הבעייה בבקרות שהן נותנות לך ביטחון להגיעה למעוזות שלא בטוח שהייתה יוצא מהם בלי הבקרות.
הן עושות את העבודה עד שהשטן מתערב ואז הן כבר לא ממש אפקטיביות.
אני מניח שזה חלק ממה שושנה ניסתה לאמר.
Sent from my Redmi Note 9 Pro using Tapatalk
מצאתי על מה לקטר הוינקר של ימאהה נושר!!!
SIC TRANSIT GLORIA MUNDI
גמדים זו המצאה גאונית. מי שלא חווה התערבות גמדית בעצמו לא יכול להבין עד כמה זה יעיל (אני מתכוון בעיקר למערכות המתקדמות שמודדות אינרציה בשישה צירים). לדעתי מערכות בטיחות מפחיתות תאונות ולא להפך. אין שום נתון שמראה שהרוכבים שנהרגו בשנה האחרונה רכבו על אופנועים עם בקרות מתקדמות (ואי בי אס זה סטנדרט כבר שנים וממש לא מערכת מתקדמת בעיני). מצד שני - לדעתי וסט מתנפח כן נותן תחושת ביטחון ועלול לגרום לעליה בתאונות ועדיין עדיף לרכוב עם וסט ולעבוד על שליטה עצמית.
יש כאן מרכיבים שונים- רכיבה יותר פזיזה (לנוכח תחושת הביטחון של הרוכב מהעזרים וההגנות המתקדמות) שהביאה לתאונות מול מספר התאונות שהמערכות מנעו.
הזווית האחרת היא שלולא העזרים אף יצרן לא היה מציע כלים של 200 כ"ס שמגיעים ל- 300 קמ"ש. לכן השאלה המצויינת של ריאן היא מה היה קורה אילו במקום מירוץ החימוש והעיצוב בין התאגידים (נייקד עם 150 כ"ס- my ass) היינו מקבלים תחרות מי מייצר אופונעים יותר כיפיים חסכוניים זולים ואמינים.
SUZUKI GSX ES 550 E 1986HONDA NC 750 X 2016KTM 1090 Adventure S 2018
2020 Husqvarna 701 Enduro
KTM 790 Adventure S 2021
הבעיה היא שכיפי לא הולך יד ביד עם זול.
האופנועים עדיין מחולקים לקטגוריות וגם אם מספיק לך 40-60 כ״ס, האופנוע תמיד יגיע עם רכיבים פשוטים ותקבל חוויה בינונית-.
תסתכל על הכלים של היום, אתה יכול לקנות את ה400 סמק הכי יוקרתי של שנת 2020 ועדיין הוא יסע ויבלום פחות טוב מR1 של שנת 98.
כן, הכלים באותה קטגוריה השתפרו מעט, אבל עדיין לא מספיק כדי לקפוץ קטגוריה. זה הכל smoke and mirrors של מחלקות שיווק יקרות.
התקווה היחידה היא הסינים שלא רואים את הטטוס קוו ומוכנים להרכיב כל אופנוע שתרצה כל עוד אתה מוכן לשלם.
ככה קיבלנו מזלג מרזוצ׳י, 750 סמק ובלמי ברמבו במחיר של mt07. אף יצרן יפני לא היה מעז לעשות מהלך כזה כי הוא יפגע בכלים היקרים שלו.
אני ממש מקווה שהמגמה הזו תמשיך והשוק רכב יתחיל להתפרק לאט לאט לקטגוריות חדשות ויותר הגיוניות לדור העני שלנו.
קודם כל - אתה מצוטט ראת ריאן לא נכון. הוא לא רצה "אופונעים יותר כיפיים". הוא רצה "אופונעים יותר זולים". דבר שני - בחור משקיע בהפקות, אבל טענות שלו בנושא כלכלה - לרוב שגויות. זה מאוד בולט בקלים שקישרת. זה פשוט לא עובד כמו שריאן חושב שזה עובד.
לגופו של עניין:
לכל אחד כייפיות נמדדת אחרת, ודי קשה למדוד אותה. לדעתי עיצוב נחשב
אופנועים של היום כבר מגרדים גבול תאורטי של יעילות של מנוע בעירה פנימית. יותר חסחוני יהיה אופנוע היברידי (ולא, אני לא יודע איפה לדחוף סוללה)
הצע וביקוש ותקנות זיהום אוויר. וחוץ מזה - אופניים חשמליים עולים 5K. קטנוע פשוט - 12K. ווספה - 20K. לא פלא ש-CB125R זה 26K.
הכתבה המצולמת רק ממחישה כמה הרוכב עבד קשה יותר אז, מול המשימות שהאופנוע המודרני לוקח על עצמו מהרוכב.
זה מבאס יותר להפסיד לרוכב טוב יותר, מאשר להפסיד לאופנוע טוב יותר.
פעם, האופנועים היו מברזל והרוכבים מפלדה!
למה במקום? התחרות הזאת קיימת בנוסף למירוץ החימוש, והטכנולוגיה ממירוץ החימוש זולגת מטה כשהיא זולה מספיק. ה-CB300R בכתבה הוא דוגמה אחת לכלי זול ויעיל, הק.ט.מ דיוק 390 תוקף את אותה בעיה מכיוון אחר, ופונה יותר לכיף. הם גם זולים - לזקנים ששכחו, אזכיר ש-GS500 עלה כ-30 אלף שקל בתחילת שנות ה-90, והונדה CB250 עלה אז 23 אם אינני טועה. כמה הייתה המשכורת הממוצעת אז? לאיזה מחיר (לפי כמות משכורות ממוצעות) זה שקול בשנת 2020?
