עמוד 1 מתוך 2 12 אחרוןאחרון
תוצאות 1 עד 15 מ 21

אשכול: מצבר ליטיום לAK550, יפתור את הבעיה של לא מניע כל כמה ימים?

  1. #1
    Junior Member הסמל האישי של ice2k
    תאריך הצטרפות
    May 2017
    מיקום
    מרכז
    הודעות
    15

    מצבר ליטיום לAK550, יפתור את הבעיה של לא מניע כל כמה ימים?

    אני לא נוסע הרבה, קצת בתוך העיר כל יום, אין על הכלי מערכות הגנה שלוקחות חשמל. אחרי שנה וקצת הAK התחיל לא להניע לי לפעמים (כמה חודשים לפני היתי נוסע הרבה יותר כל יום). החליפו לי מצבר לVOLTA (דגם VTZ12S, 11.2AH\130CCA), ואחרי 3 שבועות שוב התחילה הבעיה (זה היה מרץ). טעינה של המצבר עם מטען מצברים עזרה, בהתחלה החזיק חודש, אחרי זה שבועיים, אחרי זה שבוע, ואז רק כמה ימים. מה שמוזר זה שלפעמים הוא כן מניע, או אחרי הרבה נסיונות, והוא יכול לא להניע גם על 12.1 12.3 או כן להניע על 12.1. מוזר, כבר התייאשתי.

    אצל עופר אבניר היתי כמה פעמים, הם בדקו ואמרו שאין זליגה והיא תקינה (0.05) ושגם עם בודק מצברים הוא מראה נתונים של תקין. כל פעם פשוט הטעינו לי את המצבר (בהתחלה החזיק 3-4 שבועות, בהמשך רק שבוע). יש איזו צמת חשמל שהיצרן הוציא ב2019 שדואגת שהאורות ידלקו רק אחרי הנעה אבל הם אומרים שאין להם יותר כזה ושזה לא משמעותי, גם אומרים שנראה שמצבר חדש לא יעזור גם לא ליטיום, זה מייאש ובחיים לא קרה לי.

    מה אתם חושבים על על העסק? ומה אתם אומרים על לשים מצבר ליטיום, זה ישפר? זה יפתור את הבעיה? מישהו ניסה על כלי כזה?
    הבנתי שהפריקה העצמית שלהם הרבה יותר נמוכה, רק שאני לא יודע אם זה קשור לבעיה שלי.

    מה יש בארץ מומלץ במחיר טוב? מצאתי כאן רק את:
    https://www.motopower.co.il/
    לפי ההמלצה שלהם מתאים משהו שעולה 790 ש"ח
    (המטען שלי זה NOCO GENIUS1 שיש לו מצב ליטיום).

    (אגב, שמתי לב שהמצבר המקורי, שהוא כנראה יואסה לפי החוברת, הוא 11.6 210CCA, הוולטה הסיני הוא 11.2 130CCA, אולי פשוט הוא לא מספיק חזק).
    AK550

  2. #2
    Member
    תאריך הצטרפות
    Aug 2016
    הודעות
    126
    ציטוט נכתב במקור על ידי ice2k צפיה בהודעה
    אני לא נוסע הרבה, קצת בתוך העיר כל יום, אין על הכלי מערכות הגנה שלוקחות חשמל. אחרי שנה וקצת הAK התחיל לא להניע לי לפעמים (כמה חודשים לפני היתי נוסע הרבה יותר כל יום). החליפו לי מצבר לVOLTA (דגם VTZ12S, 11.2AH\130CCA), ואחרי 3 שבועות שוב התחילה הבעיה (זה היה מרץ). טעינה של המצבר עם מטען מצברים עזרה, בהתחלה החזיק חודש, אחרי זה שבועיים, אחרי זה שבוע, ואז רק כמה ימים. מה שמוזר זה שלפעמים הוא כן מניע, או אחרי הרבה נסיונות, והוא יכול לא להניע גם על 12.1 12.3 או כן להניע על 12.1. מוזר, כבר התייאשתי.

