לכל בעלי האפודים הזוהרים וחובבי הנראות הגבוהה- חתיכת מידע שכדאי וחשוב מאוד לדעת (הכרובלוג)
בשרשור אעלה סרטוני הדרכה ממקורות ראויים.
לא תחליף לקורס אלא חומר עזר למי שרוצה לדעת יותר.
-
גידי פרדר מסביר כולל דוגמאות מסרטונים.
SUZUKI GSX ES 550 E 1986HONDA NC 750 X 2016KTM 1090 Adventure S 2018
2020 Husqvarna 701 Enduro
KTM 790 Adventure S 2021
לכל בעלי האפודים הזוהרים וחובבי הנראות הגבוהה- חתיכת מידע שכדאי וחשוב מאוד לדעת (הכרובלוג)
SUZUKI GSX ES 550 E 1986HONDA NC 750 X 2016KTM 1090 Adventure S 2018
2020 Husqvarna 701 Enduro
KTM 790 Adventure S 2021
זה לא אומר שאפשר או כדאי לוותר על הנראות הגבוהה, כי זה משפר את הסיכוי שיראו אותנו.
"30 אחוז מהנסיינים שהשתתפו בצפייה פספסו את הצלב למרות שהיה היחידי מסוגו...אלו אומנם אחוזים טובים יותר של אבחנה מאשר ה50% שלא הבחינו בגורילה"
אבל כמובן לא לחשוב לרגע שכולם רואים אותנו, אפילו אם נרכב עירומים...
זה גם אומר שגם אם רוכב יחליט לעטות כפפות מגפיים וחליפה בצהוב זרחני - עדיין לא בטוח שיראו אותו. אני רוכב באור יום עם אור גבוה ואוסיף גם פנסי ערפל. הגובה הנמוך לעומת הפנס הראשי אולי יזכיר לנהג שמדובר ברכב. מסנוור אבל חולף די מהר.
SUZUKI GSX ES 550 E 1986HONDA NC 750 X 2016KTM 1090 Adventure S 2018
2020 Husqvarna 701 Enduro
KTM 790 Adventure S 2021
ניראות לדעתי מאוד חשוב. במיוחד כאשר נוסעים בעומס תנועה יחד עם שאר הרכבים. לאחרונה ישנם המון עבודות באזור המרכז על נתיבי תחבורה ציבורית ואין בכלל שוליים. לכן פיתחתי רכיב אלקטרוני נפרד לחלוטין מהמערכות של האופנוע, שמדליק לד אדום כאשר מורידים יד מהמצערת (בלימת מנוע), אם בולמים חזק יותר קרי עם הבלמים האור בלד מתחזק, ובבלימת חרום האור יהבהב חזק. כרגע אני בשלב שאני מנסה את זה על האופנוע שלי. אולי בעתיד אני אשווק את זה לכלל המגזר באם יהיו מתעניינים
נ. ב ייתכן כי הדבר אינו חוקי בארץ כיוון שאסור להוסיף פנסים לא מקוריים
לכן אני אמכור את המערכת וכל אחד יתקין לבד ויעשה בה כרצונו (יש 3 חוטים בסה"כ וכל אחד עם טיפה חוש טכני יכול להתקין את זה לבד. 1 פלוס קבוע 1 פלוס אחרי סוויץ ואחד מתח לפנס לד)
בועז
Sent from my ONEPLUS A6013 using Tapatalk
ברט טקאטס על מרחקי עצירה.
מי בולם טוב יותר- היאבוסה או סילוורדו אמריקאי?
בחלק השני מסביר איך להתאמן על צמצום המרחק. ולזכור -תרגול עקום, הנצחת הרגלים רעים.
SUZUKI GSX ES 550 E 1986HONDA NC 750 X 2016KTM 1090 Adventure S 2018
2020 Husqvarna 701 Enduro
KTM 790 Adventure S 2021
ייתכן ואתה אכן חי בסרט.
כדי לבלום ב1g אתה צריך להתאמן המון, ועדיין סביר להניח שבמקרה פאניקה פשוט תתנפל על הבלמים.
נהג צריך פשוט לבעוט בכל הכוח בדוושה. וגם אם לא עשה זאת, יש היום מערכות אלקטרוניות לתגבור בלימה שיודעות לספק עוצמת בלימה גבוהה מזאת שהדוושה מייצרת, אם הן מזהות בלימת חירום.
