עמוד 1 מתוך 5 123 ... אחרוןאחרון
תוצאות 1 עד 15 מ 78

אשכול: הדינוזאור האחרון - שנה על בנדיט 1200

צפייה משולבת

  1. #1
    Member
    תאריך הצטרפות
    May 2015
    מיקום
    ירושלים
    הודעות
    232

    הדינוזאור האחרון - שנה על בנדיט 1200

    זה לא אופנוע, זה דינוזאור.
    שריד לימים שאופנועי ארבעה צילינדרים עם קירור אוויר וקרבורטורים שלטו בכביש, כשהתצורה הזאת לא הייתה רק למכונות מירוץ מושחזות אלא גם לאופנועים יומיומיים.

    לפני שנה קיבלתי מחבר שעבר לחו”ל בנדיט 1200 שנת 2006, הכוונה היתה שאני אמכור אותו ואעביר את הכסף.
    לא חשבתי שאני אתחבר אליו, אני טורר בנשמה ואולי נוסע קצת מהר לפעמים אבל מה לי ול 4 בשורה 1200 סמ”ק?
    מצד שני סוג האופנוע האהוב עלי הוא “חינם” אז כמובן שהסכמתי לעסקה.

    גיליתי אופנוע נהדר, מרגיש מעולה בתוך העיר ובבין עירוני ארוך.
    מכל מה שקראתי ציפיתי שהוא ירגיש נוראי על הצד אבל גם שם הוא הפתיע אותי לטובה.
    יחד עם העובדה שהאופנוע היה במצב כמעט חדש (40,000 ק”מ על השעון) מהר מאוד החלטתי לקנות אותו ולהשאיר אותו אצלי.
    מאז הספקתי לרכוב עליו עוד 11,000 ק”מ בערך, קיוויתי ליותר אבל קורונה וכו’… הנסיעות שלי הן בעיקר מנהלתיות אבל כוללות לא מעט שילוב של עירוני ובין עירוני, הרבה כבישים ירושלמיים מלאי עליות ופיתולים.

    קצת על האקזמפלר:
    מדובר על הדור האחרון של הבנדיט 1,200 שיוצר רק לשנה אחת לפני שהציגו את ה 1,250.
    זה אומר שמכאנית זה בנדיט 1,200 אבל יש לו את הגוף, לוח שעונים וכו’ של ה 1,250, זה גרם לי להתחיל לקרוא לו בנדיט 1,225.
    הקילומטראז’ שלו מצחיק יחסית לשנתון, הכל מקורי, אני יד שלישית.
    כמו שאמרתי אני טורר בנשמה אז הוספתי לו ארגז אחורי ותיקי צד מבד, כן אני יודע, יש מקום שמור בגיהנום לאנשים כמוני

    הרבה כבר נכתב על הבנדיט 1,200 אבל למקרה שאתם לא מכירים:
    אופנוע Old School, המנוע תוכנן בשנות ה 80 ולא שונה כמעט בכלל מאז.
    מדובר על מנוע קירור אויר-שמן שלקוח מה GSX-R1100 של שנת 89, המנוע עבר הגדלת נפח ומיתון קל בשביל לשפר את המומנט.
    העיצוב והשלדה שונו קצת לאורך השנים אבל בבסיס זה עדיין Universal Japanese Bike של פעם, אופנוע שלא מנסה להתמקצע בשום דבר.
    השינוי העיקרי הוא חצי פיירינג ולוח שעונים חדש עם ספידומטר דיגיטלי, אולי נראה חדש יותר אבל זה עדיין קרבורטורים וקירור אוויר.
    נוסחה פשוטה וזולה שגרמה לבנדיט להיות הכי הרבה נפח יחסית לתקציב, משהו שהרבה אנשים אהבו.


