תוצאות 1 עד 15 מ 78

אשכול: הדינוזאור האחרון - שנה על בנדיט 1200

צפייה משולבת

  1. #1
    Senior Member הסמל האישי של KKatkov
    תאריך הצטרפות
    May 2015
    הודעות
    3,689
    ציטוט נכתב במקור על ידי decktor צפיה בהודעה
    זה לא אופנוע, זה דינוזאור.
    שריד לימים שאופנועי ארבעה צילינדרים עם קירור אוויר וקרבורטורים שלטו בכביש, כשהתצורה הזאת לא הייתה רק למכונות מירוץ מושחזות אלא גם לאופנועים יומיומיים.

    לפני שנה קיבלתי מחבר שעבר לחו”ל בנדיט 1200 שנת 2006, הכוונה היתה שאני אמכור אותו ואעביר את הכסף.
    לא חשבתי שאני אתחבר אליו, אני טורר בנשמה ואולי נוסע קצת מהר לפעמים אבל מה לי ול 4 בשורה 1200 סמ”ק?
    מצד שני סוג האופנוע האהוב עלי הוא “חינם” אז כמובן שהסכמתי לעסקה.

    גיליתי אופנוע נהדר, מרגיש מעולה בתוך העיר ובבין עירוני ארוך.
    מכל מה שקראתי ציפיתי שהוא ירגיש נוראי על הצד אבל גם שם הוא הפתיע אותי לטובה.
    יחד עם העובדה שהאופנוע היה במצב כמעט חדש (40,000 ק”מ על השעון) מהר מאוד החלטתי לקנות אותו ולהשאיר אותו אצלי.
    מאז הספקתי לרכוב עליו עוד 11,000 ק”מ בערך, קיוויתי ליותר אבל קורונה וכו’… הנסיעות שלי הן בעיקר מנהלתיות אבל כוללות לא מעט שילוב של עירוני ובין עירוני, הרבה כבישים ירושלמיים מלאי עליות ופיתולים.

    קצת על האקזמפלר:
    מדובר על הדור האחרון של הבנדיט 1,200 שיוצר רק לשנה אחת לפני שהציגו את ה 1,250.
    זה אומר שמכאנית זה בנדיט 1,200 אבל יש לו את הגוף, לוח שעונים וכו’ של ה 1,250, זה גרם לי להתחיל לקרוא לו בנדיט 1,225.
    הקילומטראז’ שלו מצחיק יחסית לשנתון, הכל מקורי, אני יד שלישית.
    כמו שאמרתי אני טורר בנשמה אז הוספתי לו ארגז אחורי ותיקי צד מבד, כן אני יודע, יש מקום שמור בגיהנום לאנשים כמוני

    הרבה כבר נכתב על הבנדיט 1,200 אבל למקרה שאתם לא מכירים:
    אופנוע Old School, המנוע תוכנן בשנות ה 80 ולא שונה כמעט בכלל מאז.
    מדובר על מנוע קירור אויר-שמן שלקוח מה GSX-R1100 של שנת 89, המנוע עבר הגדלת נפח ומיתון קל בשביל לשפר את המומנט.
    העיצוב והשלדה שונו קצת לאורך השנים אבל בבסיס זה עדיין Universal Japanese Bike של פעם, אופנוע שלא מנסה להתמקצע בשום דבר.
    השינוי העיקרי הוא חצי פיירינג ולוח שעונים חדש עם ספידומטר דיגיטלי, אולי נראה חדש יותר אבל זה עדיין קרבורטורים וקירור אוויר.
    נוסחה פשוטה וזולה שגרמה לבנדיט להיות הכי הרבה נפח יחסית לתקציב, משהו שהרבה אנשים אהבו.


    ציונים:
    אמינות: 9.5/10. אפס תקלות בינתיים וזה גם מה שרוב האנשים מדווחים.
    המנוע נחשב אמין מאוד כל עוד מטפלים בו בצורה בסיסית, הבולמים ידועים לשמצה במיוחד אם מנסים לרכוב בצורה ספורטיבית יותר אבל במקרה שלי הוא עבר שיפוץ בולמים לא הרבה לפני שקניתי אותו. חצי נקודה יורדת על צריכת דלק גבוהה ממה שאמור להיות (עוד בהמשך).

    מנוע: 10/10. פשוט אין על המנוע הזה. בא לי לכתוב שירי אהבה למנוע הזה. רוצה לנסוע רגוע במהירויות חוקיות? אין בעיה, הוא לא מרגיש שהוא דורש ממך להגביר. רוצה להגביר? אין בעיה, רק לסובב את המצערת! זה מרגיש כאילו תיבת ההילוכים מיותרת, גם ככה המנוע תמיד סוחב. בתאוצות אני מגיע הרבה פעמים ל 70 קמ”ש בראשון ומצד שני בנסיעות מנהלתיות אני מוצא את עצמי רוכב רגוע ב 50 קמ”ש בהילוך חמישי. כאילו לבחירת ההילוך יש יותר קשר לאופי המנוע שאני מעוניין בו מלמהירות הנוכחית שלי, מעין בורר “כמה עצבני המנוע צריך להיות כרגע”. חזירי גז אולי יטענו ש 97 כוחות סוס זה לא מספיק, בשבילי זה מספיק לחלוטין.

    ברקסים: 7.5/10. מעולם לא אכזבו אותי והרגש טוב אבל בכל זאת אופנוע כבד מאוד וחוסר ABS לא מעוררים בטחון בתחום הזה. שום דבר רע, פשוט ברור שאפשר יותר טוב.

