עמוד 1 מתוך 3 123 אחרוןאחרון
תוצאות 1 עד 15 מ 31

אשכול: חדש בתחום,מבקש עזרה וייעוץ לקניה ראשונה

  1. #1
    Junior Member
    תאריך הצטרפות
    Dec 2020
    הודעות
    6

    חדש בתחום,מבקש עזרה וייעוץ לקניה ראשונה

    שלום לכולם,בשעה טובה עברתי טסט A1 ואני רוצה להכנס לתחום.
    אני מבקש ייעוץ כדי להחליט בכלל אם קטנוע או אופנוע קודם לפי המלצה.
    אני אתחיל מהמטרה,בקצה הוצאתי רישיון בשביל לרכב על אופנוע הילוכים אני פשוט חושב האם כדי אולי להתחיל קודם דווקא מקטנוע 125/200/250 כדי להשתפשף?רוב החברה המליצו לי לעבור את החורף עם קטנוע קודם.
    אני מרגיש לא מנוסה בכלל כי בכל זאת לא לומדים לנהוג בשיעורים ולא נסעתי על כביש מהיר אפילו פעם אחת ולא עברתי את ה50 קמש אפילו בשיעורים.למרות שאני מרגיש יותר בטוח לעלות על הילוכים מאשר קטנוע מבחינת הרגל.
    קצת קשה לי לתת פה טווח מחירים כי באמת לא החלטתי מה לעשות קודם.
    מאוד מפתה אותי להתחיל מאיזה 300-400 אופנוע אבל אני מאוד חושש שאם אחליק בתור נהג חדש עדיף יהיה לי לשלם על הטעות עם משהו זול יותר.
    אני לא עובד כרגע ככה שהנסיעות האלה הן דיי עירוניות ומדי פעם מחוץ לעיר.
    בכל מקרה אשתדל לתת פה טווח מחיר לפי ההמלצות שאקבל .
    השאלה היא גם אם נניח לבחור בקטנוע לשפשוף אז להשקיע יחסית או להביא פשוט משהו שנוסע?
    אם אבחר בקטנוע אני מאמין שארצה להשקיע בסביבות ה7. אם אבחר באופנוע אז אני אהיה מוכן להשקיע יותר.
    מתנצל על החפירה ואולי גם על חוסר הפרטים שנתתי,פשוט גולת הכותרת היא להחליט קודם אם אופנוע או קטנוע ומפה להמשיך.
    תודה לכולם וחג שמח (:

  2. #2
    מנהל פורום FullgaZ הסמל האישי של ayalzo
    תאריך הצטרפות
    May 2015
    הודעות
    4,223
    לא.
    למדת על אופנוע? אתה רוצה הילוכים?
    בשביל מה לבזבז זמן וכסף על קטנוע?
    כן הייתי קונה אופנוע קל וזול בהתחלה, כדי שהטעויות יכאבו פחות.

  3. #3
    Senior Member הסמל האישי של mudale222
    תאריך הצטרפות
    May 2015
    מיקום
    JLM
    הודעות
    2,840
    מבחינת צרכים לפי מה שתיארת, אין לך צורך יותר מקטנוע 250.
    קטנוע זה בדר"כ יותר פרקטי קל לרכיבה וזול. אופנוע הרבה יותר לנשמה\ריגוש.
    מבחינת חורף לא רואה הבדל לטובה לקטנוע, אופנועים בדר"כ יותר מאוזנים ואוחזים יותר טוב.
    אנחנו לא יכולים לקחת החלטות בשבילך, תחשוב אם עצמך מה בא לך יותר.
    אתה תמיד יכול לקנות אופנוע נייקד עם סליידרים ולרכב בזהירות בחורף.
    לקטנועים יש הרבה פלסטיקה והחלקה אתם גם לא תהיה זולה בכלל.

  4. #4
    Junior Member
    תאריך הצטרפות
    Dec 2020
    הודעות
    6
    אז אתם אומרים בעצם שעדיף ללכת על אופנוע וכל הקטע של להשתפשף בכביש עדיף כבר עם אופנוע כי זאת המטרה בקצה?מה הייתם ממליצים חדש משומש?ואם כן כמה כדאי להשקיע?
    איזה נפח וכמה זמן להחזיק בו עד שדרוג?