    ציונים:
    אמינות: 9.5/10. אפס תקלות בינתיים וזה גם מה שרוב האנשים מדווחים.
    המנוע נחשב אמין מאוד כל עוד מטפלים בו בצורה בסיסית, הבולמים ידועים לשמצה במיוחד אם מנסים לרכוב בצורה ספורטיבית יותר אבל במקרה שלי הוא עבר שיפוץ בולמים לא הרבה לפני שקניתי אותו. חצי נקודה יורדת על צריכת דלק גבוהה ממה שאמור להיות (עוד בהמשך).

    מנוע: 10/10. פשוט אין על המנוע הזה. בא לי לכתוב שירי אהבה למנוע הזה. רוצה לנסוע רגוע במהירויות חוקיות? אין בעיה, הוא לא מרגיש שהוא דורש ממך להגביר. רוצה להגביר? אין בעיה, רק לסובב את המצערת! זה מרגיש כאילו תיבת ההילוכים מיותרת, גם ככה המנוע תמיד סוחב. בתאוצות אני מגיע הרבה פעמים ל 70 קמ”ש בראשון ומצד שני בנסיעות מנהלתיות אני מוצא את עצמי רוכב רגוע ב 50 קמ”ש בהילוך חמישי. כאילו לבחירת ההילוך יש יותר קשר לאופי המנוע שאני מעוניין בו מלמהירות הנוכחית שלי, מעין בורר “כמה עצבני המנוע צריך להיות כרגע”. חזירי גז אולי יטענו ש 97 כוחות סוס זה לא מספיק, בשבילי זה מספיק לחלוטין.

    ברקסים: 7.5/10. מעולם לא אכזבו אותי והרגש טוב אבל בכל זאת אופנוע כבד מאוד וחוסר ABS לא מעוררים בטחון בתחום הזה. שום דבר רע, פשוט ברור שאפשר יותר טוב.

    לוח שעונים: 7/10. יש ספידומטר דיגיטלי אבל גם הוא מיושן יחסית. יש כל מה שחובה, קל לקרוא את הכל בכל מצב אבל מ-י-ו-ש-ן.

    תיבת הילוכים: 9/10: חלקה, ההילוכים עוברים בקלילות, הניוטרל קל למציאה, נקודה יורדת בגלל חוסר בהילוך שישי. מצד שני עם המנוע הזה אפשר להסתדר גם אם היו רק 3 הילוכים.

    נוחות: 9/10. ברמת העקרון האופנוע מאוד נוח, לי אישית הוא נוח כמעט בדיוק כמו הויסטרום שהיה לי לפניו, וזאת מחמאה גדולה. הנקודה שיורדת היא על מיגון רוח לא מספק ועל הנוחות למורכבת, אשתי אומרת שהוא נוח אבל היא עדיין מתגעגעת לויסטרום, בעיקר בגלל הרגליות שגבוהות לה מדי.

    עיצוב: 8/10. אופנוע יפה אבל לא צועק “תסתכלו עלי”. סולידי אבל עדיין כיף להסתכל עליו.

    צריכת דלק: זוועה. אני לא בטוח כמה לתת בציון מספרי אבל אני בטוח שאמורה להיות יותר טובה מזה, אני מתכוון לבדוק את זה לעומק בקרוב. אם אני רואה צריכה של 1/15 אני מבסוט לאללה, זה לא אמור להיות ככה.

    בסך הכל יחסית למחיר ששילמתי עליו האופנוע הזה מדהים ואני מקווה שישרת אותי עוד כמה שנים, אם וכאשר אני אחליף אותו זה רק בגלל שאני ארצה מערכות בטיחות כמו ABS ובקרת אחיזה וכו’, מכל בחינה אחרת אני לא מצליח לחשוב על אף אופנוע מודרני שייתן לי יותר ממה שהבנדיט נותן לי.