    לוח שעונים: 7/10. יש ספידומטר דיגיטלי אבל גם הוא מיושן יחסית. יש כל מה שחובה, קל לקרוא את הכל בכל מצב אבל מ-י-ו-ש-ן.

    תיבת הילוכים: 9/10: חלקה, ההילוכים עוברים בקלילות, הניוטרל קל למציאה, נקודה יורדת בגלל חוסר בהילוך שישי. מצד שני עם המנוע הזה אפשר להסתדר גם אם היו רק 3 הילוכים.

    נוחות: 9/10. ברמת העקרון האופנוע מאוד נוח, לי אישית הוא נוח כמעט בדיוק כמו הויסטרום שהיה לי לפניו, וזאת מחמאה גדולה. הנקודה שיורדת היא על מיגון רוח לא מספק ועל הנוחות למורכבת, אשתי אומרת שהוא נוח אבל היא עדיין מתגעגעת לויסטרום, בעיקר בגלל הרגליות שגבוהות לה מדי.

    עיצוב: 8/10. אופנוע יפה אבל לא צועק “תסתכלו עלי”. סולידי אבל עדיין כיף להסתכל עליו.

    צריכת דלק: זוועה. אני לא בטוח כמה לתת בציון מספרי אבל אני בטוח שאמורה להיות יותר טובה מזה, אני מתכוון לבדוק את זה לעומק בקרוב. אם אני רואה צריכה של 1/15 אני מבסוט לאללה, זה לא אמור להיות ככה.

    בסך הכל יחסית למחיר ששילמתי עליו האופנוע הזה מדהים ואני מקווה שישרת אותי עוד כמה שנים, אם וכאשר אני אחליף אותו זה רק בגלל שאני ארצה מערכות בטיחות כמו ABS ובקרת אחיזה וכו’, מכל בחינה אחרת אני לא מצליח לחשוב על אף אופנוע מודרני שייתן לי יותר ממה שהבנדיט נותן לי.

    96216119_10158432397959772_660627701689745408_n.jpg
    איזה מצחיק אתה... קונה אופנוע דינוזאור ומתלונן על היעדר ABS והיעדר הילוך שישי. ככה זה דינוזאורים, לא? אין בהם "מערכות מתקדמות מצילות חיים" ואת כל החרא הזה. זה אתה והאופנוע, וכדאי שתדע להשתמש בו בחכמה ולהתרחק מהמגבלות, אחרת תענש.
    מבחינת הקילומטראז' - בהנחה והוא אמיתי, אז יש לך עוד 200-300 אלף ק"מ לפני שתהרוג את המנוע (בנסיעות מנהלתיות לפחות).
    מבחינת הצריכה - היא לא תקינה לשימוש מנהלתי רגוע. ממש לא.
    אם אני זוכר נכון, אני ראיתי 1/17-1/18 בשיוט סביב ה-150-140 קמ"ש. ברכיבה למצדה עם רוכבים מתחילים (רכיבה איטית להחריד) קבלתי אפילו טנק של מעל 1/20, אבל זה היה כבר חריג לבנדיט.
    לא יודע איך האופנוע שלך טופל,אבל הייתי מציע לך ליישר קו (במוסך טוב או עצמאית - בשום מקרה לא אצל חאפרים):
    1. כיוון שסתומים (בורג אום, כך שהכיוון פשוט. תחליף אטם מכסה + שייבות מתחת לברגי הראש כדי למנוע נזילות).
    2. ניקוי בדיקה וכיוון של הקרבורטור. כאן נדרשת מקצועיות מסויימת, כך שכדאי מאוד לבחור היטב את המכונאי לעבודה. הנוער של היום כבר לא יודע מה זה רבייעת קרבורטורים...
    3. בדיקה של המניפולדים, צינורות הואקום והדלק והחלפתם במידת הצורך.
    Ducati Multistrada 1100
    Alfa Guiletta 1.4 Manual

  2. #2
    Member
    תאריך הצטרפות
    May 2015
    מיקום
    ירושלים
    הודעות
    232
    ציטוט נכתב במקור על ידי KKatkov צפיה בהודעה
    איזה מצחיק אתה... קונה אופנוע דינוזאור ומתלונן על היעדר ABS והיעדר הילוך שישי. ככה זה דינוזאורים, לא? אין בהם "מערכות מתקדמות מצילות חיים" ואת כל החרא הזה. זה אתה והאופנוע, וכדאי שתדע להשתמש בו בחכמה ולהתרחק מהמגבלות, אחרת תענש.
    סתם ניסיתי להיות אובייקטיבי בסקירה, עדיין לא היה לי מעולם אופנוע עם ABS שלא לדבר על מערכות אחרות.
    אני תמיד אומר לעצמי שבאופנוע הבא אני אתעקש עם עצמי על זה ואיכשהו אני קונה עוד אחד בלי

    תודה על העצות!
    Yamaha X-City 250 -> Hyosung GT250 -> Suzuki GS500 -> Suzuki V-Strom 650 -> Suzuki Bandit 1200 --> Kawasaki Versys 650

