עמוד 1 מתוך 2 12 אחרוןאחרון
תוצאות 1 עד 15 מ 21

אשכול: מבחן מעשי לאופנוע - חובה לבצע עם מצערת גז פתוחה

  1. #1
    Junior Member
    תאריך הצטרפות
    Jun 2020
    הודעות
    48

    מבחן מעשי לאופנוע - חובה לבצע עם מצערת גז פתוחה

    היום היה לי בפעם הראשונה מבחן ל-A1, ונכשלתי בו. את המסלול אני עושה על הילוך ראשון עם גז פתוח וחצי קלאץ' (המורה תמיד התעקש שכך אני אעשה אותו). את השמיניות אני עושה על הילוך שני ללא גז עם חצי קלאץ' (מכיוון שהגז משתחרר לי עם הזמן). לאחר שעשיתי 2-3 פעמים את השמיניות במהירות של 10 קמ"ש ללא חריגות בצורת התנועה, הבוחן עצר אותי, והבהיר לי שאני חייב לעשות שמיניות עם מצערת גז פתוחה כמו את המסלול, לא משנה מה ההילוך, הגז פתוח ולשחק עם הקלאץ' וביקש לעשות שוב פעם. שימו לב שהוא לא הכשיל אותי בשלב הזה. עקב חוסר הרגל, לא הצלחתי, הורדתי את הרגל וכמובן הוציאו אותי. אני מספר את זה, כי כל ה-"וותיקים" שמספרים שעשו את מבחן המסלול על הילוך שני עם קלאץ' בלבד. היום אני אומר לכם בוודאות שזה לא תופס.

  2. #2
    Senior Member הסמל האישי של mudale222
    תאריך הצטרפות
    May 2015
    מיקום
    JLM
    הודעות
    2,840
    כל טסטר ובלבולי השכל שלו.

  3. #3
    Junior Member
    תאריך הצטרפות
    Jun 2020
    הודעות
    48
    ציטוט נכתב במקור על ידי mudale222 צפיה בהודעה
    כל טסטר ובלבולי השכל שלו.
    אתה בטוח שלא חל איזשהו שינוי בדרישות המבחן?
    אמנם אין לי כרגע רישיון וניסיון רב ברכיבה, אבל אני מרגיש שדרישה של הבוחן, היא מגדירה יותר טוב את מושג שליטה נכונה באופנוע. עם כל הבאסה אני די מסכים עם זה.
    אני רק אוסיף, שהיה איתנו נבחן על A, שיש לו MT-07 35kW. את המבחן הוא עשה על Z-650 (לא מוגבל כמובן) הוא על ההתחלה ניסה לעשות שמיניות עם גז פתוח, וגם לא הצליח והוריד את הרגל. כמובן נכשל. דיברתי אתו, הוא רוכב כבר שנה, ומודה שהוא מתקשה עם דרישות האלה של השמיניות.
    נערך לאחרונה על ידי vitalik.t; 15-03-2021 בשעה 17:30.

