עמוד 2 מתוך 2 ראשוןראשון 12
תוצאות 16 עד 30 מ 30

אשכול: צריך אנשים מנוסים יחסית שיעזרו לי

  1. #16
    Senior Member הסמל האישי של KKatkov
    תאריך הצטרפות
    May 2015
    הודעות
    3,689
    ציטוט נכתב במקור על ידי ziki צפיה בהודעה
    ביוון נוסעים ללא מיגון כלל.
    יוון קרובה אילנו בכאוס התחבורתי והטמפרמנט הים תיכוני.
    רוכבים שם ללא מיגון כלל. אפילו ללא קסדה.
    אלו שרוכבים ללא מיגון כלל רוכבים רגוע לא עפים . מול אלה עם החליפות שמרגישים שכל סימטה היא הכנה למסלול במוגלו.
    גם אלה ללא קסדה מתפרקים, ויוון רחוקה שנות אור מחלהחשב מדינה עם מיעוט נפגעי תאונות דרכים יחסית לגודל האוכלוסייה. כך שהנקודה שלך לא ברורה.

    אני בעד מיגון בדיוק בעבור הברך הזרוע הגב הראש.
    אבל ברגע שיש אימפקט עם עצם דומם. שום מיגון לא יעזור לנו.
    עובדתית זה לא נכון. זה תלוי מהירות, אבל גם פגיעה ב-50 קמ"ש יכולה להיות קטלנית עבור רוכב ללא מיגון. עבור רוכב ממוגן, סביר להניח שהיא לא תהיה קטלנית.

    ולכן חשוב מאוד לתכנן את הרכיבה ולרכב קצת פחות מהר.
    רכיבה מהירה+ציוד מעולה שווה 200 קמש הכל טוב.
    רכיבה מהירה- ללא ציוד שווה ל 80 קמש בלחץ.
    אם זה היה כך, אז בן המיעוטים (מנחש) שרכב על MT-09 בוילי ליד מחלף קסם לפני איזה חצי שנה, עם חולצה קצרה ונעלי ספורט - היה כנראה בקצב של מטוס סילון.
    מנסיוני האישי, מהמעט פעמים שאני רוכב ללא מיגון (קורה בתוך הישוב או לעיתים מאוד נדירות בגיחה החוצה לצורך בדיקת האופנוע) - קצב הרכיבה יורד אולי ב-20 קמ"ש, מהסיבה הפשוטה שגם כשאני ממוגן - אני לא רוכב מהר בד"כ. אילו הייתי רוכב לא ממוגן על בסיס קבוע, מהר מאוד הקצב היה עולה לקצב הרגיל - כי טבעו של אדם להתרגל.


    אני אומר שהמיגון מעלים את המהירות.
    ומהירות= לבלאגן.
    מהירות שווה בלגן - כן, החל מנקודה מסויימת שבה אתה נהיה מהיר בהרבה מהתנועה.
    מיגון מעלים מהירות? ההרגשה זרה לי, אבל אני יכול להניח שחליפת עור ספורטיבית נותנת אפקט כזה. מעיל הקורדורה-רשת שלי לא גורם לך להרגיש הגנת-יתר (ואני גם לא בונה על היעילות שלו בנפילה מ-140 קמ"ש - לא חושב שהוא תוכנן לעמוד בזה). גם חליפת החורף שלי (מעיל+מכנס קורדורה, שכבר הוכיחו את יעילותם בנפילה מכ-90 קמ"ש) משום מה לא גורמת לי להעלות את הקצב מ-130-140 ל-160-170, כמו שהיה אמור לקרות לי, כדבריך.


    Sent from my iPhone using Tapatalk
    תשובות באדום.
    Ducati Multistrada 1100
    Alfa Guiletta 1.4 Manual

  2. #17
    Senior Member
    תאריך הצטרפות
    Sep 2018
    הודעות
    2,066
    ציטוט נכתב במקור על ידי ziki צפיה בהודעה
    ביוון נוסעים ללא מיגון כלל.
    יוון קרובה אילנו בכאוס התחבורתי והטמפרמנט הים תיכוני.
    רוכבים שם ללא מיגון כלל. אפילו ללא קסדה.
    אלו שרוכבים ללא מיגון כלל רוכבים רגוע לא עפים . מול אלה עם החליפות שמרגישים שכל סימטה היא הכנה למסלול במוגלו.

