הקרבורטור בדגמים האלו בעייתי והוא גורם לבעיות בהתנעה.
קומפרסיה נמוכה גם יכולה לגרום לבעיות בהתנעה.
אולי הצ'וק נשאר סגור,אולי המעגל שלו מלוכלכך ואולי המרווחי שסתומים לא מכוונים.
בבלוק אין גומיות
אהלן,
קושי בהנעה והזעת שמן מבלוק מנוע piaggio xevo 125 שנת 2012
הקטנוע מוזן קרבורטור. ברוב ניסיונות ההנעה הוא תופס עם הסטרטר כבר בניסיון הראשון.
מתקשה בהנעה בעיקר בטמפרטורה נמוכה (שעות לילה מאוחרות או בוקר מוקדמות), ובנוסף מתקשה בהנעה כשהמנוע חם מאוד- כלומר לאחר נסיעה דימום וניסיון הנעה מחדש. מצליח להניע רק לאחר מספר ניסיונות ומעט עזרה עם מצערת (לא בטוח שהמצערת זו שגורמת להצלחה).
הוא לאחר טיפול גדול ואני חושב איפה כדאי להתחיל לבדוק מבלי להיכנס לקומפרסיה ובדיקת לחץ הפוך, מנסה לברר אם לעוד מישהו קרה כאן ויודע מאיזה כיוון כדאי לבדוק זאת, הטורים יחסית גבוהים והנסיעה באופן כללי די טובה.
יש הזעת שמן מכיוון הבלוק העליון, מתלבט אם כדאי להחליף גומיות אטימה ולסגור מחדש- כבר ראיתי פה בעבר שזוהי מחלה ידועה של הקטנוע ושאפשר לחיות עם זה כל עוד מדובר בהזעה ולא מעבר לכך.
לא קרה שלא הצלחתי להניע כלל, אני יותר חושש מלגמור את המצבר והסטרטר במהלך הניסיונות, זה אף פעם לא באמצע- כלומר או שמניע על הניסיון הראשון או שלוקח איזה עשרה נסיונות לפחות. הייתי רוצה לנסות להבין את מקור הבעיה בכדי שלא אשחק את החלקים ושלא ארגיל את עצמי והקטנוע לסיוע מהמצערת.
אשמח לשמוע לכיוונים מהיכן להתחיל, תודה רבה לכולם ויום פורה .
הקרבורטור בדגמים האלו בעייתי והוא גורם לבעיות בהתנעה.
קומפרסיה נמוכה גם יכולה לגרום לבעיות בהתנעה.
אולי הצ'וק נשאר סגור,אולי המעגל שלו מלוכלכך ואולי המרווחי שסתומים לא מכוונים.
בבלוק אין גומיות
מה הכוונה לקרבורטור בעייתי, תוכל להרחיב מעט מניסיונך כדי שאבין לכוונתך?
במה הוא שונה מקרבורטור של מובי למשל? מובי הדגם הישן המצוף ממש הציק לי במהלך הכיול ורק לאחר מספר ניסיונות הצלחתי לכוונו בנקודה.
נתקלת ב'בעיות' דומות בהקשר ההנעה גם אצלך, יש קשר לטמפרטורה החיצונית\ של המנוע להנעה או שלדעתך זה מקרי לחלוטין?
אני אעבור על המכלולים אוודא שתקינים ואשלול אפשרות שהבעיה נובעת מהם ,
אתה יכול להגיד לי מאיפה הזמנת אטמים לבלוק? ואם בכלל כדאי להחליף או הידוק הברגים במומנט המתאים יעשה את העבודה ואין צורך להחליפם? המנוע עשה 32K km
תודה לעזרה
אני לא יודע מה הבעיה בקרבורטור אבל אני יודע שהוא גורם לבעיות בהתנעה.
בדגמי ה180\200 היותר ישנים היה קרבורטור אחר.
ב 125 וב 200 החדשים (מדובר במנוע לידר שמגיע בגרסת 125 ו 200) שינו אותו.
מנוע קר צריך יותר דלק כאן נכנס הצ'וק לעבודה זה לא מקרי אבל גם לא מקדם אותך.
שלי שהיה 200 עם הקרבורטור הישן היה מתניע בכל מזג אוויר.
ההזעה מהאטמים לא גורמת לבעיות.
אטמים אפשר להזמין מעופר אבניר או ברשת,יש לאטם בסיס 3 מידות (0.8,0.6,0.3) ולאטם ראש 2 סוגים.
רצוי להחליף לאותם אטמים בשביל להשאיר את היחס דחיסה כמו שהיה.
ראיתי שמסנן אוויר ספוג דלק ושמן אז החלטתי לבדוק קרבורטור.
החלפתי פלאג ובדקתי צ'וק אוטומט ונראה שהוא נכנס לפעולה, הקרבורטור עבר ניקוי רציני והיה הרבה מה לנקות.
בשלב זה נראה שהוא מגיב טוב יותר אבל עדיין לעיתים התופעה חוזרת.
בדרך כלל הוא מניע בניסיון הראשון, לעיתים הוא לא מניע בכלל גם לאחר ניסיונות מרובות ורק לאחר זמן רב מצליח להניע.
בדרך כלל כשהוא לא מניע זה במצב מנוע קר אך גם במנוע חם זה קורה- לאחר נסיעה ממושכת דימום למספר דקות ואי הצלחה בניסיון הנעה מחדש.
אני לא חושב שיש בעיה מהותית בקומפרסיה, הקטנוע מרגיש טוב ולא עבר הרבה.
לפני שאני מגיע למרווחי שסתומים,
חשבתי לבדוק את מצב הסטרטר, כלומר לפרק אותו ולנקות שמן במידה ונכנס למערכת,
מישהו התנסה בעבר? האם צריך לרוקן שמן מנוע לפני? חושש שאולי מיותר להתעסק איתו כי אין לי גומיות אחרות להחליף והאטימה ברגע ההחזרה יכולה לעשות בעיות.
האם לדעתך הכיוון טוב או שעדיף לנסות משהו אחר לפני שאני נוגע בסטרטר?
זה לא קשור אתה תבזבז את הזמן.
האורינג הוא בשביל למנוע כניסה של מים ואבק לוראיטור מהגלגל האחורי.
לא מגיע לשם שמן מהמנוע ואין בעיה עם להוציא את הסטרטר ולמחזר את האטם.
המסנן אוויר אמור להיות משומן בצורה קלה בשביל לעצור אבק וחול.
הקשבתי להמלצתך, בוריאטור ראיתי שהסטרטר עובד מעולה אבל החלק המקשר לסיבוב הראשוני מגיב בכבדות (החילזון שנפתח ברגע סיבוב הסטרטר)
שימנתי וגירזתי ונראה שהגעתי למקור הבעיה.
אני תוהה כעת מתי כדי לעשות כיוון מרווח שסתומים וכיוון טיימיינג אם בכלל כדאי להתעסק בזה או רק על פי הדרוש בספר טיפולים? בספק אם מישהו נגע בזה קודם לכן
תודה רבה