עמוד 2 מתוך 4 ראשוןראשון 1234 אחרוןאחרון
תוצאות 16 עד 30 מ 51

אשכול: בטיחות ברכיבה

  1. #16
    Senior Member
    תאריך הצטרפות
    Sep 2018
    הודעות
    2,067
    תראה את הסרטון מודל'ה. הוא מסביר בדיוק למה רוכב אופנוע מנוסה לא מגיע למלוא הפוטנציאל של G1. בנוסף לתגובה של איילזו, אנחנו גם רוכבים יותר מהר וגם (כנראה) נמצאים בהטיה בחלק גדול מהכמעטים. המסקנה שלו מקובלת עלי לחלוטין. אם רוצים לצמצם את הפער מ 0.7 ולהגיע ל- 1 G בבלימה צריך להתאמן על בלימות חזקות. לא שעה ולא שבוע. להתאמן כמו ספורטאי עד שמגיעים ליכולת גבוהה. קונים מעילים מתנפחים, מגפיים גבוהות וקסדות נגד נ"ט אבל בקטע הזה שלא עולה כלום וחשוב פי 10 כולנו מזלזלים.
    SUZUKI GSX ES 550 E 1986
    HONDA NC 750 X 2016
    KTM 1090 Adventure S 2018
    2020 Husqvarna 701 Enduro
    KTM 790 Adventure S 2021


  2. #17
    Senior Member
    תאריך הצטרפות
    Sep 2018
    הודעות
    2,067
    הרבה נאמר על חשיבות המבט ברכיבת כביש ושטח ובסרטון הוא מספק הסבר לדרך שבה העיניים ומרכז הראיה במוח עובדים כדי לייצר את התמונה לרוכב.
    הפואנטה היא להזין את המוח במקסימום מידע אבל מהסוג המועיל: תראה הכל -מבלי להסתכל על דבר.
    זה התרגום הכי מוצלח שלי לכרגע.
    SUZUKI GSX ES 550 E 1986
    HONDA NC 750 X 2016
    KTM 1090 Adventure S 2018
    2020 Husqvarna 701 Enduro
    KTM 790 Adventure S 2021


  3. #18
    Senior Member הסמל האישי של Dresdner
    תאריך הצטרפות
    May 2015
    מיקום
    גרמניה
    הודעות
    4,887
    ציטוט נכתב במקור על ידי קידוזו צפיה בהודעה
    אנחנו דור שאוכל אותה מכל הכיוונים. בהתחלה התאמנו על פמפום בלמים כי ככה בולמים בגשם. אחר כך הבנו שצריך ללחוץ מהר וחזק אבל לשחרר מהר לפני הנעילה ועד שהבנו איך בולמים נכון הביאו לנו ABS . עכשיו לא מספיק ABS צריך להתאמן על בלימה הדרגתית מהירה כדי לגלות איפה ה ABS מתערב כדי להבין כמה מהר ללחוץ.

    אני חושב שאני בסדר בבלימה מתוכננת חזקה אבל לא יודע לבלום ממש מהר קרוב למיצוי האחיזה. מהר= זמן תגובה +לחיצה בלחץ הנכון. מדי פעם באזור 60 קמ"ש אני מתאמן בהפעלת ABS רק כדי לדעת בערך כמה לחץ נדרש אבל לא מתאמן. במדרג של רוכב מתחיל (1) ועד רכיבה של מתחרה ב motoGP ברמה הגבוהה ביותר (10) רובנו נמצאים ברמה 2-3. וחשוב להבין את היכולת האמיתית גם בקשר לבלימות פתע.
    בלימה הדרגתית עם ABS? בדיוק הפוך, הייתי בקורס בסקסנרינג ושם מתרגלים איך לא לפחד וליפול בכל הכח על הברקס, הרבה אנשים לא מודעים שגם במצב חירום הם עדיין לא לוחצים הכי חזק שאפשר על הבלמים.
    בקיצור, שיש ABS תן לו לעשות את העבודה ואל תתחכם איתו, ABS מתפקד הכי טוב שאתה נותן לו שליטה מלאה וזה אומר הכי חזק שאתה יכול

  4. #19
    Senior Member
    תאריך הצטרפות
    Sep 2018
    הודעות
    2,067
    זה נכון לגבי מכונית. אתה בולם הכי מהר וחזק ושלך וכל השאר המחשב.
    באופנוע גם ב- ABS, צריך שהבולם הקידמי יתחיל להיסגר לפני שמפעילים לחץ גבוה כי הצמיג לא יספק אחיזה. בכל מקרה, הסרטון עוסק בראיה.
    SUZUKI GSX ES 550 E 1986
    HONDA NC 750 X 2016
    KTM 1090 Adventure S 2018
    2020 Husqvarna 701 Enduro
    KTM 790 Adventure S 2021


  5. #20
    Senior Member
    תאריך הצטרפות
    Mar 2018
    הודעות
    799
    בסדנאות של פרחי עשינו 2 סוגי בלימות.