    96216119_10158432397959772_660627701689745408_n.jpg
    Yamaha X-City 250 -> Hyosung GT250 -> Suzuki GS500 -> Suzuki V-Strom 650 -> Suzuki Bandit 1200 --> Kawasaki Versys 650

  2. #2
    Senior Member הסמל האישי של השושנים
    תאריך הצטרפות
    May 2015
    הודעות
    5,084
    נחמד מאד למה אתה לא רוכב איתנו אם אתה ירושלמי?
    פעם, האופנועים היו מברזל והרוכבים מפלדה!

  3. #3
    Senior Member
    תאריך הצטרפות
    May 2016
    הודעות
    1,363
    אחלה סקירה, נראה שאתה נהנה. בכנות? הארגז נראה לא רע בכלל, ותואם לאופי הכלי.

    לגבי צריכת הדלק - אתה באמת מופתע? מנוע 1200 עם קרבורטורים הוא לא בדיוק הדבר הכי חסכוני בעולם. מה שכן, אם אתה לא "מרביץ", ורוכב יחסית רגוע, זה מפתיע והייתי שוקל לבדוק את מצב כיוון הקרבורטורים.

  4. #4
    Member
    תאריך הצטרפות
    May 2015
    מיקום
    ירושלים
    הודעות
    232
    השושנים:
    לא יצא לי, צריך לתקן את זה

    TundraOG:
    לא מופתע, אבל זאת הצריכה כשאני ממש רגוע. הממוצע שלי הוא 1/13.5 בערך וגם זה כשאני לא ממש מרביץ, לפחות יחסית למה שהמנוע הזה מסוגל.
    הצריכה הכי טובה שראיתי הייתה כשנסעתי בקצב מאוד רגוע לחיפה וחזרה, יצא לי 1/16.
    Yamaha X-City 250 -> Hyosung GT250 -> Suzuki GS500 -> Suzuki V-Strom 650 -> Suzuki Bandit 1200 --> Kawasaki Versys 650

  5. #5
    Banned
    תאריך הצטרפות
    Feb 2018
    הודעות
    1,291
    וברוח ימינו - אופנוע קטאר

    https://www.youtube.com/watch?v=SIk81W_8Rw8

  6. #6
    Senior Member
    תאריך הצטרפות
    May 2016
    הודעות
    1,363
    תשמע, לפי בדיקה שלי ב-fuely אתה אמור לקבל בין 1 ל-17 ל-1 ל-18, זה הממוצע של השנים האלה. בהחלט משהו לא מסתדר אם הצריכה שלך היא 1 ל-13.5 זה בהחלט מדליק מנורה אדומה.
    אולי הוא רץ עם תערובת עשירה מדי בדלק.

  7. #7
    Member
    תאריך הצטרפות
    May 2015
    מיקום
    ירושלים
    הודעות
    232
    כן, זה מה שחשבתי.
    המוסך שלי לא היה מוכן להסתכל בכלל כי הם טענו שזה עדיין בגדר הסביר ואין טעם להתחיל לבדוק את זה.
    אני מתכנן כבר כמה זמן להחליף מוסך אבל מתעצל, גם נחמד לי לטפל במוסך שאחי הגדול עבד בו וכולם מכירים אותי עוד מהזמן שהייתי ביסודי.
    Yamaha X-City 250 -> Hyosung GT250 -> Suzuki GS500 -> Suzuki V-Strom 650 -> Suzuki Bandit 1200 --> Kawasaki Versys 650

  8. #8
    Senior Member הסמל האישי של Jonathan
    תאריך הצטרפות
    May 2015
    הודעות
    513
    למי שזוכר את הכתבה במוטו אלוהים יודע איזה שנה אולי 98 או 96 על ה 1200 אחת הכתבות הטובות של גיא בן ברק, עת הייתי רוכב על GS500 (היי גם ה 1200 הוא GS לא? )
    גרמה לי להזיל ריר על ה 1200 במשך שנים עד שעברתי לאופנועים בלתי מוגבלים וגיליתי את ה 600 ספורטיבים וה 1000 אבל זה כבר סיפור אחר.
    If you are a good rider it will prove & exploit your skill to the world, if you are mediocre it will kick you in the teeth & laugh at you
    It is purpose built for strafing curves, serious commuters or tourers need not apply
    When you ride it nothing else matters except it, you & making the next turn

