דו"ג זה לא בהכרח אופנוע. זה אופניים חשמליות או קורקינט.
אתה רוצה להגיד לי ש-MT09 זה כלי תחבורה? GS1200? מה עם אודי Q? במוו X? כל אלא צעצועים לאנשים עמידים, ויש מספיק אנשים כאלה.
כי ... אולי זה נכון? 150 בכביש ציבורי כלשהו בישראל - אתה מתפרע.
לא ברור מה רצית להגיד - שאם רכבים היו בטוחים פחות אז היה יותר הרוגים? אהה - כן, מה יש פה "להאמין"?
1. כשמדברים על דו"ג בפורום אופנועים, מתכוונים לאופנועים וקטנועים. אופניים חשמליות או קורקינט אלה כלים עירוניים למרחקים קצרים, שאינם מתאימים אפילו לנסיעה מראשל"צ לת"א - שלא לדבר על רחובות או כפר סבא לת"א.
2. עובדתית, MT-09 ו-GS1200 הם כלי תחבורה - בדיוק כמו שמרצדס או ב.מ.וו הם כלי תחבורה. אם ניסית להגיד שהם לא כלי תחבורה בסיסיים אתה צודק, אבל אני גם לא חושב שמישהו טען אחרת. מי שיכול להרשות לעצמו כלי תחבורה שאינו בסיסי - קונה כזה, ואני לא רואה כאן שום בעיה. אגב, בהשוואה לקטנוע 250 - MT-09 צורך רק כ-30% יותר דלק ברכיבה שפויה, תופס את אותו המקום בכביש ובחניה. תעשה את אותה השוואה, רק קח רכב מיני במקום קטנוע וג'יפ או אפילו סילבראדו במקום ה-MT...
אולי דוקאטי פניגאלה הוא "צעצוע לאנשים עמידים", אבל MT-09 זה אופנוע בסיסי ולא מאוד יקר, כך שבכלל לא ברור לי למה נטפלת אליו.
3. רכיבה על 150 הינה עבירה, אבל לא בהכרח התפרעות - מספיק לנוסע על אחד מהכבישים המהירים מחוץ לשעות העומס כדי להיווכח. או שאתה מיתמם, או שאתה רוכב רק על המקלדת ולא בכביש.
4. אם זה לא ברור, אני אסביר.
- אני טוען שתרבות הנהיגה לא נשארת גרועה כפי שהיא, אלא מתדרדרת משנה לשנה.
- העליה במספר ההרוגים אינה מראה זאת באופן חד-משמעי
- אני טוען שהדרדרות לא משתקפת ברובה בעליה של הפרמטר הנ"ל (כלל ההרוגים בתאונות), משום שהשיפור בבטיחות הרכבים מצליח לפצות על הירידה בתרבות הנהיגה. אלך רחוק יותר ואטען שאותו שיפור הוא גם אחד הגורמים... היינו בדיון הזה כבר, ואני לא רואה סיבה לחזור ולטחון מים שוב.
- משום שבאופנועים אין שיפור דרסטי בבטיחות, רואים את העליה בכמות ההרוגים משנה לשנה בצורה מובהקת.
- אם הרכבים היו נשארים כפי שהיו בשנות ה-90, היינו רואים גם שם מגמה של עליה עקבית בהרוגים משנה לשנה, עקב תרבות הנהיגה שנהיית גרועה יותר.
- ולכן - המסקנה שיש יותר הרוגים ע"ג דו"ג משום שהאופנועים נהיו מסוכנים יותר, אלא כי תרבות הנהיגה של כלל האוכלוסייה ממשיכה להידרדר - הן בקרב הרוכבים והן בקרב נהגי הרכב (שאלה בפועל אותם אנשים).
עכשיו יותר ברור?
Ducati Multistrada 1100
Alfa Guiletta 1.4 Manual
סוג של. הבדל בין קטנוע 50 ואופניים חשמליים לא כזה גדול. ואם אני אגיד "קטנוע חשמלי" זה יתאים יותר?
עובדתית אתה טועה. אנשים לא קונים GS1200 או BMW-X6 בגלל שאפשר להתנייד איתם. כן, פורמלית זה כלי רכב. מעשית - צעצוע/סמל סטטוס. לכן מחיר מטורף של X6 זה אחד מהתכונות שלו, כמו צבע או הספק מנוע. אתה באמת חושב שלייצר GS1200 עולה יותר מלייצר קורולה?
