
נכתב במקור על ידי
TundraOG
היי, וברוך הבא לתחום!
1. ה-500X הוא בחירה מעולה. אופנוע אמין, חסכוני ומאוד נפוץ, כך שבכל מחסן או פירוקה תוכל למצוא חלפים משומשים במידת הצורך. יש לי רק דברים טובים לאמר על הונדה, בהיותי רוכב על האח הגדול של ה-500X (ה-NC700X). הנפח מספיק בשביל לטייל בכל הארץ בלי בעיה, ואעיד על עצמי שרכבתי על 500 סמ"ק כ-3.5 שנים וכמעט לא נותרו פינות בארץ שלא טיילתי בהן.
2. לאופנוע הקצבת את מה שהקצבת. זה אומר ככל הנראה כלים משנת 14-16. תשים בצד עוד 2000-3000 ליישור קו. ישנם דברים שצריכים להיעשות לאחר פרק זמן מסויים שבארץ לא נעשים - בין אם זה החלפת השמן בבולמים הקדמיים כל 4 שנים, שמן בלמים כל החלפת רפידות או כל שנתיים, החלפת נוזל קירור כל 3 שנים וכו'. תחליף את כל הנוזלים, כל הפילטרים, פלאגים, שיבדקו את מרווח השסתומים ותתחיל לספור מאפס. עשיתי כך עם כל אופנוע שהיה לי, היקר שבהם קניתי ב-18 אלף ש''ח, מאוד ממליץ.
למיגון - לפחות 2000-2500. מנסיון, מצאתי שיש מותגים זולים שנותנים תמורה מעולה למחיר, ומותגים זולים שלא שווים דבר.
בקסדות - תתרחק מ-LS2, כל קסדה שהייתה לי סיימה את חייה אחרי שנה מבלאי טבעי. ממליץ על שארק או HJC בתקציב יחסית נמוך, קסדות מעולות.
מעילים - רב עונתי של Laret עושה עבודה ממש טובה, שירת אותי נאמנה 3 שנים. אם התקציב מאפשר - לך על RST Adventure. הוא פשוט רמה אחת מעל, רוכב איתו כחודש ומאוד מבסוט.
כפפות - קיץ הייתי ממליץ על Icon 29er, מאוד מאווררות ונוחות, איכות מעולה, מחיר נמוך וגם לאחר שנתיים, בלאי אפסי.
כפפות חורף - לך על Five/RST/Oxford. שווה כל שקל.
בנוסף, למיגון ברכיים יש ל-Komine ג'ינס ממוגן עם מגנים נשלפים שיכול לשמש גם כמכנס יומיומי. שרד אצלי 4 שנים ו-2 החלקות, הציל לי את הברכיים.
עלויות :
קסדה - 1000 בערך
מעיל רב עונתי - 800-1400
כפפות קיץ - 200
כפפות חורף - 400-500
ג'ינס ממוגן - 200-400 (תלוי אם אתה קונה בארץ או לא).
ביטוח אמור לצאת לך באזור 4200-5200, בהתאם לכלי. אם אתה לוקח ביטוח חובה מוזל, עם השתתפות עצמית (ובעצם מוותר על חלק מהכיסוי) זה יצא לך פחות בבערך אלפיה.
3. כתבתי על כך פה בפורום, אחפש ואצרף קישור!
4. אל תגביל את עצמך. אתה מדבר על עוד 3 שנים, מי יודע מה יהיה עד אז? איך העולם ייראה? המצב כה הפכפך ונפיץ שאין לדעת. קח את ה-500 ותהנה, מקסימום? תמיד תוכל למכור אם תראה שאתה לא מתמודד עם העלויות.
אבל מנסיון? אין שום בעיה לתחזק אופנוע בזמן לימודים. אני הייתי לומד בתל אביב ורוכב על 500 סמ"ק. רוכב עליו לרכבת באשדוד, לפעמים נותן גז באיילון כשיש מבחן או סתם אין רצון לשבת ברכבת. בדייטים - אתה האופנוען, ולמרות שהאופנוע שלי נקנה בסה"כ ב-10 אלף שקל, אין כמו התחושה של לצאת מהרצאה ולראות אותו מנצנץ דרך ים של קטנועים מצ'וקמקים, השיחות שזה מפתח וכו'.
יש קצת חופש מהלימודים? נוסע לבקר חבר בגולן, או יורד דרומה. אני לא מוגבל בכביש מהיר או במרחקי הנסיעה שלי. כן, טיפלתי בלא מעט לבד, גם בשביל לקזז עלויות. והייתי נוסע 85% מהפעמים ברכבת עם חופשי חודשי כי זה זול יותר מבלאי של צמיגים, טיפולים, דלק וכו'. אבל עצם הרעיון, העובדה שיש לך פה כלי שאתה יכול לקפוץ עליו בכל רגע ולהפסיק להיות משועבד לשגרת היומיום שלך, אין דבר שמשחרר כמותו. מתכנן לחזור ללימודים השנה, להוסיף על זה מגורים לבד ואני ממש, ממש לא מתכוון להפרד מהאופנוע שלי.
לכל שאלה - דבר בפרטי, אשמח לעזור!