  3. #3
    Senior Member
    תאריך הצטרפות
    Sep 2018
    הודעות
    2,066
    ABS במקרה הטוב ביותר יחסוך 30% ממרחק בלימה. במקרה של הפתעות, זה נתון שיכול להציל חיים. הפתרון שלי בשנות ה-90 היה להתאמן על תפעול הבלמים ולשמור מרחק גדול יותר ממוקדי סכנה. 100 כ"ס זה סבבה לגמרי לכל שימוש חובבני (כולל מסלול, תיור ודרכים מפותלות) ומי שטוען אחרת מוזמן לבדוק אם הוא יודע לנצל את כולם- ולא בקו ישר...
    גם נראה אחלה.
    SUZUKI GSX ES 550 E 1986
    HONDA NC 750 X 2016
    KTM 1090 Adventure S 2018
    2020 Husqvarna 701 Enduro
    KTM 790 Adventure S 2021


  4. #4
    Senior Member הסמל האישי של KKatkov
    תאריך הצטרפות
    May 2015
    הודעות
    3,689
    ציטוט נכתב במקור על ידי קידוזו צפיה בהודעה
    ABS במקרה הטוב ביותר יחסוך 30% ממרחק בלימה. במקרה של הפתעות, זה נתון שיכול להציל חיים. הפתרון שלי בשנות ה-90 היה להתאמן על תפעול הבלמים ולשמור מרחק גדול יותר ממוקדי סכנה. 100 כ"ס זה סבבה לגמרי לכל שימוש חובבני (כולל מסלול, תיור ודרכים מפותלות) ומי שטוען אחרת מוזמן לבדוק אם הוא יודע לנצל את כולם- ולא בקו ישר...
    גם נראה אחלה.
    שים לב:
    כשידעת שאין לך ABS, התאמנת על בלימה ושמרת יותר מרחק ממוקדי סכנה.
    עכשיו, כשיש לך - משתמע שאתה לא עושה את זה. כמובן, שאני מניח שזאת לא הייתה הכוונה שלך, ואתה אישית רוכב שקול וזהיר - אבל כאן בדיוק נמצאת הבעיה.
    היום להערכתי כבר 60-70 אחוז מהכלים שמעל 125 סמ"ק מצויידם ב-ABS, ואחוז נכבד מהכלים הכבדים מצויידים במערכות נוספות.
    אז למה מספר ההרוגים על אופנוע מזנק משנה לשנה?
    למה מופיעות פה כותרות כגון "חודש אוגוסט השחור"?

    דעתי האישית והלא מקצועית: כי אנשים אבדו את הכבוד למכונה שבה הם משתמשים.
    זה התחיל מתחום הרכב, כשקודם אנשים הפסיקו להעביר הילוכים ושכחו מה זה רכב שלא מגיב להיגוי תחת בלימת חרום. זה המשיך בבקרות משיכה, שגידלו דור של נהגים שמעולם לא חוו זריקת תחת בכיכר רטובה. עכשיו גדל דור של נהגים, שלא מבין בשביל מה לאותת ולגלוש במעבר נתיב - הרי המובילאיי לא מצפצף, ובשביל מה לשמור מרחק - הרי יש בלימה אוטונומית. הדור הבא כבר לא יבין בשביל מה להחזיק את הידיים על ההגה.
    אותו דבר קורה באופנועים: מי שלפני עשור היה בחודש הראשון נועל קדמי על מעבר חציה, נופל ולומד לקח - היום כבר לא נופל על מעבר חציה, אלא מקבל את הכאפה במהירות אחרת לגמרי, הרבה יותר גבוהה. כישכנס הטראקשן לכלי תקציב - מי שקודם היה מאבד אחורי על כיכר חלקלקה, נופל ולומד לקח - יקבל את הכאפה שלו ב-100 קמ"ש על מעקה או בתוך פגוש אחורי של טנדר.

    בוא נניח שאזרום איתך, ואסכים ש-ABS חוסך 30% ממרחק הבלימה (נכון אולי על כביש רטוב או אצל רוכב לא מנוסה שבמקרה אחר היה פשוט נועל קדמי ונופל).
    מה עוזרים לך ה-30% האלה, אם הביטחון המופרז שיש לך בגלל שאתה רוכב על אופנוע "בטיחותי" ומעולם לא נתקלת בנעילת גלגל בבלימה - גורם לך להיכנס לסיטואציה "רק" עם-20% יותר מהירות? (תשובה לשאלת הטריוויה - לא עוזר, כי מרחק הבלימה אינו עולה באופן לינארי עם המהירות, ו-20% יותר מהירות נותנים כ-30 עד 40 אחוז יותר מרחק בלימה).
    אולי לך זה לא יקרה. אתה לא תעלה מהירות, ותהנה מקיצור מרחק הבלימה.
    אבל מישהו אחר - הייתי אומר שהרוב - לומדים לצערי רק מטעויות. וכלי רכב, בעיקר דו-גלגלי, שלא מאפשר לך להיענש על השטויות שאתה עושה במהירות נמוכה - מגדיל את הסיכויים שלך כרוכב ליפול למלכודת "אני תותח" ולפגוש את הגבולות במהירות הרבה יותר גבוהה.
    אני מבין שאי-אפשר לעצור את הקדמה, והעולם שואף להגיע למצב שבו לא תידרש מיומנות גבוהה כדי לרכב על אופנוע, וזה בדיוק הצורך שעליו המערכות הנ"ל באות לענות.
    עם זאת, יש בי הרבה הערכה לרוכבים שמפצים על מגבלות הכלי שלהם עם שליטה ביד ימין, מיומנות רכיבה ואסטרטגיית כביש נבונה - ואני לא חושב שהם נמצאים בסיכון גבוה משמעותית להיפצע קשה או לההירג בכביש מאותו רוכב "תותח" שרכוב על R1250GS עם כל הבקרות של NASA.
    Ducati Multistrada 1100
    Alfa Guiletta 1.4 Manual