    ROGUE RC51


  9. #9
    מנהל פורום FullgaZ הסמל האישי של lokimonster
    תאריך הצטרפות
    May 2015
    מיקום
    עיר הקודש
    הודעות
    4,167
    הכלי הכי טוב בעולם
    מה הסיכוי שאתה עובר בכביש רמות בבקרים ( יש איזה באנדיט שכל בוקר עושה לי עיינים).

    מצאתי על מה לקטר הוינקר של ימאהה נושר!!!
    SIC TRANSIT GLORIA MUNDI

  10. #10
    Member
    תאריך הצטרפות
    May 2015
    מיקום
    ירושלים
    הודעות
    232
    אני גר בגבעת זאב אז אני עובר ברמות לפעמים אבל מאוד מעדיף לנסוע דרך 443 ובגין אז כנראה שזה לא אני
    Yamaha X-City 250 -> Hyosung GT250 -> Suzuki GS500 -> Suzuki V-Strom 650 -> Suzuki Bandit 1200 --> Kawasaki Versys 650

  11. #11
    מנהל פורום FullgaZ הסמל האישי של lokimonster
    תאריך הצטרפות
    May 2015
    מיקום
    עיר הקודש
    הודעות
    4,167
    אחלה אופנוע
    היה לי במשך 6 שנים נהנתי ממנו והאמת שאני מצטער שמכרתי.

    מצאתי על מה לקטר הוינקר של ימאהה נושר!!!
    SIC TRANSIT GLORIA MUNDI

  12. #12
    Senior Member הסמל האישי של KKatkov
    תאריך הצטרפות
    May 2015
    הודעות
    3,689
    ציטוט נכתב במקור על ידי decktor צפיה בהודעה
    זה לא אופנוע, זה דינוזאור.
    שריד לימים שאופנועי ארבעה צילינדרים עם קירור אוויר וקרבורטורים שלטו בכביש, כשהתצורה הזאת לא הייתה רק למכונות מירוץ מושחזות אלא גם לאופנועים יומיומיים.

    לפני שנה קיבלתי מחבר שעבר לחו”ל בנדיט 1200 שנת 2006, הכוונה היתה שאני אמכור אותו ואעביר את הכסף.
    לא חשבתי שאני אתחבר אליו, אני טורר בנשמה ואולי נוסע קצת מהר לפעמים אבל מה לי ול 4 בשורה 1200 סמ”ק?
    מצד שני סוג האופנוע האהוב עלי הוא “חינם” אז כמובן שהסכמתי לעסקה.

    גיליתי אופנוע נהדר, מרגיש מעולה בתוך העיר ובבין עירוני ארוך.
    מכל מה שקראתי ציפיתי שהוא ירגיש נוראי על הצד אבל גם שם הוא הפתיע אותי לטובה.
    יחד עם העובדה שהאופנוע היה במצב כמעט חדש (40,000 ק”מ על השעון) מהר מאוד החלטתי לקנות אותו ולהשאיר אותו אצלי.
    מאז הספקתי לרכוב עליו עוד 11,000 ק”מ בערך, קיוויתי ליותר אבל קורונה וכו’… הנסיעות שלי הן בעיקר מנהלתיות אבל כוללות לא מעט שילוב של עירוני ובין עירוני, הרבה כבישים ירושלמיים מלאי עליות ופיתולים.