בחרתי אותו כדוגמא. אפשר להתוכח האם כלי תחבורה לאדם וחצי ב-73000 עם צריכת דלק של רכב משפחתי זה יקר או לא, אבל אפילו פרסומות של ימהה לא מציגות אותו כ-"כלי תחבורה". דוקאטי פאניגלה זה צעצוע מסוג "פריט אספנות" - קשור לתחבורה רק במראה.
עיניין של הסכמה. אתה אומר שבשלוש בלילה על כביש 6 זה בסדר, ואחרים חושבים ש-150 ב-7 בערב על כביש 2 זה בסדר.
אם היינו שואלים את סבא שלי, היינו מקבלים אותה תשובה על כלל התרבות. תרבות משתנה. תרבות נהיגה משתנה איתה.
אם נוציא מהדיון "אופנועים כספורט", הסטטיסטיקה לא מסכימה אתך. ויש לזה אותו הסבר כמו ברכבים - שיפור באיכות קסדות, כבישים, בלמים, ABS וכו.
יש רוכבים מטומטים ונהגים גרועים ועדיין אני חושב שמדובר בעיקר בטמטום של ממשלות ישראל לדורותיהם.
השינוי במה שמכונה "תרבות נהיגה" יגיע רק מאכיפת דברים קטנים בקנסות גדולים. שיכאב כמו שצריך.
אי שמירת מרחק, פניה ללא איתות, נתיב שמאלי, כניסה לצומת פקוקה, אור גבוה- עשרות דברים קטנים שמייצרים תחושה שהכביש בישראל הוא ג'ונגל. התחושה שמותר כי אנחנו בגו'נגל היא הסיבה והבסיס למספרי ההרוגים והפצועים. הח"כים מפחדים מחוקים לא פופולאריים, המשטרה לא באמת קיימת בכבישים והשופטים קורסים.
הפתרון הוא 1,000 ש"ח לכל עבירה קטנה שנראית רע בהקשר של תרבות נהיגה. עברת נתיב בצורה חדה עם ובלי איתות? אלפיה. עקפת ונשארת בשמאלי? אלפיה. קפצת ברמזור לפני אור ירוק? אלפיה. צפצפת? אלפיה. גנבת 20 מ' מהשול כדי לפנות ימינה במקום לעמוד בפקק? אלפיה. 500 מומחי אכיפה שנמצאים 24/7 בכבישים אחרי הכשרה מזורזת עם מצלמות לתיעוד עבירות. תוך חצי שנה הערס והכחבה יבינו איך לנהוג ולרכוב. נכון שכולנו עברייני תנועה- אז מה? עדיף לרכוב כעבריין בסביבה בטוחה ולשלם אלפיה מדי פעם.
SUZUKI GSX ES 550 E 1986HONDA NC 750 X 2016KTM 1090 Adventure S 2018
2020 Husqvarna 701 Enduro
KTM 790 Adventure S 2021
אני לא מנסה לשנות את דעתך או משהו, אני מסכים איתך 100% ומעריך מאוד את הדעות שלך,
אבל אנחנו במדינת חלם פה ואני חושב שגם אתה יודע שלא משנה מה ייקרה זה רק יתדרדר
אולי אולי אולי הפתרון היחיד שאנשים יתחילו לרכב בגללו זה אם יהיו אופנועים חשמליים שתוכל להשכיר כמו אופניים ולא תצטרך עליהם רישיון מיוחד או ביטוח,
וגם אז הם ימותו בהמוניהם והכי חשוב זה יהיה לרכב בלי קסדה
חכה כשכל המכוניות יהיו חשמליות ויהיה מס בלו על חשמל ומס על כל דקה שאתה ברכב
בריכת מטבעות יהיה להם
ואז כשערס ייראה שיש לך מצלמה שמתעדת אותו על הרמזור הראשון שהוא עוצר לידך בתקווה שאתה במכונית שתגן עלייך אז גם לא יהיה לך מצלמה, גם לא פנס ושוב, אם אתה באוטו אז אולי רק כמה שריטות קטנות בגוף,
אם אתה על אופנוע אז תתכונן להידרס
ובקשר לנתיב שמאלי, אם אתה רוצה להחריף את הפקקים עוד יותר זאת הדרך! (לא מדבר אפילו על נתיב אמצעי כשיש)
-----
אההההה ועוד משהו,
אחת הסיבות שרוכבים מזלזלים בכלי שלהם ובאופנועים זה בגלל איך שמציגים את זה,
כשנותנים לך לעשות טסט תוך 8-15 שיעורים זה זלזול לכל דבר ברישיון ובכלי ומציג את האופנוע בתור כלי למשחק במקום למכונה שבגלל טעות של מאית שנייה יכולה לבתר אותך לחתיכות כמו כלום
אותו דבר גם עם מלגזות (שאני לא צריך לספר אפילו על כמה מקרים ראיתי בעצמי ושמעתי וגם כמה בכלל לא היו תלויים בניסיון של המלגזן)
וטוב שכך. ח"כים אמורים לשקף רצונם של אנשים, לא להפך.
