היי. אז ככה.
אני רוכב בשטח ממוגן מכף רגל עד ראש. במיגון איכותי שמוחלף די תכוף. עם ביטוח te250 2 פעימות חופר בסלעים. המיגון הציל אותי לא פעם ולא פעמיים . לא מניף את הרגל לא ממוגן מכף רגל עד ראש.
אבל זה ספורט אתגרי שהסכנה לפציעה גבוהה.
זה כמו לרכב במסלול (לא יכניסו אותך ללא מיגון ראוי).
בכביש רוכב על z1000sx , מכונה נהדרת. ואני מנצל אולי 15% ממה שהאופנוע יודע לתת כמובן לא מדובר רק לסחוט את המצערת עד הסוף ואז וייי כי אז לפעמים אני מנצל 100% ממה שהאופנוע יודע לתת.
לא הייתי איתו במסלול לצערי. אולי עם האופנוע הבא. (אולי אגיע ל 50% מהיכולות של האופנוע).
ולמה החפירה.
כי אם עושים ספורט יעודי (מסלול,שטח) צריך להגיע הכי מוכן וממוגן.
לכביש הציבורי המיגון מקנה תחושת ביטחון מוטעת. זה לא מסלול!!!
וזה כמובן לא יכול להתקיים בעולם האמיתי. וטוב שזה ככה. כי יש אנשים שלובשים מיגון מלא ועדיין רוכבים כמו בני אדם ולא נותנים לקוף להשתלט.
אבל תחשוב על זה כמה זה היה מוריד. לך תרכב לאילת על 180 ללא משקפת. תתקוף את הסיבוב ללא משקף כ שהזבוב התורן נכנס לעין. המהירות וכך חומרת התאונות תרד פלאים.
גילוי נאות.
כמובן שאני יוצא ממוגן לרכיבות עם קסדה תקינה מעיל עור וגם כפפות ואפילו מגפיים. (גם בימים חמים)
כשרכבתי עם חליפה מלאה (ממש מזמן) הייתה לי תחושת ביטחון מוגזמת (אולי גם פקטור הגיל).
Sent from my iPhone using Tapatalk
הפתרון נורא פשוט - לא לרכב 180.אבל תחשוב על זה כמה זה היה מוריד. לך תרכב לאילת על 180 ללא משקפת. תתקוף את הסיבוב ללא משקף כ שהזבוב התורן נכנס לעין. המהירות וכך חומרת התאונות תרד פלאים.
ואז גם למיגון תהיה הזדמנות לעשות משהו, אם חס וחלילה תקלע לסיטואציה...
Ducati Multistrada 1100
Alfa Guiletta 1.4 Manual
אפשר לסכם שמי שבטיחות בראש מעייניו שלא יקנה אופנוע, יגור בעיר מעורבת או בעוטף עזה.
מתכון לאריכות חיים, תודה לי אחר כך
צריך להבדיל בין רוכבים שנמצאים על 180 ומעלה בכל הזדמנות לבין כאלה שמגיעים לסביבות ה 200 לפרקי זמן קצרים בלבד -ושניהם לא מקוטלגים אצלי אוטומטית כרוכבים שמסוכנים לעצמם. הסכנה נובעת מאי התאמה של המהירות לתנאי הדרך הכלי ורמת הרכיבה. להשתחל על 100 בין מכוניות שנעות על 80 ב"פקק זורם" הרבה יותר מסוכן בעיני מלגהץ את כביש הערבה על 180. לעבוד כשליח בעיר סואנת, מוקף במכוניות במהירות של 40-60 קמ"ש, עוד יותר. רכיבה במסלול או בשטח הכי בטוחה, בעיני.
SUZUKI GSX ES 550 E 1986HONDA NC 750 X 2016KTM 1090 Adventure S 2018
2020 Husqvarna 701 Enduro
KTM 790 Adventure S 2021
רכיבה בשטח זה ספורט אתגרי. נפילות זה חלק בלתי נפרד מאותו ספורט.
ברכיבה רגילה בכביש, לעבודה או סידורים אחרים אתה לא אמור ליפול. נפילה זה תאונה.
לעומת זאת, בשטח, המצב הפוך. נכון, רוב הנפילות לא גורמות לפציעות, אבל להגיד ש-״שטח הכי בטוח״ זה לא נכון.
דווקא רכיבת מסלול, מקום שנועד לרכיבה - סביבה בטוחה הרבה יותר. זה מקום שבנוי כך שסיכוי לתאונה יהיה קטן, ונפילה, אם תקרה, לא תגרום לפציעות חמורות.
כדי שרכיבה בכביש ציבורי תהיה בטוחה צריך לזכור שזה תחבורה ולא ספורט. כמעט כל מקרה של ״עיבד שליטה ונכנס למעקה״ זה זה.
Sent from my iPhone using Tapatalk
קטקוב נגע בנקודה שזיקי העלה.
רוכבי סופ"ש שעולים על ציוד אה-לה לגונה סקה, אולי חיים בסרט של איירון מן.
בני תמותה רגילים, שעולים על ציוד מיגון כל יום (קסדה, מעיל, ברכיים, נעליים) ופשוט נוסעים לעבודה (כן, גם בחמסינים הכי קשים בימים בהם הכביש ממיס את הצמיג), לא מרגישים שהם חסינים כי הם רגילים.
