+88
זה משהו שאפשר לעשות ברמת ההתעניינות ברכב, לפני שמתחייבים או חותמים על משהו?
שתי המכוניות שהכי התאימו עד כה היו הקרוסאובר (אמא ישבה גם בבלנו ובויטארה) והסיטרואן C3. בסיטרואן הדוושה לא הגיבה כ"כ בתחילת הלחיצה, אבל רכב המבחן לא היה חדש אז אולי זו בעיה שם.
כמה ק"מ מחזיק מנוע של קרוסאובר? כמה שנים אחורה הייתם הולכים בשביל יד2 / טרייד? ראיתי למשל קרוסאוברים מ-2019 ביד2 שעדיין באחריות
לגמרי לגיטימי לקחת את הרכב לבדיקה לפני שאתה חותם על משהו אבל גם לגיטימי לחתום בכפוף לתוצאות בדיקה מטעמך. כאמור, חובה לבצע בדיקה כזו...
בזהירות המתבקשת, סוכניות שעושות טרייד רשמי עבור יבואנים הן בסה"כ מקום טוב לקנות ממנו מכונית, בניגוד חמור לכל מני מגרשים עלומים בערי השרון.
מסקירות עבר שעשיתי, מנועים כמו של הסוזוקי (טורבו "סביר" ולא מופרע על מנוע לא מצומק מדי), צריכים להיות מסוגלים להוציא כ200,000 ק"מ בשקט. מעבר לזה כבר מדובר בסימן שאלה פרטני (לא מכיר את הרקורד של המנוע הספציפי אבל לסוזוקי יש מוניטין אמינות טוב).
ה-SX הוא 1.4 אני חושב, לא ידעתי שהוא גם טורבו. הבנתי שאחרי הדור הראשון של ה-SX4, הן גם לא מיוצרות ביפן אלא משהו בבלקן, בולגריה/הונגריה
איך יודעים אילו סוכנויות עושות טרייד רשמי, מבררים מול היבואן?
חלק מהיבואנים עושים את זה בעצמם וזה ברור לחלוטין למשל:
https://mtin.co.il
https://carassotradein.co.il
חלק עובדים עם כמה חברות שעושות את זה עבורם (כולל כאלה שיש להם גם מסגרת עצמאית של טרייד).
אישית, יצא לי במהלך השנים לעשות אצל יבואנים טרייד דרך:
https://www.autocenter.co.il
https://www.trademobile.co.il
https://www.auto-deal.co.il
לגבי המנוע בקרוסאובר, אני יודע שהוא נמכר עם טורבו אבל יתכן שהוא נמכר בעבר גם עם מנועים אטמוספריים... לא מכיר מספיק. כמעט כל היצרנים מהמזרח מביאים לפה מכוניות שיוצרו במקומות אחרים (אני נוסע היום על הונדה סיוויק שיוצרה כאן: https://www.google.com/maps/place/Sw...9!4d-1.7797176). אם זה מטריד אותך אז שוב, אתה חייב לבדוק פרטנית.
כמעט כל מכוניות סוזוקי באירופה מיוצרות בהונגריה.
לטויוטה יש מפעל ברוסיה שעשה את הrav4 הדגם הקודם.
לא הייתי מיחס לזה חשיבות
תודה על הלינקים ג'וני, יש רק קרוסים מעל 100k באחת הסוכנויות, אבל זה אולי סימן מעודד שאנשים לא מוכרים את שלהם
למה הפסיקו לייצר ביפן? זה קשור לתחנות הכח המתפוצצות, או סתם עלויות ייצור?
+ למי ממליצים לקחת זוקים משומשים לבדיקה? יש מישהו שהוא כמו הסטפן של הפחיות?
יש עדיין ייצור ביפן. למשל, הXV הקודמת שלי הגיעה מכאן: https://www.google.com/maps/@36.2776.../data=!3m1!1e3 אבל כמו שדרזדנר רשם, יש המון תמריצים כלכליים וגם יתרונות לוגיסטיים בהקמה של מפעלים מסביב לעולם. משום שאנחנו, לרוב, משויכים לשוק האירופאי, אנחנו מקבלים מכוניות שיוצרו במפעלים שמיועדים לשוק ההוא.
שוק בדיקות המכוניות מסודר יותר מזה של האופנועים כשעיקר הבדיקות מתבצעות במכוני הרישוי (זה אולי המרכיב העסקי המשמעותי ביותר שלהם).
יש טובים יותר וטובים פחות. אם אתה מוצא מכונית לבדיקה באיזור המרכז אז אני יכול להמליץ על דינמומטר (גם תל אביב וגם רעננה) ומבדק בהרצליה.
האמת שאם אני לוקח לבדיקה זה בדרך כלל אצל המוסך שאני מטפל בו ( אור-צת אתם תכירו אותו בתוק צביקה מהפורום).
מוסך ידע לזהות את הדברים החשובים ולא יעשה קופי פייסט מהבדיקה הקודמת כדי לכסת"ח את עצמו.
אני פחות מאמין במכוני הבדיקה.
אגב מכוני בדיקה לפני כ15 שנה היה מכון בנס ציונה שחבר למגרש של סוחר רכב שהבמקרה הטוב השמיש מכוניות שהורדו מהכביש והפחות טוב ההדביק מכוניות שלא היו ראויות לשימוש.
מצאתי על מה לקטר הוינקר של ימאהה נושר!!!
SIC TRANSIT GLORIA MUNDI
השנקל שלי:
לפני חודשיים קניתי רכב שיחליף את הגרוטאה הישנה. אחרי שיטוט לא ממוקד ביד 2 הגעתי דרך הפיכסבוק לאיזו סוכנות טרייד עלומה שהציעה רכב שעמד בדרישות הקיצוניות שלי (רכב קטנטן, ידני ולא יותר מעשר שנים על הכביש...). את הרכב לקחתי לבדיקה במוסך הקבוע של הגרוטאה שעלה על כמה לקויות (קלאץ' וצמיגים קדמיים), דיון זריז עם המוכרן הביא אותנו להסכמה שהסוכנות משתתפת בעלות החלפת הקלאץ' (הורדה במחיר הקניה), ומהמוסך נסענו ישר לדואר.
כל חווית הקניה מהסוכנות היתה אחלה, בשום שלב לא ניסו לערבב אותי או לדחוף לי בכוח משהו שלא רציתי. ההסכמה לגבי התיקון היתה קלה ובלי יותר מידי שיכנועים (המוכרן בדק עם המוסך שלו את העלות שהיתה זהה לזו שהמוסך שלי נתן).
היתרון מבחינתי בקניה מסוכנות הוא גמישות באופן התשלום (אשראי, תשלומים וכו') וגמישות קלה שלא קיימת לרוב אצל פרטיים (בנושא המשא ומתן לסגירת המחיר, או בהגעת המוכרן למוסך שלי ולא למכון בדיקה שקרוב אליו). הבדיקה במוסך הרגישה לי הרבה יותר מקיפה ואמינה מאשר הבדיקות שעשיתי בעבר במכוני בדיקה (שתמיד הרגישו שמחפשים על מה לציין לקויות מחד, ולא מספיק מקיפים ומפורטים מאידך).
גם הבחור שקנה את ה-SX4 לקח לבדיקה למוסך ייעודי של מישהו שהוא סומך עליו.
אם הייתי קונה רכב פיצי, נראה לי שהייתי רוצה גג נפתח, שאפשר יהיה עדיין להעביר דברים. לא חושב שיש כאלה בארץ.