אתה אמיתי??
לאחרונה דיברתי עם אדם שיש לו קורקינט שנוסע על 120 קמ"ש. קנה אותו ב20 אלף. הוא טוען שאין דוחות, אין ביטוח וטיפולים יקרים וזה למה עדיף קורקינט כזה.
השאלה האם זה בטיחותי, וזה עדיף מקטנוע, שהרי ביטוח בקטנוע 3500 לשנה זה די יקר וזה אחד השיקולים שלי להביא דווקא קורקינט. העניין הוא שליפול במהירות 90 קמש מקורקינט יותר מסוכן מנפילה מקטנוע.
מה אומרים?
בתור אחד שרכב כמה שנים על משופרים למינהם. רד מזה.
אם משטרה עוצרים אותך זה הולך להשמדה, הטווח זעיר, אין ביטוח (למרות שאתה חושב שזה חיסרון, זה לא), הטענה ארוכה, גניב אחו שרמוטה, אין בין עירוני בגדול והכול דורש תכנון.
זה לפני כל ההתעסקויות של התחזוקה וכו' שאתה חייב לעשות הכל לבד כי אין כמעט שום מקום שיוכל לטפל לך בכלים כאלה.
הא, ואם שכחתי, אז יותר יקר מקטנוע כולל עם הביטוחים.
נסעתי שנתיים על קורקינטים של אינוקים (עד 40 קמ״ש, גם משהו) לפני שעברתי לקטנוע. נעבור סעיף-סעיף:
* דו״חות: אם הוא נוסע על הכביש פלוס-מינוס ע״פ חוק, נכון. בגיחות למדרכה זה עניין של זמן בימינו. דו״חות לקטנועים אגב פחות נפוץ מלמכוניות, מנסיוני המועט (וממה שקראתי ושמעתי).
* ביטוח: כדאי שיהיה משהו בריאותי. כמובן שאין תחרות - בדו״ג קורעים ועוד לפני שמעזים לפנטז על מקיף. עם זאת, כמו שנאמר, קורקינטים סופר קל לגנוב אם אתה לא שומר אותם לידך.
* טיפולים: יש ומלא, בייחוד במהירויות גבוהות, לא יקרים אומנם, אבל עדיין התעסקות של לפחות פעם בשלושה חודשים: רפידות בלמים, חיזוק ברגים (בייחוד בכידון), צמיגים. כל זה תלוי בדגם של הכלי, אבל אני מתאר לעצמי שזה לא Dualtron.
* בטיחות: כל הקשור לנסיעה עצמה, דעתי האישית, אבל מאד תלוי בסגנון רכיבה, מינוס הימצאות חורים בכביש שיענישו את הגלגלים הקטנים הרבה יותר ככל שהמהירות עולה. אחרי ניסיון של כמה מאות קילומטרים מתחילים להרגיש על הכלי בבית. כמובן שכל מה שקשור לציוד בטיחות, אם אתה נוסע על הקורקינט לבוש כמו על אופניים ועושה תאונה, כיף לא יהיה לך.
אז מה עדיף? מה שמתאים לרוטינה היום-יומית שלך.
נוסע לא יותר מ-40 ק״מ ביום, רק בתוך העיר ותיק גב סוחב את כל השיט שלך? לשקול קורקינט. לא חייב לנסוע על 120, אגב. 50 מספיק. בכסף שתחסוך מזה אפשר לממן מוניות לנסיעות היותר ארוכות ולהישאר עם עודף.
עובר בין ערים, מחפש חוויות, יותר מקום אחסון, יש׳ך מינימום 20 אש״ח לשרוף בשנה? לשקול קטנוע ומעלה.
נפילה ב 90 קמש כואבת באותה מידה מכל דו גלגלי
הסבירות שלך להמרח על הכביש עם קורקינט בעל גלגלים בקוטר 5" במהירות 90 קמש גבוהים הרבה יותר מכלי יעודי למהירות כזאת וגבוהה יותר.
אתם באמת עונים לו, זה האלטר אגו של אחד הליצנים כאן.
קודם כל מבקש מהמנהלים למחוק את התגובות של הזלזלנים/מתנשאים. ולתת אזהרות פשוט לא מכובד וילדותי. זה דיון מאוד רציני.
Deekay הנסיעות שלי מתוכננות להיות בינעירוניות נגיד מפתח תקווה לתל אביב או נתניה כך שאני מניח ש40 קמש לא יספקו לי את הצורך הזה.
אני דיברתי על הקורקינטים החזקים שנוסעים 80-90 קמש.
Mudalee
מה הסיכון להיתפס עם כזה דבר? באמת קיימות החרמות של כלים כאלה? אני מכיר מלא שנוסעים עם קורקינטים 40+ ולעולם לא נעצרו.
אגב, אפשר להשיג כלי כזה שנוסע 90 קמש גם ב10 אלף(אותו מחיר של קטנוע) זה הכול עניין של בקר וסוללה,ככה שאני לא חושב שתחזוקה של קטנוע יותר יקרה במיוחד שגם דלק מעורב פה.
Rider
תאמת שהתגובה הזאת די הורידה אותי מהרעיון לרכוש קורקינט. אז בעצם זה שהקטנוע יותר כבד ועם גלגלים יותר עבים מקורקינט מקטין את הסיכויים להחליק ממנו?
תתאר לי מה ההבדל בין רכב שנכנס בי שאני נוסע על קטנוע אל מול קורקינט?
40 קמ"ש זה ממש לא 90 קמ"ש. זה סדר גודל אחר לגמרי.
גם במשקל, גם במחיר, בהכל. ברגע שאתה על בין עירוני ב90 קמ"ש עם קורקינט, אתה בולט כמו סטיקלייט במערה.
בקיצור זה תחת של דבר. והסיכון גם בטיחותית כמו שאמרו... עצום.
אני ראיתי בעיניים. הקורקינט הגיע למהירות 120 קמ"ש. זה שזה לא בטיחותי זה ברור. אבל זה קיים
https://www.youtube.com/watch?v=Nn-IqhezeZw
אכלת את הכובע?
ב-20,000₪ אתה קונה קטנוע 125 סמ"ק יד שנייה במצב מעולה ונשאר עם עודף ביד לשנתיים ביטוח.
מה עם השנה השלישית? לפחות תהיה בחיים כדי לענות על השאלה הזאת.