תבדוק את השרשרת לכל האורך, אולי יש מיקום שבו יש מתיחת יתר.
יש ספולים? אולי טיפה השתחררו?
אפשר להוריד את הקאליפר מאחורה, לנסיעה אחת, ולשלול את הדיסק והרפידות.
היי, אשמח לעצה
לפני שבוע מתחתי את השרשרת. כבר מהרכיבה הראשונה לאחר מכן הבחנתי בתופעה חדשה:
במהירות שבין 38 ל- 45 קמ"ש בדיוק נשמע זמזום מאיזור הגלגל האחורי/שרשרת/גיר, מלווה ברעד בתדר גבוהה בפגים ובתחת. רק בתחום המהירות הנ"ל, בכל סל"ד של המנוע (גם בניוטרל, סל"ד סרק).
בדיקות שעשיתי:
- השרשרת מתוחה בדיוק באמצע התחום שממליץ היצרן
- ציר הגלגל מיושר (ניצב) ביחס לזרוע
- השרשרת משומנת
- שרשרת, גג"שים, דיסקים ורפידות לא חדשים אבל במצב סביר
- מיסבי גלגל ומתלים מרגישים בסדר ללא חופשים או חריקות
בסך הכל מתחתי שרשרת הרבה פעמים בעבר בלי להסתבך, זה גם לא מדע טילים לכן לא יודע מה יכלתי לדפוק כבר.
מישהו נתקל או עולה לו כיוון לראש?
תודה מראש ושנה טובה
תבדוק את השרשרת לכל האורך, אולי יש מיקום שבו יש מתיחת יתר.
יש ספולים? אולי טיפה השתחררו?
אפשר להוריד את הקאליפר מאחורה, לנסיעה אחת, ולשלול את הדיסק והרפידות.
1. "התחום שקבע ביצרן" זה כלל אצבע לאופנוע חדש, עם בולם אחורי חדש ורוכב במשקל ממוצע. כדי לבדוק את השרשרת ספציפית בשבילך, תעמיס את הבולם כמה שיותר (אפשר לשבת על הזנב, ואפילו לקפוץ עליו קלות) וגלגל את האופנוע. תוך כדי, בקש מחבר שיבדוק שבכל נקודה יש חופש של חצי סנטים לפחות. אם החופש לא קיים, תשאיר את הוראות היצרן למוסך היבואן ושחרר את השרשרת.
2. כמו שנאמר מעליי - ייתכן והשרשרת בלויה, ויש פערי מתיחה. בדוק שאין נקודה "מתה" שבה השרשרת מתוחה יותר. אם יש נקודה כזאת, עד להחלפה - מתח לפי אותה נקודה זו.
3. בדוק שמתחת בצורה סימטרית. או לפי הסימונים, או (למגזימים כמוני) עם קאליבר משני צידי הזרוע (בהנחה והזרוע סימטרית). קח בחשבון, שאם בדקת לפני ההידוק - ייתכן שצד אחד ברח לך בסגירה.
4. בדוק שלא הידקת יותר מדי את הציר של הגלגל.
Ducati Multistrada 1100
Alfa Guiletta 1.4 Manual
תודה רבה לשניכם!
חיפשתי ואכן מצאתי קטע בשרשרת שהיה מתוח יותר. שחררתי אותה והרעד נעלם. האינטואיציה שלכם היתה נכונה.
ישנו הפרש של מילימטרים ספורים במתיחות, בקושי שמתי לב, אבל כנראה שזה מספיק.
זה פוסל את השרשרת, או שאפשר למשוך איתה? נסעה כבר 24K קילומטר, חופש סביר על הגגש.
בגדול זה אומר שהיא מתה\בדרך למות, גם הק"מ בספקטרום הגבוה.
אם אתה רוצה למשוך - תבדוק עכשיו אחרי ששחררת אותה, איפה הקטע הכי משוחרר בשרשרת ותמדוד אותו.
אם הוא בטווח המותר הרווחת, אם לא, אז הגיע הזמן...
בכל מקרה, מהניסיון שלי, מהרגע שיש מתיחה לא אחידה, הדרך למטה יחסית די מהירה (כמה אלפים), תצטרך למתוח יותר ויותר, היא תצא מהטווח, תתחיל להצליף ולתת נסיעה לא הכי נעימה וכו'.
שוב תודה לשניכם,
קקטקוב, במילימטרים ספורים התכוונתי לחצי סנטים. עניין של סמנטיקה...
חתימה טובה ושנה טובה!