שאלה קטנה שמעניינת אותי:
אם מבין נכון אז קרור שמן יעיל יותר מקרור מים (יכול להיות שטועה), למה במנועים של (דוקאטי לפחות) מ 2012 נזנח קירור השמן ועברו לקרור מים מלא (בעבר היה משולב מים ושמן)?
שאלה קטנה שמעניינת אותי:
אם מבין נכון אז קרור שמן יעיל יותר מקרור מים (יכול להיות שטועה), למה במנועים של (דוקאטי לפחות) מ 2012 נזנח קירור השמן ועברו לקרור מים מלא (בעבר היה משולב מים ושמן)?
Four wheels move the body, but two move the soulI refuse to tiptoe through life only to arrive safely at death
קצת סדר.
יש קירור אויר ויש קירור מים בגדול.
בנוסף אפשר להוסיף קולר שמן.
אז יש אויר/שמן ויש מים/שמן.
הכי יעיל זה קירור מים/שמן
אגב,גם באלמנטים לקירור שמן יש שילוב עם קירור מים.
קירור גיר אוטומטי ברכב,משולב למערכת קירור של המנוע,
ישנם קולרים לשמן מקוררים מים, כנ"ל משולבים עם המנוע.
גם במשאיות ישנו בלם בגיר(ריטרדר/אין טרדר)מקוררים במים.
הכי טוב קירור נוזל למנועי בעירה פנימית.
נערך לאחרונה על ידי Ey@l; 18-01-2021 בשעה 18:20.
יעיל היא מילה מורכבת.
קירור אוויר לא צורך שום דבר מהמנוע.
בשונה מקירור מים עם משאבה מכנית אשר צורכת מהמנוע אנרגיה שהיא לא זניחה.
מבחינת איזה מנוע יותר חזק התשובה היא קירור מים.