    אצל עופר אבניר היתי כמה פעמים, הם בדקו ואמרו שאין זליגה והיא תקינה (0.05) ושגם עם בודק מצברים הוא מראה נתונים של תקין. כל פעם פשוט הטעינו לי את המצבר, בהתחלה החזיק 3-4 שבועות, בהמשך רק שבוע). יש איזו צמת חשמל שהיצרן הוציא ב2019 שדואגת שהאורות ידלקו רק אחרי הנעה אבל הם אומרים שאין להם יותר כזה ושזה לא משמעותי, גם אומרים שנראה שמצבר חדש לא יעזור גם לא ליטיום, זה מייאש ובחיים לא קרה לי.

    מה אתר חושבים על על העסק? ומה אתם אומרים על לשים מצבר ליטיום, זה ישפר? זה יפתור את הבעיה? מישהו ניסה על כלי כזה?
    הבנתי שהפריקה העצמית שלהם הרבה יותר נמוכה, רק שאני לא יודע אם זה קשור לבעיה שלי.

    מה יש בארץ מומלץ במחיר טוב? מצאתי כאן רק את:
    https://www.motopower.co.il/
    לפי ההמצלה שלהם מתאים משהו שעולה 790 ש"ח
    (המטען שלי זה NOCO GENIUS1 שיש לו מצב ליטיום).

    (אגב, שמתי לב שהמצבר המקורי, שהוא כנראה יואסה לפי החוברת, הוא 11.6 210CCA, הוולטה הסיני הוא 11.2 130CCA, אולי פשוט הוא לא מספיק חזק).
    כן, אצלי זה פתר. רכשתי במוסך הפודיום.

    Sent from my SM-N960F using Tapatalk

  3. #3
    Senior Member הסמל האישי של zx2r
    תאריך הצטרפות
    May 2015
    הודעות
    970
    ציטוט נכתב במקור על ידי ice2k צפיה בהודעה
    אני לא נוסע הרבה, קצת בתוך העיר כל יום.
    אמרת פה הכול, זה מה ש"הורג" מצברים פשוטים, המצבר מקבל הרבה פריקה ולא מספיק טעינה בחזרה ואז נחלש. קורה מלא בקטנועים שלא נוסעים הרבה ק"מ ביחד עם הרבה הנעות. במצב כזה מומלץ לצאת מדי פעם לרכיבה ארוכה\רצופה כדי שהמצבר יקבל טעינה מספקת. (לא אומר שזה בדיוק המצב אצלך אבל אם זה תואם אז סביר שמה שאתה חווה הוא בגלל זה).

  4. #4
    Junior Member הסמל האישי של ice2k
    תאריך הצטרפות
    May 2017
    מיקום
    מרכז
    הודעות
    15
    אתה צודק, בדיוק בשביל זה קניתי מטען מצברים ועשיתי פורטים בתא כפפות בשבילו.
    הבעיה היא שהטעינה מחזיקה מספר ימים מועט (אני מניע פעמיים ביום).

    השאלה אם מצבר ליטיום יפתוא או ישפר את העניין, או שבעצם אני מבזבז כסף...
    AK550

  5. #5
    Junior Member
    תאריך הצטרפות
    Oct 2020
    הודעות
    29

    מצבר ליטיום לAK550, יפתור את הבעיה של לא מניע כל כמה ימים?

    בתור התחלה אתה צריך להפנים שמשטר הטעינה שלך הוא שלילי.

    מצבר חומצה עופרת (רגיל) נהרס מהר ממצב של פריקה של מתחת ל 80 אחוז מהקיבולת. ליטיום לא.
    יוצא מכך שאולי לא יספיק לך בשביל להתניע אבל הרס המצבר לא יקרה.

    לגבי ליטיום-
    יש מספר סוגי ליטיום שנבדלים זה מזה ברמת הבטיחות שלהם ורמת המתח שלהם.
    הנכום ביותר לתחום הרכב הוא lifpo4 שהיא הדומה ביותר למתח הטעינה של החומצה עופרת.