כך שאני מאמין, שהאופנועים היום זולים, יחסית לעבר - זולים בטירוף.
דווקא מבחינת אמינות אני לא בטוח שהעולם הולך קדימה, ולזה יש מגוון סיבות: הן שיווק (אופנוע צריך להפוך יקר לאחזקה כשהוא מזדקן כדי שתקנה חדש) והן יחס ביצועים/מחיר (אורך חיים מופלג דורש להשתמש בחומרים עמידים, שיהיו או יקרים או כבדים יותר - אין פה קסמים). וזה לפני שמדברים על האלקטרוניקה, שמסבכת את האופנוע מבחינה הנדסית ומוסיפה מכלולים יקרים שלא ניתן לשפץ אלא רק להחליף - חיישנים, בקרים, צג LCD וכו'.
Ducati Multistrada 1100
Alfa Guiletta 1.4 Manual
דווקא מבחינת אמינות אני לא בטוח שהעולם הולך קדימה,
זו הטענה שלי ועם זה אני מוסיף את השקר הירוק לפיו הכלים המודרניים פחות יזהמו.
ייתכן שהזיהום אוויר בסביבה העירונית קצת ירד אבל עדיין קיים זיהום סביבתי עצום ובכל זאת כדי לייצר אנרגיה צריך אנרגייה אז את זיהום האוויר נקבל מתחנות הכח ומן הסתם קרינה אלקטרו-מגנטית שרק השד, א' הזקן ונאור ידעו להרחיב.
מצאתי על מה לקטר הוינקר של ימאהה נושר!!!
SIC TRANSIT GLORIA MUNDI
זו התפיסה של הצרכנות שהשתנתה ( לא בהכרח בגלל הצרכנים).
בעבר תיכננו כלי רכב כדי לשרוד.
עם פשטות מכאנית היה ניתן גם להאריך תקופת החיים של אותם כלי רכב ( נתעלם מנושא איכות מתכת ראה ערך אלפא סוד או כלי רכב נוספים).
יתרה מזאת שהתחזוקה הייתה מאוד פשוטה אלקטרוניקה מועטה אם בכלל כך שכל אדם עם קצת ידיים טובות יכל לתחזק את הגרוטאה שלו באופן עצמי ולכל היותר קצת אילתור.
כיום עם האלקטרוניקה שהכל מחובר להכל התחזוקה העצמית הפכה למסובכת דבר פשוט כמו החלפת מתגים בשיטרואן מודרנית מצריך איפוס במחשב.
כל המגופים בדש בורד היום חשמליים למעשה הכל כבר מחובר לאלקטרוניקה אפילו הבלם יד.
אז נכון שזה נוח ובטוח אבל אישית אני ממש לא אוהב את הכיוון שהקידמה לוקחת אותנו.
הילד שלי עוד איך שהוא אולי ירכוש רכב ישן ואולי יתחזק אותו לבד ואולי גם ידע לעבוד עם מערכות דיאגנוסטיקה אבל תיקונים כבר לא יהיו פשוטים כמו פעם שכל מה שהיה צריך זו נורת ביקורת סט כלי עבודה ידיים וקצת כושר אילתר.
מצאתי על מה לקטר הוינקר של ימאהה נושר!!!
SIC TRANSIT GLORIA MUNDI
לא מבין בזה אצלי הלו"ש מכאני עם ספרות שזזות בקליקים של שיניים
עברנו את נקודת הכדאיות, מימיו הראשונים של המנוע הרכב או האופנוע, בעיית האמינות ואורך החיים הייתה דרישת הייצור מס' אחת.
בתקופות השפל הכלכלי הצנע הייתה חשיבות למחיר האחזקה והאמינות של הרכב, חברות שמכרו רכבים אמינים או הילה של רכב אמין
מכרו יותר, אז היה עידן החברות העצמאיות לא קונצרנים ולא חיבורים. פז'ו הייתה צרפתית ושייכת לפז'ו, ב.מ וו הייתה גרמניה ויצרה בגרמניה
וכד'.
הגרמניים החזיקו מעצמם טכנולוגים ומהנדסים מעולים הרוסים גנבו מהם בלי בושה וייצרו כלים לא פחות אמינים אבל רק לצבא.
אחת מהיצרניות הייתה מציבה רף וכולם רצים אחריה, מנוע ב-VW של החיפושית יכולים להחזיק לעד, כנ"ל ה- 404 של פג'ו אופנועי הב מ וו
מקורריי האוויר וכד'.
מה שהכשיל את היצרנים היו הממשלות שלהם העובדים שלהם והפוליטיקה, היחידים שעבדו נכון היו היפנים בגלל החינוך והאופי היפני.
החברה השתנתה ואת גאוות היחידה החליפה הכדאיות הכלכלית במקביל העולם הפך עשיר יותר ותרבות החדש והנוצץ החליפה את "כלי לכל החיים".
הוספו תקנות היורו וזיהום האוויר ותקבלו כלי רכב חד פעמיים, אורך חיים של חצי עשור אולי קצת יותר. לא שווה לקנות היום לקנות רכב משומש ישן
כי שום דבר לא אמור לשרוד בו, ולא בטוח שיהיו לו גם חלקי חילוף. הטכנולוגיה ליצור רכב עם 0 תקלות שישרוד לעד קיימת ראו רכבי חלל ותעופה,
אבל אף אחד לא יעשה את זה כי זה לא כדאי כלכלית ולא מתאים למיליונים הזה.
פעם, האופנועים היו מברזל והרוכבים מפלדה!