אז גם אתה רוצה לכפות שיעור \ קורס \ העשרת ידע \ תרגול שיהיה יקר יותר רק שלא יקראו לו קורס אלא רישיון.
וזה מוסכם ובסדר גמור מבחינתי -כי לי מה שמשנה, שיותר רוכבים יהיו בטוחים יותר לעם ולסובבים - וגם ישפרו קצת את המוניטין של הרוכבים.
יש משהו בטענה שרימו אותנו והמוטיבציה לעיתים קרובות לא מרוכזת בציבור אלא בהון פוליטי. זה לא אומר הרבה על תוכן ההצעה או השפעותיה. היו החלטות פוליטיות ממניעים אישיים שצמחו לדברים מועילים ומצויינים. לגבי המהירות- גם היצרנים המחוקק שמו הגבלות מהירות וכוח וצורה ותקינה. תרצה שיסתובבו ברחובות אנשים עם מכוניות F1 וידע בנהיגה של ילד בן 13 שגנב לאבא את הרכב? אני מסכים לגמרי שהמדינה סובלת מעודף רגולציה אבל זה לא העניין כאן.
נו, אדם נוסף טוען שהעדפות שלי *האישיות* יחייבו אותו לנהוג כמוני.
אני אמור להיות מוחמא מזה או שאתם מדמיינים שאני שר בממשלה או מלאך רב השפעה.
-
עכשיו בוא נדבר על ערכים כי אתה העלית את העניין.
תן את סולם הערכים שלך מהחשוב ביותר לשולי והזניח ונראה את ההגיון וסיבות.
אתן לך את השלב העליון שלי כמקדמה - שמירה על החיים.
ימשיך כבודו.
SUZUKI GSX ES 550 E 1986HONDA NC 750 X 2016KTM 1090 Adventure S 2018
2020 Husqvarna 701 Enduro
KTM 790 Adventure S 2021
ערכים הם לא סולם, ומי שאומר שהערך העליון שלו זה שמירת החיים כנראה לא באמת חשב על מה זה באמת אומר.
למלה ״חיים״ בהגדרה המילונית שלה אין משמעות מקובלת לבני אדם.
טיפת מים על מאדים זה ״חיים״, אבל עובר בהפלה זה בסדר כי הוא לא ״חי״.
אבל דבר אחד ברור - כשאנשים מדברים על עצמם - החיים זה לא רק דופק.
מישהוא לא חי אם הוא לא מטפס על הרים.
אחר לא חי אם הוא לא מצליח בעבודה.
השלישי חי בשביל הילדים.
והרביעי לא חי בלי אופנועים.
משחר ההיסטוריה אנשים יצאו לכבוש פסגות, לחצות ימים, יבשות, לטוס בשמים, לשבור שיאי מהירות - ומתו, וממשיכים למות בכל אחת מההרפתקאות האלה.
לא סגרו את האוורסט.
לא אסרו על מירוצים.
אף אחד לא אוסר על צניחה, טיסה, שייט, חקר מנהרות.
החיים זה לא רק דופק.
אז על איזה ״חיים״ אתה שומר כערך עליון בדיוק?
מה שבטוח זה שמה שה״חיים״ בשבילך - זה לא החיים בשביל השכן שלך.
אז כשאתה אומר שאתה ״שומר על החיים כערך עליון״ תתאר לעצמך שיש מישהוא שבשבילו עדיף למות מאשר לחיות את החיים כמו שלך.
וזה כל היופי בבני האדם, מה שמניע אותנו קדימה, ומה שעושה את העולם הזה לכל כך יפה.
אם הנחת העבודה היא שהתאונות נגרמות בגלל מיומנות הרוכב (שלדעתי לא באמת תואמת מציאות אבל זאת הנחת העבודה המרכזית)
אז זה אומר שהרוכב יצא לכביש לא מיומן אחרי שעורי הרכיבה/נהיגה. עם זה אני מסכים לחלוטין. עכשיו התלמיד משלם בכל מקרה
על הוצאת רישיון, אז לפחות שיקבל תמורה ולא ידרש לתשלום נוסף אח"כ.
אז אם אנחנו מאמצים את התובנה שככל שהרוכב יהיה מיומן יותר, ידע לקרוא נכון סיטואציות על הכביש (ניסיון) הוא יפגע פחות אז צריכים
לשים את המשאבים על לימוד ותרגול נכון ומתאים.