    אחד זה האורגינם - עדין, נחוש, עדין.

    השני זה בלימת חירום - לפוצץ את 2 הבלמים ולתת ל-ABS לעבוד.

  6. #21
    Senior Member
    תאריך הצטרפות
    Sep 2018
    הודעות
    2,067
    וואלה. לזכרוני באפונוען מאומן לימדו לסגור את הבולם לפני לחיצה חזקה. ראיתי גם מדריכי רכיבה ביוטיוב שמספקים אותו הסבר.
    SUZUKI GSX ES 550 E 1986
    HONDA NC 750 X 2016
    KTM 1090 Adventure S 2018
    2020 Husqvarna 701 Enduro
    KTM 790 Adventure S 2021


  7. #22
    Senior Member
    תאריך הצטרפות
    Sep 2018
    הודעות
    2,067
    עוד כוכבי רשת שמסבירים אותו דבר:


    מוטוג'יסו:
    נערך לאחרונה על ידי קידוזו; 26-03-2021 בשעה 14:22.
    SUZUKI GSX ES 550 E 1986
    HONDA NC 750 X 2016
    KTM 1090 Adventure S 2018
    2020 Husqvarna 701 Enduro
    KTM 790 Adventure S 2021


  8. #23
    Senior Member
    תאריך הצטרפות
    Mar 2018
    הודעות
    799
    כביכול במצב חירום, רוצים למצות את יכולת הבלימה של האופנוע, וה-ABS יודע יכול להתקרב לגבולות הגזרה יותר, זו המהות שלו, אז מפוצצים וזהו. פרחי גם אמר לא לגעת בקלאץ', שזה מבזבז זמן.

    מה שג'יטסו אומר על לשחרר את האחורי תו"כ שמגבירים את הקדמי זה מעניין, אני תמיד הרגשתי שהפוך - כאילו לחיצה טובה על האחורי במקביל לקדמי תאזן את הצלילה קדימה כי היא תדחס את המתלה האחורי, כביכול המסה תצלול למטה "על כל האורך" במקום שכל האינרציה תתרכז בגלגל הקדמי.

  9. #24
    Senior Member
    תאריך הצטרפות
    Sep 2018
    הודעות
    2,067
    הם אומרים שצריך להשתמש בכוח לאחר שהקידמי קיבל את הלחץ מהמשקל שהופעל מהמתלה הקידמי. בלי הלחץ הנדרש אין לצמיג מספיק משקל ולכן הבלימה מתרחשת עם פחות אחיזה. זה רלוונטי ל ABS ובלי ABS. נשמע לי נכון פיסיקלית. יכול להיות שבגלל שרוב הרוכבים לא לוחצים מספיק מהר התוצאה היא לחץ הדרגתי ולכן נאמר למודרכים לכווץ את היד בתנועה חדה. אני לא יודע. לגבי מוטוג'יטסו והערה לאחורי -תחשוב על העברת המשקל במהירות ותבין מדוע רוב הסיכויים שתנעל אותו או שתרים אותו בבלימת חירום. נעלתי המון פעמים את האחורי גם לא בבלימות חירום אלא סתם בלימות חזקות כי אין עליו כמעט משקל. תפעול האחורי לא מטריד אותי בבלימת חירום ושם אני משאיר את המוח של ה- ABS לנהל את העניין.
    SUZUKI GSX ES 550 E 1986
    HONDA NC 750 X 2016
    KTM 1090 Adventure S 2018
    2020 Husqvarna 701 Enduro
    KTM 790 Adventure S 2021


