דבר ראשון שהיחתי עושה זה להוציא פלאג ולתת קריאת פלאג.
אבל הניחוש שלי יהיה או צ'וק או קויל.
לאחר נסיעה קצרה, האופנוע מאבד כוח ומרגיש כאילו הקרבורטור סתום (עבר ניקוי ושיפוץ קרבורטורים), אגזוזים סתומים (נראים מעולה), בעיה בפלגים או בחוטי ההצתה (חדשים), סתימות דלק (עבר ניקוי מיכל דלק והוספת תוספים לדלק). למרות זאת, כל בוקר הוא מניע בקלות ובכמה קילומטרים הראשונים הוא נוסע מצוין, עד ששוב התופעה חוזרת. האם יש למישהו רעיון, מה מהות התקלה?
תודה,
רונן
Erez Ronen
דבר ראשון שהיחתי עושה זה להוציא פלאג ולתת קריאת פלאג.
אבל הניחוש שלי יהיה או צ'וק או קויל.
האם זה קשור לדעתך לחום מנוע (קרי - כשהמנוע קר, האופנוע נוסע טוב - וכשהוא מתחמם - נוסע גרוע)?
או שזה קשור למשך הנסיעה - כמה קילומטרים בסדר, ואז מתחיל לגמגם?
בכל מקרה, עוד כמה כיוונים לבדיקה:
1. אוורור טנק דלק - ישנו נשם שמונע יצירת תת-לחץ במיכל. אם הוא סתום, לאחר נסיעה קצרה יווצר תת-לחץ בטנק שימנע אספקת דלק סדירה דרך הברז.
2. הצפה מהקרבורטור - עקב גובה מצוף גבוה מדי, גובה מחט ראשית גבוה מדי או דיזה ראשית גדולה מדי. אם האופנוע רץ קצת עשיר מדי, תוך כדי שהוא מתחמם - הוא יתחיל להציף את הפלאג. סימן לכך שזאת הבעיה - אם תפרק פלאג אחרי נסיעה, כשהאופנוע התחיל לגמגם, תראה עליו צבע שחור ורטיבות מדלק.
3. מערכת טעינה - ישנם דגמים מסויימים, שכאשר מערכת הטעינה חלשה (או המיישר פגום) המצבר לא נטען כראוי בסל"ד גבוה, ועקב כך מערכת ההצתה לא עובדת כראוי. כדי לבדוק שאין לך בעיה שם, תבדוק טעינה הן בסרק והן ב-5000 סל"ד. בשני המקרים, אתה אמור לקבל 13.5-15V.
Ducati Multistrada 1100
Alfa Guiletta 1.4 Manual
תודה על העצות והרעיונות.
כדי להוסיף לבלבול, אתמול במהלך 30+30 קילומטר לעבודה וחזרה, האופנוע נסע כאילו יצא מהמפעל. הבוקר, עם תחילת הנסיעה שוב איבוד כוח במהלך נסיעה של כ-10 קילומטר, כשלהילוך ה- OD אין יכולת לסחוב וחייב אותי להוריד להילוך חמישי בעליה החדה על כביש גהה שבין צומת גהה לגבעת שמואל... מיד לאחר שעברתי את בר אילן, המנוע חזר לעצמו והשלים את 20 הקילומטרים עד למקום העבודה, כשאני עוקף את כל המשאיות הכבדות שעקפו אותי בתחילת הדרך.
בדקתי את עניין אוורור מיכל הדלק ע"י פתיחת המכסה הבוקר לפני הנסיעה אבל כאמור זו לא הייתה הבעיה. גם עניין מצוף הדלק, כנראה לא מקור הבעיה מאחר ומסתבר שאיבוד הכוח קורה גם כשהמנוע קר וגם לאחר שהוא מתחמם והפלגים לא רטובים. אני חושב שניתן לפסול גם את עניין מערכת הטעינה, מאחר והאופנוע מניע מיד ללא בעיה גם בהנעה קרה וגם לאחר נסיעה.
אני לא יודע איך לבדוק את הצ'וק, אבל לכאורה הוא מתפקד כהלכה. אני משתמש בצ'וק בכל הנעה ראשונה, לאחר שהאופנוע עומד לילה, או לאחר יום העבודה ולאחר שהאופנוע מתייצב על סיבובי המנוע, אני סוגר אותו.
אני נוטה לחשוב שהבעיה היא בקויילים ובחוטי ההצתה, (למרות שהם נראים שלמים וללא סדקים). השבוע אני אמור לקבל קויילים של הונדה כדי לבדוק האם זה יפתור את הבעיה.
נמשיך לדווח
Erez Ronen
ירד הרבה גשם לאחרונה. האופנוע היה חשוף?
אולי מים בדלק?
תנקז בריכות קרבורטור/ים מה יש לך להפסיד?
לא נסע בגשם. עומד בחנייה מקורה. מיכל הדלק נוקז, נוקה, קרבורטורים עברו ניקוי, תוסף הוכנס לדלק, עוד תוסף הוכנס לדלק ועוד תוסף הוכנס לדלק...
אממה, מידי פעם, כאשר אני משחרר את האקסלרטור, האופנוע מתרעם בבאקפייר מתגלגל, מה שמחזק את המחשבה שמשהו בקויילים משובש
Erez Ronen
אוקיי.
מסכים. קויילים או הצתה. כבר הזמנת ותבדוק.
אם זה לא זה, הדבר הבא לבדוק זו מערכת הפליטה (חורים חלודה וכ'ו)
זה כיוון מעניין. נזכרתי שבעבר, שהייתי מאיץ את הרכב שלי, הוא היה נחנק וכשהייתי מרפה מדוושת הגז, הוא היה משתחרר. הסתבר בסוף שפנים האגזוז התפרק וכשהייתי מאיץ הגזים היו דוחפים את החלקים שהתפרקו בתוך הדוד וחוסמים את היציאה מצינור הפלטה. למעשה זה היה כמו אגזוזברקס באוטובוסים...
אנסה לפרק את הדודים ולנענע אותם, למרות שכפי שהם נראים, לא שם הבעיה.
Erez Ronen
פתחתי וסגרתי. בעת הפתיחה, לא היו קולות של יניקת אוויר, כפי שאמור היה להישמע במקרה שנוצר וואקום במיכל. העניין לא נפתר.
אתמול הוחלפו הקויילים. המכונאי נסע על האופנוע והתקשר בשמחה שהתקלה תוקנה. הנסיעה חזרה מהמוסך הביתה, כעשרה קילומטר עברה עם חיוך רחב על הפנים. הבוקר, החיוך שוב נמחק. כל הדרך מהבית לעבודה, הרגשתי כאילו אני סוחב אחרי עגלה עמוסה.
שבוע הבא גשם. אנצל את זה להכניס אותו שוב למוסך, שיפרק שוב את הקרבורטורים, את מיכל הדלק, את האגזוזים, את המראות, אולי שם מסתתרת התקלה.
Erez Ronen
הייתי מתחיל בלהחליף את הצינור וואקום שהולך מהקרבורטורים למיכל
איך הפלאג נראה?
Sent from my GM1913 using Tapatalk