  5. #5
    Senior Member הסמל האישי של zx2r
    תאריך הצטרפות
    May 2015
    הודעות
    970
    פות"ש, ראשית מזל טוב וברוך הבא!
    שנית, ההצעה שהעלת טובה והיא מסלול "נוח" אבל לא חפה מתקלות\טעויות.
    מכיוון שיש פה יותר עיניין כלכלי (במילים אחרות: האם אתה יכול לעמוד בהוצאות הדרושות למהלך כזה) יש לשקול מתוך הכיוון הזה.

    נגיד שלקחת קטנוע ואח"כ החלפת לאופנוע תידרש להוציע על: עלות קטנוע+יישור קו+אחזקה+עלות אופנוע+יישור קו+אחזקה - הפרש מכירה\קניייה, במצב כזה סביר ש"תפסיד" כסף. בשני המקרים תצטרך "להתרגל לכלי" בגלל ההבדים בין תנוחת הרכיבה, מרכז כובד הכלי ותפעול הכלי כך שבהתחלה תהיה יותר "מועד לנפילות" בשניהם מה שעלול לגרום לעוד הוצאות.
    עדיף יהיה להשקיע קצת יותר מלכתחילה על כלי שיספק לך את הצרכים בעל אמינות ועלויות אחזקה\תחזוקה זולות שיהווה כלי כניסה נוח באם תחליט אח"כ להוציא רשיון A או באם לנצל כלים כבדים יותר שנמצאים במדרגת הרשיון שלך, ואם אתה כבר מעוניין באופנוע אז תתחיל מאופנוע. תקופת ההסתגלות תהיה רק לכלי אחד במקום לשניים = פחות סיכויים לנפילות = חיסכון בהוצאות. ואם אתה כבר רגיל לאופנוע אז בכלל מזערת קצת עוד את הסיכויים.
    יש מספיק כלים בסגמנט של עד 250 סמ"ק (ביטוח זול יותר) שהם בעלי חלקי חילוף זולים, מחיר קנייה זול אבל בעלי סחירות נמוכה, הם לרוב מהמזרח. הבעיה שגם כאן יש סיכוי שתפסיד כסף במעבר לכלי הבא או שתיתקע עם הכלי.
    אופציה אידאלית: אופנוע סחיר, אם ניתן אז עם ABS, בעל תחזוקה וחלפים יחסית זולים וזה לרוב יצריך יותר מ 7K, לכל השאר (רכיבה בכביש עם מספר נתיבים גדול\מהירות רכיבה גבוהה) אתה כבר תתרגל.

  6. #6
    Junior Member
    תאריך הצטרפות
    Dec 2020
    הודעות
    6
    ציטוט נכתב במקור על ידי zx2r צפיה בהודעה
    פות"ש, ראשית מזל טוב וברוך הבא!
    שנית, ההצעה שהעלת טובה והיא מסלול "נוח" אבל לא חפה מתקלות\טעויות.
    מכיוון שיש פה יותר עיניין כלכלי (במילים אחרות: האם אתה יכול לעמוד בהוצאות הדרושות למהלך כזה) יש לשקול מתוך הכיוון הזה.

