כל התשובות פה:
http://fullgaz.co.il/forums/showthre...92%D7%9C%D7%99
שלום אני בן 19 ומאוד רוצה לעשות רישיון לאופנוע אבל זה מאוד מסוכן במיוחד עם הרוכבים בארץ שנוסעים כאילו הם בעלי הבית ולכן אני רוצה לדעת אם אני עם חליפת אפוד מיוחדת כסדה מגנים ועדיין קורה איזה תאונה אני מוגן לגמרי או שהחליפת אפוד זה חרטה?
Sent from my SM-A025F using Tapatalk
כל התשובות פה:
http://fullgaz.co.il/forums/showthre...92%D7%9C%D7%99
פעם, האופנועים היו מברזל והרוכבים מפלדה!
אמ-לק-
לא.
אתה לא מוגן.
בתאונות במהירות נמוכה אתה 10 אחוז יותר ממוגן, והשאר בידי אלת המזל.
בתאונות במהירות גבוהה- אללה יסעדאכ. עם מיגון או בלעדיו.
אני קורא לזה השליית המיגון, זה עוזר לנו לעלות על האופנוע גם אחרי ששומעים על רוכבים שנהרגו, אפקט פסיכולוגי טוב מעשי הרבה פחות.
לרכב עם מיגון זה חובה וקסדה תציל ממוות אבל ככל שהמהירות עולה האפקטיביות יורדת, רק כדוגמא במבחן לכריות אוויר במעילים מצאו שההגנה עד 50 קמ״ש פנומנלית אבל מעל יש ירידה דרסטית.
עדיף לרכב בצורה הגנתית מאשר להסתמך על מיגון, תדמיין שאתה רוכב ערום ואז תרכב בהתאם
האמת? יש בזה הרבה הגיון.
תופר את גוש דן והפריפריה שלו כמעט כל יום. כשיש לידי עוד רוכבים שמשתחלים בין התנועה זה הרבה יותר מלחיץ. רכבים הם צפוים. דו"ג הרבה פחות. בעיקר כשזה מישהו שמתנהג כמו חולדה מורעלת בתוך מבוך.
היום פגשתי דביל על nc בבגין שאחרי שסיים לסכן אותי הלך לסכן את הרשיון של הנהגים מסביב וחייו.
אז בהחלט יש גם רוכבים שמסכנים אותנו בדומה לכל דביל אחר.
Sent from my Redmi Note 9 Pro using Tapatalk
מצאתי על מה לקטר הוינקר של ימאהה נושר!!!
SIC TRANSIT GLORIA MUNDI
אני לא בטוח מתחת לקסדה כל הרוכבים דומים.
היה לו כרטיס כחול של עובד מדינה והננסי בצבע אפור שחור.
אני לא חושב שהיה אקרופוביץ אולי מתחת למכנס אבל לא בדקתי.
לזכותו רכב עם מיגונים מלאים.
מצאתי על מה לקטר הוינקר של ימאהה נושר!!!
SIC TRANSIT GLORIA MUNDI
לדעתי צריך לאסור על מכירת ציוד מגן.... (טוב נו לא באמת)
אני אנמק.
כשיוצאים לרכיבה יום שבת בבוקר 6 בבוקר טיול לצפון המדינה חזרה עד הצהריים.
עולים על ציוד, גרביים חליפה מלאה מגן צוואר קסדה מגפיים. הכל נלקח הרגע מעולם ה GP.
וככה יוצאים לכביש הציבורי שיש לי ציוד הכי טוב ה GP תכף מתחיל ואני ממוגן.
הציוד הנ"ל תומך במהיריות סופר גבוהות
אבל במקרה של תאונה חליליה כל המיגון הזה שווה לתחת (אולי הקסדה באמת מצילה חיים).
אז אם נצא עם כפכפים וחולצת בטן לרכיבה של שבת. ב 100 קמ"ש כבר השיערות בגוף נתלשות. הגבות מתערבבות ,
ככה שהמהירות אינה בהכרח גורם לתאונה. אבל המהירות כמעט תמיד קובעת את חומרת הפציעה.
כל הציוד המשוכלל הזה שמובדד אותנו ונותן לנו תחושת בטחון לדעתי מאוד לא נכונה.
המיגון שכולם מצודדים בו יכול להציל ברך. יכול להציל שיפשופים כואבים מאספלט רותח. אבל לא יציל אותנו במקרה של חלילה תאונה .