  4. #4
    Member
    תאריך הצטרפות
    Sep 2019
    הודעות
    185
    ציטוט נכתב במקור על ידי vitalik.t צפיה בהודעה
    אתה בטוח שלא חל איזשהו שינוי בדרישות המבחן?
    אמנם אין לי כרגע רישיון וניסיון רב ברכיבה, אבל אני מרגיש שדרישה של הבוחן, היא מגדירה יותר טוב את מושג שליטה נכונה באופנוע. עם כל הבאסה אני די מסכים עם זה.
    אני רק אוסיף, שהיה איתנו נבחן על A, שיש לו MT-07 35kW. את המבחן הוא עשה על Z-650 (לא מוגבל כמובן) הוא על ההתחלה ניסה לעשות שמיניות עם גז פתוח, וגם לא הצליח והוריד את הרגל. כמובן נכשל. דיברתי אתו, הוא רוכב כבר שנה, ומודה שהוא מתקשה עם דרישות האלה של השמיניות.
    רוכב שלא יכול לעשות שמיניות? זה פשוט אי יכולת להבין את הכלי ובטח עוד אחד שחיפף על השיעורים ורצה לעבור כה שיותר מהר,
    ואיך הוא עבר טסט על A1 אם הוא לא יכול לעשות שמיניות?
    שמיניות זה אחד הדברים שרוכב צריך לעשות "מתוך שינה"
    בנוגע לאשכול עצמו,
    כמו שאמרו: לכל טסטר הבעיות שלו והשגעונות שלו (דבר איתי בפרטי ואני אגיד לך מה לי עשו)
    כנראה גם המורה שלך תיאם עם הטסטר להכשיל אותך בכוונה (יש גם כאלו)
    בקיצור טיפים איך לעשות שמיניות בהילוך ראשון אם אתה צריך:
    1. להתחיל את הכניסה נכון, שזה אומר למצוא בדיוק את הסיבוב שהוא בין הרחב מדיי לצר מדיי
    2. בכניסה כבר תהיה עם חצי קלאץ' ומצערת חצי פתוחה
    3. כשאתה בא להסתובב בשמינייה הראשונה אתה פותח קלאץ' ממש טיפה ומוצא את הנקודה הנכונה של הגז נותן מבט לאמצע של השמינייה
    3. טיפ: תנסה לפעמים לעשות את זה לאט וממש להטות את האופנוע וככה לצבור ביטחון, אתה תראה שתצליח ממש להשכיב את הכלי באיטיות ואתה תשלוט בתרגיל בכיף
    4. לחזור חלילה

    אולי יש כאלו שיש להם דרכים יותר טובות לבצע את התרגיל, אני יכול להגיד שגם אני יחסית רוכב חדש והטסטים הם באמת בולשיט מסריח
    אבל אין מה לעשות ועדיף שתעשה הכל ביי דה בוק כדיי לא לבזבז טונות של כסף על הטסטים העלובים האלו
    בהצלחה!

  5. #5
    Member הסמל האישי של tree
    תאריך הצטרפות
    Jun 2016
    הודעות
    429
    מסתבר שאני רוכב רע.

    אני לא חושב שאני אצליח לעשות שמיניות עם האופנוע שלי ואני גם לא ממש רוצה לנסות. אחת הסיבות זה שאני לא רציתי לנסות מאז הטסט האחרון (לפני איזה 8 שנים) לעשות שמיניות. למה להסתכן בלהפיל את האופנוע שלי.
    הסיבה השנייה זה שתמיד היה נראה לי שהאופנועים של הטסטרים מכוונים שיהיה יותר קל איתם לעשות שמיניות. גם בתוך "המבחר" של אופנועים לטסט היו כאלה שהיה יותר קל איתם. האופנוע שלי כרגע דיי קופצני בהילוך ראשון ורק אחרי שהחלפתי בולמים אני יכול לאמר שהוא פונה בצורה מעוררת השראה, שעדיין לא מגיעה לרמה שלעשות פעולה שלא תורמת לי מספיק בשביל להתעלם מהסיכון של נפילה.
    אני מצליח מספיק לעשות פניות פרסה ולשמור על הנתיב שלי בפניות (משהוא שנראה שאופנוענים מתקשים בו ביציאה מהרמזור)
    איפה אני צריך שמניות בחיים שלי.

    Sent from my SM-G980F using Tapatalk

  6. #6
    מנהל פורום FullgaZ הסמל האישי של ayalzo
    תאריך הצטרפות
    May 2015
    הודעות
    4,223
    בתמרון צפוף בין רכבים.

