
נכתב במקור על ידי
zx2r
פות"ש, ראשית מזל טוב וברוך הבא!
שנית, ההצעה שהעלת טובה והיא מסלול "נוח" אבל לא חפה מתקלות\טעויות.
מכיוון שיש פה יותר עיניין כלכלי (במילים אחרות: האם אתה יכול לעמוד בהוצאות הדרושות למהלך כזה) יש לשקול מתוך הכיוון הזה.
נגיד שלקחת קטנוע ואח"כ החלפת לאופנוע תידרש להוציע על: עלות קטנוע+יישור קו+אחזקה+עלות אופנוע+יישור קו+אחזקה - הפרש מכירה\קניייה, במצב כזה סביר ש"תפסיד" כסף. בשני המקרים תצטרך "להתרגל לכלי" בגלל ההבדים בין תנוחת הרכיבה, מרכז כובד הכלי ותפעול הכלי כך שבהתחלה תהיה יותר "מועד לנפילות" בשניהם מה שעלול לגרום לעוד הוצאות.
עדיף יהיה להשקיע קצת יותר מלכתחילה על כלי שיספק לך את הצרכים בעל אמינות ועלויות אחזקה\תחזוקה זולות שיהווה כלי כניסה נוח באם תחליט אח"כ להוציא רשיון A או באם לנצל כלים כבדים יותר שנמצאים במדרגת הרשיון שלך, ואם אתה כבר מעוניין באופנוע אז תתחיל מאופנוע. תקופת ההסתגלות תהיה רק לכלי אחד במקום לשניים = פחות סיכויים לנפילות = חיסכון בהוצאות. ואם אתה כבר רגיל לאופנוע אז בכלל מזערת קצת עוד את הסיכויים.
יש מספיק כלים בסגמנט של עד 250 סמ"ק (ביטוח זול יותר) שהם בעלי חלקי חילוף זולים, מחיר קנייה זול אבל בעלי סחירות נמוכה, הם לרוב מהמזרח. הבעיה שגם כאן יש סיכוי שתפסיד כסף במעבר לכלי הבא או שתיתקע עם הכלי.
אופציה אידאלית: אופנוע סחיר, אם ניתן אז עם ABS, בעל תחזוקה וחלפים יחסית זולים וזה לרוב יצריך יותר מ 7K, לכל השאר (רכיבה בכביש עם מספר נתיבים גדול\מהירות רכיבה גבוהה) אתה כבר תתרגל.