  10. #25
    Senior Member
    תאריך הצטרפות
    May 2015
    הודעות
    537

    בטיחות ברכיבה

    אם צפיתם בסרטון.
    גידי מסביר איך להמנע מבלימת חרום.
    אני רוכב 25 שנים על כלים רבים ושונים.
    אני יכל לשחזר בראש כל בלימת חרום שאי פעם ביצעתי. אפשר לספור על יד אחת ובכולם הייתי אשם! הגעתי מהר מידי לא הייתי ערני לא קראתי נכון את הסיטואציה
    הבלימה היא האוייב הגדול ביותר של האופנוע ולא משנה כמה בקרות יש.
    כשעוברים למצב בלימה מאבדים 3 דברים סופר חשובים.
    1. היגוי.
    2. מהירות.
    3.בגלל שאין היגוי ״מבט ננעל״ ישר (לשמור על שיווי משקל) לעבר הבעיה.
    אבל וזה אבל גדול
    מבט הוא החבר הכי טוב שלנו ברכיבה
    האופנוע תמיד מגיע לאן שהעניים מביטות. (תנסו זה מגניב).
    במקרה של צרה על הכביש לכולנו יש נטיה לזהות את הבעיה ולהנעל על הבעיה עם המבט. ולרדת על הבלמים.
    תנחשו מה קורה לאופנוע לאן הוא יגיע. (לא טוב).
    עכשיו אם זיהתם בעיה תמיד לסרוק לאן בורחים וחלילה לא להנעל על הבעיה.
    נכנסת לסיטואציה מלכתחילה כי לא ניהלת סיכונים נכון על הכביש.

    עכשיו הקישקושים על 1G.
    רוב רובנו יורדים על הבלמים כשמשהו מפתיע אותנו !בסרטון ורק במגרש חניה יש נקודה להתחלת הבלימה. בחיים האמיתיים אין נקודות.
    והאופנוען שהובא בוידאו הוא אלוף. זו לא עצירה סטנדרטית ובקושי עצר כמו הגולף. צריך להיות אלוף עולם (או ממש מטומטם) כדי לנצח עצירה של כל ליסינג חדישה.
    יש לי סקודה מי בא עצירות לוקח את כל האופנועים באחריות. אני עם 4 צמיגים abs ars ועוד כל מיני אותיות ששומרות על הרכב שיעצור נכון.
    כל לחיצה על הבלם תביא את אותה התוצאה עם הרכב פעם אחר פעם. בדיוק מרשים. בואו נראה את האופנוען שמוציא 1G בכביש הציבורי פעם אחר פעם.
    לסיכום האופנוע בולם חרא!!!! על כביש ציבורי כן. (במסלול הכל משתנה והבלמים הם החברים הטובים ביותר של הרוכב).
    אל תשתמשו בבלמים תשתמשו בראש ובמבט ובאסטרטגיה. כפי שגידי מספר.
    הסרטון של גדי חידד לי את עניין תחנות הדלק. בקשר למיקום שלי בכביש. תודה!

  11. #26
    Senior Member הסמל האישי של Dresdner
    תאריך הצטרפות
    May 2015
    מיקום
    גרמניה
    הודעות
    4,887
    ציטוט נכתב במקור על ידי קידוזו צפיה בהודעה
    זה נכון לגבי מכונית. אתה בולם הכי מהר וחזק ושלך וכל השאר המחשב.
    באופנוע גם ב- ABS, צריך שהבולם הקידמי יתחיל להיסגר לפני שמפעילים לחץ גבוה כי הצמיג לא יספק אחיזה. בכל מקרה, הסרטון עוסק בראיה.
    הפרוצדורה שאתה חושב שצריך לעשות עולה לך בכמה מטרים, הABS מהיר יותר בלמצוא את האחיזה, לא שתאורטית זה לא נכון מה שאמרת אבל מעשית במצב חירום אצל רוב הרוכבים זה יגדיל את מרחק הבלימה.
    אחד היתרונות הגדולים של הABS זה לתת את אותו מרחק בלימה כל פעם בהנחה שלחצת הכי חזק שאפשר.
    אגב גם ברכב יש את אותו אפקט של העברת משקל קדימה בבלימת חירום

  12. #27
    Senior Member
    תאריך הצטרפות
    Sep 2018
    הודעות
    2,067
    *הוא מסביר במספרים שברכב העברת המשקל יחסית מתונה יותר ויש 4 גלגלים.
    *כנראה שאם אתה נועל בלם באחיזה רופפת תפסיד יותר מכמה מטרים.
    זוכר שבלמתי רק פעם אחת בכל המהירות והכוח בגלל נהגת בתחנת דלק במהירות נמוכה והקידמי אכן עצר את האופנוע מיידית. רוצה לומר שגם אצלי האינטסטינקט לקח פיקוד- ולכן צריך להתאמן. זאת כל התורה על רגל אחת. פשוט לפנות זמן ולהתאמן.
    SUZUKI GSX ES 550 E 1986
    HONDA NC 750 X 2016
    KTM 1090 Adventure S 2018
    2020 Husqvarna 701 Enduro
    KTM 790 Adventure S 2021


