
נכתב במקור על ידי
KKatkov
משום מה, לא נראה לי שהממשלה (כשתהיה לנו כזאת) תפעל לעודד דו"ג כפתרון לעומסי התנועה שרק עולים...
אם כבר, הממשלה תפעל להציב מצלמות טקטיות שיאכפו מה שקל לאכוף - למשל, מעבר בין רכבים, מהירות מופרזת או נסיעה בשול/אי תנועה. בכך ייסתם סופית הגולל על אופנועים ככלי תחבורה. האופנוע יהפוך לצעצוע של שבת לרוכיבת מסלול (לאנשים אמידים) ורכיבת אנדורו (לאנשים פחות אמידים).
מה שהכי יפה, שאין לנו שום דרך למנוע את זה.
אפשר עד מחרתיים לצעוק ש"המשטרה צריכה לאכוף ביד קשה מול רוכבים מתפרעים, בעוד שרוב הרוכבים הינם אחראים ונורמטיביים" - אבל זה שקר גס.
קודם כל, הקריטריונים של המשטרה להתפרעות שונים מאלה של הרוכבים, ואת המשטרה לא מעניין שנסעת "רק 150 בכביש בינעירוני ריק" עם הויסטרום שלך - מבחינתה, אתה מתפרע.
שנית, מי שטוען ש"את פלוני צריך להוריד מהכביש, ולי לתת מדליה (הוזלה בביטוח, הקלות מס) כי אני רוכב זהיר" - פשוט לא מודע לעצמו. כולנו עוברים בין רכבים, נוסעים בשוליים מעל 50 קמ"ש, ועוברים על המהירות המותרת (תזכורת למי ששכח - מותר זה מה שרשום על התמרור. כן, גם כשהכביש ריק). כולנו עברייני תנועה.
ודבר אחרון - ככל שתרבות הנהיגה בארץ תמשיך בצלילה לכיוון של מדינות אפריקיאות (תהליך שנמשך שנים, ולדעתי האישית העלה הילוך בשנה האחרונה) - ככה יהיו יותר הרוגים, וכך אחוז ההרוגים על שני גלגלים ימשיך לעלות - על פזיזות, רשלנות, זלזול בחוקי התנועה ושאר משתמשי הדרך, האופנוע מטבעו מעניש את הנהג מהר וכואב יותר מאשר רכב.
אגב - אני מאמין, שאילו כמות הפקקים הייתה קטנה יותר (קרי - מהירות נסיעה גבוהה יותר) והרכבים של היום היו ברמת בטיחות של שנות ה-90 - היו לנו בערך פי 10 יותר הרוגים. ואז היה אפשר לשקף במספרים את ההידרדרות בתרבות הנהיגה.