    קצת על האקזמפלר:
    מדובר על הדור האחרון של הבנדיט 1,200 שיוצר רק לשנה אחת לפני שהציגו את ה 1,250.
    זה אומר שמכאנית זה בנדיט 1,200 אבל יש לו את הגוף, לוח שעונים וכו’ של ה 1,250, זה גרם לי להתחיל לקרוא לו בנדיט 1,225.
    הקילומטראז’ שלו מצחיק יחסית לשנתון, הכל מקורי, אני יד שלישית.
    כמו שאמרתי אני טורר בנשמה אז הוספתי לו ארגז אחורי ותיקי צד מבד, כן אני יודע, יש מקום שמור בגיהנום לאנשים כמוני

    הרבה כבר נכתב על הבנדיט 1,200 אבל למקרה שאתם לא מכירים:
    אופנוע Old School, המנוע תוכנן בשנות ה 80 ולא שונה כמעט בכלל מאז.
    מדובר על מנוע קירור אויר-שמן שלקוח מה GSX-R1100 של שנת 89, המנוע עבר הגדלת נפח ומיתון קל בשביל לשפר את המומנט.
    העיצוב והשלדה שונו קצת לאורך השנים אבל בבסיס זה עדיין Universal Japanese Bike של פעם, אופנוע שלא מנסה להתמקצע בשום דבר.
    השינוי העיקרי הוא חצי פיירינג ולוח שעונים חדש עם ספידומטר דיגיטלי, אולי נראה חדש יותר אבל זה עדיין קרבורטורים וקירור אוויר.
    נוסחה פשוטה וזולה שגרמה לבנדיט להיות הכי הרבה נפח יחסית לתקציב, משהו שהרבה אנשים אהבו.


    ציונים:
    אמינות: 9.5/10. אפס תקלות בינתיים וזה גם מה שרוב האנשים מדווחים.
    המנוע נחשב אמין מאוד כל עוד מטפלים בו בצורה בסיסית, הבולמים ידועים לשמצה במיוחד אם מנסים לרכוב בצורה ספורטיבית יותר אבל במקרה שלי הוא עבר שיפוץ בולמים לא הרבה לפני שקניתי אותו. חצי נקודה יורדת על צריכת דלק גבוהה ממה שאמור להיות (עוד בהמשך).

    מנוע: 10/10. פשוט אין על המנוע הזה. בא לי לכתוב שירי אהבה למנוע הזה. רוצה לנסוע רגוע במהירויות חוקיות? אין בעיה, הוא לא מרגיש שהוא דורש ממך להגביר. רוצה להגביר? אין בעיה, רק לסובב את המצערת! זה מרגיש כאילו תיבת ההילוכים מיותרת, גם ככה המנוע תמיד סוחב. בתאוצות אני מגיע הרבה פעמים ל 70 קמ”ש בראשון ומצד שני בנסיעות מנהלתיות אני מוצא את עצמי רוכב רגוע ב 50 קמ”ש בהילוך חמישי. כאילו לבחירת ההילוך יש יותר קשר לאופי המנוע שאני מעוניין בו מלמהירות הנוכחית שלי, מעין בורר “כמה עצבני המנוע צריך להיות כרגע”. חזירי גז אולי יטענו ש 97 כוחות סוס זה לא מספיק, בשבילי זה מספיק לחלוטין.

    ברקסים: 7.5/10. מעולם לא אכזבו אותי והרגש טוב אבל בכל זאת אופנוע כבד מאוד וחוסר ABS לא מעוררים בטחון בתחום הזה. שום דבר רע, פשוט ברור שאפשר יותר טוב.

    לוח שעונים: 7/10. יש ספידומטר דיגיטלי אבל גם הוא מיושן יחסית. יש כל מה שחובה, קל לקרוא את הכל בכל מצב אבל מ-י-ו-ש-ן.

    תיבת הילוכים: 9/10: חלקה, ההילוכים עוברים בקלילות, הניוטרל קל למציאה, נקודה יורדת בגלל חוסר בהילוך שישי. מצד שני עם המנוע הזה אפשר להסתדר גם אם היו רק 3 הילוכים.