    קשה להתיחס עם מיעוט נתונים.
    גם עניין הטעינה אינו פשוט כמו מצבר חומצה. ליטיום דורש בקר מאזן טעינה

  6. #6
    Member
    תאריך הצטרפות
    Aug 2016
    הודעות
    126
    אצלי גם המצבר היה "מת" כל כמה חודשים מחוסר הנעה, לאחר שלוש החלפות במסגרת אחריות הציע לי המכונאי מצבר ליטיום הוספתי לו את ההפרש מהמצבר שהיה לי ומאז יש לי שקט.
    תיקח ליטיום.

    Sent from my SM-N960F using Tapatalk

  7. #7
    Junior Member הסמל האישי של ice2k
    תאריך הצטרפות
    May 2017
    מיקום
    מרכז
    הודעות
    15
    ציטוט נכתב במקור על ידי Boazav צפיה בהודעה
    בתור התחלה אתה צריך להפנים שמשטר הטעינה שלך הוא שלילי.

    מצבר חומצה עופרת (רגיל) נהרס מהר ממצב של פריקה של מתחת ל 80 אחוז מהקיבולת. ליטיום לא.
    יוצא מכך שאולי לא יספיק לך בשביל להתניע אבל הרס המצבר לא יקרה.

    לגבי ליטיום-
    יש מספר סוגי ליטיום שנבדלים זה מזה ברמת הבטיחות שלהם ורמת המתח שלהם.
    הנכום ביותר לתחום הרכב הוא lifpo4 שהיא הדומה ביותר למתח הטעינה של החומצה עופרת.

    קשה להתיחס עם מיעוט נתונים.
    גם עניין הטעינה אינו פשוט כמו מצבר חומצה. ליטיום דורש בקר מאזן טעינה
    אני מבין לגבי משטר הטעינה השלילי שלי, אני פשוט גר ליד העבודה, לכן מחפש פיתרון, לא בא לי להיות בלי כלי רכב בגלל זה.
    יכול להיות שבגלל משטר הטעינה הזה המצבר החדש נהרס מהר מאוד ולכן טעינה מחזיקה בקושי כמה ימים, לעומת חודש בהתחלה. זה לפחות מה שאני מקווה כי אני על סף יאוש.
    יש עוד נתונים שאני יכול להביא ויכולים לעזור?

    מכיוון שעכשיו יש לי מטען מצברים אז אני יכול להטעין מדי פעם, השאלה אם זה יחזיק הרבה זמן והשאלה אם לליטיום LIFEPO4 יש יתרון בסיטואציה הספציפית הזאת.
    לא כלכך הבנתי לגבי "הטעינה הלא פשוטה", ממה שקראתי מערכת טעינה של כלי מודרני מתאימה. המטען שלי הוא NOCO GENIUS1 ויש לו מצב ליטיום. בחוברת שלו רשום שלסוללה חייב להיות מנגנון ניהול סוללה (BMS), האם לזה התכוונת כשאמרת "בקר מאזן טעינה" ?

    אני מצאתי רק את זה:
    https://www.motopower.co.il/?product=poweroad-plfp-14r

    יש עוד המלצות למשהו אחר כאן בארץ? דעות נוספות בנושא של הבעיה?
    נערך לאחרונה על ידי ice2k; 07-11-2020 בשעה 22:43.
    AK550

  8. #8
    Junior Member
    תאריך הצטרפות
    Oct 2020
    הודעות
    29

    מצבר ליטיום לAK550, יפתור את הבעיה של לא מניע כל כמה ימים?

    כפי שאמרתי, ליטיום יציל אותך מהחלפה תכופה של מצברים מפני שהליטיום לא נהרס מפריקה כמו מצבר חומצה עופרת.

    בקר מאזן הוא אכן BMS.

    אם הליטיום שתשים הוא מסוג Lifepo4 אז ה bms יעשה את העבודה והמתח טעינה ( וולט) שמיועד למצבר חומצה תואם את הסוג הזה של הליטיום.
    מצברי ליטיום אחרים זה כבר סיפור אחר וצריך להבין מה שמים. טכנולוגיה, כמות תאים וסוג ה bms.