יש לנו בשכונה סבא חביב שרוכב כחוק על קטנוע 50 CC מהבית לחנות המכולת שלו, כל יום. מדובר בפחות מק"מ כביש, ופעם בכמה זמן לתלפיות
לטסט או קצת סידורים בבנק. הרישיון שלו מוגבל לדרגה הראשונה והמושג שלו ברכיבה, השכבה ומערכות עזר, דומה להבנה של מירי רגב בתחבורה.
אני רוצה לראות אותו בקורס רכיבה מתקדם.
לכן שיעורי הרכיבה צרכים לעבור מהפכה משמעותית ולכלול פרקי רכיבה משתנים כולל מחוץ לעיר במהירות מעל 70 קמ"ש, אחרי שנה של רכיבה
כל מוציאי הרישיון בדומה לנהג חדש יעברו קורס בסיסי מקצועי. אם ירצו להגדיל רישיון אז כבר ימתין להם פרק נוסף של לימוד והכשרה לכלים בינוניים
משם הרישיון הגדול והכבד יחייב כבר בתום ההכשרה הרגילה גם קורס רכיבה מתקדמת פרק ב', ורק מעבר שלו בהצלחה ישלח אותך לטסט.
ככה הרווחת רוכב מיומן שקיבל את כל ההכשרה הנדרשת לשליטה בכלי וקריאת מצבי כביש, משם בהנחה שהכל נעשה נכון ומקצועי ירד סעיף חוסר
המיומנות או לפחות יצטמצם.
עכשיו נשאר להשקיע בשאר משתניי הכביש.
נערך לאחרונה על ידי השושנים; 05-11-2020 בשעה 07:51.
פעם, האופנועים היו מברזל והרוכבים מפלדה!
אני זוכר שבשלהיי ה2000 הייתי רואה קשיש מזוקן על סוזוקי fm50 אדום.
תמיד תהיתי איך הוא לא נהרג נוכח צורת הרכיבה שלו.
כיום אני תוהה האם הוא עבר לקלנועית.
בכל מקרה ישנם מלא משתנים.
לתחושתי הבעייה העקרית זו המנטליות של משתמשי הכביש הרתעה מועטה ואכיפה לא מספקת.
אם ידחפו לנו על שימוש בפלא פון דוח כבד ושליליה משמעותית אני בטוח שהפלאפון ישב במקום נסתר הרחק מעיניי הנהג והשוטר.
אם יתנו למשאית עם חריגה במשקל חצי מליון שקל לבעל הבית החרמה לחודשיים של המשאית ועוד איזו עשירייה לנהג אני בטוח ששתייהם יחשבו פעמיים.
כך גם על עבטרות מהירות בריונות ועוד.
אז נכון זה תרחיש בלהות אבל אני מאמין שאחרי פשיטת רגל אחת או שתיים וכמה שלילות השמועה תצא שיש שריף חדש בעיר.
כעת אולי שושנים רוצה להרים את הכפפה.
נ.ב
בתי המשפט גם אחראים בצורה כזו או אחרת עם עונשים לא מוסברים.
Sent from my Redmi Note 9 Pro using Tapatalk
מצאתי על מה לקטר הוינקר של ימאהה נושר!!!
SIC TRANSIT GLORIA MUNDI
דיברת על קשיש על fm...
אתה בטוח שלא מדובר על וספה שעונה לשם סופי?![]()
את הבדיחה הזאת הבנתי
לא הקשיש על סופי ללא שיער
ההוא אני חושב שביצבץ לו שיער מתחת לקסדה והיה מזוקן
Sent from my Redmi Note 9 Pro using Tapatalk
מצאתי על מה לקטר הוינקר של ימאהה נושר!!!
SIC TRANSIT GLORIA MUNDI
יש כזה ביטוי באנגלית - virtue signalling.
כן, המנטליות של *שאר* משתמשי הכביש היא בעייתית, לא שלך כמובן, אבל *הם* צריכים להתחיל לחטוף.
ובכן פתרון פשוט לכאורה, איך לא חשבו על זה קודם? האמנם?
אבל בוא נגיד שבאמת פשוט לביצוע.
למה שלא נעשה פיילוט במשפט פלילי של גניבה, סחיטה באיומים, רצח.
אלו עבירות הרבה יותר חמורות, אז העונש כמובן צריך להיות עוד יותר חמור.