    Sent from my iPhone using Tapatalk
    לאחרונה רוכב פעמיים בשבוע לגוש דן ואני די משוכנע שאם כל הרכבים היו עם גג פתוח ללא שמשה והרוכבים (והרוכבות) בבגד ים בלבד ההתנהגות בכביש היתה מתונה בהרבה.
    SUZUKI GSX ES 550 E 1986
    HONDA NC 750 X 2016
    KTM 1090 Adventure S 2018
    2020 Husqvarna 701 Enduro
    KTM 790 Adventure S 2021


  3. #18
    Senior Member
    תאריך הצטרפות
    Jun 2018
    הודעות
    1,211
    ציטוט נכתב במקור על ידי ziki צפיה בהודעה
    הציוד הנ"ל תומך במהיריות סופר גבוהות
    אבל במקרה של תאונה חליליה כל המיגון הזה שווה לתחת (אולי הקסדה באמת מצילה חיים).
    המצאת את זה לבד?

    ציטוט נכתב במקור על ידי ziki צפיה בהודעה
    המיגון שכולם מצודדים בו יכול להציל ברך. יכול להציל שיפשופים כואבים מאספלט רותח. אבל לא יציל אותנו במקרה של חלילה תאונה .
    מהירות מותרת בכביש בינעירוני 90 קמ"ש. אתה יודע שאם רכב שלך יתנגש ב-90 קמ"ש עם עמוד בצד - אתה מת במקום. אפילו באוטובוס. אז תפסיק בבקשה את הדמגוגיה הזאת.

    במקום אולי תספר על מה אתה רוכב?

  4. #19
    Senior Member
    תאריך הצטרפות
    May 2015
    הודעות
    537
    היי. אז ככה.
    אני רוכב בשטח ממוגן מכף רגל עד ראש. במיגון איכותי שמוחלף די תכוף. עם ביטוח te250 2 פעימות חופר בסלעים. המיגון הציל אותי לא פעם ולא פעמיים . לא מניף את הרגל לא ממוגן מכף רגל עד ראש.
    אבל זה ספורט אתגרי שהסכנה לפציעה גבוהה.
    זה כמו לרכב במסלול (לא יכניסו אותך ללא מיגון ראוי).
    בכביש רוכב על z1000sx , מכונה נהדרת. ואני מנצל אולי 15% ממה שהאופנוע יודע לתת כמובן לא מדובר רק לסחוט את המצערת עד הסוף ואז וייי כי אז לפעמים אני מנצל 100% ממה שהאופנוע יודע לתת.
    לא הייתי איתו במסלול לצערי. אולי עם האופנוע הבא. (אולי אגיע ל 50% מהיכולות של האופנוע).
    ולמה החפירה.
    כי אם עושים ספורט יעודי (מסלול,שטח) צריך להגיע הכי מוכן וממוגן.
    לכביש הציבורי המיגון מקנה תחושת ביטחון מוטעת. זה לא מסלול!!!
    וזה כמובן לא יכול להתקיים בעולם האמיתי. וטוב שזה ככה. כי יש אנשים שלובשים מיגון מלא ועדיין רוכבים כמו בני אדם ולא נותנים לקוף להשתלט.

    אבל תחשוב על זה כמה זה היה מוריד. לך תרכב לאילת על 180 ללא משקפת. תתקוף את הסיבוב ללא משקף כ שהזבוב התורן נכנס לעין. המהירות וכך חומרת התאונות תרד פלאים.
    גילוי נאות.
    כמובן שאני יוצא ממוגן לרכיבות עם קסדה תקינה מעיל עור וגם כפפות ואפילו מגפיים. (גם בימים חמים)
    כשרכבתי עם חליפה מלאה (ממש מזמן) הייתה לי תחושת ביטחון מוגזמת (אולי גם פקטור הגיל).


    Sent from my iPhone using Tapatalk

  5. #20
    Senior Member
    תאריך הצטרפות
    Jun 2018
    הודעות
    1,211
    ציטוט נכתב במקור על ידי ziki צפיה בהודעה
    אבל תחשוב על זה כמה זה היה מוריד. לך תרכב לאילת על 180 ללא משקפת. תתקוף את הסיבוב ללא משקף כ שהזבוב התורן נכנס לעין. המהירות וכך חומרת התאונות תרד פלאים.
    אני מניח שברכב אתה מבטל ABS, ESP וכריות אוויר ונוסע בלי חגורה ועם חלון פתוח? כי אם לא, אז לחפירה שלך אתה בעצמך לא מאמין.