    בכל מקרה, באופן השימוש שלך אתה צורך כנראה יותר ממה שאתה מסוגל לטעון.
    לליטיום יש יתרון בטעינה מהירה יותר אז תצטרך לבדוק אם הנסועה שלך מספקת.
    אם לא תצטרך למצוא פתרון טעינה.
    בין אם עי מטען או פאנל סולארי.

  9. #9
    Senior Member הסמל האישי של mudale222
    תאריך הצטרפות
    May 2015
    מיקום
    JLM
    הודעות
    2,840
    אתה יכול לנסות להתקין בכמה שקלים מפסק על המצבר.
    אם המצבר יהיה מנותק כל פעם שאתה לא נוסע, אז אלא אם אתה מניע באמת הרבה, אז יש מצב שזה יספיק.
    עוד פתרון, זה פעם בשבוע\שבועיים לעשות כשעה על סל"ד בינוני+. בינעירוני כנראה.
    לא כזה נורא, חצי שעה הלוך וחצי שעה חזור.

  10. #10
    Junior Member הסמל האישי של ice2k
    תאריך הצטרפות
    May 2017
    מיקום
    מרכז
    הודעות
    15
    רעיון נחמד, הקטע הוא שאני נוסע 6 ימים בשבוע, פשוט ממש מעט.
    בתור מישהו שגר בעיר נסיעה של שעה נשמע כמו נסיעה לחו"ל . המטען מצברים אמור להחליף את הנסיעה הזאת, רק שהמצב כרגע שטעינה מחזיקה בקושי כמה ימים (למרות שהמצבר בן 8 חודש).
    AK550

  11. #11
    Senior Member הסמל האישי של zx2r
    תאריך הצטרפות
    May 2015
    הודעות
    970
    קצת יותר מידע:
    המצברי עופרת מחולקים גם לקטגוריות של נוזל וג'ל (אאלט נקראים גם AGM) המחיר בהתאם אבל השוני לא כזה גדול. שווה יותר אם קונים מצבר עופרת ללכת על ג'ל כאשר האחרונים עמידים יותר כנגד זה והליטיום ככל הנראה בראש מהבחינה הזאת (וגם הרבה יותר קלים), הבעיה היחידה היא "מחיר" של הליטיום.
    אין ספק שמטען פותר את העיניין (כשאין מספיק מחזורי טעינה מהאופנוע) וכנראה שצריך במצבר שיש לך כרגע יותר ממחזור טעינה אחד בשבוע אבל בשביל הידע בוא נבדוק כמה דברים:

    ניסיתי למצוא תמונה של המצבר שלך כדי לקבל חיווי עליו באם הוא נוזל או ג'ל, האם ידוע לך איזה סוג הוא? (ראיתי גם את ההשוואה בין היואסה לוולטה, בפועל יש הבדלים מבחינת איכות, הרבה מדווחים שהיואסה חזקים יותר\ מחזיקים יותר זמן ושהוולטה זולים אבל לא מחזיקים הרבה אבל לא ירדו לפרטים מבחינת דגם ספציפי)
    כמה ק"מ אתה נוסע בין הנעות?
    האם נוח לך לחבר את הכלי לטעינה?
    במידה והמצבר הינו מסוג עופרת חומצה - נוזל, האם יש אופציה להחליף אותו לג'ל בהשלמת הפרש\ללא עלות?

  12. #12
    מנהל פורום FullgaZ הסמל האישי של ayalzo
    תאריך הצטרפות
    May 2015
    הודעות
    4,223
    מצברי ליתיום לאופנועים מגיעים עם bms.
    כאמור, הוא גם ייפרק, אבל ייהרס פחות.
    ההבדל במטען בינו לבין מצבר עופרת הוא שמטען ליתיום טוען במתח קבוע, ומטען מצברי עופרתחוצץמצה טוען במתחים משתנים ופולסים שלא טובים לליתיום.