    נוחות: 9/10. ברמת העקרון האופנוע מאוד נוח, לי אישית הוא נוח כמעט בדיוק כמו הויסטרום שהיה לי לפניו, וזאת מחמאה גדולה. הנקודה שיורדת היא על מיגון רוח לא מספק ועל הנוחות למורכבת, אשתי אומרת שהוא נוח אבל היא עדיין מתגעגעת לויסטרום, בעיקר בגלל הרגליות שגבוהות לה מדי.

    עיצוב: 8/10. אופנוע יפה אבל לא צועק “תסתכלו עלי”. סולידי אבל עדיין כיף להסתכל עליו.

    צריכת דלק: זוועה. אני לא בטוח כמה לתת בציון מספרי אבל אני בטוח שאמורה להיות יותר טובה מזה, אני מתכוון לבדוק את זה לעומק בקרוב. אם אני רואה צריכה של 1/15 אני מבסוט לאללה, זה לא אמור להיות ככה.

    בסך הכל יחסית למחיר ששילמתי עליו האופנוע הזה מדהים ואני מקווה שישרת אותי עוד כמה שנים, אם וכאשר אני אחליף אותו זה רק בגלל שאני ארצה מערכות בטיחות כמו ABS ובקרת אחיזה וכו’, מכל בחינה אחרת אני לא מצליח לחשוב על אף אופנוע מודרני שייתן לי יותר ממה שהבנדיט נותן לי.

    96216119_10158432397959772_660627701689745408_n.jpg
    איזה מצחיק אתה... קונה אופנוע דינוזאור ומתלונן על היעדר ABS והיעדר הילוך שישי. ככה זה דינוזאורים, לא? אין בהם "מערכות מתקדמות מצילות חיים" ואת כל החרא הזה. זה אתה והאופנוע, וכדאי שתדע להשתמש בו בחכמה ולהתרחק מהמגבלות, אחרת תענש.
    מבחינת הקילומטראז' - בהנחה והוא אמיתי, אז יש לך עוד 200-300 אלף ק"מ לפני שתהרוג את המנוע (בנסיעות מנהלתיות לפחות).
    מבחינת הצריכה - היא לא תקינה לשימוש מנהלתי רגוע. ממש לא.
    אם אני זוכר נכון, אני ראיתי 1/17-1/18 בשיוט סביב ה-150-140 קמ"ש. ברכיבה למצדה עם רוכבים מתחילים (רכיבה איטית להחריד) קבלתי אפילו טנק של מעל 1/20, אבל זה היה כבר חריג לבנדיט.
    לא יודע איך האופנוע שלך טופל,אבל הייתי מציע לך ליישר קו (במוסך טוב או עצמאית - בשום מקרה לא אצל חאפרים):
    1. כיוון שסתומים (בורג אום, כך שהכיוון פשוט. תחליף אטם מכסה + שייבות מתחת לברגי הראש כדי למנוע נזילות).
    2. ניקוי בדיקה וכיוון של הקרבורטור. כאן נדרשת מקצועיות מסויימת, כך שכדאי מאוד לבחור היטב את המכונאי לעבודה. הנוער של היום כבר לא יודע מה זה רבייעת קרבורטורים...
    3. בדיקה של המניפולדים, צינורות הואקום והדלק והחלפתם במידת הצורך.
    Ducati Multistrada 1100
    Alfa Guiletta 1.4 Manual

  13. #13
    Member
    תאריך הצטרפות
    May 2015
    מיקום
    ירושלים
    הודעות
    232
    ציטוט נכתב במקור על ידי KKatkov צפיה בהודעה
    איזה מצחיק אתה... קונה אופנוע דינוזאור ומתלונן על היעדר ABS והיעדר הילוך שישי. ככה זה דינוזאורים, לא? אין בהם "מערכות מתקדמות מצילות חיים" ואת כל החרא הזה. זה אתה והאופנוע, וכדאי שתדע להשתמש בו בחכמה ולהתרחק מהמגבלות, אחרת תענש.
    סתם ניסיתי להיות אובייקטיבי בסקירה, עדיין לא היה לי מעולם אופנוע עם ABS שלא לדבר על מערכות אחרות.
    אני תמיד אומר לעצמי שבאופנוע הבא אני אתעקש עם עצמי על זה ואיכשהו אני קונה עוד אחד בלי