זה לא נכון ולא עובד בשום רמה - מפילוסופיה ועד לפרקטיקה. רעיון הבסיסי אומר שחומרת העונש צריכה להתאים לחומרת עבירה. מדינה בה כולם פושעים אף אחד לא יעמוד לדין. ניסו את זה בהרבה מקומות - זה לא עובד ככהץ
הא? אז ... מי צריך משפט, חזקת החפות, ייצוג ע"י ע"ד וכו. משפט במקום, נכון? איך לא חשבנו על זה קודם!
ודבר נוסף,
רוצים להוריד עומס תנועה,
לחנך אנשים,
לעודד תחב"צ?
שיפוט מהיר ע"י שופט שוטר (ג'אדג' דרד). במקום שלילת רשיון לשלוש שנים.
טוטאליטריה זה כאן!
*אין בכל האמור לעיל לקיחת אחריות על כל מה שנכתב בהודעות האחרונות. הן נכתבו ע"י בנאדם שלא ישן כבר 36 שעות ובוחן המציאות שלו לקוי.
לצערי הג'ינג'ית עברה בשבת אירוע לבבי (אנחנו בבית ושלומה טוב כרגע תודה לכולם) האירוע קרה בהוד השרון לשם הגענו רכובים
והיא אושפזה לשלושה ימים בבית חולים מאיר כ"ס, יצא לי לרכוב י-ם כ"ס יומיים ופעם אחת איסוף ברכב, למה אני מספר את זה פה?
הכבישים הפכו לזירת מלחמה, קשה להגיד עלי שאני רוכב לא מנוסה, ראיתי עולם ורכבתי בו, אני זוכר גם את התקופות של אמצע שנות
השמונים של האלף הקודמת כשרכבתי ומעולם לא היה המצב חמור כמו עכשיו.
צפיפות איומה, נהגים חסרי התחשבות ומעוף, אין תכנון דרך, שימוש במראות, נהיגת אגו, זלזול בחוקים, התבצרות איטית בנתיב השמאלי
משאית עוקפת משאית וחוסמת את הדרך לאורך קילומטרים התעסקות נהגים ונהגות בכל דבר חוץ מהדרך והנהיגה עצמה, ורוכבים לא
ממושמעים, רוכב איזיריידר משייט באזור ה-100 ק"מ בנתיב השמאלי כאילו הוא שייך לאבא החורג שלו, רכיבה מטומטמת על השול כשהכביש
פנוי לחלוטין, עקיפות מימין על גבול השערורייה מתאבדי קמיקזה על שני גלגלים. בקיצור המצב על הכביש יגבה עוד ועוד קורבנות, אנחנו הכי פגיעים
יותר אפילו מהולכי רגל, כי רוכב דביל שמרים ווילי ונגזר על גדר הפרדה הוא הרוג מיותר בדיוק כמו המפגר שרוכב מעל המגבלות שלו ולא גומר את
הסיבוב אבל את החיים כן.
אכיפה לא תעזור כי אין שוטר על כל רכב, אלקטרוניקה לא תעזור כי היא תגרום לפעולות הפוכות, משמעת ברזל וחינוך מגיל 0 אולי אבל אני לא בטוח
שזה לא מאוחר מדי.
פעם, האופנועים היו מברזל והרוכבים מפלדה!
שולח מכאן איחולי החלמה מהירה ומלאה לג'ינג'ית, תרגישו טוב ורק בשמחות.
פעם, האופנועים היו מברזל והרוכבים מפלדה!
החלמה מהירה.
ובתור מי שרוכב בגוש דן יומיום, לעתיםגם יום שלם ולא רק הלוך חזור לעבודה, אין אלא להתקנא בך שהמצב כאן בא לך בהפתעה.