מודהל'ה אתה מתחיל להכניס יותר מדי משתנים למשוואה.
כי אם כך, אתה גם צריך להכניס שבד"כ אופנוע גם נוסע יותר מהר מרכב.
עובדתית, אצלי, רוב הכמעטים נגמרו בבלימה משמעותית שבסופה התחמקות, ולא בעצירה מוחלטת.
מודהל'ה אתה מתחיל להכניס יותר מדי משתנים למשוואה.
כי אם כך, אתה גם צריך להכניס שבד"כ אופנוע גם נוסע יותר מהר מרכב.
עובדתית, אצלי, רוב הכמעטים נגמרו בבלימה משמעותית שבסופה התחמקות, ולא בעצירה מוחלטת.
תראה את הסרטון מודל'ה. הוא מסביר בדיוק למה רוכב אופנוע מנוסה לא מגיע למלוא הפוטנציאל של G1. בנוסף לתגובה של איילזו, אנחנו גם רוכבים יותר מהר וגם (כנראה) נמצאים בהטיה בחלק גדול מהכמעטים. המסקנה שלו מקובלת עלי לחלוטין. אם רוצים לצמצם את הפער מ 0.7 ולהגיע ל- 1 G בבלימה צריך להתאמן על בלימות חזקות. לא שעה ולא שבוע. להתאמן כמו ספורטאי עד שמגיעים ליכולת גבוהה. קונים מעילים מתנפחים, מגפיים גבוהות וקסדות נגד נ"ט אבל בקטע הזה שלא עולה כלום וחשוב פי 10 כולנו מזלזלים.
SUZUKI GSX ES 550 E 1986HONDA NC 750 X 2016KTM 1090 Adventure S 2018
2020 Husqvarna 701 Enduro
KTM 790 Adventure S 2021
הרבה נאמר על חשיבות המבט ברכיבת כביש ושטח ובסרטון הוא מספק הסבר לדרך שבה העיניים ומרכז הראיה במוח עובדים כדי לייצר את התמונה לרוכב.
הפואנטה היא להזין את המוח במקסימום מידע אבל מהסוג המועיל: תראה הכל -מבלי להסתכל על דבר.
זה התרגום הכי מוצלח שלי לכרגע.
SUZUKI GSX ES 550 E 1986HONDA NC 750 X 2016KTM 1090 Adventure S 2018
2020 Husqvarna 701 Enduro
KTM 790 Adventure S 2021
זה נכון לגבי מכונית. אתה בולם הכי מהר וחזק ושלך וכל השאר המחשב.
באופנוע גם ב- ABS, צריך שהבולם הקידמי יתחיל להיסגר לפני שמפעילים לחץ גבוה כי הצמיג לא יספק אחיזה. בכל מקרה, הסרטון עוסק בראיה.
SUZUKI GSX ES 550 E 1986HONDA NC 750 X 2016KTM 1090 Adventure S 2018
2020 Husqvarna 701 Enduro
KTM 790 Adventure S 2021
הפרוצדורה שאתה חושב שצריך לעשות עולה לך בכמה מטרים, הABS מהיר יותר בלמצוא את האחיזה, לא שתאורטית זה לא נכון מה שאמרת אבל מעשית במצב חירום אצל רוב הרוכבים זה יגדיל את מרחק הבלימה.
אחד היתרונות הגדולים של הABS זה לתת את אותו מרחק בלימה כל פעם בהנחה שלחצת הכי חזק שאפשר.
אגב גם ברכב יש את אותו אפקט של העברת משקל קדימה בבלימת חירום
בסדנאות של פרחי עשינו 2 סוגי בלימות.
אחד זה האורגינם - עדין, נחוש, עדין.
השני זה בלימת חירום - לפוצץ את 2 הבלמים ולתת ל-ABS לעבוד.
וואלה. לזכרוני באפונוען מאומן לימדו לסגור את הבולם לפני לחיצה חזקה. ראיתי גם מדריכי רכיבה ביוטיוב שמספקים אותו הסבר.
SUZUKI GSX ES 550 E 1986HONDA NC 750 X 2016KTM 1090 Adventure S 2018
2020 Husqvarna 701 Enduro
KTM 790 Adventure S 2021
עוד כוכבי רשת שמסבירים אותו דבר:
מוטוג'יסו:
נערך לאחרונה על ידי קידוזו; 26-03-2021 בשעה 15:22.
SUZUKI GSX ES 550 E 1986HONDA NC 750 X 2016KTM 1090 Adventure S 2018
2020 Husqvarna 701 Enduro
KTM 790 Adventure S 2021
כביכול במצב חירום, רוצים למצות את יכולת הבלימה של האופנוע, וה-ABS יודע יכול להתקרב לגבולות הגזרה יותר, זו המהות שלו, אז מפוצצים וזהו. פרחי גם אמר לא לגעת בקלאץ', שזה מבזבז זמן.
מה שג'יטסו אומר על לשחרר את האחורי תו"כ שמגבירים את הקדמי זה מעניין, אני תמיד הרגשתי שהפוך - כאילו לחיצה טובה על האחורי במקביל לקדמי תאזן את הצלילה קדימה כי היא תדחס את המתלה האחורי, כביכול המסה תצלול למטה "על כל האורך" במקום שכל האינרציה תתרכז בגלגל הקדמי.