    נגיד שלקחת קטנוע ואח"כ החלפת לאופנוע תידרש להוציע על: עלות קטנוע+יישור קו+אחזקה+עלות אופנוע+יישור קו+אחזקה - הפרש מכירה\קניייה, במצב כזה סביר ש"תפסיד" כסף. בשני המקרים תצטרך "להתרגל לכלי" בגלל ההבדים בין תנוחת הרכיבה, מרכז כובד הכלי ותפעול הכלי כך שבהתחלה תהיה יותר "מועד לנפילות" בשניהם מה שעלול לגרום לעוד הוצאות.
    עדיף יהיה להשקיע קצת יותר מלכתחילה על כלי שיספק לך את הצרכים בעל אמינות ועלויות אחזקה\תחזוקה זולות שיהווה כלי כניסה נוח באם תחליט אח"כ להוציא רשיון A או באם לנצל כלים כבדים יותר שנמצאים במדרגת הרשיון שלך, ואם אתה כבר מעוניין באופנוע אז תתחיל מאופנוע. תקופת ההסתגלות תהיה רק לכלי אחד במקום לשניים = פחות סיכויים לנפילות = חיסכון בהוצאות. ואם אתה כבר רגיל לאופנוע אז בכלל מזערת קצת עוד את הסיכויים.
    יש מספיק כלים בסגמנט של עד 250 סמ"ק (ביטוח זול יותר) שהם בעלי חלקי חילוף זולים, מחיר קנייה זול אבל בעלי סחירות נמוכה, הם לרוב מהמזרח. הבעיה שגם כאן יש סיכוי שתפסיד כסף במעבר לכלי הבא או שתיתקע עם הכלי.
    אופציה אידאלית: אופנוע סחיר, אם ניתן אז עם ABS, בעל תחזוקה וחלפים יחסית זולים וזה לרוב יצריך יותר מ 7K, לכל השאר (רכיבה בכביש עם מספר נתיבים גדול\מהירות רכיבה גבוהה) אתה כבר תתרגל.
    קודם כל אני ממש מודה לך על התגובה.
    אז בעצם מה שאתה אומר,לקחת איזה 250 לא מהיקרים להשתפשף איתו קצת ואז למכור ולהביא משהו חזק יותר ואיכותי?
    אני פשוט מנסה לבנות איזשהי תוכנית בראש לפני שאפרד מסכום על אופנוע בלי קשר לציוד הנלווה והביטוח.
    התכוונתי ל7k על קטנוע,ברור לי שכאן אני אצטרך להשקיע יותר, על אילו כלים אתה ממליץ?רשמת מזרח אז חברות כמו סוזוקי הונדה או ימאה?
    אבל אתה אומר לא להביא אחד במצב חדש אלא אחד שלקחת בחשבון שיכול להיות שאפול איתו או בלעדיו ואז יכאב פחות כי מבחינתי זה יהיה אופנוע מעבר,הכוונה ברגיל לאופנוע היא שעשיתי בסביבות ה30 שיעורים עליו אז טבעי שאני יותר רגיל לרכיבה מאשר ישיבה אבל השיעורי נהיגה הם ביזיון,לא יודע מה זה מעל חמישים קמש ולא יודע מה זה רכיבה בכביש מהיר מכאן הבנתי שיותר בטוח לי הילוכים.
    אני עכשיו נמצא בתקופה שאני ללא עבודה אז כמו שאמרתי עיר ומדי פעם כביש מהיר.
    תודה לך!
    נערך לאחרונה על ידי KliHadash; 12-12-2020 בשעה 12:57.

  7. #7
    Senior Member הסמל האישי של zx2r
    תאריך הצטרפות
    May 2015
    הודעות
    970
    אפשט:
    מזרח = "סיני" (בנלי\דיאלים\קוואי) , יפני (הונדה\קוואסקי\סוזוקי\ימאהה).
    המחירים משתנים ולכן אפשר להגיד ש:

    יפני מתקדם משנתון חדש יעלה יותר מסיני משנתון חדש
    יפני פשוט משנתון יחדש יעלה קצת יותר מסיני משנתון חדש
    סיני משומש יעלה בערך כמו יפני מתקדם משומש מאוד או יפני פשוט משומש חלקית

    בקיצור ביד 2 יש אופציות בטווחי מחירים של החל מ 5K לאופנועים שאח"כ ייתכן שתתקשה למכור, 10K יתנו לך אופציות בחירה יותר סחירות (מספר ידיים נמוך\ק"מ\שנתון\יפני),
    15K יסגרו לך פינה לקדימה (אם אתה מתכנן להחזיק אותו יותר משנה- שנה וחצי).

    חדש מהניילונים - אין סיבה, משומש סחיר במצב טוב - יהיה מעולה

    "לאיזה סגנון רכיבה אתה מתחבר? לאיזה כלים חשבת לעבור אח"כ?" אלו שאלות שיעזרו לך בבחירה של כלי שתוכל להתלמד עליו ושיכין אותך למעבר לנפח גדול יותר\רכיבה יותר "רצינית" באם אתה מחפש את זה. אם למשל אתה מתכנן לעלות לנייקד או לספורטיבי אין סיבה שתקנה דו"ש (מלבד מחיר\תחזוקה או התנסות ברכיבת שטח) וההפך.

