נשמע יותר מדי מסריח לטעמי. הורסיס 650 הוא כלי נפוץ למדי ואני לא רואה סיבה להתפשר כשאתה יכול לקנות אחד באותו שנתון במצב טוב יותר.
נפגשתי עם מוכר של ורסיס 650 17. סגרנו כבר בטלפון לפני זה מחיר שהוא די סבבה לשנינו.
בדקתי אותו כמה דקות לפני שהיינו אמורים להיכנס למוסך.
סה"כ חיצונית נראה טוב, יש איזה שברון ממש קטן במסכה הקדמית, נורת דרך שרופה ומספר קצת שבור, מצערת קצת נתקעת כשהכידון בקצה שלו.
מעבר לזה, כל הפלסטיקה ממש חדשה, אין נזילות, צמיגים ושרשרת נראים בסדר, וסה"כ נראה סבבה לגמרי.
בקשתי לראות רישיון רכב, רשום בטסט קודם 100,000 ק"מ. wtf.
האופנוע עם 38,000 על המד, יש רישיון רכב מ2018 עם 32,000.
המוכר טוען שזה טעות במכון. אני ישר נסגרתי וחתכתי.
אח"כ התחלתי לחשוב על זה, 100,000 בדיוק? זה קצת עגול מדי, לא? מה הסיכוי? כאילו אם היה 101,000 הייתי אומר אוקי, אבל 100 עגול?
נתקלתם פעם בתופעה\טעות כזאת?
נשמע יותר מדי מסריח לטעמי. הורסיס 650 הוא כלי נפוץ למדי ואני לא רואה סיבה להתפשר כשאתה יכול לקנות אחד באותו שנתון במצב טוב יותר.
נשמע כמו טעות הקלדה במכון טסטים. יש היסטוריית טיפולים מלאה ועקבית שמאפשרת לאמת את הק"מ?
כבר ניתקלתי בשני מקרים שהשעון הוחלף באופנוע. אחד בגלל תאונה והשני בגלל מים שחדרו ללוח השעונים והוחלף באחריות.
הק"מ כמובן לא נשמר אז לך תדע...
לי בגרוטאה טעו במכון טסטים ב 120 אק''מ בין טסטים-340 אק''מ במקום 234 אק''מ (שכחו את ה 2 הכי שמאלי). לגרוטאה זה היה די זניח כי היא סיימה את חייה כהכנה לבאגי, לכלי רכב לנסיעה, הייתי מוותר ולו כדי לא להתעסק עם תיקון הטעות הבירוקרטית.
שווה 500 שח בדיקה.
לגבי אמינות מכון טסטים. האופנוע שלי היה רשום במהלך 2020 עם 14,000 קמ במקום 140,000..
זה מוזן ידנית על ידי אנשים שעובדים פיזית, טועים.
מממ, אוקי, אבל מה קורה בטסט הבא שעושים? האם נרשמת איזה הערה בצבע אדום על הרישיון או משהו בסגנון?
בדיוק. פשוט יכתבו את מה שמופיע באותו היום.
אני לא הייתי חושש מהעניין הזה.
שני דברים שמפריעים לי:
א. שהמוכר לא ציין זאת מראש. חוסר שקיפות מרתיח אותי בעניינים כאלה.
ב. האופנוע עשה רק 6000 ק"מ בשלוש השנים האחרונות? לא אמין בעליל.
וגם, סדק במסיכה אבל שאר הפירינג חדש לגמרי? האם החליפו פלסטיקה?
בטסט הבא לרשום את הק"מ מעודכן,ככה יהיה רשום ברשיון.
אף אחד לא בודק את זה,לפני הטסט הדבר הראשון רושמים ידנית את הק"מ ובסיום הטסט הפקיד,פקידה מעדכנים במחשב.
אגב,מי שמבין מכונות,יכול במידה רבא לראות האם הק"מ תואמים לאופנוע...
למשל,לבדוק חלקים נשחקים כמו דיסקים למשל...ועוד..לראות במידה והק"מ הממוצע לאופנוע מתאים לחלק במידה והממוצע לא מצריך החלפה...
הכוונה שלי זה שבהתאם למרחק שהרכב עשה ועדיין לא היה צריך להחליף חלק כזה הוא אחר והוא כבר הוחלף,אז זה יכול להיול מנורה אדומה לגבי האמינות של הק"מ הרשום.
מקווה שהצלחתי להסביר את עצמי...
אז כן,אם זה מוצא חן בעינך,קח לבדיקה,במידה וכן,ציין בזמן הבדיקה את הנושא...מאמין שבעל מקצוע יוכל לאשש או שלא את הנתון הנ"ל
בהצלחה
נסגרה הפינה.
החלטתי להתייעץ עם איש מקצוע, והלכתי לאחד המוסכים החביבים עלי בירושלים, היה נשמע לו מוזר, בדקנו במחשב היסטוריה של הכלי.
בקיצור, לא רשום שום טיפול חוץ מהטיפול האחרון (שזה אומר שלפחות בשום מוסך שמחובר לרשת של מטרו הוא לא עבר טיפול).
והטיפול היחידי שהוא עבר, היה במוסך הזה, וזה היה כמה ימים אחרי הטסט.
עכשיו מי שדיברתי אתו, נזכר שהבן אדם שבא עם האופנוע לא התעניין בכלום חוץ מאם הטיפול יופיע לו בהיסטוריה של הטיפולים ברשת.
לא המחיר, לא מה עושים כלום.
אז כבר נשמע דפוק ומוזר. ואז גילינו עוד משהו, שבשלב כלשהוא הכלי היה שייך לאופנועי מטלון.
עכשיו אני לא הייתי אף פעם במקום, אבל קראתי עליו לא מעט ביקורות שטוענים שהם קומבינוטורים מהחלומות, עוד משהו שאני יודע זה שהאופנוע האחרון שלי שמונית נכנסה בו ויצא לו המנוע מהצד השני (הלכה שלדה ומנוע) נמכר לטוטלוס שממה הבנתי היו איתם בדיבור בטלפון למכור להם.
בקיצור, אנחנו חופרים איזה חצי שעה אם בכלל שווה לקחת את הכלי לבדיקה, פתאום הוא אומר לי, רגע יש לי כאן וורסיס בול בשבילך.
אותה שנה, אפילו אותו חודש ייצור, עם ארגז סבל ומגיני מנוע.
המחיר: 1500 יותר. ק"מ 13,000 במקום 39,000, יד 1 במקום שלישית, היסטוריית טיפולים מהיום שעלה לכביש, הכול בזמן, מרופא (אמיתי) בן 60.
בדקתי קצת את האופנוע, אשכרה חדש, בלי שריטה, וסגרתי. בגלל שצריך לקבוע תור לדואר, האופנוע עבר אליי רק היום.
עשיתי איתו כבר איזה 100 ק"מ. קצת נס הרים ועוד קצת כבישים מהירים.
אז זהו, מעדיף לשלם עוד 2,000 שקל ולקבל שקט נפשי ולא אופנועי מטאלון ולא 100K וסיפורים ואגדות.
קצת תמונות של הטרקטור:
create image url