  5. #5
    Senior Member הסמל האישי של השושנים
    תאריך הצטרפות
    May 2015
    הודעות
    5,084
    ציטוט נכתב במקור על ידי KKatkov צפיה בהודעה
    שים לב:
    כשידעת שאין לך ABS, התאמנת על בלימה ושמרת יותר מרחק ממוקדי סכנה.
    עכשיו, כשיש לך - משתמע שאתה לא עושה את זה. כמובן, שאני מניח שזאת לא הייתה הכוונה שלך, ואתה אישית רוכב שקול וזהיר - אבל כאן בדיוק נמצאת הבעיה.
    היום להערכתי כבר 60-70 אחוז מהכלים שמעל 125 סמ"ק מצויידם ב-ABS, ואחוז נכבד מהכלים הכבדים מצויידים במערכות נוספות.
    אז למה מספר ההרוגים על אופנוע מזנק משנה לשנה?
    למה מופיעות פה כותרות כגון "חודש אוגוסט השחור"?

    דעתי האישית והלא מקצועית: כי אנשים אבדו את הכבוד למכונה שבה הם משתמשים.
    זה התחיל מתחום הרכב, כשקודם אנשים הפסיקו להעביר הילוכים ושכחו מה זה רכב שלא מגיב להיגוי תחת בלימת חרום. זה המשיך בבקרות משיכה, שגידלו דור של נהגים שמעולם לא חוו זריקת תחת בכיכר רטובה. עכשיו גדל דור של נהגים, שלא מבין בשביל מה לאותת ולגלוש במעבר נתיב - הרי המובילאיי לא מצפצף, ובשביל מה לשמור מרחק - הרי יש בלימה אוטונומית. הדור הבא כבר לא יבין בשביל מה להחזיק את הידיים על ההגה.
    אותו דבר קורה באופנועים: מי שלפני עשור היה בחודש הראשון נועל קדמי על מעבר חציה, נופל ולומד לקח - היום כבר לא נופל על מעבר חציה, אלא מקבל את הכאפה במהירות אחרת לגמרי, הרבה יותר גבוהה. כישכנס הטראקשן לכלי תקציב - מי שקודם היה מאבד אחורי על כיכר חלקלקה, נופל ולומד לקח - יקבל את הכאפה שלו ב-100 קמ"ש על מעקה או בתוך פגוש אחורי של טנדר.

    בוא נניח שאזרום איתך, ואסכים ש-ABS חוסך 30% ממרחק הבלימה (נכון אולי על כביש רטוב או אצל רוכב לא מנוסה שבמקרה אחר היה פשוט נועל קדמי ונופל).
    מה עוזרים לך ה-30% האלה, אם הביטחון המופרז שיש לך בגלל שאתה רוכב על אופנוע "בטיחותי" ומעולם לא נתקלת בנעילת גלגל בבלימה - גורם לך להיכנס לסיטואציה "רק" עם-20% יותר מהירות? (תשובה לשאלת הטריוויה - לא עוזר, כי מרחק הבלימה אינו עולה באופן לינארי עם המהירות, ו-20% יותר מהירות נותנים כ-30 עד 40 אחוז יותר מרחק בלימה).
    אולי לך זה לא יקרה. אתה לא תעלה מהירות, ותהנה מקיצור מרחק הבלימה.
    אבל מישהו אחר - הייתי אומר שהרוב - לומדים לצערי רק מטעויות. וכלי רכב, בעיקר דו-גלגלי, שלא מאפשר לך להיענש על השטויות שאתה עושה במהירות נמוכה - מגדיל את הסיכויים שלך כרוכב ליפול למלכודת "אני תותח" ולפגוש את הגבולות במהירות הרבה יותר גבוהה.
    אני מבין שאי-אפשר לעצור את הקדמה, והעולם שואף להגיע למצב שבו לא תידרש מיומנות גבוהה כדי לרכב על אופנוע, וזה בדיוק הצורך שעליו המערכות הנ"ל באות לענות.
    עם זאת, יש בי הרבה הערכה לרוכבים שמפצים על מגבלות הכלי שלהם עם שליטה ביד ימין, מיומנות רכיבה ואסטרטגיית כביש נבונה - ואני לא חושב שהם נמצאים בסיכון גבוה משמעותית להיפצע קשה או לההירג בכביש מאותו רוכב "תותח" שרכוב על R1250GS עם כל הבקרות של NASA.
    חצי נכון

    ה-ABS עושה מה שהרוכב/נהג היה אמור לעשות במקרה חירום אבל טוב יותר מדויק יותר ובלי קשר לאינסטינקט או פסיכולוגיה ברגע
    שאתה צריך הוא שם, באחד הטיולים האחרונים לפנות בוקר בכביש אלון איבדתי את האחורי בסיבוב לא משהוא דרמטי אבל מספיק
    להפעיל את הגוש בבטן, עשיתי מה שאני יודע לעשות במקרה כזה מבט רחוק תוספת גז ברגע האחיזה ותיקון, הקטע שמיד אחרי זה היה
    סיבוב חד נוסף (כביש אלון מיד בהתחלה זה לא כביש למתחילים) וכל ההתעסקות וצינון ההפתעה מנעו ממני להגיע במהירות שלא לומר
    האטיות הדרושה לסיבוב, עכשיו כשאני מפקפק באחיזת הכביש, ולא בטוח באיזה עצמה לבלום לא היה לי זמן לחשוב ופשוט בלמתי המערכת נכנסה
    לפעולה אני הייתי דרוך והכל היה בסדר, להגיד לך שעם הוי מקס זה היה נגמר אותו הדבר...אני לא בטוח...וקשה להגיד עלי שאין לי ניסיון
    רכיבה עם כלים עתיקים. רכבתי גם על אופנוע שקידום ההצתה בו הוא ידני...

