המטרה היחידה היא הפחתת כמות התאונות. פחות פצועים ופחות הרוגים.
העניין הוא שכאן בפורום חושבים שכל נהג צריך להיות עם יכולות ריכוז ומהירות תגובה של מינימום טייס F-16, ואוי ואבוי אם ייכנס אביזר בטיחות שחס וחלילה יביית את החיה הרעה בתא הנהג.
אבל המציאות היא שהנהג הממוצע הוא הרבה יותר soccer mom משהוא מיכאל שומאכר. ושרוב מוחלט מוחלט של התאונות נגרמות בגלל טעויות אנוש.
בסופו של יום, כישורי הנהיגה הנדרשים מהנהג הם פונקציה של הטכנולוגיה ברכב, ולא מדד אבסולוטי בלתי תלוי.
ככל שהטכנולוגיה מתקדמת, פחות אחריות מוטלת על הנהג - וזה דבר מצויין. פחות אחריות ל-soccer moms עם זיפים, יותר אחריות למערכות שטועות הרבה הרבה פחות.
אין לי מושג למה חלק כאן חושבים שמערכות כמו ABS, טרקשן קונטרול, אזהרות רכב באזור המת וכו - מערכות שהיעילות שלהן במניעת תאונות מוכחת מעבר לכל ספק, מסכנות את הנהג.
כאמור, התחושה היא שהתפיסה העצמית כנהג של חלק מהאנשים כאן בפורום, זה משהו כמו ה-love child של איש המרלבורו ומאבריק מטופ גאן ושהם חושבים שחגורות בטיחות ו-ABS הופך אותך לכוסית עם קוקיות. שמהמקום הרגשי הזה מגיעה ההתנגדות האפריורית למערכות בטיחות. "אני לא צריך מחקר" אמר כאן מישהו קודם.
נו שוין.
העתיד הוא ברור.
ביום שנגיע לרכבים שנעים באופן אוטונומי לחלוטין, ואנחנו בדרך לשם, כנראה שיכולות הנהיגה יהיו קרובות לאפס ויחד עם זאת כמות התאונות תהיה הנמוכה ביותר.


ציטוט ההודעה בתגובה