למשל על השולחן:
- גניבה = קטיעת ידיים
- רצח = עונש מוות (עין תחת עין)
אני בטוח שככה אחרי כמה ידיים קטועות, וכמה הוצאות להורג פומביות נוכל לסגור את בתי הכלא!
אהה, לא רגע..זה הכל נעשה כבר. בזמנים שונים, במקומות שונים....
אז אם עם ענישה כזאת מארץ הסיוטים לא מצליחים למנוע אפילו את העבירות הכבדות ביותר, אתה חושב שחוץ מלהפוך את חיינו לסיוט, ולהרוס מדי פעם חיים סלקטיבית של מישהוא (למען ייראו וייראו) - זה באמת יעזור?
החיים זה לא רק דופק.
בוא קצת נעבור על הכתוב.
רשמתי משתמשי הכביש לא ציינתי אני,;הם, אתם אתה, או אנחנו.
מושג כולל כאשר הוא מכוון במקרה הזה לאותם אלו שהם בעייתיים כולל עבדיך הנאמן שכדי להמנע מצרות החליף את האופנוע שהוא רכב עליו למשהו רגוע יותר מפחד מהענישה.
מסכים איתך שיש לנו בעייה גם מול הדין הפלילי ואני בהחלט חושב שצריך להחמיר את הענישה עם דגש על עבריין מועד שזו עבירה שנייה שלישית וכן הלאה.
לחתוך לגנבים את הידיים או לרוצחים או לאנסים וכדומה אתה יודע מה אחרי משפט שלישי או רביעי (או מה שתחליטו) לא נראה לי כמו רעיון גרוע במיוחד.
אבל יותר ריאלי שמי שחוזר למאסר בפעם השנייה או השלישית כבר יוכר כלא בר שיקום ואז מלונית מעשיהו או כל כלא אחר תהיה ענישה ולא מתקן שיקומי.
כאשר כדיי לקבל הטבות כגון בשר או כל דבר מעבר לצורך בסיסי לקיום האסיר יצטרך לשלם עליו וזה דרך עבודות שהוא יהיה יבצע לטובת תשלום משכורות הסוהרים הכלא והמזון בתוך המסגרת הסגורה בא הוא מרצה את שארית חייו (טוב הגזמתי קצת עם שארית חייו).
chin gang
בתי המשפט פה רחמנים והאמת שעם חוסר גיבוי לשוטרים ועוד כהנה וכהנה סיבות אנו חיים במדינה שהופכת לאט לאט לגן עדן לקרימינלים.
בכל מקרה הכביש הפך לזירת קרב.
אנשים מתנהגים כמו חיות טרף והטימטום חוגג ולא ברמה של טעות נהג אלא ברמה פלילית ראה ערך רוכבים ונהגים שבולמים בכוונה לפני רכב שזו אלימות לשמה וכמובן העארס המצוי שגם יתצא עליך עם נבוט.
ענישה אכיפה ומשטרה חזקה לדעתי יעשו את זה במקביל לחינוך.
Sent from my Redmi Note 9 Pro using Tapatalk
מצאתי על מה לקטר הוינקר של ימאהה נושר!!!
SIC TRANSIT GLORIA MUNDI
ואולי ננסה אחרת. לאו דווקא לדחוף עונשים סטייל אמריקה, שמה מרוויחים כסף מאסירים ולכן גם יש אינטרס לדחוף אנשים להיות עבדים בכלא.
אולי דווקא מדינות באירופה שיש להם שיעור פשיעה יותר נמוך ופחות רציבדיזם צריכות להיות המודל שלנו?
משתמש בכביש שחטף אלפייה קנס יחשוב פעמיים אם לגעת במכשיר המשוקץ שוב. אבל לשים אסיר בכלא לא תורם לשום דבר.
המערכת שלנו היא שיקומית.
על פניו לא ממש עובדת.
אתה צודק שאם נקדים תרופה למכה ונדאג מראש לרווחה וחינוך ראוי אז שיעור הפשיעה יראה אחרת.
ועדיין זה יהיה תהליך ארוך יתרה מזאת שזה לא קורה במדינת ישראל.
היה בעבר פילוח של קידוזו של תרבות נהיגה בא הוא סימן מגזרים שלדעתו טובים יותר או פחות.
אם נעמיק נגלה גם הקשר סוציולוגי ותרבותי ממנו ניתן יהיה להשליך דברים על התנהגות הנהגים.
כמובן שאת הבריונות בכביש ניתן למצוא גם אצל יהודים ורחמנא ליצלן אפילו רוכבי אופנוע שמתנהגים בטימטום.