  7. #7
    Junior Member
    תאריך הצטרפות
    Jun 2020
    הודעות
    48
    ציטוט נכתב במקור על ידי Vroom צפיה בהודעה
    רוכב שלא יכול לעשות שמיניות? זה פשוט אי יכולת להבין את הכלי ובטח עוד אחד שחיפף על השיעורים ורצה לעבור כה שיותר מהר,
    ואיך הוא עבר טסט על A1 אם הוא לא יכול לעשות שמיניות?
    שמיניות זה אחד הדברים שרוכב צריך לעשות "מתוך שינה"
    בנוגע לאשכול עצמו,
    כמו שאמרו: לכל טסטר הבעיות שלו והשגעונות שלו (דבר איתי בפרטי ואני אגיד לך מה לי עשו)
    כנראה גם המורה שלך תיאם עם הטסטר להכשיל אותך בכוונה (יש גם כאלו)
    בקיצור טיפים איך לעשות שמיניות בהילוך ראשון אם אתה צריך:
    1. להתחיל את הכניסה נכון, שזה אומר למצוא בדיוק את הסיבוב שהוא בין הרחב מדיי לצר מדיי
    2. בכניסה כבר תהיה עם חצי קלאץ' ומצערת חצי פתוחה
    3. כשאתה בא להסתובב בשמינייה הראשונה אתה פותח קלאץ' ממש טיפה ומוצא את הנקודה הנכונה של הגז נותן מבט לאמצע של השמינייה
    3. טיפ: תנסה לפעמים לעשות את זה לאט וממש להטות את האופנוע וככה לצבור ביטחון, אתה תראה שתצליח ממש להשכיב את הכלי באיטיות ואתה תשלוט בתרגיל בכיף
    4. לחזור חלילה

    אולי יש כאלו שיש להם דרכים יותר טובות לבצע את התרגיל, אני יכול להגיד שגם אני יחסית רוכב חדש והטסטים הם באמת בולשיט מסריח
    אבל אין מה לעשות ועדיף שתעשה הכל ביי דה בוק כדיי לא לבזבז טונות של כסף על הטסטים העלובים האלו
    בהצלחה!
    אני יודע איך לעשות שמיניות בהילוך ראשון, אני מסוגל לעשות 2-4 שמיניות עד שהגז משתחרר לי לגמרי מתוך חוסר תשומת לב. ביצוע של 2 הסלאלומים, זה אותו עקרון כמו בשמיניות, רק שאותם אני מסיים ב-10 שניות (או אפילו פחות), ושמיניות צריך לעשות לפחות דקה. ודקה זה יותר מידיי בשבילי כדי לשמור על רמת קשב וריכוז בשתי הידיים. לעומת הילוך שני ללא גז, שאני שומר על קשב וריכוז רק ביד שמאל. לדעתי מסלול שמיניות הוא לא באמת מסלול מעשי, אלא מבחן של קואורדינציה גם של ברכיים, מפרקי הידיים והאצבעות. בעניין של להכשיל בכוונה, אני לא לחוץ בכסף, אמרתי למורה שמספר שיעורים לא מעניין אותי. בשיעור 12 (10 מינימום להגשה למבחן), המורה אמר שאני מוכן לטסט. אמרתי לו, אז אני רוצה טסט בעוד כחודש ושילמתי על עוד 10 שיעורים. היה לי מאוד חשוב לעבור טסט ראשון על בטוח, ולא בסיכויים סבירים. אותו נבחן על A, הבנתי ממנו שזה לא הטסט הראשון שלו על A ושהוא בעצמו היה מעדיף לעשות שמיניות ללא גז. אם אתם אומרים שזה איזשהו בוחן מיוחד, לדעתי כל האשדודים היו עושים טסט בעיר אחרת.

  8. #8
    Senior Member
    תאריך הצטרפות
    Apr 2018
    הודעות
    1,051
    אני לא במיוחד "ותיק".
    את הטסט האחרון שלי עשיתי לפני פחות משנתיים כבר במתכונת המעודכנת (ואני לא חושב שהיא השתנתה מאז) ועוד היה לי טסטר פדנט שהעיף נבחנים על ימין ועל שמאל.
    לא מבין את הקטע בכלל... בטח לא עם מנוע 650 עם גז רגיז... מבאס...

