שלום לכולם
בן 21.5
מגיל 16 רוכב על אופנועים, היה לי בגיל 18 ארסי 390
מאז עד היום אני בשטח ועכשיו רוצה לחזור לכביש
יש רישיון a, תקציב של 70 אלף שקלים
אני אוהב רק אופנועי סופר ספורט אבל אני לא רוצה להביא סופרספורט מיכוון שכשהיה לי את הארסי 390 הייתי גר בערד והייתי כל יום עושה את הירידות ואני מכיר כבר כמה וכמה שנהרגו שם וגם אני החלקתי שם ומעדיף שלא יהיה את הפיתוי לחזור לשם.
אני מרגיש שאני חוזר לכביש בצורה בוגרת יותר ואני מחפש אופנוע לטיולים ובעיקר לנסיעות ארוכות לפעמים גם בהרכבה של בת זוג שלי
אני מתלבט אם ללכת על האמטי 10 או על הטרקר 900
מה דעתכם? או אולי אופנוע אחר?
חשוב לי ישיבה נוחה ומיגון רוח ראוי לכן יותר הולך על כיוון הטרקר אבל אני יותר אוהב את ה4 בשורה ורוצה מנוע עגול יותר ופחות עצבני ולכן אולי מעדיף אותו.
מה דעתכם?
מה האופנוע הכי טוב לדרישות שלי?
הmt10 בגדול, כמעט בלי מיגון רוח ופחות מתאים לנסיעות ארוכות.
מה עוד ש160 כ"ס... כן, זה מתכון לצרות אצל מי שאוהב לנצל את הכוח הזה.
תחשוב אולי יותר לכייון התייורי, ורסיס 1000, טרייסר 900 אם אתה חייב יותר ספורטיבי.
ותכל'ס אם תוריד קצת מהגאווה והנפח, אז ורסיס 650, ויסטורם 650, nc750, tracer 700.
אופנועים טובים והרבה יותר רגועים.
הטרייסר 900 מושך לרכיבה ספורטיבית לא פחות מסופר ספורט וכך גם הMT10 שהוא סופרספורט ערום.
לך על משהוא יותר דו״ש כמו טנרה 700 ותהנה מכל העולמות בשליטה קלה וישיבה נוחה (יש מצב שיהיה צורך בקצת ריפוד למושב)
אוסיף, כי אולי זה לא היה ברור מהתגובה הקודמת שלי, שבגילך ורמת הנסיון שלך, לקפוץ מאופנוע 390 סמ"ק ל-MT-10 זו טעות. חתיכת טעות רצינית.
הצעד החכם הוא להמשיך באופנוע מיד-סייז, ושנה שנתיים אח"כ לעלות כיתה.
אבל בין עוונותי הרבים, גם הייתי פעם בן 21, אז אני יודע שעצות מיושבות דעת של בן גיל העמידה מיושב דעת, לא ממש ישכנעו.
למזלי כי רב, שרדתי את שנות העשרים שלי. מאחל לך בריאות ומזל.
ושוב, סע בזהירות.
תודה לכולם על התגובות
אני מגיל 16, על אופנועים ואני יודע לרכב ברמה גבוהה. מאוד. הייתי מתחרה עם הארסי בפצאל ובמסלול בערד ולצערי החלקתי בים המלח ומאז עברתי לשטח ולכן לא מוכן לקנות סופר ספורט.
טרקר700 וכל האופנועים בנפחים האלה יהיו לי חלשים. לא רוצה מחסור בכוח
נייקד פחות מתאים לנסיעות ארוכות ולהרכבה?
אני מאוד רוצה 4 בשורה, מנוע שפועל עגול יותר ולי יאיר יותר מהטרקר900 שזה 3 צילינדרים ומנוע עצבני יותר אבל מעדיף כלי ספורט תיור עם מיגון רוח נאות שיהיה קל וכיף יותר לנסוע מרחקים
אם אתה (חושב שאתה) רוכב כזה טוב ברמה גבוהה ואתה אוהב ללחוץ אבל בטוח שמה שירסן אותך זה אופנוע עם אופי קצת פחות ספורטיבי אתה טועה. טעות מכופלת.