    המערכות האלה נועדו בדיוק למקרים האלה, טייסים היום נמצאים בקוקפיט רק בשביל להרגיע את הנוסעים בגדול הם רק המבוגר האחראי
    על המערכות שמטיסות את המטוס.

    אני מסכים שרוב רוכבי האופנועים לא לא לומדים רכיבה נכונה בשיעורים הנהיגה. אני מסכים שצריך לדעת ולהכיר את הכלי לפני ולפנים. אני
    מסכים שצריך לדעת לרכוב מעבר למינימום הנדרש, אבל הבקרות כולם נמצאות שם להציל את הרוכב מעצמו ומיכולות המכונה הגבוהות.
    פעם, האופנועים היו מברזל והרוכבים מפלדה!

  6. #6
    Senior Member הסמל האישי של KKatkov
    תאריך הצטרפות
    May 2015
    הודעות
    3,689
    ציטוט נכתב במקור על ידי השושנים צפיה בהודעה
    חצי נכון

    ה-ABS עושה מה שהרוכב/נהג היה אמור לעשות במקרה חירום אבל טוב יותר מדויק יותר ובלי קשר לאינסטינקט או פסיכולוגיה ברגע
    שאתה צריך הוא שם, באחד הטיולים האחרונים לפנות בוקר בכביש אלון איבדתי את האחורי בסיבוב לא משהוא דרמטי אבל מספיק
    להפעיל את הגוש בבטן, עשיתי מה שאני יודע לעשות במקרה כזה מבט רחוק תוספת גז ברגע האחיזה ותיקון, הקטע שמיד אחרי זה היה
    סיבוב חד נוסף (כביש אלון מיד בהתחלה זה לא כביש למתחילים) וכל ההתעסקות וצינון ההפתעה מנעו ממני להגיע במהירות שלא לומר
    האטיות הדרושה לסיבוב, עכשיו כשאני מפקפק באחיזת הכביש, ולא בטוח באיזה עצמה לבלום לא היה לי זמן לחשוב ופשוט בלמתי המערכת נכנסה
    לפעולה אני הייתי דרוך והכל היה בסדר, להגיד לך שעם הוי מקס זה היה נגמר אותו הדבר...אני לא בטוח...וקשה להגיד עלי שאין לי ניסיון
    רכיבה עם כלים עתיקים. רכבתי גם על אופנוע שקידום ההצתה בו הוא ידני...

    המערכות האלה נועדו בדיוק למקרים האלה, טייסים היום נמצאים בקוקפיט רק בשביל להרגיע את הנוסעים בגדול הם רק המבוגר האחראי
    על המערכות שמטיסות את המטוס.

    אני מסכים שרוב רוכבי האופנועים לא לא לומדים רכיבה נכונה בשיעורים הנהיגה. אני מסכים שצריך לדעת ולהכיר את הכלי לפני ולפנים. אני
    מסכים שצריך לדעת לרכוב מעבר למינימום הנדרש, אבל הבקרות כולם נמצאות שם להציל את הרוכב מעצמו ומיכולות המכונה הגבוהות.
    שוב...
    אתה יוצא דופן. גם אני, וגם עוד כמה פה בפורום.
    אנשים שבאמת רואים במערכות את מה שהם נועדו לעשות (קרי - להגן על רוכב שקול ואחראי כשהוא טועה) ומחלטים האם הם מוכנים לשלם על "תעודת הביטוח" הזאת (אני לא, אתה כן, שניהם לגיטימיים).
    הרוב המוחלט מסתכל בצורה שונה, ומאמין שהמערכות האלה פוטרות אותו מלקחת אחריות - הרי "לא יכול" להינעל לו גלגל בבלימה כי יש ABS, והאופנוע "לא יכול" להחליק כי יש טראקשן.
    זה נותן לאנשים לגיטימציה להעלות קצב בלי שיש להם את הניסיון והקישורים הנדרשים - כי הפחד מהמכונה יורד.
    סטטיסטית, זה נגמר רע - ראה את השנה האחרונה.
    Ducati Multistrada 1100
    Alfa Guiletta 1.4 Manual

  7. #7
    Member
    תאריך הצטרפות
    May 2019
    הודעות
    110
    ציטוט נכתב במקור על ידי KKatkov צפיה בהודעה
    שים לב:
    כשידעת שאין לך ABS, התאמנת על בלימה ושמרת יותר מרחק ממוקדי סכנה.
    עכשיו, כשיש לך - משתמע שאתה לא עושה את זה. כמובן, שאני מניח שזאת לא הייתה הכוונה שלך, ואתה אישית רוכב שקול וזהיר - אבל כאן בדיוק נמצאת הבעיה.
    היום להערכתי כבר 60-70 אחוז מהכלים שמעל 125 סמ"ק מצויידם ב-ABS, ואחוז נכבד מהכלים הכבדים מצויידים במערכות נוספות.
    אז למה מספר ההרוגים על אופנוע מזנק משנה לשנה?
    למה מופיעות פה כותרות כגון "חודש אוגוסט השחור"?