  9. #9
    Member הסמל האישי של tree
    תאריך הצטרפות
    Jun 2016
    הודעות
    429
    ציטוט נכתב במקור על ידי ayalzo צפיה בהודעה
    בתמרון צפוף בין רכבים.
    כל מי שראיתי שעושה את זה בצורה שהייתה מרצה בוחן, בכלל מסתכל לכיוון הלא נכון. בשמיניות אתה מסתכל לכיוון הפנייה ובין רכבים אתה צריך להסתכל שאתה לא נכנס באופנוע אחר. אם אתה מצליח לעשות שמניות בלי להסתכל לפניה אז כל הכבוד לך.

    Sent from my SM-G980F using Tapatalk

  10. #10
    Member
    תאריך הצטרפות
    Sep 2019
    הודעות
    185
    ציטוט נכתב במקור על ידי tree צפיה בהודעה
    מסתבר שאני רוכב רע.

    אני לא חושב שאני אצליח לעשות שמיניות עם האופנוע שלי ואני גם לא ממש רוצה לנסות. אחת הסיבות זה שאני לא רציתי לנסות מאז הטסט האחרון (לפני איזה 8 שנים) לעשות שמיניות. למה להסתכן בלהפיל את האופנוע שלי.
    הסיבה השנייה זה שתמיד היה נראה לי שהאופנועים של הטסטרים מכוונים שיהיה יותר קל איתם לעשות שמיניות. גם בתוך "המבחר" של אופנועים לטסט היו כאלה שהיה יותר קל איתם. האופנוע שלי כרגע דיי קופצני בהילוך ראשון ורק אחרי שהחלפתי בולמים אני יכול לאמר שהוא פונה בצורה מעוררת השראה, שעדיין לא מגיעה לרמה שלעשות פעולה שלא תורמת לי מספיק בשביל להתעלם מהסיכון של נפילה.
    אני מצליח מספיק לעשות פניות פרסה ולשמור על הנתיב שלי בפניות (משהוא שנראה שאופנוענים מתקשים בו ביציאה מהרמזור)
    איפה אני צריך שמניות בחיים שלי.

    Sent from my SM-G980F using Tapatalk
    לא אמרתי רע, אמרתי שפשוט רוכב אמור לדעת להשתלט על הכלי שלו ולדעת להשכיב אותו
    עכשיו אני לא אומר לך להשכיב הארלי או להרים סירה עם האופנוע אבל במקרה הצורך אתה לא יודע איפה תצטרך לדעת פתאום לנוע נכון עם הכלי
    ועם כלים של A (שכביכול כבדים) בשמיניות אפשר לצאת קצת מהריבוע שמקציבים בגלל שהכלי כבד

