יהיה לי להשקיע סכום כסף גדול כל כך כשבין כה וכה אני לא מסוגל להכניס כסף בשלב זה של הלימודים וכשמרבית ימות השבוע האופנוע יעמוד בחנייה (ומי אמר שאוכל להתפנות ולרכוב כל שבוע..?). אחר כך, חשבתי שאוכל לנצל את האופנוע לשם נסיעה מהמרכז לחיפה ומחיפה למרכז אחת לשבוע, כשאני חוזר הביתה, אבל האמת היא שמדובר בנסיעה ארוכה ואני לא בטוח שזה יהיה שווה לי את זה. האופנוע לא מספיק נוח לנסיעה של 130 ק"מ לכיוון בבינעירוני, ושוב - לא בטוח שאוכל להתפנות כל סופ"ש ליציאה לשטח של כמה שעות. ואז אני שואל את עצמי: אז בשביל מה אתה קונה אופנוע?

    ועדיין, איכשהו, נראה לי שמחיר של 1,000 ש"ח ליום השכרה בודד הוא גבוה למדי. וזה עוד בלי הדרכה, שזה משהו שחלמתי לקבל לפחות בטיולים הראשונים. הבנתי שבשטח זה נפוץ מאוד להתקבץ יחד לקבוצת רוכבים.

    מיקום: קרוב ליער בן-שמן, להרי ירושלים. אוכל למצוא סינגלים טובים גם לבד.
    מה שבעיקר מפריע לי זה שבהנחה שאוציא כל שנה כ-6,500 ש"ח על רכיבה בהשכרה, בתום שלוש השנים (עד לסוף הלימודים), אוציא סכום כסף של כ-20,000 ש"ח. זה מחיר של CRF250L משומש שכיביכול יישאר איתי גם מעבר ל-3 שנים הללו, בעוד שבהשכרה האופנוע לא חוזר איתך הביתה.

    מה הייתם עושים במקומי? בהתחשב בזמינות שלי שהצגתי? משכירים אחת ל-..? קונים אופנוע?

    אודה לעזרתכם.
    שנה טובה וגמר חתימה טובה לכולם!
    נערך לאחרונה על ידי TT23; 21-09-2020 בשעה 23:59.

  2. #2
    אם אני הייתי במצבך, הייתי מתחיל עם השכרה יומית של האופנוע והציוד.
    כל עוד אתה מתכוון לרכב בסה״כ פעם בחודש-חודשיים כנראה שלא תפסיד כסף אם תשכור יומית בהשוואה לעלות החודשית של בעלות על אופנוע, אפילו אם תביא בחשבון רק ביטוחים ואיבוד ערך שנתי (חפש פוסט של kkatov שעשה עבודה יפה בהשוואת עלות חודשית של דגמי אופנוע שונים)

    מעבר לכך, גם תשמר לעצמך גמישות בהחלטה. לקנות אופנוע תמיד תוכל, אבל אתה רק מתחיל להתנסות בעולם הזה. אולי תגלה שזה נחמד אבל לא שווה את ההשקעה? או שאולי מתאים לך, אבל לא כרגע?

    אל תמהר, גבש החלטה אחרי שתראה מה באמת צפויה להיות רמת השימוש וההנאה שלך.
    נערך לאחרונה על ידי פיינשמקר; 22-09-2020 בשעה 00:32.

  3. #3
    Member הסמל האישי של TT23
    תאריך הצטרפות
    May 2019
    הודעות
    62
    ציטוט נכתב במקור על ידי פיינשמקר צפיה בהודעה
    אם אני הייתי במצבך, הייתי מתחיל עם השכרה יומית של האופנוע והציוד.
    כל עוד אתה מתכוון לרכב בסה״כ פעם בחודש-חודשיים כנראה שלא תפסיד כסף אם תשכור יומית בהשוואה לעלות החודשית של בעלות על אופנוע, אפילו אם תביא בחשבון רק ביטוחים ואיבוד ערך שנתי (חפש פוסט של kkatov שעשה עבודה יפה בהשוואת עלות חודשית של דגמי אופנוע שונים)

    מעבר לכך, גם תשמר לעצמך גמישות בהחלטה. לקנות אופנוע תמיד תוכל, אבל אתה רק מתחיל להתנסות בעולם הזה. אולי תגלה שזה נחמד אבל לא שווה את ההשקעה? או שאולי מתאים לך, אבל לא כרגע?