צריך לדעת איך ומתי לעשות את התאונה כדי שהמיגון יעבוד.
אני מניח שלא מצאו את הנוסחה לזה.
מצאתי על מה לקטר הוינקר של ימאהה נושר!!!
SIC TRANSIT GLORIA MUNDI
זה ממש לא נכון, ואני חושב שלא חסר מחקרים שיוכיחו את זה.
המיגון הוא לא תעודת ביטוח, אפשר להפצע קשה או למות גם כשאתה ממוגן מכף רגל ועד ראש.
א-ב-ל.
בנפילה על 70 קמ"ש, אם תפגע עם הראש ללא קסדה באספלט - אתה צמח או פגר. עם קסדה, בסבירות גבוהה אתה קם ומרים את האופנוע.
בהחלקה על 100 קמ"ש בכביש בינעירוני, חליפה מלאה (לא בהכרח מעור - גם קורדורה עושה את העבודה) יכולה להוציא אותך ללא נזקים פרט לכאבי שרירים וסימנים כחולים. ללא חליפה, אין סיכוי שזה יקרה.
בנפילה אתה פוגע עם הגב בעצם קשיח כלשהו, מגן גב יכול להיות ההבדל בין צמח לבין סימן כחול.
ככה שכמו בכל מקום בחיים, אין הגנה אבסולוטית - אבל זה די מפגר לוותר על משהו שמגן עליך ב-80% מהמקרים.
ולגבי תחושת העודף בטחון שהמיגון מייצר: יכול להיות שיש פיסת אמת בדבריך, ואותם רוכבים שמתמגנים מכף רגל ועד ראש בצאתם לטיול, מרשים לעצמם יותר.
עם זאת - אותם רוכבים כבר החליטו לצאת לטיול ספורטיבי, שבהגדרתו כולל רכיבה מהירה וקרבה למגבלות. כך שאת הבחירה לקחת סיכון מוגבר הם כבר עשו. אם נזכר בסיפורים של הזקנים, שמספרים על סצמנת האופנועים של שנות ה-80 - הם השתוללו כמו מטורפים, כשחלק גדול מהם היו ממוגנים בקסדה בלבד. ברכיבות היום-יום, אני רואה לא מעט רוכבים ללא כל ציוד מגן פרט לקסדה, שמשתוללים בכביש.
אז כנראה שלא המיגון הוא הגורם העיקרי לרכיבה מסוכנת וחסרת אחריות. מה גם, שיש גם לא מעט רוכבים (ואני מחשיב את עצמי בתוכם) שרוכבים רחוק מאוד מהמגבלות, ועדיין מתמגנים ברמה כזאת או אחרת - מתוך לקיחת אחריות וכסוג של "תעודת ביטוח" למקרה של טעות אנוש שתוביל חס וחלילה לנפילה.
Ducati Multistrada 1100
Alfa Guiletta 1.4 Manual
אדבר בשם עצמי -
לא מחפש הגנה מוחלטת מהמיגון - בעיקר הגנה נגד שפשופים מהמעיל/כפפות/מכנס
מקווה שהמגף - אם אני איתו, ישמור על הקרסול.
לעניין הקסדה - בעיקר שקט שתשמור לי על האוזניים,
מזמן הלכתי לאיבוד עם כל המבחנים...
לא יודע מה זה לצאת בלי קסדה/מעיל/כפפות - אז אין לי השוואה לאיך אני רוכב בלי.
ביוון נוסעים ללא מיגון כלל.
יוון קרובה אילנו בכאוס התחבורתי והטמפרמנט הים תיכוני.
רוכבים שם ללא מיגון כלל. אפילו ללא קסדה.
אלו שרוכבים ללא מיגון כלל רוכבים רגוע לא עפים . מול אלה עם החליפות שמרגישים שכל סימטה היא הכנה למסלול במוגלו.
אני בעד מיגון בדיוק בעבור הברך הזרוע הגב הראש.
אבל ברגע שיש אימפקט עם עצם דומם. שום מיגון לא יעזור לנו.
ולכן חשוב מאוד לתכנן את הרכיבה ולרכב קצת פחות מהר.
רכיבה מהירה+ציוד מעולה שווה 200 קמש הכל טוב.
רכיבה מהירה- ללא ציוד שווה ל 80 קמש בלחץ.
אני אומר שהמיגון מעלים את המהירות.
ומהירות= לבלאגן.
Sent from my iPhone using Tapatalk