ממש לא להאמין
טוב, לפחות בנתיים הביטוח לא עולה פי 15 ועדיין חלק ניכר מהרוכבים נוהגים בלעדיו.
מעניין אם יש סטטיסטיקה השוואתית ביחס למדינות ארופאיות בשביל שיהיה אפשר להתמקד בגורם החינוכי/ אנושי
מדו"ח המגמות של הרלב"ד שפורסם היום עולה תמונה מדאיגה מאוד בהקשר של תאונות עם הרוגים ופצועים קשה בקרב רוכבי דו-גלגלי: סיכוי של פי 15 להיפגעות ביחס לכלי רכב פרטיים, במיוחד אצל רוכבים צעירים ועל כלים עם נפח מנוע גבוה; ניתוח הנתונים המלאים - בפנים.
http://fullgaz.co.il/%d7%94%d7%a8%d7...2%d7%99%d7%9d/
ממש לא להאמין
טוב, לפחות בנתיים הביטוח לא עולה פי 15 ועדיין חלק ניכר מהרוכבים נוהגים בלעדיו.
מעניין אם יש סטטיסטיקה השוואתית ביחס למדינות ארופאיות בשביל שיהיה אפשר להתמקד בגורם החינוכי/ אנושי
באמת, בשלב הזה, אני לא אופתע אם הביטוח ייעלה עוד.
אפשר להתלונן, לבכות ומה לא, אבל עם נתונים כאלה קשה להתווכח.
אין על הרלב"ד, מעולים בהוצאת נתונים ונהדרים בלתת להם כותרות מפוצצות ודרמטיות, שאפו!
פעם, האופנועים היו מברזל והרוכבים מפלדה!
אתה באמת לא מבין?
כרגע מכשירים את השרץ, מרמים את דעת הקהל מכוונים נגד מגזר מסוים על מנת שזה יהיה כשר
לתת בראש, הרי אנחנו נהרגים יותר מסוכנים יותר אז תשלם חביבי מכיסך על קורס בין אם אתה
צריך את זה או לא על מנת שמישהו יצטייר כעושה משהו ומצדיק את המשכורת שלו.
הם לא יאבקו בקרטל הצמיגים.
הם לא יכנסו במטרו ושאר היבואנים במלחמה על מחירי החלקים.
הם לא יחייבו רשויות מקומיות לצבוע סימני כביש בצבע יקר.
הם לא יחנכו את כל משתמשי הכביש לנהוג נכון.
אבל הם כן יכנסו לארנק שלך לחייב אותך בקורס...הכי קל הכי מתחת לפנס...ויעשו על זה סרטון באלפי שקלים.
עכשיו יותר ברור?
פעם, האופנועים היו מברזל והרוכבים מפלדה!
^^^
נובאמת, אתה אומר את זה כאילו זה דבר חדש בארץ.
לטפל בבעיה??? חס וחלילה, הרבה יותר קל לקנוס את האזרח תחת איזה תירוץ מופרח, כדי שיהיה מספיק כדי למשוך משכורת שמנה, הרי ילדי השרים/ח"כים/יו"רי מלכ"רים לא מצליחים לסיים את החודש בלי איזה סיבוב של קוויאר ושמפניה ורדרדה.
(לראיה, כל תהליך הטיפול בקורונה, או בכל דבר אחר במדינה)
נכון וברור, וכתבת יפה כרגיל שושנים.
וממני אומר שרק חבל שמה שפחות ברור לרוב האנשים זה הקשר בין חובה ללבוש קסדה לבין זה.
מדרון החלקלק בהתגלמותו.
וככה במקום לנהל דיון על האם הממשל ופקידיו בכלל אמורים להתערב בהחלטות שכאלה, אנחנו מדברים על ההיקף של ההתערבות.
בואו נתחיל מהבסיס...
יש הסכמה על מעורבות גדולה יותר של הרוגים ופצועים על דו גלגלי ביחס לשעורם על הכביש ?
( טל שביט ז״ל התכחש לכך שנים למשל עד שהפך למספר בסטטיסטיקה).
אם תהיה הסכמה השלב הבא הוא לנתח את הנתונים ולהחליט מה האחריות של הרוכבים למספרים האלו והאם הדרכה באמת תשפר את המצב.
לי באופן אישי אין ספק שחלק ניכר מהתאונות קשורות בגורם האנושי מהצד של הרוכבים.
הגיל, המנטליות ובכלל חוסר תרבות מזרח תיכונית.
כל נהג רכב חווה את זה יומיום על בשרו.
הייתי מציע לעשות את החשבון הזה יחד עם לקיחת אחריות אישית.
הבאתי דוגמאות למה שבאמת מציק לאופנוענים, וצריך להתמודד איתו מול הצורך לחייב כל בעל רישיון נהיגה (חוקי) לאופנוע לקורס!
אם המדינה חושבת שלימוד הרכיבה שלה שהוא תנאי לרישיון, לא מספיק, הרי נכשלה ונתנה רישיון לרוכב לא ראוי.
אם המדינה נתנה לי רישיון חוקי, היא לא יכולה לחייב בדיעבד ציבור שלם להוסיף קורס ולשלם עליו.
ברגע שזה יופנם אז צריך לפי דרגת הרישיון בעת ההסמכה לבצע את הקורס המתאים, התלמיד משלם בכל מקרה כבר.
יש המון הולכי רגל, ורוכבי אופניים שנפגעים, למה להם אין קורסים?
פעם, האופנועים היו מברזל והרוכבים מפלדה!
קורס נהיגה מונעת הוא סוג של עונש, שמקבל מי שעבר על החוק מספיק פעמים. אם אתה מתכוון קורס נהיגה נכונה (מה שעושים בסיום הנהג חדש) אז לפחות בתקופתי הקורס היה חינם, ללא מבחן בסופו ובעיקר ידוע מראוש לכל מי שמקבל רישיון נהיגה חדש.
לבוא עכשיו ולקבוע שכל האופנוענים מחוייבים בקורס רכיבה נכונה, בתשלום אולי עם מבחן, כתנאי לחידוש הרישיון ללא שום "גזר" בצורת הקלה במחיר הביטוח או משהו בסגנון הוא לירוק בפני הרוכבים.
אבל הי, לפחות זה ממש לא דבר חדש....