    אל תמהר, גבש החלטה אחרי שתראה מה באמת צפויה להיות רמת השימוש וההנאה שלך.
    מצאתי את האשכול של kkatov שעשה עבודה מוערכת בנוגע לעלויות האחזקה.
    קישור לאשכול המדובר לטובת מתעניינים נוספים.

    לפי החישוב שעשה, מדובר על עלות אחזקה שנתית של כ-20,000 ש"ח לשנה, דהיינו - כ-1,700 ש"ח לחודש, וזאת בהתחשב בנסיעה חודשית של כ-1,200 ק"מ וירידת ערך.
    אני מאמין שאסע הרבה פחות, באזור ה-600-700 ק"מ מקסימום, אבל נניח.
    כל יתר התחזוקה השוטפת לא ברורה מאליה - לא בטוח שאצטרך להחליף את כל החלקים שצוינו, אבל לקחתי זאת בחשבון לחומרא.

    בסופו של דבר, נשמע שבעלות של 1,000 ש"ח ליום שלם בסופ"ש זה עדיין משתלם יותר, גם אם אשכיר פעמיים בחודש.
    זה פוטר אותי מכאב ראש של תחזוקה שוטפת, טיפולים וכו'.

    מחיר של 1,000 ש"ח ליום השכרה של WR250R, כולל מיגון, הוא מחיר סביר?

  4. #4
    Senior Member הסמל האישי של KKatkov
    תאריך הצטרפות
    May 2015
    הודעות
    3,689
    ציטוט נכתב במקור על ידי ttarazi צפיה בהודעה
    מצאתי את האשכול של kkatov שעשה עבודה מוערכת בנוגע לעלויות האחזקה.
    קישור לאשכול המדובר לטובת מתעניינים נוספים.

    לפי החישוב שעשה, מדובר על עלות אחזקה שנתית של כ-20,000 ש"ח לשנה, דהיינו - כ-1,700 ש"ח לחודש, וזאת בהתחשב בנסיעה חודשית של כ-1,200 ק"מ וירידת ערך.
    אני מאמין שאסע הרבה פחות, באזור ה-600-700 ק"מ מקסימום, אבל נניח.
    כל יתר התחזוקה השוטפת לא ברורה מאליה - לא בטוח שאצטרך להחליף את כל החלקים שצוינו, אבל לקחתי זאת בחשבון לחומרא.

    בסופו של דבר, נשמע שבעלות של 1,000 ש"ח ליום שלם בסופ"ש זה עדיין משתלם יותר, גם אם אשכיר פעמיים בחודש.
    זה פוטר אותי מכאב ראש של תחזוקה שוטפת, טיפולים וכו'.

    מחיר של 1,000 ש"ח ליום השכרה של WR250R, כולל מיגון, הוא מחיר סביר?
    קודם כל, תודה

    החישוב שבצעתי התייחס לאופנוע שמשמש להתניידות יומיומית בכביש, ולקח בחשבון תחזוקה עצמאית - משהו שתתקשה לעשות ללא ידע קודם. אחזקה במוסך הייתה מקפיצה את ההוצאה החודשית בעוד כמה מאות שקלים לפחות.
    מצד שני - אם הכיוון הוא שטח, אז האקסל הזה לא רלוונטי. ההוצאות הן אחרות (לרוב, נמוכות יותר) אך מצד שני - מדובר ברכיבת תחביב נטו, ואין לאופנוע "הצדקה" בתור כלי תחבורה עיקרי.

    במכלול השיקולים, נשמע ש-1000 ש"ח ליום השכרה זה סביר מאוד... אבל לא בשבילך. קח בחשבון את האותיות הקטנות:
    ברכיבת שטח, האופנוע נופל (אצל רוכב מתחיל - לפעמים גם 10 פעמים בטיול). נכון שאופנוע שטח זאת מכונה עמידה, ועדיין - לפעמים הנפילות גורמות נזק.
    אני מאמין שה-1000 שקל האלה לא כוללים נזקים שנגרמו באשמתך - ואם כך הדבר, אתה נכנס פה למשהו שלא תדע לצאת ממנו. מילא שברת ידית קלאץ' וחייבו אותך 250 שקל - לא נורא. אבל מה עם מעכת את האגזוז, שעלותו כמה אלפים? מה אם פוצצת רדיאטור, שעלותו כאלפיה?
    בקיצור, אם הכיוון שלך הוא לשטח - הייתי אומר שללמוד על אופנוע השכרה זה מאוד, מאוד יקר.