הם אומרים שצריך להשתמש בכוח לאחר שהקידמי קיבל את הלחץ מהמשקל שהופעל מהמתלה הקידמי. בלי הלחץ הנדרש אין לצמיג מספיק משקל ולכן הבלימה מתרחשת עם פחות אחיזה. זה רלוונטי ל ABS ובלי ABS. נשמע לי נכון פיסיקלית. יכול להיות שבגלל שרוב הרוכבים לא לוחצים מספיק מהר התוצאה היא לחץ הדרגתי ולכן נאמר למודרכים לכווץ את היד בתנועה חדה. אני לא יודע. לגבי מוטוג'יטסו והערה לאחורי -תחשוב על העברת המשקל במהירות ותבין מדוע רוב הסיכויים שתנעל אותו או שתרים אותו בבלימת חירום. נעלתי המון פעמים את האחורי גם לא בבלימות חירום אלא סתם בלימות חזקות כי אין עליו כמעט משקל. תפעול האחורי לא מטריד אותי בבלימת חירום ושם אני משאיר את המוח של ה- ABS לנהל את העניין.
SUZUKI GSX ES 550 E 1986HONDA NC 750 X 2016KTM 1090 Adventure S 2018
2020 Husqvarna 701 Enduro
KTM 790 Adventure S 2021
אם צפיתם בסרטון.
גידי מסביר איך להמנע מבלימת חרום.
אני רוכב 25 שנים על כלים רבים ושונים.
אני יכל לשחזר בראש כל בלימת חרום שאי פעם ביצעתי. אפשר לספור על יד אחת ובכולם הייתי אשם! הגעתי מהר מידי לא הייתי ערני לא קראתי נכון את הסיטואציה
הבלימה היא האוייב הגדול ביותר של האופנוע ולא משנה כמה בקרות יש.
כשעוברים למצב בלימה מאבדים 3 דברים סופר חשובים.
1. היגוי.
2. מהירות.
3.בגלל שאין היגוי ״מבט ננעל״ ישר (לשמור על שיווי משקל) לעבר הבעיה.
אבל וזה אבל גדול
מבט הוא החבר הכי טוב שלנו ברכיבה
האופנוע תמיד מגיע לאן שהעניים מביטות. (תנסו זה מגניב).
במקרה של צרה על הכביש לכולנו יש נטיה לזהות את הבעיה ולהנעל על הבעיה עם המבט. ולרדת על הבלמים.
תנחשו מה קורה לאופנוע לאן הוא יגיע. (לא טוב).
עכשיו אם זיהתם בעיה תמיד לסרוק לאן בורחים וחלילה לא להנעל על הבעיה.
נכנסת לסיטואציה מלכתחילה כי לא ניהלת סיכונים נכון על הכביש.
עכשיו הקישקושים על 1G.
רוב רובנו יורדים על הבלמים כשמשהו מפתיע אותנו !בסרטון ורק במגרש חניה יש נקודה להתחלת הבלימה. בחיים האמיתיים אין נקודות.
והאופנוען שהובא בוידאו הוא אלוף. זו לא עצירה סטנדרטית ובקושי עצר כמו הגולף. צריך להיות אלוף עולם (או ממש מטומטם) כדי לנצח עצירה של כל ליסינג חדישה.
יש לי סקודה מי בא עצירות לוקח את כל האופנועים באחריות. אני עם 4 צמיגים abs ars ועוד כל מיני אותיות ששומרות על הרכב שיעצור נכון.
כל לחיצה על הבלם תביא את אותה התוצאה עם הרכב פעם אחר פעם. בדיוק מרשים. בואו נראה את האופנוען שמוציא 1G בכביש הציבורי פעם אחר פעם.
לסיכום האופנוע בולם חרא!!!! על כביש ציבורי כן. (במסלול הכל משתנה והבלמים הם החברים הטובים ביותר של הרוכב).
אל תשתמשו בבלמים תשתמשו בראש ובמבט ובאסטרטגיה. כפי שגידי מספר.
הסרטון של גדי חידד לי את עניין תחנות הדלק. בקשר למיקום שלי בכביש. תודה!
SUZUKI GSX ES 550 E 1986HONDA NC 750 X 2016KTM 1090 Adventure S 2018
2020 Husqvarna 701 Enduro
KTM 790 Adventure S 2021
*הוא מסביר במספרים שברכב העברת המשקל יחסית מתונה יותר ויש 4 גלגלים.
*כנראה שאם אתה נועל בלם באחיזה רופפת תפסיד יותר מכמה מטרים.
זוכר שבלמתי רק פעם אחת בכל המהירות והכוח בגלל נהגת בתחנת דלק במהירות נמוכה והקידמי אכן עצר את האופנוע מיידית. רוצה לומר שגם אצלי האינטסטינקט לקח פיקוד- ולכן צריך להתאמן. זאת כל התורה על רגל אחת. פשוט לפנות זמן ולהתאמן.
SUZUKI GSX ES 550 E 1986HONDA NC 750 X 2016KTM 1090 Adventure S 2018
2020 Husqvarna 701 Enduro
KTM 790 Adventure S 2021
אחרי הרבה תרגולים במגרש.
המון!
אני יכול להגיד לך שיש הבדל מהותי במרחק הבלימה בין התנפלות על הבלמים לבין בלימה נכונה.
כשמתנפלים הabs פשוט מתחיל לעבוד מוקדם מדי (כי הקדמי מאבד אחיזה מהר מדי) ולא נותן לאופנוע לעצור בכל הכוח.
לחשב מה מאבד יותר מרחק, השבריר שניה של הלחיצה או הabs, אני לא יודע. אבל את התוצאה רואים בבירור בקונוסים שמסמנים איפה עצרת במגרש.