פה אתה טועה, מי שנושא באחריות לנפגעי תאונות הדרכים זו שרת התחבורה.
הרלב"ד הוא מלכ"ר בשם הקודם המועצה לבטיחות בדרכים...גוף ללא שום אחריות מעשית פרט לייעוץ, אין להם שום עניין חוץ מלהצטייר כמייצרים עבודה
שתכסה על חוסר העשייה והרלוונטיות שלהם, רוב התקציב שלהם הולך על משכורות ותשלומים למחקרים אקדמיים לכאורה בנושא, מה שנישאר מושקע
בסרטוני תדמית שלא מועילים ולא מעניינים אף אחד.
השליטה של המדינה צריכה להיות באיכות לימוד הנהיגה/רכיבה, בתכנים, באיכות ההדרכה ובמבחנים, כי הרישיון הוא תעודה רשמית של מדינת ישראל
והיא הנושאת באחריות.
לימוד נהיגה מונעת ניתן לעבריינים שחזרו על העבירות כמה פעמים והצליחו לצבור נקודות, טבעי שהם יצטרכו הדרכה ולימוד מחדש, אבל להכריח ציבור
שלם חלקם אפילו ללא עבירות תנועה רק בגלל שהם מחזיקים אופנוע היא בפרוש אכיפה בררנית, או הטלת דופי בציבור שלם כהכללה. אגב אם המדינה
מרגישה שזה נכון, שתשלם היא על הקורס ותתנה את זה בחידוש הרישיון אחת לכמה שנים. (זה ייפול ויעלם יותר מהר ממחשבה הגיונית אצל מירי רגב).
מה באמת צריך לעשות?
לימוד רכיבה דומה לחו"ל בגרמניה/צרפת. מבחני שליטה מחמירים, נהיגה מונעת בתום השנה הראשונה לרישיון. המעבר לליגה של A1 תחייב קורס רכיבה
בסיסי נוסף והמעבר לרישיון A קורס רכיבה מתקדם.
את שאר התקציב להתחיל להשקיע בחינוך לתרבות נהיגה החל מהכיתות הנמוכות והרבה בשנה שלפני הוצאת רישיון הנהיגה. תהליך ארוך!
נושא רישיון נהיגה ישראלי צריך להיות לפחות ברמה של נושא רישיון נהיגה אירופאי. וגם זה לא ימנע לחלוטין תאונות.



ציטוט ההודעה בתגובה