  13. #28
    Senior Member הסמל האישי של Dresdner
    תאריך הצטרפות
    May 2015
    מיקום
    גרמניה
    הודעות
    4,887
    ציטוט נכתב במקור על ידי קידוזו צפיה בהודעה
    *הוא מסביר במספרים שברכב העברת המשקל יחסית מתונה יותר ויש 4 גלגלים.
    *כנראה שאם אתה נועל בלם באחיזה רופפת תפסיד יותר מכמה מטרים.
    זוכר שבלמתי רק פעם אחת בכל המהירות והכוח בגלל נהגת בתחנת דלק במהירות נמוכה והקידמי אכן עצר את האופנוע מיידית. רוצה לומר שגם אצלי האינטסטינקט לקח פיקוד- ולכן צריך להתאמן. זאת כל התורה על רגל אחת. פשוט לפנות זמן ולהתאמן.
    האימון לABS הוא מאד פשוט אתה לומד להתרגל לזה שהוא עובד לא לאיך לגרום לו לעבוד.
    מצב חירום? תן ברקס חזק ומיד.
    אגב כדי לאזן את האופנוע בבלימה צריך לעבוד עם שני הבלמים

  14. #29
    מנהל פורום FullgaZ הסמל האישי של ayalzo
    תאריך הצטרפות
    May 2015
    הודעות
    4,223
    אחרי הרבה תרגולים במגרש.
    המון!
    אני יכול להגיד לך שיש הבדל מהותי במרחק הבלימה בין התנפלות על הבלמים לבין בלימה נכונה.
    כשמתנפלים הabs פשוט מתחיל לעבוד מוקדם מדי (כי הקדמי מאבד אחיזה מהר מדי) ולא נותן לאופנוע לעצור בכל הכוח.
    לחשב מה מאבד יותר מרחק, השבריר שניה של הלחיצה או הabs, אני לא יודע. אבל את התוצאה רואים בבירור בקונוסים שמסמנים איפה עצרת במגרש.

  15. #30
    Senior Member הסמל האישי של Dresdner
    תאריך הצטרפות
    May 2015
    מיקום
    גרמניה
    הודעות
    4,887
    ציטוט נכתב במקור על ידי ayalzo צפיה בהודעה
    אחרי הרבה תרגולים במגרש.
    המון!
    אני יכול להגיד לך שיש הבדל מהותי במרחק הבלימה בין התנפלות על הבלמים לבין בלימה נכונה.
    כשמתנפלים הabs פשוט מתחיל לעבוד מוקדם מדי (כי הקדמי מאבד אחיזה מהר מדי) ולא נותן לאופנוע לעצור בכל הכוח.
    לחשב מה מאבד יותר מרחק, השבריר שניה של הלחיצה או הabs, אני לא יודע. אבל את התוצאה רואים בבירור בקונוסים שמסמנים איפה עצרת במגרש.
    אנחנו מדברים על בלימת חירום על אמת כזאת שכבר זיהית שהרכב מקדימה עומד מאוחר מידי ואתה די בטוח שתיכנס בו, בכל מקרה מסכים שגם ללחוץ על הידית בסוג של טירוף זה לא דבר נכון אבל גם להיכנס למחשבה איך אני בולם בהדרגה, פשוט ללחוץ על הידית במטרה להדביק את הידית לגריפ, באופנוע תקין זה לא יקרה אבל זאת צריכה להיות המטרה.

    קראתי מחקר לפני כמה זמן שדווקא אומר שאנחנו עדיין לא לוחצים את הברקס הכי חזק שאנחנו יכולים בזמן חירום ולכן ברכבים יש כבר מערכת שמזהה בלימת חירום ותכניס תיגבור בשביל לתת את כל הכח ההידראולי שהמערכת יכולה לעשות.

אשכולות דומים

  1. תגובות: 9
    הודעה אחרונה: 16-07-2019, 12:50
  2. הגנה על הבולמים ברכיבה בדיונות
    על ידי idan300 בפורום שטח וסופרמוטו
    תגובות: 10
    הודעה אחרונה: 04-02-2019, 12:53
  3. תגובות: 8
    הודעה אחרונה: 28-09-2017, 16:39
  4. תגובות: 4
    הודעה אחרונה: 03-12-2016, 10:05
  5. אטמי אוזניים ברכיבה
    על ידי ducati boy בפורום כללי
    תגובות: 21
    הודעה אחרונה: 29-06-2015, 10:50

הרשאות פרסום

  • אין באפשרותך לפרסם אשכולות חדשים
  • אין באפשרותך לפרסם תגובות
  • אין באפשרותך לצרף קבצים
  • אין באפשרותך לערוך את הודעותיך
  •  
Single Sign On provided by vBSSO