אנחנו דור שאוכל אותה מכל הכיוונים. בהתחלה התאמנו על פמפום בלמים כי ככה בולמים בגשם. אחר כך הבנו שצריך ללחוץ מהר וחזק אבל לשחרר מהר לפני הנעילה ועד שהבנו איך בולמים נכון הביאו לנו ABS . עכשיו לא מספיק ABS צריך להתאמן על בלימה הדרגתית מהירה כדי לגלות איפה ה ABS מתערב כדי להבין כמה מהר ללחוץ.
אני חושב שאני בסדר בבלימה מתוכננת חזקה אבל לא יודע לבלום ממש מהר קרוב למיצוי האחיזה. מהר= זמן תגובה +לחיצה בלחץ הנכון. מדי פעם באזור 60 קמ"ש אני מתאמן בהפעלת ABS רק כדי לדעת בערך כמה לחץ נדרש אבל לא מתאמן. במדרג של רוכב מתחיל (1) ועד רכיבה של מתחרה ב motoGP ברמה הגבוהה ביותר (10) רובנו נמצאים ברמה 2-3. וחשוב להבין את היכולת האמיתית גם בקשר לבלימות פתע.
SUZUKI GSX ES 550 E 1986HONDA NC 750 X 2016KTM 1090 Adventure S 2018
2020 Husqvarna 701 Enduro
KTM 790 Adventure S 2021
אולי אני יחדד קצת. מה שאני מדבר עליו הוא יותר בכיוון של מה שמדברים עליו בתיאוריה.
יש מרחק בלימה ומרחק עצירה, כשמרחק עצירה =מרחק בלימה + מרחק תגובה.
אני חושב שיש עוד כמה פרמטרים במשוואה, כמו ערנות הרוכב שבדר"כ גבוהה בהרבה משל נהג רכב, אולי גם שדה הראייה, צמיגים חדשים וטובים יותר ועוד...
במבחן התוצאה, האם כל פעם שרכב בכביש עוצר עצירת חירום - אתם נתקעים בו???
אני מקווה מאוד שהתשובה שלכם היא משהו שנע בין: לא, לממש לא
האם רכב ברמה גבוהה, עם נהג מוכן שבולם כמו שצריך כנראה יבלום יותר מהר מאופנוע? כן.
האם נהג רכב ממוצע, חצי ישן והוזה בפיקאנטו שלו שלא החליף את הצמיגים הסינים שלו כבר 3 שנים ומעולם לא התאמן על בלימת חירום יבלום יותר מהר מרוכב אופנוע עם קצת וותק? ממש לא, לא ביום יום וכמעט בטוח שגם לא אם הוא יהיה חד ויבלום כמו שצריך.
דרך אגב:
https://www.youtube.com/watch?v=loaJVp4ARZA
https://www.youtube.com/watch?v=Fwzq8aY8f40
נכון, קשה לכתוב פוסט בזמן רכיבה, ולכן מרחק תגובה לאופנוע (בממוצע) יהיה קטן בהרבה.
לא, אבל לא בגלל שאני מתאמן בלבלום מהר. ההפך הוא - מכיוון שאני מודע למגבלות שלי, אני אשמור מרחק שיספיק לי לעצור.
אם נהג ישן, אז גם פרארי לא יעזור לו, למרות שמערכות בלימת חרום אוטומטיים כבר קיימות. מעבר לזה - ממש כן. כמו שאמרנו - נהג לא צריך להתאמן. לאופנוע ממוצע גם אין צמיגי מירוצים חדשים, וכידוע צמיגים לאופנוע עולים לא מעט. עוד דבר - לנהג רכב ממוצע יש יותר ניסיון בנהיגה מאשר לרוכב ממוצע ברכיבה.
מה שאני רוצה להגיד: אם בטיחות חשובה לך - על תבנה על אימוני בלימה, אלא שמור מרחק.
בסירטון לאופנוע מתרומם גלגל אחורי. זה לא דוגמא לבלימת חרום נכונה ולא דוגמא לרוכב ממוצע.
מודהל'ה אתה מתחיל להכניס יותר מדי משתנים למשוואה.
כי אם כך, אתה גם צריך להכניס שבד"כ אופנוע גם נוסע יותר מהר מרכב.
עובדתית, אצלי, רוב הכמעטים נגמרו בבלימה משמעותית שבסופה התחמקות, ולא בעצירה מוחלטת.