  8. #8
    Member
    תאריך הצטרפות
    May 2019
    הודעות
    110
    תתחיל על אופנוע 250. יהיה לך קל, נשלט, ביטוח מוזל, ופלטפורמת לימוד והתנסות מעולה.
    אני יכול מניסיון למשל להמליץ לך על סוזוקי gsx-250r. אופנוע 250 איכותי, נוח, בגודל מלא, והכי חשוב זול ויעביר לך בכיף גם את השנה הראשונה.
    יש ביד שתיים כמה כלים במצב ממש טוב 2019 שאפשר לדעתי לקחת עם עודף מ 18 אלף.

  9. #9
    Member
    תאריך הצטרפות
    Jul 2016
    הודעות
    399
    והכי חשוב לא לחסוך על ציוד מיגון מלא, וגם להשתמש בו אחרי הקניה!

  10. #10
    Senior Member
    תאריך הצטרפות
    May 2016
    הודעות
    1,363
    אמליץ גם להתחיל על 250 סמ"ק, מהסיבה הפשוטה שאחרי שנה-שנה וחצי כשתרצה לשדרג תוכל לעלות ל-400-500 סמ"ק וזה ירגיש לך עולם אחר ולא תצטרך לשדרג את הרשיון אלא לגדול בצורה הדרגתית. אני עשיתי את צעדיי הראשונים על 250 ורק אחרי שחרשתי חצי מדינה עליתי בנפח, ואתה לומד להעריך הרבה יותר את הכח של החצי ליטר.

  11. #11
    Senior Member הסמל האישי של KKatkov
    תאריך הצטרפות
    May 2015
    הודעות
    3,689
    ציטוט נכתב במקור על ידי TundraOG צפיה בהודעה
    אמליץ גם להתחיל על 250 סמ"ק, מהסיבה הפשוטה שאחרי שנה-שנה וחצי כשתרצה לשדרג תוכל לעלות ל-400-500 סמ"ק וזה ירגיש לך עולם אחר ולא תצטרך לשדרג את הרשיון אלא לגדול בצורה הדרגתית. אני עשיתי את צעדיי הראשונים על 250 ורק אחרי שחרשתי חצי מדינה עליתי בנפח, ואתה לומד להעריך הרבה יותר את הכח של החצי ליטר.
    צריך להתחיל מ-125, ואז להחליף ל-250, ואז 400/500, ואז 650, ורק אז מותר לקנות ליטר - רק אחד מתון, לא יותר מ-100 כ"ס.
    אחרת תהרג.

    כל האמור לעיל נכתב בסרקזם, למקרה שזה לא ברור.

    בנימה קצת יותר רצינית: הסופ"ש עשיתי סיבוב על SV650 מהדור הקודם (ובאותה הזדמנות על Z300).
    אגיד בעדינות - ציפיתי להרבה יותר מוי-טווין 650 עם כ-70 כ"ס. נכון, יש לאופנוע הזה מספיק כוח לשימוש סביר (קרי - התניידות מהירה), אבל לא מעבר לכך. בשום נקודה המנוע הזה לא עוקר סלעים, לא מביא איזה פצצה של כוח ולא מאיים על הרוכב, גם אם הרוכב לא זהיר עם הגז. הוא בסך הכל מאפשר להאיץ מהר יחסית (בסחיטה הגונה של המצערת ומשיכה של ההילוכים מעלה-מעלה) ולשייט במהירות הגיונית של עד 140-150 קמ"ש (שזאת מהירות התנועה בנתיב השמאלי בכביש 6) ללא מאמץ משמעותי.
    מבחינתי, עבור רוכב שמחפש לא להגיע לסיטואציות שהוא לא ידע לצאת מהן - אין שום בעיה שכלי כזה ישמש כאופנוע ראשון.
    באופן משעשע, החוויה מה-Z300 דומה - רק עם פחות משקל וגובה (יש את אלה שזה חשוב להם), תפעול קליל יותר (בכל זאת, 2017 ולא 2009) זמני האצה ארוכים יותר ו-20-30 קמ"ש פחות בשיוט.
    אם זאת החוויה עם כלים חזקים יחסית (ה-SV דורש בכלל רישיון A) - קשה לי להבין מה הטעם לקנות סינגל 250 עם 25 כ"ס לכל שימוש שאינו עירוני מובהק...
    Ducati Multistrada 1100
    Alfa Guiletta 1.4 Manual

  12. #12
    Senior Member
    תאריך הצטרפות
    May 2016
    הודעות
    1,363
    ציטוט נכתב במקור על ידי KKatkov צפיה בהודעה
    צריך להתחיל מ-125, ואז להחליף ל-250, ואז 400/500, ואז 650, ורק אז מותר לקנות ליטר - רק אחד מתון, לא יותר מ-100 כ"ס.
    אחרת תהרג.