  6. #21
    Senior Member הסמל האישי של KKatkov
    תאריך הצטרפות
    May 2015
    הודעות
    3,689
    אבל תחשוב על זה כמה זה היה מוריד. לך תרכב לאילת על 180 ללא משקפת. תתקוף את הסיבוב ללא משקף כ שהזבוב התורן נכנס לעין. המהירות וכך חומרת התאונות תרד פלאים.
    הפתרון נורא פשוט - לא לרכב 180.
    ואז גם למיגון תהיה הזדמנות לעשות משהו, אם חס וחלילה תקלע לסיטואציה...
    Ducati Multistrada 1100
    Alfa Guiletta 1.4 Manual

  7. #22
    Senior Member הסמל האישי של Dresdner
    תאריך הצטרפות
    May 2015
    מיקום
    גרמניה
    הודעות
    4,887
    אפשר לסכם שמי שבטיחות בראש מעייניו שלא יקנה אופנוע, יגור בעיר מעורבת או בעוטף עזה.
    מתכון לאריכות חיים, תודה לי אחר כך

  8. #23
    Senior Member
    תאריך הצטרפות
    Sep 2018
    הודעות
    2,066
    ציטוט נכתב במקור על ידי KKatkov צפיה בהודעה
    הפתרון נורא פשוט - לא לרכב 180.
    ואז גם למיגון תהיה הזדמנות לעשות משהו, אם חס וחלילה תקלע לסיטואציה...
    צריך להבדיל בין רוכבים שנמצאים על 180 ומעלה בכל הזדמנות לבין כאלה שמגיעים לסביבות ה 200 לפרקי זמן קצרים בלבד -ושניהם לא מקוטלגים אצלי אוטומטית כרוכבים שמסוכנים לעצמם. הסכנה נובעת מאי התאמה של המהירות לתנאי הדרך הכלי ורמת הרכיבה. להשתחל על 100 בין מכוניות שנעות על 80 ב"פקק זורם" הרבה יותר מסוכן בעיני מלגהץ את כביש הערבה על 180. לעבוד כשליח בעיר סואנת, מוקף במכוניות במהירות של 40-60 קמ"ש, עוד יותר. רכיבה במסלול או בשטח הכי בטוחה, בעיני.
    SUZUKI GSX ES 550 E 1986
    HONDA NC 750 X 2016
    KTM 1090 Adventure S 2018
    2020 Husqvarna 701 Enduro
    KTM 790 Adventure S 2021


  9. #24
    Senior Member
    תאריך הצטרפות
    Jun 2018
    הודעות
    1,211
    ציטוט נכתב במקור על ידי קידוזו צפיה בהודעה
    רכיבה במסלול או בשטח הכי בטוחה, בעיני.
    רכיבה בשטח זה ספורט אתגרי. נפילות זה חלק בלתי נפרד מאותו ספורט.
    ברכיבה רגילה בכביש, לעבודה או סידורים אחרים אתה לא אמור ליפול. נפילה זה תאונה.
    לעומת זאת, בשטח, המצב הפוך. נכון, רוב הנפילות לא גורמות לפציעות, אבל להגיד ש-״שטח הכי בטוח״ זה לא נכון.
    דווקא רכיבת מסלול, מקום שנועד לרכיבה - סביבה בטוחה הרבה יותר. זה מקום שבנוי כך שסיכוי לתאונה יהיה קטן, ונפילה, אם תקרה, לא תגרום לפציעות חמורות.

    כדי שרכיבה בכביש ציבורי תהיה בטוחה צריך לזכור שזה תחבורה ולא ספורט. כמעט כל מקרה של ״עיבד שליטה ונכנס למעקה״ זה זה.