    תודה על העצות!
    Yamaha X-City 250 -> Hyosung GT250 -> Suzuki GS500 -> Suzuki V-Strom 650 -> Suzuki Bandit 1200 --> Kawasaki Versys 650

  14. #14
    Senior Member
    תאריך הצטרפות
    Sep 2018
    הודעות
    2,066
    ABS במקרה הטוב ביותר יחסוך 30% ממרחק בלימה. במקרה של הפתעות, זה נתון שיכול להציל חיים. הפתרון שלי בשנות ה-90 היה להתאמן על תפעול הבלמים ולשמור מרחק גדול יותר ממוקדי סכנה. 100 כ"ס זה סבבה לגמרי לכל שימוש חובבני (כולל מסלול, תיור ודרכים מפותלות) ומי שטוען אחרת מוזמן לבדוק אם הוא יודע לנצל את כולם- ולא בקו ישר...
    גם נראה אחלה.
    SUZUKI GSX ES 550 E 1986
    HONDA NC 750 X 2016
    KTM 1090 Adventure S 2018
    2020 Husqvarna 701 Enduro
    KTM 790 Adventure S 2021


  15. #15
    Senior Member הסמל האישי של KKatkov
    תאריך הצטרפות
    May 2015
    הודעות
    3,689
    ציטוט נכתב במקור על ידי קידוזו צפיה בהודעה
    ABS במקרה הטוב ביותר יחסוך 30% ממרחק בלימה. במקרה של הפתעות, זה נתון שיכול להציל חיים. הפתרון שלי בשנות ה-90 היה להתאמן על תפעול הבלמים ולשמור מרחק גדול יותר ממוקדי סכנה. 100 כ"ס זה סבבה לגמרי לכל שימוש חובבני (כולל מסלול, תיור ודרכים מפותלות) ומי שטוען אחרת מוזמן לבדוק אם הוא יודע לנצל את כולם- ולא בקו ישר...
    גם נראה אחלה.
    שים לב:
    כשידעת שאין לך ABS, התאמנת על בלימה ושמרת יותר מרחק ממוקדי סכנה.
    עכשיו, כשיש לך - משתמע שאתה לא עושה את זה. כמובן, שאני מניח שזאת לא הייתה הכוונה שלך, ואתה אישית רוכב שקול וזהיר - אבל כאן בדיוק נמצאת הבעיה.
    היום להערכתי כבר 60-70 אחוז מהכלים שמעל 125 סמ"ק מצויידם ב-ABS, ואחוז נכבד מהכלים הכבדים מצויידים במערכות נוספות.
    אז למה מספר ההרוגים על אופנוע מזנק משנה לשנה?
    למה מופיעות פה כותרות כגון "חודש אוגוסט השחור"?

    דעתי האישית והלא מקצועית: כי אנשים אבדו את הכבוד למכונה שבה הם משתמשים.
    זה התחיל מתחום הרכב, כשקודם אנשים הפסיקו להעביר הילוכים ושכחו מה זה רכב שלא מגיב להיגוי תחת בלימת חרום. זה המשיך בבקרות משיכה, שגידלו דור של נהגים שמעולם לא חוו זריקת תחת בכיכר רטובה. עכשיו גדל דור של נהגים, שלא מבין בשביל מה לאותת ולגלוש במעבר נתיב - הרי המובילאיי לא מצפצף, ובשביל מה לשמור מרחק - הרי יש בלימה אוטונומית. הדור הבא כבר לא יבין בשביל מה להחזיק את הידיים על ההגה.
    אותו דבר קורה באופנועים: מי שלפני עשור היה בחודש הראשון נועל קדמי על מעבר חציה, נופל ולומד לקח - היום כבר לא נופל על מעבר חציה, אלא מקבל את הכאפה במהירות אחרת לגמרי, הרבה יותר גבוהה. כישכנס הטראקשן לכלי תקציב - מי שקודם היה מאבד אחורי על כיכר חלקלקה, נופל ולומד לקח - יקבל את הכאפה שלו ב-100 קמ"ש על מעקה או בתוך פגוש אחורי של טנדר.

