א. כן, זה תלוי מאוד בכלי. בגדול, כבד יותר עם מנוע חזק פחות מושפע מהרוח.
ב. ככל שניתן, לרכב לאט יותר ורצוי בכבישים שבהם זו לא בעיה.
היי.
אתחיל ישר מסיפור המקרה כי אין לי דרך יותר טובה לתאר את זה.
אני רוכב על Vespa GTS (300) חדשה - לא הצמיגים הכי רחבים שיש, אבל עד עכשיו לא היו בעיות אחיזה גם במהירויות גבוהות. יש בערך ניסיון של חצי שנה על הכביש (עם הכלי) ושני קורסי רכיבה.
יורד גשם קל-בינוני ורוח קידמית די חזקה אבל התנועה זורמת על אזור 100 וקצת קמ"ש. הכביש עובר שמאלה (עם קו החוף) והרוח עוברת לצד עם עוצמה משתנה שמורגשת בקטנוע. לא הכי מקנה ביטחון אבל אני ממשיך לנסוע על אותה מהירות, עד שמגיע משב שאשכרה הזיז את הקטנוע שליש נתיב. בשלב הזה אני יוצא מנק' הנחה שאם יש משב כזה חזק אז בטח יש אחד עוד יותר חזק, מאט ב-15 קמ"ש, תופס את הקטנוע איפה שאפשר עם הרגליים ומרחיב את האחיזה עם המרפקים.
השאלות שלי הן:
א. האם השפעה של רוחות על דו"ג תלויה מאד בכלי? נגיד הייתי נוסע על משהו כמו 850 GS, הייתי מרגיש את הרוח הרבה פחות?
ב. מה עושים במקרים כאלו? יש לי מדיניות כללית של לא לנסוע בגשם בינוני-כבד (מטעמי נוחות) - להרחיב ללא לנסוע ברוח חזקה (מטעמי להישאר בחיים)?
סופר תודה.
א. כן, זה תלוי מאוד בכלי. בגדול, כבד יותר עם מנוע חזק פחות מושפע מהרוח.
ב. ככל שניתן, לרכב לאט יותר ורצוי בכבישים שבהם זו לא בעיה.
א. אתה כנראה היית מרגיש את הרוח דומה, האופנוע היה מרגיש אחרת. כמו שאמרו, משקל ויכולת של הכלי להגיב טוב יותר.
ב. לרכוב בזהירות ולהיות מוכן לפרצי רוח.
באופן כללי, לדעתי רוח מסוכנת יותר מגשם, בייחוד עם הכביש רטוב. בעבר לא הייתי מגביל את עצמי בשום מזג אוויר, אבל כן הייתי מתאים את המסלול בהתאם למזג האוויר (נניח לרכוב דרך עיר כשיש רוח וגשם). עכשיו אני טיפה יותר מפונק, כי יש לי גם רכב במקביל, אז אני מוותר על האופנוע כשגשום.
אני זוכר שנסעתי באיילון יום אחד וביציאה מתחת לגשר משב רוח העיף אותי לתוך השוליים ובמזל הצלחתי להימנע מכניסה בקיר.
תן לי גשם, תן לי ברד רק לא רוח.
בגדול, ברוחות חזקות אני יורד לשוליים ומוריד מהירות דרסטית (כן אפילו ל-30-40 קמ"ש).
האם לא לרכב בכלל ברוחות? קשה לענות, החלטה אישית שלך.
מנסיוני יש הבדל גדול בין רכיבה עם רוח בכיוון ועוצמה קבועים או עם כיוון משתנה ומכות רוח חזקות מהצד. כלי שיט מתהפכים בגלל מכות רוח שקשה מאוד לאזן, כנ"ל ברכיבה.
בכל מקרה של סכנה -ויש סכנה ברוח חזקה, כדאי לוותר ואם לא אז לפחות להאט. יש גם אזורים דרכים וזמנים שיותר מועדים לפורענות.
SUZUKI GSX ES 550 E 1986HONDA NC 750 X 2016KTM 1090 Adventure S 2018
2020 Husqvarna 701 Enduro
KTM 790 Adventure S 2021
זו הייתה נסיעה של 120 ק״מ אז היו לי רק כבישים פתוחים.
בכל מקרה, תודה רבה על התגובות! הייתה נסיעה יחסית מלחיצה ונראה שבצדק.