    דעתי האישית והלא מקצועית: כי אנשים אבדו את הכבוד למכונה שבה הם משתמשים.
    זה התחיל מתחום הרכב, כשקודם אנשים הפסיקו להעביר הילוכים ושכחו מה זה רכב שלא מגיב להיגוי תחת בלימת חרום. זה המשיך בבקרות משיכה, שגידלו דור של נהגים שמעולם לא חוו זריקת תחת בכיכר רטובה. עכשיו גדל דור של נהגים, שלא מבין בשביל מה לאותת ולגלוש במעבר נתיב - הרי המובילאיי לא מצפצף, ובשביל מה לשמור מרחק - הרי יש בלימה אוטונומית. הדור הבא כבר לא יבין בשביל מה להחזיק את הידיים על ההגה.
    אותו דבר קורה באופנועים: מי שלפני עשור היה בחודש הראשון נועל קדמי על מעבר חציה, נופל ולומד לקח - היום כבר לא נופל על מעבר חציה, אלא מקבל את הכאפה במהירות אחרת לגמרי, הרבה יותר גבוהה. כישכנס הטראקשן לכלי תקציב - מי שקודם היה מאבד אחורי על כיכר חלקלקה, נופל ולומד לקח - יקבל את הכאפה שלו ב-100 קמ"ש על מעקה או בתוך פגוש אחורי של טנדר.

    בוא נניח שאזרום איתך, ואסכים ש-ABS חוסך 30% ממרחק הבלימה (נכון אולי על כביש רטוב או אצל רוכב לא מנוסה שבמקרה אחר היה פשוט נועל קדמי ונופל).
    מה עוזרים לך ה-30% האלה, אם הביטחון המופרז שיש לך בגלל שאתה רוכב על אופנוע "בטיחותי" ומעולם לא נתקלת בנעילת גלגל בבלימה - גורם לך להיכנס לסיטואציה "רק" עם-20% יותר מהירות? (תשובה לשאלת הטריוויה - לא עוזר, כי מרחק הבלימה אינו עולה באופן לינארי עם המהירות, ו-20% יותר מהירות נותנים כ-30 עד 40 אחוז יותר מרחק בלימה).
    אולי לך זה לא יקרה. אתה לא תעלה מהירות, ותהנה מקיצור מרחק הבלימה.
    אבל מישהו אחר - הייתי אומר שהרוב - לומדים לצערי רק מטעויות. וכלי רכב, בעיקר דו-גלגלי, שלא מאפשר לך להיענש על השטויות שאתה עושה במהירות נמוכה - מגדיל את הסיכויים שלך כרוכב ליפול למלכודת "אני תותח" ולפגוש את הגבולות במהירות הרבה יותר גבוהה.
    אני מבין שאי-אפשר לעצור את הקדמה, והעולם שואף להגיע למצב שבו לא תידרש מיומנות גבוהה כדי לרכב על אופנוע, וזה בדיוק הצורך שעליו המערכות הנ"ל באות לענות.
    עם זאת, יש בי הרבה הערכה לרוכבים שמפצים על מגבלות הכלי שלהם עם שליטה ביד ימין, מיומנות רכיבה ואסטרטגיית כביש נבונה - ואני לא חושב שהם נמצאים בסיכון גבוה משמעותית להיפצע קשה או לההירג בכביש מאותו רוכב "תותח" שרכוב על R1250GS עם כל הבקרות של NASA.


    לקחת כאן בעיה n - מימדית ורידדת אותה לשני מימדים.
    שלא לדבר על זה שזה פשוט נשמע מצחיק.
    בעצם כל החגורות בטיחות, ה״איזורי קריסה״, כריות אוויר, בקרת יציבות, ובלימה אוטונומית הם גורמים לתאונות?
    ואו.
    רגע יש לי גם - מי שלא יודע לשלוט באופנוע בעצם יפחד יותר, יסע לאט, לא ייצא לטיולים, ובעצם יהיה בסיכון מופחת לתאונה!
    זהו, פתרתי את זה. בעצם כנראה זאת הסיבה מדוע לא מלמדים אנשים לנהוג ולרכב בלימוד לרישיון. גאוני.
    ואנחנו חשבנו שזה פשוט אזלת יד של הרשויות.
    ואו פעם שניה, המוח שלי עוד רגע מתפוצץ.

  8. #8
    Senior Member הסמל האישי של KKatkov
    תאריך הצטרפות
    May 2015
    הודעות
    3,689
    ציטוט נכתב במקור על ידי lygav צפיה בהודעה
    לקחת כאן בעיה n - מימדית ורידדת אותה לשני מימדים.
    שלא לדבר על זה שזה פשוט נשמע מצחיק.
    בעצם כל החגורות בטיחות, ה״איזורי קריסה״, כריות אוויר, בקרת יציבות, ובלימה אוטונומית הם גורמים לתאונות?
    ואו.
    רגע יש לי גם - מי שלא יודע לשלוט באופנוע בעצם יפחד יותר, יסע לאט, לא ייצא לטיולים, ובעצם יהיה בסיכון מופחת לתאונה!
    זהו, פתרתי את זה. בעצם כנראה זאת הסיבה מדוע לא מלמדים אנשים לנהוג ולרכב בלימוד לרישיון. גאוני.
    ואנחנו חשבנו שזה פשוט אזלת יד של הרשויות.
    ואו פעם שניה, המוח שלי עוד רגע מתפוצץ.
    ברור, אזלת יד של הרשויות. זה למה יש הרוגים, אתה ושאר הנהגים והרוכבים בסדר גמור. בוא נאשים את הרשויות - זה קל, הן אפילו לא יטרחו לבוא ולענות לך.
    דעתי לא השתנתה, עם כל הדאגה למוח המתופצץ שלך.
    תאונות קורות בין היתר כי אנשים נוהגים ורוכבים בצורה גרועה ומסוכנת.
    אחת הסיבות שאנשים נוהגים ורכבים בצורה גרועה ומסוכנת - זאת תחושת עודף ביטחון ביכולות הרכב שלהם ושל רכבים אחרים בכביש, שגורמת לזלזול בנהיגה.
    אותן מערכות שמעלימות (עד לגבול מסויים) פידבק מתפעול גרוע, קצב רכיבה מוגזם ושאר הרעות החולות - משרישות את עודף הביטחון.