    Sent from my iPhone using Tapatalk

  10. #25
    מנהל פורום FullgaZ הסמל האישי של ayalzo
    תאריך הצטרפות
    May 2015
    הודעות
    4,223
    קטקוב נגע בנקודה שזיקי העלה.
    רוכבי סופ"ש שעולים על ציוד אה-לה לגונה סקה, אולי חיים בסרט של איירון מן.
    בני תמותה רגילים, שעולים על ציוד מיגון כל יום (קסדה, מעיל, ברכיים, נעליים) ופשוט נוסעים לעבודה (כן, גם בחמסינים הכי קשים בימים בהם הכביש ממיס את הצמיג), לא מרגישים שהם חסינים כי הם רגילים.
    וכנ"ל לגבי רכיבה בכפכפים. מהר מאוד אתה מתרגל, והמהירות חוזרת למהירות הטבעית שלך. הדבר היחיד שיכול אולי להגביל זה רכיבה עם קסדת אבטיח וללא משקף כלשהו במהירות מסוימת פשוט אי אפשר לפתוח את העיניים. אבל כמובן שיהיה בהצלחה לדביל שרוכב ככה. הרי גם כך הוא יפצח את ראשו בנפילה.

  11. #26
    Senior Member הסמל האישי של KKatkov
    תאריך הצטרפות
    May 2015
    הודעות
    3,689
    ציטוט נכתב במקור על ידי קידוזו צפיה בהודעה
    צריך להבדיל בין רוכבים שנמצאים על 180 ומעלה בכל הזדמנות לבין כאלה שמגיעים לסביבות ה 200 לפרקי זמן קצרים בלבד -ושניהם לא מקוטלגים אצלי אוטומטית כרוכבים שמסוכנים לעצמם. הסכנה נובעת מאי התאמה של המהירות לתנאי הדרך הכלי ורמת הרכיבה. להשתחל על 100 בין מכוניות שנעות על 80 ב"פקק זורם" הרבה יותר מסוכן בעיני מלגהץ את כביש הערבה על 180. לעבוד כשליח בעיר סואנת, מוקף במכוניות במהירות של 40-60 קמ"ש, עוד יותר. רכיבה במסלול או בשטח הכי בטוחה, בעיני.
    תבין אותי נכון: יצא לי לראות בחיי מהירויות צפונית ל-200, ויצא לי "לשייט" 170-180 בכביש 6.
    היום, אני חושב שזה מסוכן מדי ברוב תנאי הדרך (עם יוצאי דופן מעטים בדמות כביש רחב וריק עם שדה ראיה של קילומטר, מזג אוויר נאה ותנועה דלילה מאוד) - כי אלה מהירויות גבוהות מאוד יחסית לתנועה בכל כבישי הארץ.
    כשאתה מהיר מהתנועה ב-50-60 קמ"ש, בד"כ זה אומר שאתה נותן לעצמך יותר מדי קרדיט. בפער כזה ממהירות התנועה, משתמשי דרך אחרים הולכים להפתיע אותך יותר מהרגיל (פשוט כי הם לא מספיקים לראות אותך, ולא מסוגלים להעריך את המהירות שבה אתה מתקרב), ולך יש מרווח קטן מאוד להתמודדות עם מפגע תשתיתי (בלוק שנפל ממשאית, כתם שמן שנשאר מתאונה, בור בכביש) או עם תקלה מכאנית באופנוע (פנצ'ר או תקלה אחרת שמשפיעה על הרכיבה).
    להגיד שכל אלה נכניסים אצליך בניהול הסיכונים, ויש לך מענה לכל אחד ואחד מהם בכל רגע נתון - זאת יוהרה בעיני. רוב הרוכבים אינם מספיקים חדים, מיומנים ומדוייקים כדי באמת לקחת ה-כ-ל בחשבון כשהם מהירים עד כדי כך מהתנועה, משמע - הם מהמרים שלא יאלצו להתמודד עם מפגע (אנושי, תשתיתי או מכאני) הזוי במיוחד.
    Ducati Multistrada 1100
    Alfa Guiletta 1.4 Manual

  12. #27
    Senior Member הסמל האישי של השושנים
    תאריך הצטרפות
    May 2015
    הודעות
    5,084
    ככל שהמהירות עולה, היכולות של הרוכב, תקינות הכלי ורמת המיגון שלו צריכות לעלות בהתאם,
    אין דין תגובה במצב לחץ במהירות של 80 קמ"ש זהה למהירות התגובה ב-200 קמ"ש.

    רכיבה מהירה מצריכה ניסיון ויכולת במיוחד בכביש ציבורי.
    פעם, האופנועים היו מברזל והרוכבים מפלדה!