וכנ"ל לגבי רכיבה בכפכפים. מהר מאוד אתה מתרגל, והמהירות חוזרת למהירות הטבעית שלך. הדבר היחיד שיכול אולי להגביל זה רכיבה עם קסדת אבטיח וללא משקף כלשהו במהירות מסוימת פשוט אי אפשר לפתוח את העיניים. אבל כמובן שיהיה בהצלחה לדביל שרוכב ככה. הרי גם כך הוא יפצח את ראשו בנפילה.
תבין אותי נכון: יצא לי לראות בחיי מהירויות צפונית ל-200, ויצא לי "לשייט" 170-180 בכביש 6.
היום, אני חושב שזה מסוכן מדי ברוב תנאי הדרך (עם יוצאי דופן מעטים בדמות כביש רחב וריק עם שדה ראיה של קילומטר, מזג אוויר נאה ותנועה דלילה מאוד) - כי אלה מהירויות גבוהות מאוד יחסית לתנועה בכל כבישי הארץ.
כשאתה מהיר מהתנועה ב-50-60 קמ"ש, בד"כ זה אומר שאתה נותן לעצמך יותר מדי קרדיט. בפער כזה ממהירות התנועה, משתמשי דרך אחרים הולכים להפתיע אותך יותר מהרגיל (פשוט כי הם לא מספיקים לראות אותך, ולא מסוגלים להעריך את המהירות שבה אתה מתקרב), ולך יש מרווח קטן מאוד להתמודדות עם מפגע תשתיתי (בלוק שנפל ממשאית, כתם שמן שנשאר מתאונה, בור בכביש) או עם תקלה מכאנית באופנוע (פנצ'ר או תקלה אחרת שמשפיעה על הרכיבה).
להגיד שכל אלה נכניסים אצליך בניהול הסיכונים, ויש לך מענה לכל אחד ואחד מהם בכל רגע נתון - זאת יוהרה בעיני. רוב הרוכבים אינם מספיקים חדים, מיומנים ומדוייקים כדי באמת לקחת ה-כ-ל בחשבון כשהם מהירים עד כדי כך מהתנועה, משמע - הם מהמרים שלא יאלצו להתמודד עם מפגע (אנושי, תשתיתי או מכאני) הזוי במיוחד.
Ducati Multistrada 1100
Alfa Guiletta 1.4 Manual
ככל שהמהירות עולה, היכולות של הרוכב, תקינות הכלי ורמת המיגון שלו צריכות לעלות בהתאם,
אין דין תגובה במצב לחץ במהירות של 80 קמ"ש זהה למהירות התגובה ב-200 קמ"ש.
רכיבה מהירה מצריכה ניסיון ויכולת במיוחד בכביש ציבורי.
פעם, האופנועים היו מברזל והרוכבים מפלדה!
לא בטוח שמסכים עם הטענה של יותר מיגון שווה רכיבה פחות זהירה. אצלי לפחות זה בדיוק יחס הפוך. לא עולה על האופנוע בלי מיגון מלא (קסדה מלאה, מעיל, כפפות, מיגון לרגליים, נעלי רכיבה ווסט מתנפח), גם אם חם/רכיבה קצרה או תירוץ לא קביל אחר מבחינתי. בפעמים המאוד בודדות שעליתי על האופנוע בלי מיגון למעט קסדה, רכבתי בזהירות יתרה, כי לא היו לי את כל שכבות ההגנה. יותר מזה, אחרי שהתחלתי לרכוב עם הווסט המתנפח, רמת הערנות והזהירות שלי עלתה, כאילו כל שכבת הגנה מזכרת אותי יותר לגבי הסיכונים והסכנות.
היום הסתובבתי בתל אביב ענייני טסט(מסתבר שרכבתי שבוע ללא טסט בתוקף).
ליד עזריאלי הגיח אופנוע מהסוג של עושי הרעש עם מנוע 900 , ניפח באגזוז ברמזור. נמאס לו לחכות לירוק אז חתך דרך מעבר הולכי הרגל פרסה , ואז לדעתי השאיר 200 שקל צמיגים וכיוון שסתומים בפתיחה שלו. נעלם ברעש אדיר על המנתק.
ולמה הסיפור
כנראה ממש טעיתי בתאוריה שלי.
הייתה לו קסדה של שקל וחצי וכפכפים ומכנסיים קצרים.
אז כל התאוריה שלי נפלה
תתמגנו כמה שאפשר
רק להוריד קצת מהירות איפה שצריך להוריד. (צמתים מחלפים זברות בין מכוניות ).
אפשר להנות מהמכונה איפה שאפשר.
אני בוחר להסתובב עם אופנועים עתירי נפח כי מבחינתי כל האטה אחריה יש סיבה להאיץ
Sent from my iPhone using Tapatalk
וואלאק הברחתם את הבחור (לא שמתם לב?..)
ולענייני מהירות רכיבה מול מיגון - לא קשור בעליל !!!! ויש מלא דוגמאות, לפה או לפה. כל עניין של מהירות וחוליגניות זה בראש של הקופיקו על הכלי ואילו הוראות הקופסא הדפוקה על הצוואר נותנת לפרק יד ימין, לא קשור כמה ממוגן הרוכב.
רכיבות זהירות וסעו ברכה![]()
........................................ KKK-BITCH
......................... We Ride Together, We DIE Together
... Respect Your Bike & All Others that Ride the Same Kind of Beast