אתה רוצה אופנוע "תיור" אבל שיהיה עם מנוע בשרני וחזר, עדיף 1000, עדיף 4 בשורה- העיקר שלא יהיה"סופר ספורט" כי זה ימשוך אותך לעשות שטויות.
אז יש לי חדשות בשבילך- התכונה לללחוץ ולהשכיב באה בעיקר ממך ולא מהאופנוע. ואם לא תשכיל להבין את זה עדיף שכבר תקנה 1000rr מאשר ורסיס 1000.
ולמה אני כותה את השטויות הנ"ל? כי מהר מאוד תמצא את עצמך רוכב עם בני גילך בכבישים. כולם לוחצים ומשכיבים. אתה חושב שאתה לא תעשה את זה כי עכשיו אתה על ורסיס ולא על rr?
אתה טועה. ופה נכנס השיקול שלי- אני חושב שפחות סיכויים שתחליק ברכיבה כזאת עם 'ספורטיבי'.
That being said- רוצה משהו שירסן אותך? נפח נמוך יותר. 500 רחמנא ליצלן, אולי גדלנוע לא עלינו, דו"ש משעמם... או שתמשיך בשטח.
הכביש מסוכן למי שאוהב ללחוץ חזק. וזה לא משנה אם אני מזלזל במי שיודע לרכב ככה בכביש או מעריץ ומקנא בו. זו עובדה.
נשמע שאתה מנסה לבחור אופנוע שתשנא לרכב עליו.
הייתי הולך על משהו מוגבל לA1 כדי שתוכל למכור אותו יחסית בקלות אחרי כמה ימים.
"אני רוכב צעיר שצריך עזרה, מה כדאי לי?"
"קח אופנוע כזה וכזה"
"אני רוכב מנוסה וצריך אופנוע עם מנוע כזה וכזה"
אם אתה יודע, למה אתה שואל? אתה מחכה שיאמתו לך שוואלה כן, בגלל שרכבת במסלול על 390 אתה צריך לפחות 150 כ"ס "רגועים"?
אם אתה יודע מה אתה רוצה, לך על זה. מיגון רוח ואופי תיורי רגוע אתה תשיג גם מאדוונצ'ר 650-750 סמ"ק, מומנט תשיג מכלי גדול יותר.
לדעתי? אם לא אדוונצ'ר ביניים, אז אפריקה. בנוי למומנט, יש לו יכולת שטח, מצבי רכיבה מתונים. אם כבר אופנוע תיור כבד, שיתאים למשימה. כח לא חסר לו.
אהבתי את התשובה. אכן אני חושב שאם אקח כלי עם הטיול ספורטיביות פחות זה מה שירסן אותי. אני הלכתי לשטח רק כי חברים שלי נהרגו בים במלח אבל זה חזק ממני ואני חייב לחזור לכביש. לכן רוצה להביא כלי שלא יגרום לי לחזור לים המלח.
נפח נמוך יותר או חלילה קטנוע לא בא בחשבון.
האם האמטי 09 נוח מספיק לטיולים ארוכים או שמא עדיף את הטרייסר?
חוץ מזה תודה לכולם על התשובות.
שורה תחתונה אני מתלבט בין האמטי 09 לטרייסר 900 לאמטי 10. נפח נמוך יותר לא בא בחשבון.
מה דעתכם?
רכיבות מבחן
בהצלחה אחי!
כמו שכתבו למעלה, אופנוע יותר רגוע לא ריסן אף אחד מלתת בגז ובזוית.
לעניינך, הטרייסר 900 נהנה מאוד משני העולמות.
התאפקתי יומיים, אבל אני לא יכול להתאפק עוד... מגרד לי נורא לשאול.
איך לעזאזל בן 21, שלפני רגע סיים צבא (אני מקווה) מגייס 70+ אלף שקל לאופנוע ליטר חדש? מה אני מפספס?
Ducati Multistrada 1100
Alfa Guiletta 1.4 Manual