    כל האמור לעיל נכתב בסרקזם, למקרה שזה לא ברור.

    בנימה קצת יותר רצינית: הסופ"ש עשיתי סיבוב על SV650 מהדור הקודם (ובאותה הזדמנות על Z300).
    אגיד בעדינות - ציפיתי להרבה יותר מוי-טווין 650 עם כ-70 כ"ס. נכון, יש לאופנוע הזה מספיק כוח לשימוש סביר (קרי - התניידות מהירה), אבל לא מעבר לכך. בשום נקודה המנוע הזה לא עוקר סלעים, לא מביא איזה פצצה של כוח ולא מאיים על הרוכב, גם אם הרוכב לא זהיר עם הגז. הוא בסך הכל מאפשר להאיץ מהר יחסית (בסחיטה הגונה של המצערת ומשיכה של ההילוכים מעלה-מעלה) ולשייט במהירות הגיונית של עד 140-150 קמ"ש (שזאת מהירות התנועה בנתיב השמאלי בכביש 6) ללא מאמץ משמעותי.
    מבחינתי, עבור רוכב שמחפש לא להגיע לסיטואציות שהוא לא ידע לצאת מהן - אין שום בעיה שכלי כזה ישמש כאופנוע ראשון.
    באופן משעשע, החוויה מה-Z300 דומה - רק עם פחות משקל וגובה (יש את אלה שזה חשוב להם), תפעול קליל יותר (בכל זאת, 2017 ולא 2009) זמני האצה ארוכים יותר ו-20-30 קמ"ש פחות בשיוט.
    אם זאת החוויה עם כלים חזקים יחסית (ה-SV דורש בכלל רישיון A) - קשה לי להבין מה הטעם לקנות סינגל 250 עם 25 כ"ס לכל שימוש שאינו עירוני מובהק...
    אתה אומר את זה מנקודת מבט של רוכב ותיק שעברו תחתיו כלים כמו בנדיט 1200 ומולטיסטראדה, ברור שהוא לא ירגיש לך חזק או בלתי נשלט, אתה יודע טוב מאוד מה אתה עושה.
    אבל זה לא המצב כשאתה רוכב מתחיל או אפילו חובב. לפעמים, היכולת הזו בפניה לפתוח גז בלי לדאוג שפתיחה מהירה מדי תעיף אותך לכל הרוחות, יש בה משהו מנחם וטוב.
    אני נתתי את שני הסנט שלי. כמובן ש-300 או אפילו 500 לא יהרגו אותו, בשונה נניח מ-650/700 (וכן, כל אופנוע שפתיחת גז חזקה גורמת לפרפור של הגלג האחורי לא נחשב לאופנוע למתחילים לטעמי).

  13. #13
    Member
    תאריך הצטרפות
    May 2019
    הודעות
    110
    כמו שTundra אמר, כשאתה בתור רוכב מנוסה עולה על כלי מסויים הוא לא מרגיש לך נורא. אין סוויץ בראש שמבטל 10-15 שנה של ניסיון, ומאוד קשה להבין את מה שמרגיש רוכב שזה רק עתה סיים רישיון. אני זוכר כשחיפשתי כלי a1 ראשון הלכתי לרכב על ה SV שנחשב כלי מתחילים אידיאלי כמעט. אחרי 30 דקות של רכיבת מבחן חזרתי סחוט.
    לעומת זאת על ה 250 הרגשתי שאני פשוט יכול לקחת אותו כבר עכשיו הביתה, וככה עשיתי.
    כשעשיתי את ה A שלי על SVבלתי מוגבל, לא הבנתי מה הפחיד אותי בזמנו. הרגיש לי כלי רגוע מאוד, לא מפחיד בעליל.