    ציטוט נכתב במקור על ידי vitalik.t צפיה בהודעה
    אני יודע איך לעשות שמיניות בהילוך ראשון, אני מסוגל לעשות 2-4 שמיניות עד שהגז משתחרר לי לגמרי מתוך חוסר תשומת לב. ביצוע של 2 הסלאלומים, זה אותו עקרון כמו בשמיניות, רק שאותם אני מסיים ב-10 שניות (או אפילו פחות), ושמיניות צריך לעשות לפחות דקה. ודקה זה יותר מידיי בשבילי כדי לשמור על רמת קשב וריכוז בשתי הידיים. לעומת הילוך שני ללא גז, שאני שומר על קשב וריכוז רק ביד שמאל. לדעתי מסלול שמיניות הוא לא באמת מסלול מעשי, אלא מבחן של קואורדינציה גם של ברכיים, מפרקי הידיים והאצבעות. בעניין של להכשיל בכוונה, אני לא לחוץ בכסף, אמרתי למורה שמספר שיעורים לא מעניין אותי. בשיעור 12 (10 מינימום להגשה למבחן), המורה אמר שאני מוכן לטסט. אמרתי לו, אז אני רוצה טסט בעוד כחודש ושילמתי על עוד 10 שיעורים. היה לי מאוד חשוב לעבור טסט ראשון על בטוח, ולא בסיכויים סבירים. אותו נבחן על A, הבנתי ממנו שזה לא הטסט הראשון שלו על A ושהוא בעצמו היה מעדיף לעשות שמיניות ללא גז. אם אתם אומרים שזה איזשהו בוחן מיוחד, לדעתי כל האשדודים היו עושים טסט בעיר אחרת.
    אז פה זאת בעיה אחרת, אתה צריך לשפר את זה ולהתאמן על זה. זה שאומרים לך ש-15 שיעורים זה המינימום זה בולשיט. תקח כמה שאתה צריך בשביל להשתפר, לקבל ביטחון ולהבין ולקחת טיפים מהמורה כל עוד זה אפשרי (לא שהמורים חכמים גדולים אבל יש כאלו שכן עוזרים לפעמים)
    וכל הדברים שאמרת שאתה לא טוב בהם והם לא מבחנים מעשיים זה דווקא כל מה שרוכב אמור לדעת ולהיות, הכביש הוא ג'ונגל של קניבלים ואתה צריך להיות עם קואורדינציה, קשב, ריכוז ודריכות!
    גם אני רציתי לעבור טסט ראשון על בטוח בסוף עברתי טסט שלישי (פעם אחת סוג של אשמתי וגם של הטסטר ופעם אחת הטסטר פשוט היה גרוע ונוכל)
    אל תתרגש מכמות הפעמים שעושים טסטים, רק תדע איפה אתה צריך שיפור ועזרה ותתאמן על זה

    ציטוט נכתב במקור על ידי JohnnyDough צפיה בהודעה
    אני לא במיוחד "ותיק".
    את הטסט האחרון שלי עשיתי לפני פחות משנתיים כבר במתכונת המעודכנת (ואני לא חושב שהיא השתנתה מאז) ועוד היה לי טסטר פדנט שהעיף נבחנים על ימין ועל שמאל.
    לא מבין את הקטע בכלל... בטח לא עם מנוע 650 עם גז רגיז... מבאס...
    שינו מאז פעמיים אני חושב, עדיין הטסטים הם מפגרים והבוחנים הם עוד יותר "מיוחדים", מצד שני אי-אפשר להאשים אותם שהם פוסלים על ימין ועל שמאל...

  11. #11
    Senior Member
    תאריך הצטרפות
    Jun 2018
    הודעות
    1,211
    ציטוט נכתב במקור על ידי Vroom צפיה בהודעה
    אז פה זאת בעיה אחרת, אתה צריך לשפר את זה ולהתאמן על זה. זה שאומרים לך ש-15 שיעורים זה המינימום זה בולשיט. תקח כמה שאתה צריך בשביל להשתפר, לקבל ביטחון ולהבין ולקחת טיפים מהמורה כל עוד זה אפשרי (לא שהמורים חכמים גדולים אבל יש כאלו שכן עוזרים לפעמים)
    זה. משום מה אנשים חושבים שאם הם לא מצליחים ב-15 שיעורים אז משהו לא בסדר. כל אחד לומד בקצב שלו/שלה.

    ציטוט נכתב במקור על ידי Vroom צפיה בהודעה
    שינו מאז פעמיים אני חושב,
    השינוי בצורת המבחן היה אחד, וזה היה לפני שנתיים בערך.

  12. #12
    בואו לטסט בירושלים, שמיניות בירידה ואז נדבר .....

  13. #13
    Member הסמל האישי של tree
    תאריך הצטרפות
    Jun 2016
    הודעות
    429
    ציטוט נכתב במקור על ידי the striker צפיה בהודעה
    בואו לטסט בירושלים, שמיניות בירידה ואז נדבר .....
    גם בירידה מבקשים גז

    Sent from my SM-G980F using Tapatalk

  14. #14
    Member
    תאריך הצטרפות
    Sep 2019
    הודעות
    185
    ציטוט נכתב במקור על ידי xlib צפיה בהודעה
    זה. משום מה אנשים חושבים שאם הם לא מצליחים ב-15 שיעורים אז משהו לא בסדר. כל אחד לומד בקצב שלו/שלה.