  13. #28
    Senior Member הסמל האישי של moonshield
    תאריך הצטרפות
    Nov 2015
    הודעות
    1,877
    לא בטוח שמסכים עם הטענה של יותר מיגון שווה רכיבה פחות זהירה. אצלי לפחות זה בדיוק יחס הפוך. לא עולה על האופנוע בלי מיגון מלא (קסדה מלאה, מעיל, כפפות, מיגון לרגליים, נעלי רכיבה ווסט מתנפח), גם אם חם/רכיבה קצרה או תירוץ לא קביל אחר מבחינתי. בפעמים המאוד בודדות שעליתי על האופנוע בלי מיגון למעט קסדה, רכבתי בזהירות יתרה, כי לא היו לי את כל שכבות ההגנה. יותר מזה, אחרי שהתחלתי לרכוב עם הווסט המתנפח, רמת הערנות והזהירות שלי עלתה, כאילו כל שכבת הגנה מזכרת אותי יותר לגבי הסיכונים והסכנות.

  14. #29
    Senior Member
    תאריך הצטרפות
    May 2015
    הודעות
    537
    היום הסתובבתי בתל אביב ענייני טסט(מסתבר שרכבתי שבוע ללא טסט בתוקף).
    ליד עזריאלי הגיח אופנוע מהסוג של עושי הרעש עם מנוע 900 , ניפח באגזוז ברמזור. נמאס לו לחכות לירוק אז חתך דרך מעבר הולכי הרגל פרסה , ואז לדעתי השאיר 200 שקל צמיגים וכיוון שסתומים בפתיחה שלו. נעלם ברעש אדיר על המנתק.
    ולמה הסיפור
    כנראה ממש טעיתי בתאוריה שלי.
    הייתה לו קסדה של שקל וחצי וכפכפים ומכנסיים קצרים.
    אז כל התאוריה שלי נפלה
    תתמגנו כמה שאפשר
    רק להוריד קצת מהירות איפה שצריך להוריד. (צמתים מחלפים זברות בין מכוניות ).
    אפשר להנות מהמכונה איפה שאפשר.

    אני בוחר להסתובב עם אופנועים עתירי נפח כי מבחינתי כל האטה אחריה יש סיבה להאיץ


    Sent from my iPhone using Tapatalk

  15. #30
    Senior Member הסמל האישי של erani99
    תאריך הצטרפות
    May 2015
    מיקום
    א.י.
    הודעות
    799
    וואלאק הברחתם את הבחור (לא שמתם לב?..)

    ולענייני מהירות רכיבה מול מיגון - לא קשור בעליל !!!! ויש מלא דוגמאות, לפה או לפה. כל עניין של מהירות וחוליגניות זה בראש של הקופיקו על הכלי ואילו הוראות הקופסא הדפוקה על הצוואר נותנת לפרק יד ימין, לא קשור כמה ממוגן הרוכב.
    רכיבות זהירות וסעו ברכה
    ........................................ KKK-BITCH
    ......................... We Ride Together, We DIE Together
    ... Respect Your Bike & All Others that Ride the Same Kind of Beast

אשכולות דומים

  1. מובי נוסע חלש יחסית
    על ידי Tilbalisti בפורום פורום טכני
    תגובות: 8
    הודעה אחרונה: 09-03-2020, 21:14
  2. מנוסים עם ציוד רכיבה מחו''ל??..
    על ידי דורכהן בפורום לרוכב המתחיל
    תגובות: 7
    הודעה אחרונה: 19-09-2019, 00:37
  3. דרושה עצה ברוכבים מנוסים לקנית קטנוע 250
    על ידי aviad_tend בפורום לרוכב המתחיל
    תגובות: 2
    הודעה אחרונה: 15-11-2017, 02:28
  4. דרושים מכונאים מנוסים ומתחילים
    על ידי custom7 בפורום כללי
    תגובות: 0
    הודעה אחרונה: 14-07-2017, 10:51
  5. תגובות: 8
    הודעה אחרונה: 11-05-2017, 21:11

הרשאות פרסום

  • אין באפשרותך לפרסם אשכולות חדשים
  • אין באפשרותך לפרסם תגובות
  • אין באפשרותך לצרף קבצים
  • אין באפשרותך לערוך את הודעותיך
  •  
Single Sign On provided by vBSSO