  13. #13
    Senior Member הסמל האישי של mudale222
    תאריך הצטרפות
    May 2015
    מיקום
    JLM
    הודעות
    2,840
    ציטוט נכתב במקור על ידי ice2k צפיה בהודעה
    רעיון נחמד, הקטע הוא שאני נוסע 6 ימים בשבוע, פשוט ממש מעט.
    בתור מישהו שגר בעיר נסיעה של שעה נשמע כמו נסיעה לחו"ל . המטען מצברים אמור להחליף את הנסיעה הזאת, רק שהמצב כרגע שטעינה מחזיקה בקושי כמה ימים (למרות שהמצבר בן 8 חודש).
    תתחיל מלהתקין את המפסק ולהשתמש בו. אפילו בזליגה מינימלית של 0.05 כמו שתיארת, תכפיל את זה ב24 שעות ביום, זה יוצא באזור ה1 אמפר.
    על שבוע זה כבר 2\3 מהמצבר שלך. לכל הפחות זה יאריך מאוד את הזמן שתצטרך בין הטעינות.

  14. #14
    Junior Member הסמל האישי של ice2k
    תאריך הצטרפות
    May 2017
    מיקום
    מרכז
    הודעות
    15
    על הוולטה רשום GEL. הנסיעות בממוצע נורא קצרות - אולי 3 ק"מ ביום. אני יכול להטעין אותו יחסית בנוחות בעבודה הנוכחית בלבד.

    בכל מקרה הזמנתי את המצבר ליטיום שבלינק שהבאתי. נקווה לטוב. לפי השמועות הAK550 פשוט מחסל את המצברים, 3-4 ימים ללא הנעה וזהו, עופר אבניר כמובן לא מתייחסים לזה ומבחינתם זה לא קיים. כנראה יפרק לי עדיין, נקווה שפחות, נקווה שנותן יותר כוח גם כשהמתח יורד ושיחזיק יותר זמן בין טעינות (יש לו 280CCA). הדבר העיקרי שאני צריך לדאוג זה שלא ירד מתחת ל 11V כי אחרת המצבר ימות, נקווה שהAK לא יגרום לזה.

    עוד משהו ששמתי לב, שרשום ב- CHARGING CURRENT של המצבר שה סטנדרט זה 2A (מקסימום 20A), והמטען שלי הוא 1 אמפר, מקווה שזו לא בעיה.




    AK550

  15. #15
    Senior Member הסמל האישי של mudale222
    תאריך הצטרפות
    May 2015
    מיקום
    JLM
    הודעות
    2,840
    אינשאללה שיצליח. עם כל הבעיות האלה גם שווה להתקין מד מתח שתדע תמיד איפה אתה עומד.

אשכולות דומים

  1. מצבר ליטיום
    על ידי strelok89 בפורום כללי
    תגובות: 189
    הודעה אחרונה: 24-05-2020, 14:12
  2. קטנוע מניע רק עם כבלים- הבעיה במצבר או במשהו אחר?
    על ידי יוסקה בפורום פורום טכני
    תגובות: 2
    הודעה אחרונה: 28-04-2017, 16:54
  3. מצבר ליטיום
    על ידי strelok89 בפורום פורום ציוד
    תגובות: 23
    הודעה אחרונה: 10-10-2016, 21:54
  4. ג'וירייד 200-מניע קשה לאחר כמה ימים של עמידה
    על ידי TheDevilInside בפורום פורום טכני
    תגובות: 2
    הודעה אחרונה: 05-10-2016, 09:49
  5. לא מניע עם ברקס ימין - ג'וירייד 125
    על ידי adird בפורום פורום טכני
    תגובות: 8
    הודעה אחרונה: 22-06-2015, 10:12

הרשאות פרסום

  • אין באפשרותך לפרסם אשכולות חדשים
  • אין באפשרותך לפרסם תגובות
  • אין באפשרותך לצרף קבצים
  • אין באפשרותך לערוך את הודעותיך
  •  
Single Sign On provided by vBSSO