אני לא שולל שילוב של השתיים
בגדול אני מרוצה ממה שיש כרגע.
אני מודה שלאחרונה יש לי שוב זליגות לכיוון של אקסטרה ליטר דוגמת היבוסה והzz14
אבל כרגע ( למעט אם תצוץ החלפה ללא תוספת מחיר ) זה ישאר בתור זליגה.
היית מעדיף שהטרייסר יהיה וורסיס אתה רק לא יודע את זה...
פעם, האופנועים היו מברזל והרוכבים מפלדה!
אני לא שולל שילוב של השתיים
בגדול אני מרוצה ממה שיש כרגע.
אני מודה שלאחרונה יש לי שוב זליגות לכיוון של אקסטרה ליטר דוגמת היבוסה והzz14
אבל כרגע ( למעט אם תצוץ החלפה ללא תוספת מחיר ) זה ישאר בתור זליגה.
מצאתי על מה לקטר הוינקר של ימאהה נושר!!!
SIC TRANSIT GLORIA MUNDI
לנו בארץ אין אלפים...
בכבישים הישראלים (שאני נהנה לטייל בהם) למשל: כביש מספר 1 בחלק שבין ירושלים לעין בוקק (ים המלח), החלק שהכביש צמוד לים המלח והפיתולים תואמים את פני הים; או הכביש שבין בית שמש לבית גוברין; או אפילו כביש מספר 1 בחלק שבין ירושלים לבית שמש. הכבישים הנ"ל רחוקים מלהיות טכניים כמו הכבישים באלפים אבל הם גם רחוקים מלהיות ישרים. בקצב הנכון כל כביש הררי יכול להפוך לכביש מהנה בו פניה רודפת פניה. בתנאים האלו הרבה יותר כיף להיות על אופנוע עם עוד 40 כ"ס. אני מסכים איתך שלטרייסר יש מנוע נהדר, אבל זה הרבה יותר כיף עם מנוע חזק יותר. מנוע חזק יותר לאו דווקא אומר שהקצב מהיר יותר, אבל התחושה בהחלט מהנה יותר. למשל בהשוואה שלי של טרייסר מול מולטי 1260 - אני חושב שהייתי יותר מהיר עם הטרייסר (עכשיו כבר אולי המהירויות דומות) אבל ללא ספק זה הרבה יותר מהנה עם המולטי. אז אני נשאר עם מה שכתבתי - הייתי שמח לטרייסר עם עוד 40 סוסים.
לדעתי הם מסורסים בסלד נמוך, בסלד גבוה הם מגיעים למלוא ההספק.
הרבה זמן התקשיתי להסביר לאנשים למה באירופה עדיף ה-BMW 1250 כמכונת טיולים בזוג ומטען בעוד בארץ הורסיס לוקח בדיוק
לאותה מטרה.
זו לא רק התמורה למחיר (הבימר עולה כמעט כפול) זו גם ההתאמה לכבישים בארץ והיכולת להפוך באמת לספורט תיור ולא תיור
בלבד.
העניין שמנוע ארבע בשורה נותן לך מומנט מהרגע הראשון, במיוחד אם אתה במצב ספורט יחיד ועובד עם יד ימין בצורה אגרסיבית וחלוקת
היחס בגיר טובה הרבה יותר מהבימר שמכוון לתת הרבה כוח ופחות מהירות בהתחלה.
פעם, האופנועים היו מברזל והרוכבים מפלדה!
לא יודע לגבי אירובה
אני כן יכול לומר שהטרייסר עובד מצויין בכל תנאי הדרך כולל עם משקל וזוג בכבישים טכניים דוגמת ארץ המרדפים והצפון.
הטרייסר אופנוע מעולה כאשר המנוע עובד יפה על כל קשת הסל"ד כשהיתרון הגדול שלו זה גוף אתלטי שלא בא על חשבון נוחות הרוכב.
מצאתי על מה לקטר הוינקר של ימאהה נושר!!!
SIC TRANSIT GLORIA MUNDI
לא בדקתי אבל אני כמעט בטוח שבסל״ד השימושי נתון המומנט של הבוקסר כפול אחד וחצי לפחות מהורסיס.
הבוקסר הוא מפלצת מומנט שאין הרבה שמשתווים לו בסגמנט הזה
בדיוק בגלל זה ואני אסביר, מומנט הוא נהדר בתנאים מאד מסוימים ולצרכים מאד ספציפיים, רוכבים מתחילים או כאלה שפחות מנוסים והתרגלו
שהמומנט מתקן להם טעויות רכיבה ירגישו בבית וכמובן המכורים לכוח. אבל פה גם מסתתרת הבעיה.