    מכאן, אתן לך שני כיוונים - ההגיוני והאמוציונלי. תאמין לי ששינהם לא זרים לי, הייתי בדילמה דומה לשלך לקראת סוף השירות הצבאי (והלכתי על הכיוון ה"הגיוני". זה היה קל, החסכונות שלי לא היו מספיקים למלא דלק באופנוע אחרי הקניה).
    ההגיוני - חכה שנתיים. כשתתחיל לעבוד, תרכוש איזה אופנוע שתרצה ותהנה ממנו. אם תקנה אותו עכשיו, הוא "ישתה" את החסכונות שלך, ובמקום להינות מהבעלות על האופנוע - אתה תשנא אותו כי הוא יכניס אותך לבור כלכלי. אין מה לעשות, ההוצאות על רכב לא נגמרות בקניה - הן רק מתחילות שם.
    האמוציונלי - תעשה חשבון זהיר, ותראה מה התקציב לכל הכיף הזה לשנתיים קדימה. אם זה סכום שיש לך בצד, ולא צפוי בו שימוש במהלך הלימודים - אפשר לנצל אותו לכיף, ולשרוף אותו על אופנוע לא שונה מלשרוף אותו על טיסה לחו"ל.
    אם יש לך תקציב סביר (אמרת 35K) - אז זה בהחלט ריאלי.
    מה שתצטרך לעשות זה ככה:
    *למצוא אופנוע אינדורו רישוי צהוב. ממליץ בחום על דו"פ 125 או 250 4 פעימות ישן בסגנון ה-WR250F (בערך האופנוע הכי אמין שאני יכול לדמיין). מה שחשוב זה למצוא אופנוע במצב מכאני מושלם או קרוב לזה. התקציב לאופנוע עצמו + ישור קו לקניה הוא 15-17 אלף גג, וזה לא קל למצוא אופנוע טוב בסכום כזה.
    *ביטוח לשנתיים (חובה עם השתתפות עצמית בלבד) יעלה לך כ-7 אלף שקל. אני אישית רוכב בשטח ללא ביטוח, אבל לא ממליץ לך לעשות כמוני.
    *בלאי טבעי של האופנוע לשנתיים (סט צמיגים אחד, שרשרת אחת, שיפוץ פרונט אחד במוסך, טיפול גדול אחד במוסך, טסט שתצטרך לעשות דרך המוסך) יעלה לך כנראה עוד 5 אלף או משהו בכיוון.
    * עוד 100 שקל בחודש (2400 לשנתיים) יעלה לך הדלק.
    *עוד 2000 יעלה לך ציוד רכיבה (משומש ו/או זול מאוד. אין מה לעשות, לקנות סט חדש יעלה יותר).
    *עוד 1500 תשאיר לבלת"מים (ידית שנשברה, רדיאטור שהתפוצץ, מגן שנשבר ודורש החלפה).
    * טיפולים קטנים תלמד לעשות לבד - ואז העלות תהיה 1000 שקל לכל התקופה גג.
    בגדול - התכנסו בערך לתקציב שציינת.

    ככה שמה שאתה רוצה אפשרי, גם אם לא פשוט (ועולה לא מעט). תחליט כמה אתה רוצה את זה, ואם תחליט שכן, אתה הולך על זה - מוזמן לדבר איתי בפרטי ואשמח לסייע במה שאוכל.
    Ducati Multistrada 1100
    Alfa Guiletta 1.4 Manual

אשכולות דומים

  1. תגובות: 7
    הודעה אחרונה: 22-12-2019, 09:46
  2. תגובות: 4
    הודעה אחרונה: 12-09-2019, 16:21
  3. תגובות: 2
    הודעה אחרונה: 12-03-2018, 23:58
  4. התייעצות לגבי רכישת אופנוע שטח ראשון
    על ידי Liran92 בפורום שטח וסופרמוטו
    תגובות: 10
    הודעה אחרונה: 11-06-2016, 19:11
  5. התייעצות לגבי רכישת אופנוע ראשון
    על ידי Tamirkh בפורום לרוכב המתחיל
    תגובות: 4
    הודעה אחרונה: 09-04-2016, 19:19

הרשאות פרסום

  • אין באפשרותך לפרסם אשכולות חדשים
  • אין באפשרותך לפרסם תגובות
  • אין באפשרותך לצרף קבצים
  • אין באפשרותך לערוך את הודעותיך
  •  
Single Sign On provided by vBSSO