יש לך דיאפגרמה קרועה מה השאלה בכלל. תחליף אותה תנקה את המחטים, ותכוון את הבורג אוויר דלק.
תראה אם אתה יכול להחליף לקרבורטור אחר של מובי תקין ולראות אם מסתדר
Sent from my iPhone using Tapatalk
יש לך דיאפגרמה קרועה מה השאלה בכלל. תחליף אותה תנקה את המחטים, ותכוון את הבורג אוויר דלק.
תראה אם אתה יכול להחליף לקרבורטור אחר של מובי תקין ולראות אם מסתדר
Sent from my iPhone using Tapatalk
קרע (או אפילו סדק) בדיאפרגמה בהחלט יכול לגרום לבעיות סחיבה, אי-עליה בסל"ד וכו'.
תפקידה של הדיאפרגמה הוא להעלות את המחט הגדולה, שסוגרת את הדיזה הראשית ולאפשר אספקת דלק משמעותית כשהמצערת פתוחה לרווחה.
הדיאפרגמה גמישה, והיא מעלה את הלחץ עקב הפרשי הלחצים מתחתיה ומעליה. במידה ויש בה סדק, הלחצים מתאזנים והיא לא מצליחה לעלות.
זה משפיע בעיקר בפתיחה של מעל 1/3-1/2 מהלך של המצערת ו/או בסל"ד בינוני-גבוה, וכנראה שזאת הסיבה העיקרית לבעיית הסחיבה שאתה מתאר. להתנעה, לעומת זאת, זה לא קשור.
אתן את דעתי לעוד כמה תגובות פה.
1. אין שום סיבה לחפש קרבורטור שלם מפירוק - סביר להניח שגם בו יהיה לכלוך ובלאים דומים לאלה שיש בקרבורטור שלך. קרבורטור זה חלק שמשפצים (החלפה של הדיאפגמה וכל הגומיות, ניקוי דיזות) - והחלק לרוב חוזר לתפקד בצורה טובה.
2. אני מבין שזה לא כלי זהה למובי, אבל סביר להניח שיש הרבה חלקים משותפים עם קטנועים אחרים של קימקו מאותה תקופה. לא סביר שבקימקו תכננו כל חלק מאפס, זה היה מייקר את הקטנוע שלא לצורך.
3. מצד אחד - אתה צודק שאתה מנסה לאתר את הבעיה בעצמך, ובצעת ניקוי קרבורטור. אני באמת מעריך אותך על זה, ונזכר איזה מרורים אכלתי בניסיון הראשון שלי לכוון קרבורטור לפני כעשור. מצד שני... קרבורטור זה רכיב רגיש, ורצוי לדעת איך לעבוד איתו ולהבין את תפקידם של החלקים השונים. הסיכויים שמכונאי לא מנוסה יגרום יותר נזק מתועלת בניסיון לנקות/לכוון הם גבוהים. מהרגע שפתחת קרבורטור, ייתכן ויצרת שם בעיה נוספת (או-רינג שנאבד או לא התיישב במקום, כיוון לא טוב של גובה מצוף וכו'). זאת לא סיבה לא ללמוד ולא לנסות, אבל את העבודה הזאת עדיף לבצע בפעמים הראשונות ביחד עם מישהו בעל ניסיון וידע.
4. לגבי מה שנאמר על צריכת השמן - כוס פלסטיק (בערך 150CC) ל-1000 ק"מ זה לא המון. זה לא מעיד על מצב הקומפרסיה במנוע (ייתכן והיא תקינה, ייתכן ולא) כי:
-רינג השמן יכול להיות בלוי, אך הרינגים העליונים שאחראים על הקומפרסיה עדיין במצב סביר.
-השמן יכול להגיע לתא השריפה דרך גומיות השסתומים, בעוד שהרינגים תקינים - במקרה כזה תהיה קומפרסיה גבוהה (לפעמים גם גבוהה מהנתון הרשמי, כי מצבורי הפיח בתא השריפה מקטינים את נפחו וגורמים לקומפרסיה לעלות).
5. את בעיות ההתנעה שלך לא ניתן להסביר ע"י דיאפרגמה סדוקה. יש המון סיבות אחרות, אתן כמה:
- שסתומים שיצאו מכיוון
- קומפרסיה נמוכה
- מניפולד סדוק שגורם למשיכת אוויר
- דיזת סרק סתומה בקבורטור
נ.ב. - "המנוע מזיע רק מפתח מילוי השמן למרות שאני סוגר חזק"
אני מקווה שברור לך שזה לא מצב תקין, שייגמר בזה שתהרוס את ההברגה במנוע?
הדרך הנכונה לעשות את זה:
- להחליף את שייבת האטימה שעל הבורג בכל החלפת שמן. זאת שייבה רכה מאלומיניום/נחושת, תוכל לרכוש כאלה בכל חנות אספקה טכנית.
- להדק את הבורג למומנט שקבע היצרן, או לחילופין (אם אין לך ידית מומנט)- תסגור שיהיה מהודק, לא מעבר. ברגע שאתה מרגיש שהבורג מעך את השייבה החדשה ששמת - זה מספיק.
Ducati Multistrada 1100
Alfa Guiletta 1.4 Manual