כן. תקין. בטח כמדובר בבלימה לא מתוכננת.
אהלן
אני כרגע בלימודי רכיבה,
מנסה עדיין להבין עד הסוף את ההילוכים
ממצב שאני נוסע על 50-60 קמש, לבלימה לא מתוכננת עם זמן תגובה סביר,
תקין להחזיק את הקלאץ סגור, לבלום ולהוריד מ4 עד 1 בלי לשחרר ולסגור את הקלאץ כל פעם?
אבל כן להמשיך בלימה מתונה ולהעביר לפי מדד טורים?
תודה רבה מראש
כן. תקין. בטח כמדובר בבלימה לא מתוכננת.
זה בסדר פעם ב... כשמדובר בבלימה לא מתוכננת
בתכלס גם אם אתה מחזיק סגור ומחכה שהטורים יירדו ומוריד בהתאם לטורים כשהקלאץ' סגור זה בסדר
בלימה נכונה בכללי זה כשאתה סוגר את הקלאץ', נותן בליפ במצערת, ברקס אחורי+קדמי ומוריד את ההילוך
בהצלחה!![]()
תודה רבה לכם,
משדרג את השאלה שלי כדי להבין לעומק
נניח והבלימה כן מתוכננת
ואני פועל בידיוק באותה הצורה באופן קבוע,
במה זה פוגע בעצם?
למה צריך להוציא ולהכניס קלאץ' אחרי כל הילוך במקום להשאיר סגור ולווסת מהירות עם הבלימה?
תודה
בגדול, כי עם קלאץ סגור וויסות מהירות רק עם הבלמים אתה לא שולט במנוע, ואם תידרש לבצע תיקון שזקוק להתערבות מנוע (נניח חמיקה ממכשול) לא בטוח שהמנוע-גיר יהיו בנקודת העבודה הנכונה (מבחינת סל"ד), ובנוסף זה יכול להשפיע לך גם על האחיזה (בלימה ופקודת היגוי ללא גיבוי מנוע).