    השינוי בצורת המבחן היה אחד, וזה היה לפני שנתיים בערך.
    אני כמעט בדיוק לפני שנה הוצאתי את הרישיון וכשהתחלתי ללמוד (שזה היה בדצמבר 19) היה בוחן אחד וכשהוצאתי (סביבות פברואר 20) שינו,
    השינויים לא היו עד כדיי כך משמעותיים אבל זה מה שאני יודע, אולי מאז שינו עוד משהו...
    ואני לקחתי גם 40 ומשהו שיעורים כי רציתי לשמור על חדות ולהתאמן כמה שיותר וזה באמת עזר, זה הגיע למצב שכבר את השמיניות הייתי יכול לעשות באיטיות עם השכבה ממש נמוכה ואת הקו איטי הייתי יכול לעשות על בערך 2-3 קמ"ש
    *כתבתי את התגובה הזאת רק כדיי שמישהו אולי יראה את זה מתישהו וידע שהוא יצטרך יותר מ-15 שיעורים וייקח את זה בכיף*

  15. #15
    Junior Member
    תאריך הצטרפות
    Jun 2020
    הודעות
    48
    נראה לי שלא הייתי מספיק ברור בכמות השיעורים, באשדוד השיעור הוא 1.5 שיעורים בפועל: שיעור של שעה. מורה הגדיר אותי מוכן לטסט בשיעור 12, שזה שיעור 18 לפי 40 דק' לשיעור. ועשיתי 27 שיעורים בסה"כ, שזה כמו 40 שיעורים. שתבינו, את המסלול בצורה שעשיתי אותו בטסט, כך עשיתי במהלך 15 שיעורים של שעה או 22 שיעורים של 40 דק'. השתפרתי כל הזמן מבחינת חדות ומהירות לביצוע מסלול. אני תמיד פתוח לביקורת, ולא קיבלתי שום הערות מהמורה. שיעור שלי נראה כך: עושה 3 פעמים מסלול (5 דק') ו-3 פעמים תרגול מעבר נתיבים (סלאלום) עם היגוי הפוך בהלוך ותרגול בלימה בחזור ממהירות 60 קמ"ש למרחק בלימה מינימלי (3-4 דק') ושוב פעם מסלול וכך זה חוזר. לפעמים מורה, מוציא אותי מהמגרש מוקדם יותר כדי להגיע למקום אחר לתרגל זינוק בעליה או לצפון העיר כדי לנסוע 5 קמ' בכביש של 70 קמ"ש. בסה"כ שאלתי אותו איך אני, והוא אמר לי שאני בסדר, ולא "תשמע עם איך שאתה עושה שמיניות, אתה לא תעבור טסט". ואם זה אכן המצב אז הוא היה צריך להגיד את זה.

אשכולות דומים

  1. מבחן רישוי לאופנוע חדש
    על ידי forcty בפורום כללי
    תגובות: 4
    הודעה אחרונה: 27-01-2020, 15:59
  2. מבחן כשירות לאופנוע, מה עובר ומה לא?
    על ידי Almogwer בפורום כללי
    תגובות: 12
    הודעה אחרונה: 25-06-2017, 19:05
  3. צופר עובד רק עם מצערת פתוחה
    על ידי Gal.r בפורום פורום טכני
    תגובות: 1
    הודעה אחרונה: 15-01-2017, 19:29
  4. תגובות: 9
    הודעה אחרונה: 02-12-2016, 21:44
  5. העברת ביטוח חובה מאופנוע אחד לאופנוע אחר
    על ידי אבירם* בפורום לרוכב המתחיל
    תגובות: 3
    הודעה אחרונה: 15-02-2016, 09:30

הרשאות פרסום

  • אין באפשרותך לפרסם אשכולות חדשים
  • אין באפשרותך לפרסם תגובות
  • אין באפשרותך לצרף קבצים
  • אין באפשרותך לערוך את הודעותיך
  •  
Single Sign On provided by vBSSO