    ולא, אני לא טוען שמצאתי פה את מפתח הקסם שמסביר מדוע תאונות קורות. רק העלתי את אחד הפקטורים, שלדעתי קיימת התעלמות מוחלטת ממנו.
    Ducati Multistrada 1100
    Alfa Guiletta 1.4 Manual

  9. #9
    Member
    תאריך הצטרפות
    May 2019
    הודעות
    110
    ציטוט נכתב במקור על ידי KKatkov צפיה בהודעה
    ברור, אזלת יד של הרשויות. זה למה יש הרוגים, אתה ושאר הנהגים והרוכבים בסדר גמור. בוא נאשים את הרשויות - זה קל, הן אפילו לא יטרחו לבוא ולענות לך.
    דעתי לא השתנתה, עם כל הדאגה למוח המתופצץ שלך.
    תאונות קורות בין היתר כי אנשים נוהגים ורוכבים בצורה גרועה ומסוכנת.
    אחת הסיבות שאנשים נוהגים ורכבים בצורה גרועה ומסוכנת - זאת תחושת עודף ביטחון ביכולות הרכב שלהם ושל רכבים אחרים בכביש, שגורמת לזלזול בנהיגה.
    אותן מערכות שמעלימות (עד לגבול מסויים) פידבק מתפעול גרוע, קצב רכיבה מוגזם ושאר הרעות החולות - משרישות את עודף הביטחון.

    ולא, אני לא טוען שמצאתי פה את מפתח הקסם שמסביר מדוע תאונות קורות. רק העלתי את אחד הפקטורים, שלדעתי קיימת התעלמות מוחלטת ממנו.
    יש תאונות דרכים כי יש דרכים.
    אם יש הסבר כלשהו זה בערך זה.

    לדבריך בחרת דבר אחד.
    ואני אומר שבחרת דבר אחד, בצורה שרירותית, מתוך מרחב אינסופי של דברים.

    המשטרה עשתה כמוך אגב - רק שהיא בחרה את עניין המהירות. ושמה את כל המשאבים שלה בערך בזה. אנחנו רואים את ה(חוסר) תוצאות בשטח.

    שנה טובה.

  10. #10
    Senior Member
    תאריך הצטרפות
    Jun 2018
    הודעות
    1,211
    ציטוט נכתב במקור על ידי KKatkov צפיה בהודעה
    אחת הסיבות שאנשים נוהגים ורכבים בצורה גרועה ומסוכנת - זאת תחושת עודף ביטחון ביכולות הרכב שלהם ושל רכבים אחרים בכביש, שגורמת לזלזול בנהיגה.
    אותן מערכות שמעלימות (עד לגבול מסויים) פידבק מתפעול גרוע, קצב רכיבה מוגזם ושאר הרעות החולות - משרישות את עודף הביטחון.
    אתה צודק ויש מספיק מחקרים שמאשרים זאת. סיבה עיקרית להתנהגות אנושית - היא בתוך האנשים עצמם. אנשים לא רוצים ״100%״ בטיחות מסיבה פשוטה מאוד - זה לא אפשרי.
    מישהו אמר כבר - יש תאונות דרכים כי יש דרכים. פעם היו תאונות צייד ותאונות סוסים.


    Sent from my iPhone using Tapatalk

  11. #11
    Senior Member
    תאריך הצטרפות
    Sep 2018
    הודעות
    2,066
    ציטוט נכתב במקור על ידי KKatkov צפיה בהודעה
    שים לב:
    כשידעת שאין לך ABS, התאמנת על בלימה ושמרת יותר מרחק ממוקדי סכנה.
    עכשיו, כשיש לך - משתמע שאתה לא עושה את זה. כמובן, שאני מניח שזאת לא הייתה הכוונה שלך, ואתה אישית רוכב שקול וזהיר - אבל כאן בדיוק נמצאת הבעיה.
    היום להערכתי כבר 60-70 אחוז מהכלים שמעל 125 סמ"ק מצויידם ב-ABS, ואחוז נכבד מהכלים הכבדים מצויידים במערכות נוספות.
    אז למה מספר ההרוגים על אופנוע מזנק משנה לשנה?
    למה מופיעות פה כותרות כגון "חודש אוגוסט השחור"?

    דעתי האישית והלא מקצועית: כי אנשים אבדו את הכבוד למכונה שבה הם משתמשים.
    זה התחיל מתחום הרכב, כשקודם אנשים הפסיקו להעביר הילוכים ושכחו מה זה רכב שלא מגיב להיגוי תחת בלימת חרום. זה המשיך בבקרות משיכה, שגידלו דור של נהגים שמעולם לא חוו זריקת תחת בכיכר רטובה. עכשיו גדל דור של נהגים, שלא מבין בשביל מה לאותת ולגלוש במעבר נתיב - הרי המובילאיי לא מצפצף, ובשביל מה לשמור מרחק - הרי יש בלימה אוטונומית. הדור הבא כבר לא יבין בשביל מה להחזיק את הידיים על ההגה.
    אותו דבר קורה באופנועים: מי שלפני עשור היה בחודש הראשון נועל קדמי על מעבר חציה, נופל ולומד לקח - היום כבר לא נופל על מעבר חציה, אלא מקבל את הכאפה במהירות אחרת לגמרי, הרבה יותר גבוהה. כישכנס הטראקשן לכלי תקציב - מי שקודם היה מאבד אחורי על כיכר חלקלקה, נופל ולומד לקח - יקבל את הכאפה שלו ב-100 קמ"ש על מעקה או בתוך פגוש אחורי של טנדר.