בעולם מושלם שכסף לא מהווה בו גורם כלשהו אני מניח שיהיו הרבה שיבחרו בו כמלך הבלתי מעורר ויחנו אותו על יד הבית, אבל אנחנו לא שם.
1. במחיר ב.מ.וו 1250 בארץ 170K ש"ח ניתן לקנות אופנוע וחצי אחר.
2. מחיר הטיפולים ומסובכות התיקון שלהם מייקרת את ההחזקה הבסיסית מול כמעט כל אופנוע. (הבימירים והדוקאטים הם מהיקרים לתיקון).
3. אין מה לעשות עם עם BMW כזה בארץ גם אם אתה יוצא פעם בחודשיים לטיול סובב ישראל. מלבד להגיד יש לי כסף ואני...
4. כל מה שהבימר עושה הורסיס עושה לא פחות טוב ובארץ כאמור יותר בתמורה למחיר.
5. בשיוט מהיר 140-160 הבימר בזבזן יותר בדלק וקרוב לוודאי גם בתוך העיר (לא בדקתי) ובמגיש מגושם.
6. ה-1250 המוצלח יוצא מהמחזור ה-1400 האדוונצ'ר עדיין לא נראה באופק וה-1300 סובל ממחלות ילדות קשות מאד.
7. גם ה-1300 וגם ה-1400 מתומחרים בצורה כזאת שרק יחידי בסגולה יזכו לקנות אותם כחדשים, והבאים אחריהם כבר ישלמו על תיקונים.
8. בתאכלס להשכיב 170K שקל מתחת לבית מחייב ביטוח מקיף מה שאומר יותר מאלף ש"ח בחודש רק ביטוח שזה 12000 בשנה.
9. שכלל את מחיר ההחזקה של אופנוע כזה לשנה ותגלה בעצם שבכל שנה אתה מחלק לעולם קטנוע מבית טוב עבור הזכות להחזיק אותו.
10. צריך ביצים ידע והרבה כוח להחזיק BMW בין הרגלים, זה לא אופנוע למתחילים ולא אופנוע מרוץ, זה אופנוע לתכלית למבינים. אין פה כאלה.
ה-1250 הוא הפלא הנמכר ביותר בחו"ל בהרבה מכל הסיבות הנכונות שם...פה תקבל מהורסיס (ודומיו) הרבה הרבה יותר.
פעם, האופנועים היו מברזל והרוכבים מפלדה!
דווקא ה1300 חוזר למקורות עם גוף צר ומראה קליל ובכך עוצר את אבולוציית ההשמנה הויזואלית של סידרת הGS .
ה1300 סובל מבעיות בדיוק כמו כל קודמיו, ה1250 הוא לא בדיוק כלי אמין למרות האגדות במוו לא בדיוק מובילה בכל הקשור באמינות.
בכל מקרה מנוע הבוקסר של במוו כמנוע הוא כנראה המנוע הטוב ביותר שיש בעולם האופנועים.
לא חובב GSים, ואם היה לי ב.מ.וו אז כנראה שזה היה S1000XR.
הזדמן לי לרכוב שלושה ימים על ה-1250 אדוונצר וה-1300 החדש.
ה-1300 היה ברמת גימור בסיסית עם מושב צר וקשה, בלי מתלים חשמליים ועם גנטים יצוקים.
ה-1250 אדוונצר היה מאובזר כראוי ועם 50,000 ק"מ (של רוכבים מזדמנים בחברת השכרה).
את ה-1300 לא אהבתי בכלל. הוא הרגיש פשוט ולא אפוי. ה-1250 הרגיש הרבה יותר בשל ואכותי. ממש מרגישים שזה דור מי יודע כמה של אופנוע שליטשו ושיפרו אותו. ה-1300 זה דור ראשון של משהו חדש שצריך עוד הרבה עבודה כדי להגיע לאיכויות של הדגם הקודם.
לא הייתי קונה אף אחד מהם אבל אם הייתי צריך לבחור הייתי הולך על ה-1250 בגרסה הרגילה (לא אדוונצר) למרות שלא רכבתי עליה. האדוונצר היה גדול מידי בעיר.
שניהם חיממו את כפות הרגלים בצורה מוגזמת, גם בכבישים טכניים ולא רק בתוך העיר.