    אגב 250 זה לא חייב להיות סינגל. הסוזוקי שדיברתי עליו זה טווין, ועשיתי עליו בין עירוני ב 120 בכיף (שיוט).
    הקוואסקים הקטנים הבעיה העיקרית שלהם זה שמה ש״קונה״ אנשים זה כחֿ, אבל הכלים עצמם קטנים ובנויים קצת כמו צעצוע. ֿ
    וזאת באמת בעיה בכלים קטנים, שיצרנים לפעמים לא משקיעים באיכות הכללית של כלים קטנים.
    מה שאהבתי למשל בסוזוקי זה שזהו כלי 250 שהם עשו לאנשים שפשוט רוצים אופנוע 250 (ביפן 250 זאת מדרגת ביטוח ואגרה מאוד רצינית) - והוא מרגיש כלי ״אמיתי״ מכל הבחינות. וזה תורם לחווית אופנוענות והרגשת גאוות הבעלות. לדעתי.

  14. #14
    Senior Member
    תאריך הצטרפות
    Sep 2018
    הודעות
    2,066
    לסוגיית הנפח\ כוח מתפרץ: אין לי ניסיון על הרבה כלים "כבדים", רכבתי על בערך 10. ממה שחוויתי, שום כלי לא מעיף אותך לעזאזל בסיבוב סביר של המצערת וגם לא באמצע טווח הסל"ד. בעיטות הכוח המשמעותיות מתרחשות כשהיד ממש בכוונה גורמת למנוע לצרוח בשליש או הרבע העליון לפני מנתק ההצתה. לדעתי הוספה היתה הכלי הכי מסוכן שרכבתי עליו אי פעם והיא נמוכה וחלשה. הכלי שהעניק לי הכי הרבה ביטחון היה הסופר דיוק 1290 GT - גם כשלחצתי. בגדול אופנוע יותר בטיחותי מקטנוע והדבר הכי חשוב הוא קורס רכיבה מתקדמת. זה הכי חשוב, לפני הכל.
    SUZUKI GSX ES 550 E 1986
    HONDA NC 750 X 2016
    KTM 1090 Adventure S 2018
    2020 Husqvarna 701 Enduro
    KTM 790 Adventure S 2021


  15. #15
    מנהל פורום FullgaZ הסמל האישי של ayalzo
    תאריך הצטרפות
    May 2015
    הודעות
    4,223
    היתה תקופה (מבאסת) שבה ירדתי מ650 ל250 (ועוד קטנוע).
    כשחזרתי לnc, שהוא אופנוע חלש, היו כמה פעמים שבהיסח הדעת(צודקים, ברכיבה אמורים להתרכז ברכיבה) עליתי על באמפ ונמשכה לי הידית גז בצורה לא רצונית.
    ב250 זה לא היה קורה.
    בנוסף,
    ההבדל העיקרי בין אופנועי 250 ל גדולים יותר הוא ההבדל במשקל. זהו הבדל משמעותי בין כמעט נפילה לבין נפילה. במיוחד למי שאיננו גבוה.

אשכולות דומים

  1. חדש בתחום
    על ידי Kamdo בפורום לרוכב המתחיל
    תגובות: 4
    הודעה אחרונה: 02-12-2020, 18:53
  2. חדש בתחום , מחפש המלצה לאופנוע
    על ידי PARGO בפורום שטח וסופרמוטו
    תגובות: 7
    הודעה אחרונה: 13-10-2020, 09:52
  3. לעבוד בתחום הSEO
    על ידי roNiNinja636 בפורום אוף טופיק
    תגובות: 0
    הודעה אחרונה: 07-09-2020, 08:46
  4. חדש בתחום, אופנוע ראשון, חייב ייעוץ
    על ידי רמי1 בפורום לרוכב המתחיל
    תגובות: 11
    הודעה אחרונה: 12-12-2018, 20:22
  5. משהו מוזר - צריך עזרה במחשב. מי כאן מבין בתחום?
    על ידי ktm690smc בפורום אוף טופיק
    תגובות: 19
    הודעה אחרונה: 09-11-2015, 21:31

הרשאות פרסום

  • אין באפשרותך לפרסם אשכולות חדשים
  • אין באפשרותך לפרסם תגובות
  • אין באפשרותך לצרף קבצים
  • אין באפשרותך לערוך את הודעותיך
  •  
Single Sign On provided by vBSSO