ציטוט נכתב במקור על ידי קידוזו צפיה בהודעה
צריך להבדיל בין רוכבים שנמצאים על 180 ומעלה בכל הזדמנות לבין כאלה שמגיעים לסביבות ה 200 לפרקי זמן קצרים בלבד -ושניהם לא מקוטלגים אצלי אוטומטית כרוכבים שמסוכנים לעצמם. הסכנה נובעת מאי התאמה של המהירות לתנאי הדרך הכלי ורמת הרכיבה. להשתחל על 100 בין מכוניות שנעות על 80 ב"פקק זורם" הרבה יותר מסוכן בעיני מלגהץ את כביש הערבה על 180. לעבוד כשליח בעיר סואנת, מוקף במכוניות במהירות של 40-60 קמ"ש, עוד יותר. רכיבה במסלול או בשטח הכי בטוחה, בעיני.
תבין אותי נכון: יצא לי לראות בחיי מהירויות צפונית ל-200, ויצא לי "לשייט" 170-180 בכביש 6.
היום, אני חושב שזה מסוכן מדי ברוב תנאי הדרך (עם יוצאי דופן מעטים בדמות כביש רחב וריק עם שדה ראיה של קילומטר, מזג אוויר נאה ותנועה דלילה מאוד) - כי אלה מהירויות גבוהות מאוד יחסית לתנועה בכל כבישי הארץ.
כשאתה מהיר מהתנועה ב-50-60 קמ"ש, בד"כ זה אומר שאתה נותן לעצמך יותר מדי קרדיט. בפער כזה ממהירות התנועה, משתמשי דרך אחרים הולכים להפתיע אותך יותר מהרגיל (פשוט כי הם לא מספיקים לראות אותך, ולא מסוגלים להעריך את המהירות שבה אתה מתקרב), ולך יש מרווח קטן מאוד להתמודדות עם מפגע תשתיתי (בלוק שנפל ממשאית, כתם שמן שנשאר מתאונה, בור בכביש) או עם תקלה מכאנית באופנוע (פנצ'ר או תקלה אחרת שמשפיעה על הרכיבה).
להגיד שכל אלה נכניסים אצליך בניהול הסיכונים, ויש לך מענה לכל אחד ואחד מהם בכל רגע נתון - זאת יוהרה בעיני. רוב הרוכבים אינם מספיקים חדים, מיומנים ומדוייקים כדי באמת לקחת ה-כ-ל בחשבון כשהם מהירים עד כדי כך מהתנועה, משמע - הם מהמרים שלא יאלצו להתמודד עם מפגע (אנושי, תשתיתי או מכאני) הזוי במיוחד.