עלי הפחד מהענישה עובד (בכל הנוגע למהירות ורכיבה ספורטיבית).
כמובן שגם משתנים נוספים כגון הסטטיסטיקה לתאונה ופגיעות גוף. אבל זה פחות הנושא כרגע.
Sent from my Redmi Note 9 Pro using Tapatalk
מצאתי על מה לקטר הוינקר של ימאהה נושר!!!
SIC TRANSIT GLORIA MUNDI
ערכים הם סולם כי הם מציבים חשיבויות ועקרונות בסדר עולה או יורד. אחרת אין לערכים משמעות ...או ערך.
תחושת פאן שמתקבלת מאקטסרים יכולה להיות ערך עבור אדם -אם הגדיר זאת בצורה מודעת ואם לא.
אם יוסי החליט שמדד הפאן חשוב יותר משמירה על חייו הוא מסכן לא רק את קיומו אלא גם את קיומו של הערך.
בלי יוסי, -אין פאן. על זה אנחנו בטח מסכימים.
גם אם יוסי החליט לסכן את חייו בצורה מודעת בשביל להרוויח נקודות פאן הוא צריך לבחור עד כמה (גבוה מהר רחוק) הוא מיישם את ההחלטה.
ברוב המקרים, רוב האנשים מעדיפים להסתפק בפחות נקודות פאן ולשמור על חייהם ושלמות הציוד שניתן להם. מעבר לאופנות וגישות פילוסופיות לחופש או צו אלוהי עתיק, מדובר ביצר טבעי שחקוק בנו מלידה. אינספור מנגנונים פסיולוגיים, כימיים ופסיכולגים מכוונים בדיוק לשם כך.
כשרוכב מסתכן מבחירה כדי ליהנות זה לא אומר שהחיים אינם ערך עליון עבורו. הוא רוצה לחיות ולהינות- ובסדר הזה בדיוק.
SUZUKI GSX ES 550 E 1986HONDA NC 750 X 2016KTM 1090 Adventure S 2018
2020 Husqvarna 701 Enduro
KTM 790 Adventure S 2021
בדיוק מה שאמרתי. לא משנה לי איך והדרך כל עוד העלות לרוכב \ למדינה שפויה- לעומת עלות התאונות.
אני חושב שידע משנה ומשפיע ישירות על התנהגות. בכל תחום. קורס נהיגה יכול להשפיע גם על תרבות הנהיגה.
וסתם לידע כללי שלא מייצג את עמדת מרשי- בסעודיה כמעט ואין גניבות.
SUZUKI GSX ES 550 E 1986HONDA NC 750 X 2016KTM 1090 Adventure S 2018
2020 Husqvarna 701 Enduro
KTM 790 Adventure S 2021
מי זאת ״המדינה״ הזאת? אתה מכיר אותה? אני לא יודע מי זאת.
אני מכיר אנשים. אי אפשר לחייב ״מדינה״, אבל אפשר לחייב אנשים. אותך ואותי.
ולכן אם אתה בכח מוציא ממני כסף כדי לנסות ללמד אחרים או את עצמך על חשבוני - זאת גניבה ואני לא יכול שלא להתנגד לזה.
אולי אתה מכיר אולי לא אבל יש מלה כזאת: דמגוגיה.אני חושב שידע משנה ומשפיע ישירות על התנהגות. בכל תחום. קורס נהיגה יכול להשפיע גם על תרבות הנהיגה.
וסתם לידע כללי שלא מייצג את עמדת מרשי- בסעודיה כמעט ואין גניבות.
אחד הדרכים לזהות אותה זה למשל כאשר נעשית השלכת הפרט אל הכלל, או שימוש בעובדות בלתי קשורות.
למדתי בחיים להסתכל לא על מה אנשים אומרים, אלא למה הם עושים כי אנשים מצביעים ברגליים.
ולמרות מה שכל הזמן קוראים בפורומים/פייסבוק - במציאות משום מה אנשים עושים את מה שעושים.
ואלו לא אנשים שנפלו מהירח, זה אותם האנשים שבבוקר כתבו ״להגביר אכיפה, לזרוק לכלא על מהירות״ , ובצהריים חותכים נתיב/גונבים רמזור/עוברים על המהירות...
אבל כמו במקרה של לוקי, *אצלם* זה היה מכורח הסיטואציה, פשוט אצל כל השאר זה כי *הם* בהמות.