    בוא נניח שאזרום איתך, ואסכים ש-ABS חוסך 30% ממרחק הבלימה (נכון אולי על כביש רטוב או אצל רוכב לא מנוסה שבמקרה אחר היה פשוט נועל קדמי ונופל).
    מה עוזרים לך ה-30% האלה, אם הביטחון המופרז שיש לך בגלל שאתה רוכב על אופנוע "בטיחותי" ומעולם לא נתקלת בנעילת גלגל בבלימה - גורם לך להיכנס לסיטואציה "רק" עם-20% יותר מהירות? (תשובה לשאלת הטריוויה - לא עוזר, כי מרחק הבלימה אינו עולה באופן לינארי עם המהירות, ו-20% יותר מהירות נותנים כ-30 עד 40 אחוז יותר מרחק בלימה).
    אולי לך זה לא יקרה. אתה לא תעלה מהירות, ותהנה מקיצור מרחק הבלימה.
    אבל מישהו אחר - הייתי אומר שהרוב - לומדים לצערי רק מטעויות. וכלי רכב, בעיקר דו-גלגלי, שלא מאפשר לך להיענש על השטויות שאתה עושה במהירות נמוכה - מגדיל את הסיכויים שלך כרוכב ליפול למלכודת "אני תותח" ולפגוש את הגבולות במהירות הרבה יותר גבוהה.
    אני מבין שאי-אפשר לעצור את הקדמה, והעולם שואף להגיע למצב שבו לא תידרש מיומנות גבוהה כדי לרכב על אופנוע, וזה בדיוק הצורך שעליו המערכות הנ"ל באות לענות.
    עם זאת, יש בי הרבה הערכה לרוכבים שמפצים על מגבלות הכלי שלהם עם שליטה ביד ימין, מיומנות רכיבה ואסטרטגיית כביש נבונה - ואני לא חושב שהם נמצאים בסיכון גבוה משמעותית להיפצע קשה או לההירג בכביש מאותו רוכב "תותח" שרכוב על R1250GS עם כל הבקרות של NASA.
    Ducati Multistrada 1100
    Alfa Guiletta 1.4 Manual

אשכולות דומים

  1. בנדיט 1200 מיוחד!
    על ידי זוהר בפורום פורום מכירה
    תגובות: 0
    הודעה אחרונה: 17-12-2018, 18:34
  2. בנדיט 1200 למכירה
    על ידי Lioresi בפורום פורום מכירה
    תגובות: 16
    הודעה אחרונה: 11-08-2016, 11:46
  3. בנדיט 1200 שנת 2001
    על ידי Lioresi בפורום פורום מכירה
    תגובות: 2
    הודעה אחרונה: 12-07-2016, 12:26
  4. למכירה בנדיט 1200
    על ידי lupo4 בפורום פורום מכירה
    תגובות: 3
    הודעה אחרונה: 17-11-2015, 01:46
  5. בנדיט 1200 לחלקים, מציאה!
    על ידי KKatkov בפורום אוף טופיק
    תגובות: 2
    הודעה אחרונה: 21-07-2015, 19:50

הרשאות פרסום

  • אין באפשרותך לפרסם אשכולות חדשים
  • אין באפשרותך לפרסם תגובות
  • אין באפשרותך לצרף קבצים
  • אין באפשרותך לערוך את הודעותיך
  •  
Single Sign On provided by vBSSO