    בוא נניח שאזרום איתך, ואסכים ש-ABS חוסך 30% ממרחק הבלימה (נכון אולי על כביש רטוב או אצל רוכב לא מנוסה שבמקרה אחר היה פשוט נועל קדמי ונופל).
    מה עוזרים לך ה-30% האלה, אם הביטחון המופרז שיש לך בגלל שאתה רוכב על אופנוע "בטיחותי" ומעולם לא נתקלת בנעילת גלגל בבלימה - גורם לך להיכנס לסיטואציה "רק" עם-20% יותר מהירות? (תשובה לשאלת הטריוויה - לא עוזר, כי מרחק הבלימה אינו עולה באופן לינארי עם המהירות, ו-20% יותר מהירות נותנים כ-30 עד 40 אחוז יותר מרחק בלימה).
    אולי לך זה לא יקרה. אתה לא תעלה מהירות, ותהנה מקיצור מרחק הבלימה.
    אבל מישהו אחר - הייתי אומר שהרוב - לומדים לצערי רק מטעויות. וכלי רכב, בעיקר דו-גלגלי, שלא מאפשר לך להיענש על השטויות שאתה עושה במהירות נמוכה - מגדיל את הסיכויים שלך כרוכב ליפול למלכודת "אני תותח" ולפגוש את הגבולות במהירות הרבה יותר גבוהה.
    אני מבין שאי-אפשר לעצור את הקדמה, והעולם שואף להגיע למצב שבו לא תידרש מיומנות גבוהה כדי לרכב על אופנוע, וזה בדיוק הצורך שעליו המערכות הנ"ל באות לענות.
    עם זאת, יש בי הרבה הערכה לרוכבים שמפצים על מגבלות הכלי שלהם עם שליטה ביד ימין, מיומנות רכיבה ואסטרטגיית כביש נבונה - ואני לא חושב שהם נמצאים בסיכון גבוה משמעותית להיפצע קשה או לההירג בכביש מאותו רוכב "תותח" שרכוב על R1250GS עם כל הבקרות של NASA.
    גם אני חושב שעזרי הנהיגה והרכיבה מסרסים יכולות ומורידים את רמת השליטה במכונה. בעולם מושלם לא היו בקרות או עזרים ולא כלים של 100 כ"ס על הכביש. היצרנים היו מקדישים את הפיתוח להוזלת ושיפור הרכיבים במקום להתמקד בשיפור נתוני מהירות וכוח שהגיעו מעולם המירוצים. הכל בגלל המירוץ השיווקי של התאגידים שבו נתוני הכוח והמהירות הפכו לדבר העיקרי.
    SUZUKI GSX ES 550 E 1986
    HONDA NC 750 X 2016
    KTM 1090 Adventure S 2018
    2020 Husqvarna 701 Enduro
    KTM 790 Adventure S 2021


  12. #12
    Senior Member
    תאריך הצטרפות
    Jun 2018
    הודעות
    1,211
    ציטוט נכתב במקור על ידי קידוזו צפיה בהודעה
    בעולם מושלם לא היו בקרות או עזרים ולא כלים של 100 כ"ס על הכביש. היצרנים היו מקדישים את הפיתוח להוזלת ושיפור הרכיבים במקום להתמקד בשיפור נתוני מהירות וכוח שהגיעו מעולם המירוצים.
    מעניין מתוך סקרנות - מהו אותו עולם אידאלי שלך? 100 כס אמרנו לא. בקרות גם. מחיר זול - כן. שיפורים מעולם המירוצים - לא.
    תקן אותי אם טעיתי, אבל זה נראה לי משהו בין וספה לאופניים חשמליים. או הארלי.


    Sent from my iPhone using Tapatalk

אשכולות דומים

  1. בנדיט 1200 מיוחד!
    על ידי זוהר בפורום פורום מכירה
    תגובות: 0
    הודעה אחרונה: 17-12-2018, 18:34
  2. בנדיט 1200 למכירה
    על ידי Lioresi בפורום פורום מכירה
    תגובות: 16
    הודעה אחרונה: 11-08-2016, 11:46
  3. בנדיט 1200 שנת 2001
    על ידי Lioresi בפורום פורום מכירה
    תגובות: 2
    הודעה אחרונה: 12-07-2016, 12:26
  4. למכירה בנדיט 1200
    על ידי lupo4 בפורום פורום מכירה
    תגובות: 3
    הודעה אחרונה: 17-11-2015, 01:46
  5. בנדיט 1200 לחלקים, מציאה!
    על ידי KKatkov בפורום אוף טופיק
    תגובות: 2
    הודעה אחרונה: 21-07-2015, 19:50

הרשאות פרסום

  • אין באפשרותך לפרסם אשכולות חדשים
  • אין באפשרותך לפרסם תגובות
  • אין באפשרותך לצרף קבצים
  • אין באפשרותך לערוך את הודעותיך
  •  
Single Sign On provided by vBSSO